Ontzettend hoge gas/electra jaar afrekening oxxio

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CoriienRN

Re: Ontzettend hoge gas/electra jaar afrekening oxxio

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 12:19

Ingewikkeld zooitje, als je hoort hoeveel mensen er spijt hebben die overgestapt zijn naar energie leverancier bedenk ik me ook wel als ik op me zelf ga wat ik ga doen. :=

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 12:31

zwanepol schreef:
Het waren niet de kWH's maar de verbruikskosten, ha,ha!

Gemiddeld zitten wij dus op 12 kWh per dag.

Maar dan nog... Wij verbruiken dus circa 4400 terwijl ts per jaar op 12600 zit (als ik het nu goed heb staan := )

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 13:20

Shadow0 schreef:
Cayenne schreef:
Is na de wietplantage ontdekt was, de meter vervangen?

Dat lijkt me niet - de meter is van '61 of '81. Ik kan me niet voorstellen dat ze oude meters gaan plaatsen. (Ik weet zelfs niet of het mag - of je zomaar een oude meter kunt hergebruiken.)

oude meters die goed werken mogen gewoon weer geplaatst worden, waarom niet?
over het algemeen worden ze na verwijdering wel getest, zeker als het een oudere meter is.

als je een oudere meter geplaatst hebt gekregen kun je er bijna de donder op zeggen dat hij prima functioneert..

echter dusdanig oude meters (of het nu 81 of 61 is) worden over het algemeen niet meer herplaatst, simpelweg omdat de meeste binnenhuisinstallaties daar niet meer geschikt voor zijn.. daarnaast wordt in bepaalde gebieden alleen nog maar een slimme meter geplaatst.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 14:36

Hoe ging je sollicitatie ts?

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 15:12

Ben je nu beveiliger Renee!? :):) *\o/*

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-15 19:11

Ik ben net klaar met werken en ik ben echt helemaal kapot. Ik heb denk ik gewoon teveel hooi op mn vork genomen deze week. Ik zit nu in de trein naar schiphol. Dan met bus naar het kantoor. Ik ben er iets eerder dan afgesproken maar het zij zo. Ik hoop dat ze door mijn vermoeide uitstraling heen kijken xD een slak lijkt nog energiek vergeleken met mij lol

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 19:28

Succes!

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 19:37

Gewoon helemaal fanatiek je verhaal gaan doen, vooral zelfverzekerd overkomen. :j Geen twijfelende antwoorden geven, liever een zelfverzekerd antwoord waar ze niet helemaal op wachten dan een antwoord naar wens waar te lang over nagedacht is. :j
Komt goed joh, en beter te vroeg dan te laat :*

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 19:47

even van te voren een plons water in je gezicht.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-15 21:51

Aangenomen! Zelfs eerlijk verteld dat ik rond mn 17e met verkeerde mensen omging en of dit invloed zou hebben op mijn screening :') maar gelukkig niet. Ben blij dat ik zelf altijd gewoon relatief braafjes ben geweest haha.

Dus tenminste nog iets positiefs gebeurd deze week haha.

Heb overigens niks meer gehoord van oxxio vandaag.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 21:55

WOEEHOEEEEEE RENEEEEE! *\o/* Ik ben trots op je! :* Hier moeten we een drankje op drinken!!!

...Oke, ontopic. Ik hoop dat Oxxio morgen weer wat positiefs laat horen.

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 21:57

Gefeliciteerd :D Goed nieuws na zo'n week!

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 22:03

Gefeliciteerd met je nieuwe baan!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 23:36

Gefeliciteerd!!!! *\o/*

Ik ben trouwens heel blij met dit topic.

Waar is het centrale elektriciteitsverbruik topic?
Nu nog even hier:

Woon zelf op 32 m2.
Elektrische boiler, koken op gas en verder alles elektrisch.
Ik ben ook regelmatig weg van thuis, en het was mijn eerste jaar nu waarvan mei en juli geheel afvallen.
10 maanden in m'n eentje 1935 kWh.
Terwijl ik drie led lampen heb, 1 tv altijd met stekker er uit, twee led/spaar plafondlampen een koelkast en een wasmachine.
Dan is 1935 mega veel.

Lees ik vh weekend jouw topic..
Ben ik ook eens extra gaan nakijken.
Maandag tm net een uur geleden was ik weg. Maandag de groep van de boiler uitgeschakeld.
Verbruik bij 3 dagen niet thuis: 11 kWh
Dat klopt echt niet met die paar lampen in het stopcontact uit en een tafelmodel A+ koelvrieskast. Tafelmodelletje zal 0,5 per dag moeten verbruiken.

Wordt vervolgd...

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 23:41

Hannanas schreef:

Nu nog even hier:

Woon zelf op 32 m2.
Ik ben ook regelmatig weg van thuis, en het was mijn eerste jaar nu waarvan mei en juli geheel afvallen.
Terwijl ik drie led lampen heb, 1 tv altijd met stekker er uit, twee led/spaar plafondlampen een koelkast en een wasmachine.
Dan is 1935 mega veel.

Maandag tm net een uur geleden was ik weg. Maandag de groep van de boiler uitgeschakeld.
Dat klopt echt niet met die paar lampen en een tafelmodel A+ koelkast.

Wordt vervolgd...

we hebben een aantal koude nachten gehad..

afhankelijk van het type woning en de ingestelde temperatuur is het heel goed mogelijk dat de cv is aangeslagen..

1935 vind ik op zich niet zo heel erg veel..
boilers zijn slurpers, dus dan doe je het voor 8 maanden relatief normaal.
Zomer maanden die uitvallen zeggen heel erg weinig, het grootste deel van het verbruik vind in de winter plaats.. Vergeet niet dat alle warme maande eruit vallen.. de twee zomermaanden dat je afwezig was, en augustus + september, de warmste dagen van het jaar.

idem geldt voor TS, overnacht geef je aan dat er wat verbruik is geweest.. is je cv toen kort aangeweest (niet of je je het kunt herinneren, maar welke temperatuur heb je m ingesteld en kan hij in de late nacht mogelijk zijn aangesprongen?)

lampen vervangen door led, bespaard iets.. maar is zeker geen grote besparing..
immers 750 kWh van het normale gebruik in een normaal formaat huis en gezin bestaat uit alle standaard apperatuur inclusief normaal gebruik van lampen.. Een normaal gemiddeld verbruik is 2500 kwh op jaarbasis.. voor een eenpersoons trek je er niet eens heel veel af.. Je zit zelf grofweg op 2000 kWh per jaar.. dat wil zeggen dat het niet alarmerend hoog is, maar slechts aan de hoge kant en boven verwachting van je oppervlakte waarop je woont..

in jouw geval zou ik checken op welke temperatuur je cv staat ingesteld en hoe kil het snachts in je woning wordt met welke temperatuur.. je verwarming ontluchten (dat is een grotere besparing dan je lichten bijvoorbeeld) en op sluipverbruik controleren.
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 30-04-15 23:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 23:46

Verwarming wordt centraal geregeld in de flat! Alle verwarmingen staan dichtgedraaid.
Je bedoeld snachts de boiler voor warm kraanwater ivm koude nschten?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 23:52

Hannanas schreef:
Verwarming wordt centraal geregeld in de flat! Alle verwarmingen staan dichtgedraaid.
Je bedoeld snachts de boiler voor warm kraanwater ivm koude nschten?

Nee ik bedoelde je verwarming zelf..

zelfs met de verwarmingen dicht slaat een cv overigens aan op het moment dat hij zo staat ingesteld (verwarming moet altijd open staan in een bepaalde instelling die het meest gunstig is voor je verbruik. dit doet een verwarmingsmonteur).

krijg je een losse nota voor blokverwarming van de vereniging voor eigenaren/energiebedrijf/woningbouw?

de boiler zal hoe dan ook aanslaan als het hij van zijn temperatuur af is.. Voordeliger is om het water op temperatuur te houden, dan om hem helemaal leeg te trekken en dan pas te vullen en te verwarmen (ook dit is instelbaar). bijwarmen kost minder dan van ijskoud tig liter opwarmen overigens. Voor enkele dagen, dan ligt het helemaal aan het formaat van je boiler wat voordeliger is, maar dat zal dan wel zo'n beetje lood om oud ijzer zijn vanaf rond twee dagen of meer gok ik (ben geen natuurkundige die dat kan doorrekenen helaas)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-15 23:58

Hannanas schreef:
Gefeliciteerd!!!! *\o/*

Nu nog even hier:

Woon zelf op 32 m2.
Dan is 1935 mega veel.

Dat klopt echt niet met die paar lampen in het stopcontact uit en een tafelmodel A+ koelvrieskast. Tafelmodelletje zal 0,5 per dag moeten verbruiken.

Wordt vervolgd...

Ik ben van 41 op zondag avond naar nu 71 gegaan... En dat met 3 dagen geen tv gebruik , hooguit 2 uurtjes, en verder vrijwel niks...

Bij mij staat temp meestal op 17,5 tot 18,5 graden. In winter dus helemaal uit.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 00:02

Bedankt!
Ga ik even op broeden.
Alsnog vind ik het een onwijs hoog jaar kWh voor die boiler, tafelmodel koel vries, wasmachine en wat lampen.

Verwarming is inderdaad een losse nota dmv de warmtemeters op mijn verwarming.

Boiler helemaal leegtrekken tot het warme water op is gebeurde mij wel eens. Volgende dag weer een kans..

Ik had net trouwens wel warm water uit de kraan voor een douche, ondanks dat de groep heeft uitgestaan.
Laatst bijgewerkt door Hannanas op 01-05-15 00:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 00:03

lifaya schreef:
Hannanas schreef:
Gefeliciteerd!!!! *\o/*

Nu nog even hier:

Woon zelf op 32 m2.
Dan is 1935 mega veel.

Wordt vervolgd...

Ik ben van 41 op zondag avond naar nu 71 gegaan... En dat met 3 dagen geen tv gebruik , hooguit 2 uurtjes, en verder vrijwel niks...

Bij mij staat temp meestal op 17,5 tot 18,5 graden. In winter dus helemaal uit.

Jij dus wel eigen verwarming ipv centrale blokverwarming?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-15 00:04

Gewoon eigen verwarming ja :) gas verwarming

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 00:05

lifaya schreef:

Bij mij staat temp meestal op 17,5 tot 18,5 graden. In winter dus helemaal uit.[/quote]

Tenzij je compact tussen mensen in zit die harder stoken dan jij, zal de cv waarschijnlijk zijn aangeslagen. wellicht ook nog overdag.. zit hier in een wat oudere tussenwoning (wel flink groter), maar de temperatuur is hier zelfs overdag slechts 19 graden geweest.

Als je niet wilt dat hij aanslaat kun je hem het beste s avonds even terugdraaien naar 15 graden of hem zo instellen dat hij bijvoorbeeld tussen 23.00 en 7.00 slechts 15 graden hoeft te zijn.. betekent dat hij dan om 21.00h of zo al afslaat als hij aan was en langzaam daalt.. handmatig kun je hem dan nog even een tikje geven als het te fris is waarna hij om 23.00 echt uit gaat.

Neem aan dat je bedoelt in de zomer dus helemaal uit?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 00:06

lifaya schreef:
Gewoon eigen verwarming ja :) gas verwarming

gaskachel? of cv installatie..
bij een gaskachel komt er natuurlijk geen electra bij kijken :')

bij electra kun je online het type nummer opzoeken en checken wat het verbruik zou horen te zijn dat er bij hoort.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-15 00:08

In de winter ben ik een maand van huis geweest, half dec tot jan. Toen heeft die helemaal uit gestaan.
Verder heb ik de verwarming in de gang uitstaan, daar tocht het en heb ik mijn gang deur altijd dicht zodat het in de woonkamer gewoon warm blijft. In slaapkamer staat die wel aan. Ik heb 3 verwarmingen die dus aan staan maar niet hoog. Ik lig liever met een dekentje op de bank :p

Ik heb een splinternieuwe cv ketel

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 00:09

Hannanas schreef:
Bedankt!
Ga ik even op broeden.
Alsnog vind ik het een onwijs hoog jaar kWh voor die boiler, tafelmodel koel vries, wasmachine en wat lampen.

Verwarming is inderdaad een losse nota dmv de warmtemeters op mijn verwarming.

Boiler helemaal leegtrekken tot het warme water op is gebeurde mij wel eens. Volgende dag weer een kans..

Ik had net trouwens wel warm water uit de kraan voor een douche, ondanks dat de groep heeft uitgestaan.

Een keer leegtrekken is geen probleem... maar dan staat je boiler dus wel ingesteld dat hij het water niet op temperatuur houdt, maar s nachts vult en opwarmt (water is aan het einde van de dag ook minder heet (niet echt veel minder overigens) dan overdag?)..

je kunt overwegen om hem gewoon 'doorlopend aan te laten'.. vooral als je geen nachttarief hebt (dan verbruik je wel iets meer, omdat je dus vult en leegtrekt.. maar de kosten zijn veel lager).

Water heeft vrij lang nodig om af te koelen (vooral als de boiler goed geisoleerd is), vandaar dat je nog warm water hebt voor de douche (en daarom is het ook 'beter' om hem op bijwarmen te zetten, dan helemaal opwarmen)..