Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mintgroen

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 16:51

Ligt er maar net aan hoe luxe je alles wilt :) ik hoorde laatst van ook iemand die een luxe stoomdouche voor weinig via BVA-auctions had gekost :)

Het is het denk ik zeker waard om in je omgeving na te gaan of er iemand is die evt stopcontacten enzo kan aansluiten. Zo kostte bij ons een droger aansluiting erg veel, maar mijn schoonvader zei het zelf te kunnen (we hebben nu nog een was-droog combinatie, maar die gaat ook geen 20 jaar mee :P)

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 22:40

Mwoah wij hebben alles direct bij de groothandel besteld en tegels met 70 % korting. wel n ruime (3 bij 3 )badkamer en niet bespaard op douchewand en badmeubel + kast.
Al het leidingomlegwerk hebben we zelf gedaan.

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 00:02

Wij kregen nog geld terug op de badkamer haha, iets van 80 euro geloof ik. We hebben dan een wc, douche en betegeld. Geen wasbak of meubel, we willen iets aparts en gaan het dus zelf verder verzorgen. :)

Ik wilde toch liever alle stopcontacten laag, maar besefte mij dat pas na de laatste beslissingsdatum. Dus we zouden dat bij oplevering doen.
Maar nu blijkt dat we niet goed hebben gelezen en blijkbaar zitten ze allemaal al laag!

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 09:57

Kan je ook nog zeggen dat je bijv. De wasbak niet wil dan? Of kan dat later pas?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 10:20

Meestal bij bestellen, dus vooraf. Je kan alles laten veranderen, dus ook weigeren. Wij kregen ook geld terug, omdat we dingen niet wilde maar hadden daarvoor wel andere dingen in de plek. Dus per saldo kostte het ons gewoon geld :D

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 11:59

Afbeelding
Afbeelding

Wij hebben als zelf gedaan dus misschien niet te vergelijken qua kosten (casco bouw, alleen draagmuren laten doen en buitenmetselwerk).

Maar hebben het meest 'standaard' sanitair genomen qua toilet en bad, daarnaast zelf alles geplaatst en ook afgewerkt behalve het tegelen.
Badmeubel komt van Ikea, zijn we super tevreden over!

Tegels op de vloer via BVA gekocht en wandtegels bij de Tegeltoko. Glaswand tussen douche en toilet via Glasdicounter.nl op maat laten maken.

Waren met zo'n 3000 euro klaar. Excl de vloerverwarming/cementdekvloer maar verder wel inclusief alles.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 14:30

Mooie badkamer!! De Ikea wasbak is zeker mooi :)

Ik zit een beetje met de trapkast.. Dat was eerst een optie waar we niet voor hadden gekozen.. Kregen later bericht dat iedereen standaard een trapkast krijgt. Wij vinden hem alleen niet praktisch geplaatst en willen hem zelf maken.. Maar zou ik dat gewoon apart bij het bouwbedrijf aan kunnen geven?? Hij stond niet meer op de nieuwe keuzelijst..

Vandaag langs de bouwplaats gereden, maar er gebeurt niks

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 14:33

Helaas ben ik niet zo heel handig, zeg maar 2 linker gebroken handen :p Ik kan echt beter een uurtje gaan werken dan dat ik ga klussen.
We hebben een heel ruim budget gelukkig voor de aankleding van het huis en ik kijk daarom ook niet op een paar 1000 meer of minder.

Facturen gaan hier opeens heel hard! In 1 week tijd 2 facturen, normaal 1 per maand. Huis is nu ook water/lekdicht. Nu alleen nog de binnenkant en oplevering.

Volgens mij was er hier ook een bakker waar ze omstreeks maart begonnen zijn, hoe ver zijn ze daar met de bouw?

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 16:47

Wij hebben de badkamer redelijk standaard laten opleveren, zwarte vloertegels met witte wandtegels en een wasbak. Via het werk van mijn vriend kunnen we goedkoop aan een luxe douchecabine en regendouche komen en voor de rest zien we het straks wel. Kunnen in ieder geval fatsoenlijk douchen! En een bad wilden we niet.

Morgen moeten wij dan toch echt finaal akkoord krijgen van de hypotheekverstrekker. Kan het bijna niet geloven na 4 maanden strijden.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 17:46

Weet je wat ik zo jammer vind bij ons nieuwbouwproject is de aanvoer van nieuws. We hebben sinds begin juli geen updates meer gehad over het reilen en zeilen. Het is dat we zelf regelmatig langsgaan maar dan kan je niet op de bouwplaats komen om even een kijkje te nemen. Zou leuk zijn als ze wat foto's maken hoe de binnenkant er nu voor staat. Lijkt mij een klein moeite en in 2 maanden tijd is er toch al weer veel gedaan.

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 21:18

Wat balen! Mijn zus hoorde ook erg weinig. Bij ons is er een mailing, website, maandelijkse nieuwsbrief en een facebook pagina. Dat is wel fijn! :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 21:20

Wij krijgen om een aantal weken foto's, over drie weken een kijkdag :D

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-15 07:35

Een keer een nieuwsbrief en regelmatig facturen. Weinig informatie dus.
Er is een facebookpagina, maar die is puur gericht op potentiele kopers.

Afgelopen maandag was de vooroplevering en daar bleek dat er behalve in het trapgat helemaal geen licht op zolder ingetekend was. Daar moet nog iets creatiefs voor bedacht worden.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 10:23

Wat is het ineens dood hier.. ;)

Wij hebben maandag onze eerste nieuwsbrief gehad. Staat ons nieuwe adres in en dat het wss februari wordt i.p.v. november :(

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 10:45

Ooohh dat is een groot verschil!

Bij ons zijn ze nu fanatiek bezig met de heipalen, volgende week de borrel voor de eerste funderingsbalk

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 15:14

Wij krijgen vrijdag de sleutel, maandag begint de behanger, de week erna komt de vloer boven, de week daarna de vloer beneden en de week erop verhuizen.

Vanavond nog 'even' de muurkleuren kiezen...

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 16:23

Oooh spannend! Kan behangen al zo snel? Ivm bouwvocht??

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 16:58

We krijgen sowieso glasweefsel, dus dat gaat niet scheuren. Maar de woningen staan er ook al een tijdje, dus ze zijn al aardig droog. Aan de trappen laten we nu nog niks doen, die blijven wel kaal tot volgend jaar!

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 17:50

Leuk Sonja, we lopen redelijk gelijk!
Wij hebben morgen de vooroplevering en volgende week donderdag de echte oplevering.
Dan in 1 week voorstrijk - behangen - verven en verhuizen. Want de week erop komt namelijk de tegelzetter al en de week daarop wordt de keuken geleverd.

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-15 18:41

Hier maandag opgeleverd en sindsdien gaan rennen. Gistermorgen werden de tegelvloer en de douchewand al bezorgd, dat was flink sjouwen.
Vandaag is de douchewand al geplaatst en maandag beginnen de tegelzetters. De week er op de behanger en begin volgende november komt hopelijk de keuken.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 19:00

Leuk hoor! En druk inderdaad :D wat voor tegels hebben jullie?

Onze keuken komt ook ergens eind oktober/begin november... in de tussentijd fixt mijn pa een noodkeuken.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 19:31

Wij hebben vrijdag oplevering gehad, maar met een behoorlijke afwerklijst. De keuken was al geplaatst en de badkamer heeft mijn broer gedaan. Wij zijn nu bezig met de bovenverdieping te behangen en de vloeren te leggen. Trap zit er nog niet in (....) vrijdag komen ze de binnendeuren plaatsen en de vensterbanken moeten er nog in. Vloer wordt pas eind oktober gelegd. PVC vloer, de vloer is nu nog niet droog genoeg. We hebben er een bouwdroger in staan en zijn de vloerverwarming volgens protocol aan het opstoken en weer af laten koelen. In plaats van 1 oktober er in, wordt het nu dus 1 november. Het is niet anders.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 19:55

Pff jeetje, wat een gehannes...

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 20:30

Spannende tijden allemaal voor jullie! Wel foto's showen he!
Wij hebben volgende week een afspraak met de aannemer en om een badkamer uit te zoeken

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-15 20:43

Wat gaan jullie hard met klussen!! Ben benieuwd naar foto's ook :)

En wat een gedoe met alle afwerkingen!! Hopelijk komt dat ook allemaal snel in orde..

Afbeelding
De fundering ligt! Wij krijgen het kleinere huis :P dat straatnaambordje voor de deur zal nog wel weg gaan denk ik, hahaha.