Hoe ziet jouw studentenkamer eruit + tips!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 18:33

DaisyDarling, nee Medische Informatiekunde :)
Campus Diemen-Zuid zat ik laatst ook eens naar te kijken. Is dat ook zo duur? Hier betaal je echt een godsvermogen :') En dat terwijl nog lang niet alles af is.. _O-

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 18:34

Diemen Zuid stond ik ook voor ingeschreven :j. Vond het uiteindelijk te duur en als ik er nu langs reis vind ik het er maar doods uit zien. Waren die kamers wel zoals ze stonden beschreven?

Ja blue-gray inderdaad. Was voor mij perfect geweest, studeer ook in de Bijlmer, maar anders was ik nu al 4 maanden dakloos :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 18:38

Geloof dat ik rond de 650 of zo betaalde (inclusief) en toen ik er kwam wonen was inderdaad ook nog lang niet alles af :P We hebben daar toen wel een paar keer geld voor terug gehad en een keer een cadeaubon van de Bijenkorf (wut haha). Het was op zich heel fijn wonen (behalve dat je met de nachtbus naar huis moest als je uit ging haha) en de sportschool zat voor mij echt tegenover mijn gebouw en zo (en de Albert Heijn, een pizzeria etc etc etc) maar toch. Ik had ook een jaarcontract en wilde toen eigenlijk eerder weg (stopte met studie).

Kamers waren op zich wel heel fijn ook en het was allemaal heel levendig! Veel feestjes etc, zit ook nog steeds in de Facebook groep :+ Het management was alleen niet helemaal zoals je zou verwachten (merkte ik vooral toen ik eruit ging natuurlijk), maar goed.

DaisyDarling

Re: Hoe ziet jouw studentenkamer eruit + tips!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 19:46

Klinkt over-all wel positief :j.

Ik zal binnenkort ook eens nieuwe foto's posten. Woon alweer een paar maanden vlakbij Schiphol op 20m2 met een eigen badkamer en een gedeelde groepskeuken :)

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 20:10

Mooie kamer, praktisch ingericht! :)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 12:40

Mooi joh Ghostattack, vooral je keukentje! Helemaal mijn smaak dat grijs :D

_CP

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 19:38

Ik kom even binnenvallen in dit topic! :D Op mijn kamer heb ik alleen een klein spiegeltje boven mijn wastafel, dus ik wil graag een grote spiegel. Alleen mijn muren zijn zo dik dat er niet zomaar geboord kan worden.. En een spiegel tegen de muur aan zetten vind ik een beetje gevaarlijk want die gaat sowieso een keer omvallen :+ Hebben jullie misschien nog een handige tip?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 19:41

Ik lees alvast mee, alvast inspiratie opdoen. :P

Ghostattack; jij hebt het wel getroffen zeg! Ik ken studenten in amsterdam die het moeten doen met 9 vierkante meter voor 400-500 euro per maand :o
Meganproper: ik vind je bureau wel meevallen. :) Ziet er knus uit! Leuk schilderij boven je bed ook :j

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 19:52

Van de zomer ga ik mijn kamer ook helemaal omgooien! Woon dan nog wel thuis, maar ben wel student. Mag dat ook? :')

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 11:44

Ik heb een grote spiegel schuin tegen m'n muur aanstaan, gaat al 2 jaar goed :) Hij stond eerst zelfs op mn nachtkastje, nu er gewoon naast

loveklazien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 12:56

Of een plakspiegel?

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 13:08

meganproperx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 13:25

Je kan met dubbelzijdig tape (de brede versie) hem misschien aan de muur vastplakken, dat heb ik een keer gedaan aan de binnenkant van een kastdeur. Na 3/4 jaar moest ik echt kracht zetten om het eraf te krijgen.
Maar ik heb ook gewoon een spiegel schuin tegen de muur aan staan, met een stukje geluidsisolatie eronder (dat is stroef, en had ik toevallig nog over :+) en hij valt niet zomaar meer om nu!

_CP

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 14:05

loveklazien schreef:
Of een plakspiegel?

Een vriendin van me had zoiets op de deur geplakt, maar die moest de deur heel zachtjes dicht doen anders kwam die spiegel naar beneden :')

MonaLieske schreef:
Ik heb zoiets van de Xenos: http://www.voordeelmuis.nl/img/gif/846/846432.gif Die valt echt niet zomaar om hoor. :)

Oh die is ook niet zo duur! :) Ik zag bij de Xenos ook een spiegel die je aan de deur kunt hangen: http://www.xenos.nl/wonen-en-sfeer/spie ... nger-zwart. Alleen vraag me af of dit niet meer voor een kastdeur is.

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 14:14

_CP schreef:
MonaLieske schreef:
Ik heb zoiets van de Xenos: http://www.voordeelmuis.nl/img/gif/846/846432.gif Die valt echt niet zomaar om hoor. :)

Oh die is ook niet zo duur! :) Ik zag bij de Xenos ook een spiegel die je aan de deur kunt hangen: http://www.xenos.nl/wonen-en-sfeer/spie ... nger-zwart. Alleen vraag me af of dit niet meer voor een kastdeur is.

Die spiegel heb ik nog op mijn kamer bij mijn ouders. Ik heb hem aan de binnenkant van mijn kastdeur hangen. Ik denk dat je gewone deur niet meer goed sluit met zo'n spiegel er an.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 14:56

Hou er ook rekening mee dat die Xenos spiegel vanaf een afstandje heel erg vervormd. :')

_CP

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 15:05

Vandaar de prijs :+

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 20:46

Hi guys!

Dit is mijn kamer in Breda, circa 15 m2, maar door het schuine dak en die enorm handige steunpilaar voelt het soms als minder :') Ik neem wel een andere kast dan ik nu heb, puur omdat deze open kast veel rommeliger oogt en er geen kleding in kan.

Eigenlijk wil ik ook nog een bankje, maar of dat er in gaat passen..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 20:52

Ik heb onlangs mijn kamer verbouwd dus ga hier binnenkort eens foto's posten :j

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 21:15

Emmaa_ schreef:
Snel aan een kamer komen in Utrecht is in het hoogseizoen bijna onmogelijk. Zou me als ik jou was inschrijven bij de SSH (stichting studenten huisvesting), dan heb je over een jaar wel een kansje dat je zo ergens in kan trekken.

Dat heb ik net gedaan, nog meer tips?
Ik wil in september in Utrechdt gaan wonen. Wil er bij gaan hockeyen zodat ik wat sociale contacten heb daar van. :)

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 22:07

De facebook pagina's in de gaten houden Marlinde! :-)

LauraSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 11:48

Ik ga binnenkort verhuizen dus dan komen er weer nieuwe foto's :o :D

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 12:24

Utrecht; SSH, Kamernet kan maar is wel erg duur vind ik voor wat je krijgt, je hebt op Facebook de groepen ‘Kamer in Utrecht’ en ‘Woonruimte Aangeboden Utrecht’ waar veel op voorbij komt :) Houd er wel rekening mee dat iedereen straks aan het zoeken is dus 20x hospiteren is niet raar :P

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 20:39

Ik kan eventueel al beginnen met huren in Juni oid, kan dat wel missen namelijk. :) Weet niet of dat helpt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 20:47

Dat helpt echt heel erg veel Marly :j Wij hadden afgelopen juni een kamer vrij waar we welgeteld 2 mensen voor gehad hebben, terwijl in je in augustus zomaar op een plek terecht kan komen met 30 hospitanten.

SSH weet ik niet of het nog heel erg veel zin heeft, vaak is er een erg lange wachttijd voor SSH woningen. Wat je wel kan proberen is je in te schrijven voor AL16 via STW (Stichting Tijdelijk Wonen). Ik heb daar ingeschreven gestaan voor de hospiteeravonden en kreeg toen per week 2 mailtjes ofzo. Komen veel kamers vrij. Nadeel is dat het wel het plan is om dat te gaan slopen, weet alleen niet of dat op een lange of korte termijn is. Kamers zijn geloof ik max 400 per maand, krijg je wel een grote kamer voor :j

Facebookpagina's in de gaten houden en een Kamernet inschrijving kopen zou ik ook doen. Ik heb tot nu toe al mijn kamers van kamernet, en elke keer op de eerste keer hospiteren. Zou het alleen nog niet nu doen, omdat de kamers die op dit moment verhuurd worden voornamelijk voor mei zijn, met een aantal voor juni ertussen. Zou nog even wachten tot het ook daadwerkelijk mei is en me dan inschrijven, dan kan je juni/juli verhuizen en dat is (vind ik) het chillst.

Een kamer vinden in Utrecht is echt niet zo moeilijk als iedereen denkt, vooral als je net iets buiten het 'hoogseizoen' (september) gaat zitten. 1 september in een nieuwe kamer trekken is echt terror, dat gaat je niet lukken. Maar als je zelf al aangeeft dat je in juni/juli/augustus ook al kan verhuizen zijn je opties veeeel breder.

Wat je ook nog kan doen (als je hiervoor openstaat) is je straal iets vergroten. Als je per se in het centrum of dichtbij school wilt wonen is dat lastiger, maar ik woon bijvoorbeeld echt perfect in Overvecht. Grote kamer, veel voorzieningen in huis (vaatwasser, wasmachine, droger, ligbad) en hele leuke huisgenoten. Ik woon alleen wel op een kwartier fietsen van het centrum en een half uur fietsen van school af en daar moet je maar van houden. Het aanbod in Overvecht/Zuilen/Kanaleneiland is wel simpelweg een stuk groter omdat veel studenten niet in een 'buitenwijk' willen wonen. Het langst wat je kan fietsen van je huis naar het centrum is een kwartier, dat weet ik in ieder geval wel zeker :)