Mijngratisbox.nl, dat kan toch bijna niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 14:58

Lees net bericht op facebook, persoon schrijft dat website uit de lucht is en politie ermee bezig is.

schijtzooi....had zo graag die zonnelader gewild.

*gaat ook aangifte doen*

ING doet geen fiets....heb ik al eens eerder gemaild dat ik opgelicht was. Aangifte nummer er allemaal bij

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 14:58

dancer_

Re: Mijngratisbox.nl, dat kan toch bijna niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 15:01

Ook ik heb aangifte gedaan, weet niet of het helpt maar je weet maar nooit :)

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 15:01

Alberto Stegeman gemaild...

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 15:05

Hoppa, hele site hebben ze gewoon uit de lucht gehaald.

Balen balen balen dit. Heb niet besteld (was te lui :P) maar vind het echt heel rot voor de mensen die dat wel hebben gedaan.

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 15:08

xMyrth schreef:
_Tara_ schreef:

Dit is niet echt een email-adres helaas. Ik wilde mijn email van mijn bank doorsturen...

ing@emailing.ing.nl
Heb dat e-mailadres via google gevonden. Maar of 't echt klopt?

Dat nummer heb ik ook gevonden, maar toen ik het intypte kwam ik op websites waarop stond dat hackers dit email-adres gebruikte en dat je dit dus niet moest vertrouwen :+ toch bedankt!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 15:09

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 15:10

Myrthe, gebruik die maar niet dan inderdaad :') Sorry.

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 15:10

Citaat:
Ter attentie betreft mijngratisbox.nl
Ik kan jullie zeker bevestigen dat het een oplichter is.
De website van hem is momenteel onklaar gemaakt en de politie is er mee bezig.
De oplichter is nu momenteel al een paar dagen zijn hoofdvestiging ontvlucht dus hier is deze niet meer te vinden.
Ook de andere telefoon nummers op internet betreft "Smart Connect Services" graag niet meer bellen, dit heb ik al gedaan en het zijn allemaal andere bedrijven waar hij de telefoon nummer van heeft gebruikt.
Beste wat jullie nu kunnen doen is aangiften doen bij de politie om bewijs te verzamelen.
Hopelijk heb ik jullie hierover genoeg geïnformeerd.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 15:17

Mloes schreef:
Ik heb ook studentenbox 1 besteld. Zat heel erg te twijfelen of ik niet box 3 zou bestellen, maar ik kijk het toch liever even aan. Straks duurt het een paar maand voordat je het geld teruggestort krijgt.

En straks is het allemaal nep, heeft iemand dit in het leven geblazen om eenmalig heel veel geld binnen te halen en is de site volgende week uit de lucht. In de voorwaarden staat:

1.3 De Organisator kan op ieder moment besluiten de Actie te beëindigen zonder dat daarvoor enige opzegtermijn geldt.

2.3 De Organisator mag een inschrijving weigeren, een deelname diskwalificeren en een verzending van de gratisbox annuleren, zonder daarvoor een reden te hoeven geven. De deelname zal in ieder geval worden beëindigd als de Organisator van mening is dat de deelnemer één van de actievoorwaarden heeft overtreden of onvolledige of onjuiste informatie heeft verstrekt.

Het zal vast niet zo zijn, maaaar eerst zien dan geloven :D

Ik quote mezelf even, vooruitziende blik gehad dus :D Helaas dus wel een box besteld, gelukkig is het maar 7 euro, maar toch ..

Maar zie de voorwaarden, feitelijk gezien mag de organisatie gewoon alle bestellingen annuleren zonder reden op te geven. Bij de bestelling zijn we allemaal akkoodd gegaan hiermee, waardoor je nog wel kans hebt dat de man wettelijk gezien helemaal niet strafbaar is. Ik denk sowieso dat aangifte niks gaat uithalen.

puma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 15:18

Pffff.. bizar dit weer allemaal.

Ik had box 3 gebeld dus zou mij 27,44 kosten.
Net met mijn bank gebeld ik krijg het als het goed is terug omdat ik met mijn creditcard heb betaald.
Ik heb van hen nu een formulier ontvangen om de betaling te betwisten.

Dus tip voor degene die met creditcard hebben betaald.. even bellen!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 15:20

Lijkt me niet dat dit zomaar mag doen zoals 't nu gaat. Dan zul je op z'n minst dat geld terug moeten storten van mensen die iets besteld hebben. Sowieso kun je in voorwaarden/contracten zetten wat je wilt, als 't niet in lijn is met de wet, heb je pech.

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 15:22

Ik werd net gebeld door een nummer en ik dacht dat het misschien de bank was. Ik kreeg echt een hele gekke stem (zoals je die hoort als mensen anoniem willen blijven op tv) aan de telefoon en die man/vrouw zei "oh, zal wel verkeerd nummer zijn. haije" en hing toen op.

Nu ben ik bang dat ik weer werd oplicht, door op te nemen :+
Laatst bijgewerkt door xMyrth op 19-09-13 15:27, in het totaal 2 keer bewerkt

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 15:24

Is dat wel zo, Emma? Er staan zo vaak rare dingen in de voorwaarden, addertjes onder het gras. We zijn zelf akkoord gegaan met het feit dat de bestelling zonder reden geannuleerd kan worden, en er staat niks over geld terugbetalen.
Maar ben benieuwd.. Hoop dat de aangiftes helpen, met name voor de mensen die 30 euro kwijt zijn.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 15:24

Mloes schreef:
Maar zie de voorwaarden, feitelijk gezien mag de organisatie gewoon alle bestellingen annuleren zonder reden op te geven.

Als 'ie iedereen z'n geld teruggeeft is er niks aan de hand idd. :) Maar zolang er betaald is zonder dat er iets geleverd is, blijft het oplichting.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 15:25

Mloes schreef:
Mloes schreef:
Ik heb ook studentenbox 1 besteld. Zat heel erg te twijfelen of ik niet box 3 zou bestellen, maar ik kijk het toch liever even aan. Straks duurt het een paar maand voordat je het geld teruggestort krijgt.

En straks is het allemaal nep, heeft iemand dit in het leven geblazen om eenmalig heel veel geld binnen te halen en is de site volgende week uit de lucht. In de voorwaarden staat:

1.3 De Organisator kan op ieder moment besluiten de Actie te beëindigen zonder dat daarvoor enige opzegtermijn geldt.

2.3 De Organisator mag een inschrijving weigeren, een deelname diskwalificeren en een verzending van de gratisbox annuleren, zonder daarvoor een reden te hoeven geven. De deelname zal in ieder geval worden beëindigd als de Organisator van mening is dat de deelnemer één van de actievoorwaarden heeft overtreden of onvolledige of onjuiste informatie heeft verstrekt.

Het zal vast niet zo zijn, maaaar eerst zien dan geloven :D

Ik quote mezelf even, vooruitziende blik gehad dus :D Helaas dus wel een box besteld, gelukkig is het maar 7 euro, maar toch ..

Maar zie de voorwaarden, feitelijk gezien mag de organisatie gewoon alle bestellingen annuleren zonder reden op te geven. Bij de bestelling zijn we allemaal akkoodd gegaan hiermee, waardoor je nog wel kans hebt dat de man wettelijk gezien helemaal niet strafbaar is. Ik denk sowieso dat aangifte niks gaat uithalen.

Maar er staat niet in dat hij daarmee het geld wel mag houden..

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 15:27

Maar ook niet dat het teruggestort wordt bij annulering.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 15:30

Tsja, dat het er niet bij staat is logisch, anders had niemand besteld.

En trouwens.. Dat geldt hierbij:
Citaat:
De deelname zal in ieder geval worden beëindigd als de Organisator van mening is dat de deelnemer één van de actievoorwaarden heeft overtreden of onvolledige of onjuiste informatie heeft verstrekt.

Maar dat is ook niet het geval..

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 15:31

Mloes schreef:
Maar ook niet dat het teruggestort wordt bij annulering.

Dat hoeft ook niet, dergelijke dingen staan behoorlijk geregeld in de wet.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 15:32

Marloes, ik kan me echt niet voorstellen dat je je met voorwaarden in kan dekken dat je mensen laat betalen maar ze vervolgens niks levert. Dat kan niet. Dan begon ik ook wel een webshop, als dat mocht :P
Addertjes onder het gras is, naar mijn mening, iets anders. Dat is bv dat je, als je je niet meteen opzegt, meteen vast zit aan een abonnement voor een jaar. Dat mag wel. Maar mensen laten betalen voor niks, dat lijkt me sterk dat dat mag.
De politie schijnt er al mee bezig te zijn, dus hoe meer aangiftes, hoe beter!

Je kunt actie beëindigen overigens ook op vatten als, vanaf dat moment stoppen met verkopen van de boxen. Zo vatte ik 't in eerste instantie ook op. Dat staat wel vaker bij voorwaardes ook. Bv een kortingsactie van een site, dat ze die op ieder moment zomaar mogen stoppen.

Myrthe, kan me voorstellen dat je dat denkt ja := Zou me niet te druk maken hoor.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 15:33

Upendo: maar erboven staat dat het gewoon mag zonder een reden.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 15:35

Ja je mag ook best de kat van de buren doodschieten maar dat houd niet in dat het geen consequenties met zich mee brengt.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 15:36

Jilletje schreef:
Ja je mag ook best de kat van de buren doodschieten maar dat houd niet in dat het geen consequenties met zich mee brengt.

_O-

Mloes

Ja ik weet niet. Als je de voorwaarden goed leest, is het ergens wel dubieus. Zoiets heb ik nog nooit gelezen ergens. Ik krijg ook het idee dat er wel heel goed is nagedacht over de actie. Dit is een slimme jongen, die laat zich niet zomaar pakken.
Maar ben erg benieuwd hoe het verder loopt, hoop vooral dat de dader wordt gepakt.

Michelleex

Zo mijn aangifte is ook verstuurd.