[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mirjam79

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 07:51

Ja, vertel mij wat... Op een gegeven moment wil je de relatie tussen je ex en jezelf toch wel es echt beëindigen. Maar met een gezamenlijk huis wil dit toch niet echt lukken. Wanneer zou de huizenmarkt weer gaan aantrekken? Erg hoopvol ben ik nog niet :n

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 08:15

Makelaar zei tegen ons eind dit jaar de bodem! Maarja hoelang blijft het daar op hangen. Wij hebben het koopcontract binnen! Aardig wat slordigheidsfoutjes bijv naam van me vriend niet goed maar ook dat wij als verkoper zijn genoemd. Wil het wel aan mijzelf verkopen scheelt een hoop geld haha.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 13:08

Themba schreef:
Makelaar zei tegen ons eind dit jaar de bodem! Maarja hoelang blijft het daar op hangen. Wij hebben het koopcontract binnen! Aardig wat slordigheidsfoutjes bijv naam van me vriend niet goed maar ook dat wij als verkoper zijn genoemd. Wil het wel aan mijzelf verkopen scheelt een hoop geld haha.

dat is slordig zeg... je moet zelf echt goed op blijven letten blijkt maar weer.

Ons huis staat nu 2 jaar te koop, we gaan het 3e jaar in.. 150.000 gezakt in de vraagprijs, en nog hebben we pas 2 kijkers gehad.. ik zie het niet meer zitten.. t is zo frustrerend. Ik wil inderdaad nu eindelijk ook een keer van mn ex af. :( :(

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 13:11

:+: juval.
Ik ben ook het derde jaar ingegaan en in prijs gedaald, vijf kijkers tot dusver.
Het is frustrerend hè?

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 13:27

Dat lijkt me toch wel ontzettend naar als je eerst samen nog een huis moet verkopen voor je echt van elkaar af bent. Wij willen op 1 salaris kopen, niet dat we verwachten ooit uit elkaar te gaan maar we willen graag genoeg geld voor leuke dingen overhouden :-)

Hebben jullie nog tips voor een eerste bezichtiging? Vriendin van me zei al niet teveel laten merken als je t mooi vindt en kritisch blijven.

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 16:10

Wij hebben gisteren een bod gedaan maar helaas tot op heden nog niets gehoord. Even afwachten dus nog.

Je moet inderdaad kritisch blijven en je wat op de vlakte houden, vind je het huis leuk, ga dan voor een tweede bezichtiging en schrijf alles op wat er aan het huis moet gebeuren, dit kun je dan eventueel meenemen in een onderhandeling

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 18:22

@appiesjappie waar wil je een boerderijtje kopen?
Precies de zelfde wens als ons hahah.

@juvalPfoeh al twee jaar het huis te koop en al zo laag gezakt. Dan zou je toch denken dat er wel iemand op af komt.

Hoop dat ons huis dit jaar verkocht word

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 19:08

haha ja inderdaad in drenthe, Hollandscheveld, Elim, Hoogeveen, Pesse, Echten, Fluitenberg,enzovoort haha

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 08:54

vanaf vandaag staat er een video bij op funda. ziet er wel leuk uit..

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 15:50

Wij hebben het huis gekocht, nu de financiering nog rond krijgen. Spannend hoor!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 15:51

gefeliciteerd Dancer!

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 16:36

Dank je wel. Binnen een week van besluiten om een huis te gaan kopen naar een huis kopen :D De woningmarkt trekt toch aan :P Dit huis stond pas twee maanden te koop

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 16:47

nou, ik hoop het maar :)

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 18:20

Gefeliciteerd Dancer!!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 06:37

Juval, wat balen zeg!

Nou hier even een kort berichtje van mij. Gister openhuizenavond. 2 kijkers gehad waarvan 1 stel echt heel enthousiast was. Die stonden als eerst voor de deur en op het eind vd avond stonden ze er nog een keer met hun ouders. Ben benieuwd of we daar nog iets van horen.

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 07:46

Klinkt wel goed Nelleke! Nu maar hopen dat het binnen het te besteden budget ligt... Altijd weer afwachten.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 12:02

ow spannend Nelleke, ik zal voor je duimen!!

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 12:20

Openhuizenavond, is dat nieuw? :) Klinkt goed Nelleke, ik ga heel hard voor je duimen!

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 15:55

Na een tijdje weggeweest te zijn. We moesten toch eerst even ruzie maken hoe en wat :P Meld ik mij hier ook weer.

Balen Juval dat jullie huis nog te koop staat, vond het in topic I ookal zo'n leuk huis. Hopelijk komt er snel meer vaart in!
Nelleke, gaaf dat je wat "serieuzere" mensen over de vloer hebt gehad, wie weet is het nu wel raak. Ook jullie huis vind ik erg gaaf! Snap ook niet dat juist zulke woningen over lijken te blijven?
Dancer gefeliciteerd!

Zoals ik hierboven schreef moesten wij even ruzie maken ennn ik heb gewonnen *\o/* haha
Wij zijn op zoek naar een huis met grond, niet meer dan 1 auto uur reizen vanaf Rotterdam en het liefst niet Noorderlijk. Wij wonen namelijk nu bij Den Bosch en Brabant is toch wel "onze" provincie.
Onze "eisen": - niet aan een super drukke weg; - mogelijkheid tot minstens 4 paarden/ponies aan huis; - minimaal 2 slaapkamers. Jullie zullen snappen dat ik door de bomen het bos niet meer zie.. Wat een hoop huizen voldoen aan die eisen. Sommige al helemaal af met bak en stallen, andere een mooi huis met wei *zucht*. Hoe ga ik ooit ons droomhuis vinden?!

Oja wat ik mij afvroeg: ik zie dat veel duurdere huizen weinig in prijs dalen ten opzichte van goedkopere woningen. Denken jullie dat er dan gewoon nog onderhandelingsruimte bij de duurdere huizen is, of dat deze mensen gewoon nog de droom/hoop hebben om voor zo'n woning de hoofdprijs te ontvangen?

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 20:09

Open huizen avond klinkt goed!!! Overdag zijn mensen vaak aan het werk en als ze dan sávonds even willen kijken is dat ideaal... Veel kijkers gehad zeg! Goed teken.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-13 22:19

Selka, dat is precies wat ik ook zoek, alleen dan een uur rijden van Amsterdam.

Ik heb het idee dat de duurdere woningen gewoon wat meer waardevast zijn en dat de crisis toch meer de startersmarkt/goedkopere markt treft.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 12:22

nou, als we nog even zo doorgaan wordt mijn huis ook een starterswoning qua prijs :) ..
vandaag weer aanpassing op funda, plattegronden er bij laten zetten. Ik hoop dat dat wat meer oplevert.

http://www.funda.nl/koop/culemborg/huis ... dseweg-12/ huis van onze buren staat ook nog te koop.. weet niet of dat jullie prijsklasse is, maar je zit vanaf hier wel in een uur in Amsterdam of Rotterdam. :) :) ..

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 12:50

@Nelleke: we duimen!

@Juval: mooi huis bij je buren :j .

@Selka: vrienden van ons hebben een carré-boerderij te koop staan (Zuid-Limburg) en er is waanzinnig veel animo voor, maar..., die mensen moeten ook allemaal nog hun huis verkopen van minimaal € 500.000,00, nou moeten ze ook niet weg, dus superveel zakken gaan ze gewoon niet, want het is het waard en het is ook iets unieks zo in deze staat, maar je merkt wel dat sommigen dan nog wel even proberen om er nog wat meer af te krijgen...

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 14:25

Hier spannend maandag voorlopig koopcontract tekenen!!

sassie76

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 14:38

@ Selka, Ik denk zelf dat de mensen met een duurdere woning het zich kunnen permitteren om de prijs lang hoog te houden. Maar toch zakken die huizen ook wel in prijs.

Spannend hoor Themba!