Juristen hier? Probleem met woningoverdracht...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lieset23

Re: Juristen hier? Probleem met woningoverdracht...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 18:37

Wat ik gewoon erg vind in deze hele bizarre toestand is het feit dat TS straks geen dak meer boven haar hoofd heeft en met een beetje pech het haar ook nog geld gaat kosten wat niet terug te halen is. Van een kale kip... Ik hoop dat ze evt. kosten kan claimen bij de makelaar.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 21:58

Jeetje... ongelooflijk.... sterkte

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 00:00

meggiemeg schreef:
Punt is dat niemand zit te wachten op die dikke Volvo, die brengen ook steeds minder op omdat ze genoeg in de wegenbelasting kosten en zeker als het een diesel slurpend gevaarte is, weet daar alles van, heb zelf een dikke diesel slurpende Volvo die me alleen al bijna € 500 aan wegenbelasting in het kwartaal kost.
Op die auto's zitten niet veel mensen te wachten tenzij ze zware lasten moeten trekken en m daarom dus nodig hebben, voor de lol rij je zo'n auto niet meer.

Meggiemeg jij moet echt een paar KM naar het oosten verhuizen :j Hier ook zon diesel slurpende XC 90 en ik betaal dat bedrag nog niet eens per jaar :D Ik rijd dus echt nog met heel veel plezier in die auto. Tijd dus om "over de gruppe" te springen ;)

Goed dat was geheel off topic, maar ik kon het niet laten :P

TS wat een ongelovelijke rot situatie. Ik heb je verhaal vanaf het begin gevolgt, maar omdat ik toch geen advies kon geven me niet gemeld hier.
Maar moet een aantal die je adviseren toch alvast rond te gaan kijken naar een advocaat wel een beetje gelijk geven. Ik zou, als ik in jou situatie zou zitten, ook al op zoek zijn. Niet om gelijk er bovenop te springen, maar dan weet je in ieder geval bij wie je aan kan kloppen. Zodat je straks niet echt giga in tijdsnood komt te zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 06:11

Ik zou eens zien of dat je de makelaar niet aan kan klagen wegens geen openheid van zaken.

monzamonza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 07:27

Liselot kan wel van alles gaan claimen en iedereen aanklagen maar het moet natuurlijk niet zo zijn dat ze straks een boel geld aan zulke dingen kwijt is en dat nooit meer terugkrijgt.Als het allemaal traag gaat evt. de bank (hypotheekverstrekker) benaderen,die willen graag verkopen denk ik.Misschien kunnen die dan wat doen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 07:53

Is het niet zo dat de verkoper aan moet geven in de formulieren van de makelaar of er wel of geen dingen zijn die een verkoop kunnen vertragen of tegenhouden? Wij moesten allemaal van dat soort vragen invullen op de formulieren van de makelaar toen wij ons huis in de verkoop gaven aan de makelaar.
Een makelaar kan volgens mij ook heel makkelijk zien of er bijvoorbeeld een beslaglegging ligt op een huis. Ik denk dat de bewuste makelaar dit ook wel heeft geweten gezien het feit hoe hij reageert en doet. Hij zal niet snel toegeven dat hij wist dat de beoogde datum niet haalbaar was voor verkopers, omdat hij waarschijnlijk toe zal geven dat hij op de hoogte was van de problemen.
Iedereen heeft er alleen maar baat bij als de verkoop alsnog door zal gaan, bank was al akkoord. Punt is natuurlijk wel dat die ander er niets mee zal opschieten zonder overwaarde....

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 08:54

monzamonza schreef:
Liselot kan wel van alles gaan claimen en iedereen aanklagen maar het moet natuurlijk niet zo zijn dat ze straks een boel geld aan zulke dingen kwijt is en dat nooit meer terugkrijgt.Als het allemaal traag gaat evt. de bank (hypotheekverstrekker) benaderen,die willen graag verkopen denk ik.Misschien kunnen die dan wat doen.

Niemand zegt(of bijna niemand) dat ts moet gaan claimen of vanalles in gang moet gaan zetten :n juist alleen dat ze zou kunnen gaan informeren bij deze of gene om , mocht het zover komen, er op korte termijn iets in gang gezet kan worden. Er zijn ook aardig wat plekken waar een eerste orienterend gesprek geen kosten behelst maar dan heb je in ieder geval ergens al wel voet tussen de deur. Als het meezit is verdere actie niet direct nodig en bokst de bank het uit met menzi want de bank is denk ik eigenaar van het huis ( hypotheek) en die zal ook geld willen zien... Zo lang menzis dwars ligt ziet de bank ook geen centen dus die heeft ook baat bij een oplossing met memzis.... Al met al een ruk situatie in ieder geval. Hoop op een snelle oplossing zodat jij in ieder geval door kunt.

xLenax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 10:12

Jeetje. ik heb met open mond zitten lezen. Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen. Hoop eigenlijk gewoon dat de verkoper toch al zijn zaken binnen 8 dagen geregeld heeft.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 11:40

karuna schreef:
Ben je lid van vereniging eigen huis trouwens? Daar kun je eventueel ook navragen wat wijsheid is. Blijft vreemd trouwens hoe Menzis reageert. Wat er ook gebeurt, tenzij bij een idioot hoge verkoopprijs blijven ze met lege handen achter. En is een loonbeslag een logischer iets dan een beslag op een huis. Verklaard wel waarom de verkopers geen woonruimte kunnen vinden.

Ben een stille meelezer, hier wilde ik toch even op reageren.

Als er beslag wordt gelegd op een huis vanuit een zorgverzekering op een eigendom dan houdt dat in dat ze op een Gerechterlijke stap staan bij de verzekering. Vanuit het Incasso is het dus naar hun Deurwaarder gegaan. Hier gaan maanden overheen! Menzis heeft dit dus allang uit handen gegeven. Als er al contact opgenomen moet worden gaat dat via de deurwaarder

Al met al een klotesituatie voor ou TS :(

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 11:47

Ik zou zelf ook wel graag vast contact willen met een advocaat, een kennismakings gesprekje hoeft niks te kosten en dan is er vast een bodempje gelegd om later eventueel mee verder te gaan. Als je pas over 8 dagen gaat zoeken dan verlies je teveel kostbare tijd.

Ik zou het nog even via de notaris bespreken (die heeft toch al geld gekost := ) en daar advies vragen qua naam van een advocaat en duidelijk krijgen in hoeverre je hiermee door moet gaan en meer kosten moet gaan maken.

Zou zelf ook even met je hypotheekverstrekker bellen inderdaad om daar te informeren naar de mogelijkheden en hun standpunt hierin, wie weet kunnen die ook nog een nuttige bijdrage doen in de situatie.

Maar eigenlijk zou ik vooral ook met de verkopers zèlf contact op willen nemen. Ik zou willen weten hoe zij hier nu allemaal in staan. Wie weet hebben zij voor zichzelf allang besloten dat ze niet van plan zijn om weg te gaan en gewoonweg alles uit gaan zitten van rechtzaken en dergelijke die er moeten volgen om hen er uit te krijgen := Als ze geen geld hebben kunnen ze toch ook nergens anders terecht....

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 17:09

Beslag van Menzis is nog best over te overleggen, als er maar communicatie is tussen de partijen - en die is er niet. Overigens slordig dat dat beslag er niet eerder uit is gekomen. Zowel de makelaar als de notaris hebben daarin een rechercheplicht. Maar ja: het standaardcontract verplicht de verkoper tot onbezwaarde overdracht, dus ook hierin schiet de verkoper te kort.

TS: ik hoop dat je snel in je huis kan. Eerst dat huis (en kosten van tijdelijke oplossingen beperken) en dan maar eens zien wat je allemaal nog kan verhalen op de verkopers. Sterkte!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-13 19:13

heb net de makelaar maar even een mail gestuurd met wat we nu gaan doen... of het beslag er af gehaald wordt en er toch nog een definitieve passeerdatum overlegd wordt of dat ze het op ontbinding willen laten aankomen....

Lieset23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 19:14

Wat een gedoe allemaal. Hoop dat het voor jou goed uit pakt. Ik vind het niet te geloven zoals dit gaat. Per welke datum moet je uit je eigen woonruimte?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 19:17

Dapper van je dat je het op deze manier hebt aangepakt :)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-13 19:28

lieset: per 6 mei

lente: tja, ik heb natuurlijk niet voor niets deze woning gekocht. Wil dus het liefst dat het allemaal doorgaat. Als het niet anders kan ga ik uiteraard ontbinden, maar wil ze eerst de mogelijkheid geven om het nog ff te regelen. Als ik het maar weet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 19:29

Ja die onzekerheid moet slopend zijn :(:)

Lieset23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 19:32

Ik hoop dat je snel meer weet en dat het gewoon door gaat. Maar echt dat dit toch kan. Ik ken je niet, sta er ver van af, maar kan me hier best boos om maken.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-13 19:32

Dat vind ik ook het ergste van alles :\

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 20:09

ik hoop echt dat je op heel korte termijn duidelijkheid hebt joh...

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 21:27

Jeetje wat een verhaal is dit zeg. Ik hoop dat er met alle partijen een oplossing kan worden gevonden en dat je toch snel van je nieuwe huisje kan gaan genieten

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 01:26

Inmiddels al over de helft van die 8 dagen om het nog voor elkaar te krijgen, nog voorderingen of nieuws?

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 02:02

Ben ook benieuwd. Heb je nog wat met je werk kunnen regelen voor de vrije dagen?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 07:47

Heel het topic gelezen, wat een kl*te situatie zeg :\ .... Ik hoop dat het allemaal goed komt :(:) .

mystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 08:23

Heb al je 20 bladzijdes doorgelezen.
Jeetje wat erg zeg.
Ik hoop voor je dat ze nu snel iets van zich laten horen.
Bedenk wel op dit moment zijn er zat huizen te koop met wss minder problemen dan deze.
Ligt er niet nog meer beslag op? Want als dat zo is heb je kans dat als het huis van jou is je er nog maanden last van zal hebben.

Maar voor nu heel veel sterkte en wijsheid.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-13 11:00

Nog niets gehoord helaas

Mystique: er ligt verder geen beslag op het huis. En al was dat wel het geval kan ik er geen last van hebben zodra het huis van mij is, want een huis moet vrij van beslagen verkocht worden.
Natuurlijk weet ik dat er meer te koop staat, maar als ik dit ontbind ga ik zo 6 a 7 duizend euro het schip in...