Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 10:02

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 10:04

Mootje, heb je ook al eens bij Hornbach gekeken??

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 10:10

Die gietvloeren zijn idd super en handig. Maar er zit ook wel een prijskaartje aan :)
En je moet wel in je achterhoofd houden dat je het er zelf uit moet halen als je eruit gaat.
Ik weet niet waar je woont,maar hier in NH moet je in een huurhuis alles eruit halen en mag niks meer overgenomen worden.
En ik weet toevallig dat dit ook in Almelo is.
Dus dat zou een punjt kunnen zijn om in je achterhoofd te houden.

Voor parket,ik zal denk ik zelf de keus bij wit hebben maar idd niet dat hele hoge want dat krijg je niet echt gemakkelijk schoon denk ik.
Ik heb ook mijn kleed bij de Kwantum vandaan,en ook niet al te duur.
Maar toch een goeie,hij is makkelijk schoon te maken(het is een soort honingraatje wat erin zit,maar is niet duidelijk zichtbaar).
Heb hem nu 5 jaar ongeveer en nog redelijk mooi,ondanks dat de hond er op slaapt,en de kat erop speelt.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 10:27

Gianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 10:40

Mag ik me ook melden?
Zit verschikkelijk vast met me woonkamer...
Wil wat anders maar weet nog niet echt wat.. Hopelijk doe ik hier ideeen op om me woonkamer te veranderen.. als ik heb uitgevonden hoe ik hier foto's op krijg ben ik benieuwd wat jullie ervan vinden en wat jullie zullen veranderen..

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 10:42

:wave:
heb je je foto's in bijvoorbeeld mijn album staan??

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 10:45

shantal schreef:
Die gietvloeren zijn idd super en handig. Maar er zit ook wel een prijskaartje aan :)
En je moet wel in je achterhoofd houden dat je het er zelf uit moet halen als je eruit gaat.
Ik weet niet waar je woont,maar hier in NH moet je in een huurhuis alles eruit halen en mag niks meer overgenomen worden.
En ik weet toevallig dat dit ook in Almelo is.
Dus dat zou een punjt kunnen zijn om in je achterhoofd te houden.

Voor parket,ik zal denk ik zelf de keus bij wit hebben maar idd niet dat hele hoge want dat krijg je niet echt gemakkelijk schoon denk ik.
Ik heb ook mijn kleed bij de Kwantum vandaan,en ook niet al te duur.
Maar toch een goeie,hij is makkelijk schoon te maken(het is een soort honingraatje wat erin zit,maar is niet duidelijk zichtbaar).
Heb hem nu 5 jaar ongeveer en nog redelijk mooi,ondanks dat de hond er op slaapt,en de kat erop speelt.

gietvloer is idd iets voor als we gaan kopen, in dit huis zou ik eerder voor vinyl gaan denk ik :j
hier is dat namelijk ook zo, tenzij de nieuwe huurder het over neemt , als je hier reageert op een huurhuis en je bent nummer 1, dan mag je een afspraak met de huidige huurder maken om het huis te gaan bekijken , of je het wil of niet, mocht je dan beslissen het te nemen, kun ej met de huidige huurder om de tafel om te bespreken of er dingen zijn om over te nemen etc , zo heb ik in mijn vorige huis de vloer overgenomen, koelvriescombi, vaatwasser, en wat kleine dingen :j
maar ik zou het risico niet durven nemen om er een semi permanente vloer in te mikken in de hoop dat de volgende die vloer ziet zitten :n zeker niet met de prijzen die er aan vast hangen en de moeite die het kost om het er uit te halen :=

Gianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 10:48

Kentaro: nee niet maar ga even kijken of ik het kan fixen hihi

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 10:48

Dan is het heel makkelijk!

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 10:51

Ja precies,dat is nog schappelijk bij jullie dan.
Hier is gelijk alles eruit en kaal opleveren zoals het was.

Gianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 11:00

Hier een aantal foto's.. een paar dingen zijn al veranderd maar dat is meer de accessoires..
Ik moet zeggen in dit huis wil ik het niet te druk maken want mijj woonkamer is niet zo heel groot..

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hopleijk is het gelukt.

Gerlinda123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 11:10

Wat een mooie schouw!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 11:20

Schouw?? :o?

Je wilthet niet te druk?
Ik vind eetkamerstoelen in verschillende kleuren al druk eigenlijk :o

Verder zou ik de donkere muur weer iets lichter maken :j
Heb je zelf wel een idee wat je graag wilt? En stijl ofzo?

Anders misschien een keer een moodbord maken?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 11:23

Ik dacht al dat ik weer last van m'n ogen had.... :=
Ik ben ook heel benieuwd wat je zelf een beetje in gedachten had, waar je heen wilt?
De kleur muur zou ook niet mijn keuze zijn als je zegt dat je niet zo'n grote kamer hebt!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 11:26

En ik zou denk ik gordijnen of in betweens ophangen voor het raam voor en achter :j
Creeër je altijd veel meer sfeer van vind ik :j

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 11:32

Heb nog even goed gekeken en ik zou het helemaal anders doen!
Zie het niet als commentaar, maar als een manier hoe ik het zou doen ;)
- gordijnen tot op de grond voor en achter
- eetkamerstoelen eruit en nieuwe weer terug, die wat minder groot zijn.
- 1 bank er uit (die tegen de muur zouik laten staan) en daar een leuke stoel voor in de plaats.
- groot dressoir er uit en hiervoor terug een kleinere maar hogere kast. Een soort meidenkast (hiermee komen de spiegels dan ook te vervallen, maar je kan er altijd 1 op de korte kant op het kastje zetten)
- muur in een lichtere kleur, die goed past bij je grijstinten
- Ik ben fan van witte meubels dus in hoeverre dit kan, had ik ze wit geschilderd.
- Hanglamp boven het zitgedeelte weg en een staande lamp tussen de bank en de muur aan de kant van het raam, naast de tv ook een los lampje.
- Plankje boven de bank weg en een mooi groot schilderij o.i.d. er weer voor terug

Nou dit was het zo zo'n beetje denk ik :+ Marktplaats is your best friend :') En als je zelf een beetje handig bent en de ruimte er voor hebt, kun je veel zelf doen zonder heel veel nieuwe dingen aan te schaffen.

Gianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 11:34

de muur wil ik weer veranderen maar dan naar een grijstint..
de stoelen zou ik ook het liefst in een grijs tint willen hebben maar ben zo bang dat het een showwoonkamer wordt daardoor, als jullie snappen wat ik bedoel...

Sasskia thx voor de tips.. zal is opzoeken waar ik de foto's heb met gordijnen..

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 11:35

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 11:37

Grijstint wordt wel erg ongezellig... :o
Gordijnen van muur tot muur vind ik ook altijd heel erg mooi staan, maar het neemt wel weer meer ruimte in beslag :P

shantal, wat balen!!
Die foto is té lief..... Als ik m'n vriend zo ver zou krijgen (helaas geen katten liefhebber -O- ) had ik ze zo komen halen

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 11:41

Gianna,
Wat een vol huis zeg! Je meubels passen er niet lekker in.

Op basis van de foto's zou ik er een bank uit doen en deze vervangen door 1 of 2 leuke stoelen. Het liefst een beetje open en minimaal op pootjes. Dus niet van die lompe dingen. Gezien je lampen zou ik kijken naar vintage/retro stoelen.

De salontafel is ook wel erg massief. Maar ik kan me voorstellen dat je de bergruimte nodig hebt.

Daarnaast valt het op dat de vloer en de meubels een roodtint hebben. Dat vormt niet zo'n mooi geheel met de lavendel muur. Ik zou op de muur dus een wat lichtere en warmere kleur doen.

In de hoek naast de bank en het raam zou ik een mooi gordijn ophangen of iets neerzetten dat wat hoger is. Een mooi stuk drijfhout of een hoge plant. Het is altijd goed om er voor te zorgen dat niet alles op dezelfde hoogte te zien is.

Op het dressoir heb je 2 zilveren bollen staan. Die zou ik bij elkaar zetten. Waarschijnlijk net wat schuin.
Het hartje naast de klok past daar niet. Die zou ik weg halen.

Gianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 11:41

kentaro, inderdaad en daar ben ik dus bang voor.. gordijnen zijn wel een probleem aan de achterkant want daar waar mijn raam stopt zit een inbouwkast...

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 11:43

Ja echt wel,weer 4 katten die geen toekomst hebben :(

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 11:46

Die katten ;( wij hebben er helaas al 2....

Ikzelf zou die muur lichter maken :j zulke donkere kleuren verkleinen de ruimte, en door het op de lange zijde te doen versmal je optisch:
Afbeelding
Zelf zou ik het op de smalle zijde(s) doen, of gewoon alles 1 kleur.

Hier staan nog meer tips:
http://www.histor.nl/kleurenruimte

*edit*
Mootje:

Ik vind een kleed echt helemaal niks, maar deze tinten wel mooi:
Afbeelding
Het beste is eigenlijk om een (stukje) gordijn mee te nemen en deze in de winkel te vergelijken.
Ik heb laatst een foto gemaakt en in de winkel vergeleken met het aan te kopen product, werkt ook wel aardig.

*edit 2*
Andersom werkt ook wel redelijk: in de winkel een foto maken en thuis vergelijken.
Laatst bijgewerkt door Nic op 21-11-12 11:51, in het totaal 2 keer bewerkt

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 11:46

Tja, ik heb ook al 2 katten.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 11:51

Gianna schreef:
kentaro, inderdaad en daar ben ik dus bang voor.. gordijnen zijn wel een probleem aan de achterkant want daar waar mijn raam stopt zit een inbouwkast...

voor een warme uitstraling, zou je ook je rolgordijn kunnen behouden en dan stroken gordijnen ophangen!? Dit neemt niet teveel ruimte in beslag, maar staat wel leuk!