Bezuinigen op boodschappen - deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gnome

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:51

Haha dat is duidelijk! Kijken jullie ook regelmatig 24 kitchen? Vind het altijd zo jammer dat je 30 ingrediënten nodig hebt :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:53

saroanda schreef:
Ik heb ook moeten leren dat iets langer houdbaar is dan ik dacht dat het was. Ik drink nu zelf melk die bijna 2 dagen over datum is, gewoon even ruiken. En vandaag de witlof ham/kaas gegratineerd met paneermeel van eind 2010, smaakte heerlijk :D voorheen deed ik zoiets dus echt niet, heeft manlief me de afgelopen jaren geleerd. En zo gooien we dus bijna niets meer weg.

Ik was ook van alles vies en durfde het niet te eten. Van vriendlief geleerd dat het vaak nogal even kan staan. Enkel melkproducten is niet erg lang te bewaren.

Wat ik van de week overigens zag, een pot zilveruitjes, daar stond op: na opening 3 dagen houdbaar! Dan kan ik steeds veel weggooien! Wie eet er nu een pot in 4 dgn leeg?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:56

ingedebruijn schreef:
Haha dat is duidelijk! Kijken jullie ook regelmatig 24 kitchen? Vind het altijd zo jammer dat je 30 ingrediënten nodig hebt :P

Kijk het best vaak, maar is dure business inderdaad als je wat wil maken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:56

50 euro in de week boodschappen. Dat halen we eigenlijk altijd.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:59

het is vooral duur als je idd niet veel vreemds in huis hebt, ik heb sowieso ene hele grote basisvoorraad, ook kwa verscheidenheid van ingredienten , dan valt het mee,niet meer dan af en toe iets aanvullen .

als je al die dingen in 1 keer moet gaan kopen is het niet leuk idd

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 23:01

We hebben het vanaf volgende maand een stuk ruimer gelukkig.. (400 euro meer) dus dan hebben we ook wat meer ruimte. Niet dat ik dan ineens heel anders boodschappen ga doen maar dan zijn extra dingen niet iets waar ik over zal twijfelen. Misschien dat ik dan ook een kruidenrekje aan ga schaffen. Dan heb je altijd wel wat in huis.. nu zou ik voor een enkel gerecht hele potjes moeten halen en dat vind ik dan net té!

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 23:03

Wij zitten zo tussen de 50 en 60 euro per week excl. honden en kattenvoer. En 1x in de maand gaik naar de lidl en doe dan ongeveer voor 80-100 euro boodschappen, wat meer voorraad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 23:29

Na 4 dagen al?! Jeetje zonde als mensen dat opvolgen... dat staat vast ook op de kappertjes dan! Ach van de zomer geopend, binnenkort weer wat gebruiken en dan volgende zomer gewoon even proeven of het nog te eten is :P Ik heb wel een pot van die zure groente waar ik over twijfel. Al poos open (begin zomer ergens) en een deel niet in vocht (weinig vocht dit x in die pot). Maar ja dat ruikt en smaakt altijd al zuur? Gewoon gebruiken of toch nieuwe kopen?

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 23:38

gelukkig kun je peppadew minstens een paar jaar in de koeling bewaren :D . zongedroogde tomaatjes op olie trouwens ook (en nu is het heerlijke tomatentapenade geworden ;) )
Heb ook hier gelukkig een behoorlijke voorraad aan diverse kruiden, olies, sambals en andere dingen :D. Elke keer bij een recept denk ik, oja, dat heb ik gewoon in huis! net als trouwens de meeste keukenmaterialen.
24kitchen kijk ik bijna nooit, wel op de app om te kijken of ze lekkere recepten hebben. Trouwens, die haal ik ook regelmatig van smulweb (of via jullie)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 23:47

ingedebruijn schreef:

Zodra ik een TV heb (als het goed is morgen) wel!! :D

En onze hond thuis eet gewone goedkope brokken, doet ze t prima op. Wel van de dierenzaak, weet niet hoe het merk heet..
Katten krijgen bij ons thuis restjes, muizen of soms c1000 voer, zijn echte boerderijkatten en eten dus alles.
En mijn konijntjes krijgen nu nog gemengd voer maar ik ga ze om zetten naar alleen brokjes. Met af en toe een lekker stukje appel, brood etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 23:51

Imd, waarom appel en brood?

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 23:52

Omdat ik dat overhad en ik las dat konijnen met mate appel mogen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 23:56

Aah op die manier :)

Ik wil proberen mijn nijntjes zo natuurlijk mogelijk te houden (naast biks).
Dus vooral groenten die ze op de grond vinden. Maar krijgen ze nu nog niet. Zitten hier pas een ruime week en zijn nog niet helemaal gewend.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 23:59

Hoe bedoel je die ze op de grond vinden? Welke groenten versta je daar onder? Ik heb ze nu bijna een week trouwens, nog niet lang dus. Buitenren enzo moeten ook nog even gefixed worden.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 00:03

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 00:04

Ga even over op pb!

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 00:23

Zo, vast de aanbiedingen bij elkaar gezocht, nu een menu maken. Morgen even kijken wat jullie allemaal hebben :D
Zoek nog de chloor anti-kalk. die is echt goed tegen kalk-aanslag in de WC maar kan m niet zo snel ergens in de aanbieding vinden......
Maar nu, bedje lonkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 00:50

Hier eten de poezen Iam's en die hebben bijna altijd wel een aanbieding! Mooi bezuinigen!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 06:18

Vleeswaren kunnen zonder problemen ingevroren worden , in een zakje of een bakje . :D
S,avonds uit de vriezer in de koelkast leggen , dan heb je s,ochtend vers beleg .
De gekookte ham is na het ontdooien "nattig" , maar dat doet niets af aan de smaak .

Ik heb deze week nog 2 extra uitgaven , zodadelijk tanken |( , en voer halen voor mijn paardje ,

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 07:06

Ditano: dat zijn inderdaad weer dure uitgaven.

Tanken, wat heb ik daar altijd een hekel aan!

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 07:43

Nee op dierenvoer bezuinig ik absoluut niet. Mijn katten krijgen siamezenvoer van Royal Canin, mijn hond krijgt Jogging & Agility van Eukanuba. En mijn oudste paard krijgt naast wat stal geeft nog extra seniorenvoeding van Marstall. Mijn veulen die in de opfok staat krijgt zo af en toe extra vito mix ook van Marstall. Wel duurder dan normaal allemaal maar als Paraveterinair zie ik alle ellende binnenkomen. Katten van nog geen 10 met kapotte nieren.....ja hij krijgt altijd whiskas.....superzout! Whiskas als snackje is prima, maar permanent liever niet.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 08:13

Kattevoer is iets waar ik ook niet op bespaar, ik heb jarenlang royal canin light gegeven en nu sinds 3 jaar Orijen waar ze het prima op doet.
Als ik weer nieuwe moet kopen is het een grote uitgave aangezien ik zo groot mogelijk inkoop, ik betaal 45 euro voor 7 kg, waar ruim 5 maanden mee doe, komt dan nog wel 3.95 verzendkosten bij, de ene keer heb ik de verzendkosten wel de andere keer niet omdat ik soms ook ontwormmiddel en vlooienmiddel bijbestel waarmee ik boven de 70 euro uitkom en geen verzendkosten meer heb.

Orijen valt onder de duurdere merken voer, maar omgerekend vind ik het persoonlijk erg meevallen, komt neer op 9 euro per maand aan brok, natvoer krijgt ze zelden misschien 1 zakje per 3 weken/maand, wel krijgt ze af en toe (1 a 2 x per week) 'vers' als extraatje, dit kan een eendagskuiken zijn, runderhart, plakje smuldier, maar kan ook 'flubbertjes' vlees van mijn vlees zijn, of een paar kippehartjes/niertjes die ik meeneem als ik toch op de markt bij de poelier ben (voor eieren of kip).

Paard krijgt geen supplementen (heb wel vitamine E en foenegriek staan voor zo nodig), krijgt nog geen kilo muesli (cavalor) per dag, wel een vitaminebrokje (50 gr per dag) omdat ze dus vrij weinig muesli krijgt en 1 voerschep lucerne per dag zodat ze lekker moet kauwen en langer doet over haar krachtvoergift. Verder gewoon ruwvoer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 08:21

Hier kunnen de poezen nergens tegen. Werkelijk overal gaat hun huid van kapot. Op Iam's doen ze het super.

Paard staat op Marstall en op een hoop dope voor zijn bijna genezen peesblessure.....

Daar blijft dus het grootste gedeelte van mijn bespaarde boodschappengeld haha

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 08:28

Marley schreef:
Ik heb zondag een receptje geplaatst met spitskool, was heerlijk!
http://www.ah.nl/allerhande/#/recepten/ ... =spitskool
ik heb de kaassaus vervangen door kookroom, anders moest ik naar de winkel en vond ik zonde :)

Wij hebben maandag de spitskool met sate gegeten. Ik heb nog een halve liggen voor het bovenstaande recept. Kaassaus maak ik dan wel zelf.
Hubs had hutspot meegenomen uit NL dus vanavond aan de hutspat met braadworst
De kat was vorige week ook bij de da, 60,00 armer aan een opengesneden abces, antibiotica en pijnstiller.

Gister boodschappen gedaan, alleen mijn lijstje vergeten. Ik had bijna alles van de lijst en daar bij nog vele extra's Ik zat daarom ook 25,00 boven mijn buget. Kasten zijn nu wel weer vol dus voor volgende week kan het weer iets minder.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 09:20

Tanken moet ik hier wel elke week, en dan met 2 auto's.....