Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 10:18

Helaas word er door veel boeren en winkels nog steeds veel weggegooid. Producten die prima naar de voedselbank kunnen. Hier gaat er vandaag weer een heleboel aan kleding en huiswaar naar de voedselbank, mijn schoonmoeder is er vrijwilligster dus ik weet hoe blij ze zijn met alle producten en giften.

tita

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 10:24

Heb geen bron maar op een of ander bezuinigsite werd vermeld dar de Lidl niet de btw gaat verhogen.

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 10:33

Fleurtje, wat maak je van de pastinaak? Heb er ook 1 gekregen maar weet nog niet zo goed wat ik ermee zal gaan doen. Vanavond staat overigens een vispastei op het menu, mss past het daarbij als puree?

Jij hebt trouwens wel heel veel op voorraad! Voor hoeveel personen is dat?

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 11:12

Mijn basislijstje is iets minder uitgebreid maar inderdaad ik heb ook standaard producten in huis die ik direct aanvul als het op is, ik maak dan in tegenstelling tot een aantal mensen hier ook geen lijstjes maar kijk ter plekke (op de markt) een beetje wat er in de aanbieding is en of ik het kan gebruiken/zin in heb.

Qua vlees/vis heb ik altijd in huis: kipfilet, speklapjes, worstjes, gehakt, als deze in de aanbieding zijn of afgeprijst ivm de datum neem ik het mee en gooi het in de vriezer, zak pangafilets, blikjes tonijn/zalm in de kast (zalm niet veel)
Qua groente heb ik in de diepvries: broccoli, bloemkool, spinazie, paprika, courgette, boontjes (courgette pas sinds vorige week lol, uitprobeersel)

Wat ik standaard in de koelkast heb liggen/wekelijks op de markt/supermarkt haal:
- courgette (kan zijn dat dit dus niet meer hoeft, moet even kijken of het werkt qua vriezer)
- paprika (niet wekelijks sinds ik de vriezer ervoor gebruik)
- prei (1 stuk, wekelijks, meer als ik preischotel uit de oven heb gepland voor die week)
- tomaten
- champignons
- wortel (ofwel van de markt, ofwel als het wortelseizoen weer begint... van stal/paard a 3 euro oid per zak van 10kg lol, ik neem dan 1 wortel per week voor mezelf mee :P)
- spekjes (euroshopper á 0.69) (gebruik wel 1 bakje per week daarvan, gooi het regelmatig door roerbak)
- geraspte kaas (euroshopper á 1.10)
- roomkaas met tuinkruiden (euroshopper 0.69 vlgs mij)
En dan per week haal ik meestal 1 a 2 groenten voor 'die week' op de markt, afgelopen week was dat andijvie (2 kroppen voor 1 euro) en snijbonen.
Ik heb een 1 persoonshuishouden dus eet er dan 2 dagen van, of het gaat de diepvries in voor 'later', ik heb dan ook minimaal 2 diepvriesmaaltijden per week die ik eerder gekookt heb.

Aardappels/rijst/pasta/uien heb ik altijd in huis. Kruidenvoorraad (incl soyasaus ed) houd ik op voorraad.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 12:09

tita schreef:
Heb geen bron maar op een of ander bezuinigsite werd vermeld dar de Lidl niet de btw gaat verhogen.

Dat is niet zo moeilijk voor Lidl omdat een groot deel van hun assortiment uit 6% artikelen bestaat. ;)

Voor de rest zullen ze niet nu de prijs verhogen voor de 19% artikelen, maar langzaamaan zullen ze vast de prijzen verhogen, kan me niet voorstellen dat ze de marge op hun verkopen blijvend zullen verlagen.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 12:12

Ik las dat veel kledingwinkels ook hun btw niet gaan verhogen, omdat in deze tijd toch al zo weinig kleding verkocht wordt. Of het waar is, is maar afwachten :=

Onze fruitschaal lig flink vol. Kennelijk ziet vriendje er ondervoed uit, want hij kreeg afgelopen week een hoop fruit van z'n leerlingen :))

Hoe zit het dan met de voedselbank? Kan je daar zelf ook eten heen brengen als je er niets meer mee doet ofzo? Soms staan ze in te zamelen bij de supermarkt en dan koop ik ook altijd wel een aantal artikelen. Meestal kies ik dan voor groenten in blik.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 12:19

Zo, ik was 33 euro kwijt vandaag. Daar zat wel 2x wasmiddel (aanbieding), 2x dettol (aanbieding), meerdere verpakkingen kokosmelk voor de voorraad, meerdere pizzabodems en buffelmozzerella bij.

Net bij de lidl geweest om te kijken wat ik van die winkel vind. Verschrikkelijk :+ onoverzichtelijk, te vol, mi duurder dan de aldi... Ik kom met name voor groente en fruit naar de aldi, maar bij de lidl zit alles in opgestapelde dozen, kun je er niet omheen lopen aan twee kanten. Nee, ik blijf wel naar de Aldi gaan :)

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 12:58

Citaat:
ik heb ook standaard producten in huis die ik direct aanvul als het op is, ik maak dan in tegenstelling tot een aantal mensen hier ook geen lijstjes maar kijk ter plekke (op de markt) een beetje wat er in de aanbieding is en of ik het kan gebruiken/zin in heb.

Zo doe ik het ook.
Heb ook standaard gehakt en kipfilet ,een rookworst , shaslicks in de vriezer ,alles gekocht in de aanbieding.
Plus een stevige basisvoorraad waar ik alle kanten mee op kan.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 13:01

tita schreef:

Klopt, staat in hun folder.

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 13:04

Sorry dat ik zo ineens binnen kom vallen
lees hier al paar pagina's mee
Maar kan je paprika echt invriezen?

Ik moet zeggen dat ik nu wat anders boodschappen doe nav dit topic :j
ik probeer ook wat meer de basis dingen te halen
en daaromheen een maaltijd te verzinnen :))

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 13:32

Zo, heb mn menu ook klaar :D:
(1 p huishouden en ik vind het niet erg om vaker hetzelfde te eten, sterker nog, het lijkt zelfs de tweede dag lekkerder te zijn :o )
za: pepesan, rijst, erwten
zo: bruine bonenschotel, rijst, rookworst
ma: broccolistamppotje, gehaktbal?
di: bruine bonenschotel, rijst, rookworst
wo: macaroni
do: macaroni
vr: prei-zalm schotel
za kijk ik wel weer verder, als het goed is kokers/ eters :P

Heb ook de meeste dingen als basis in huis, moet nu rookworst, wortels, paprika, kookroom en wat voor op het brood gaan halen. Nog suggesties voor broodbeleg, ben de kaas, appelstroop en pasta wel zat :(

@wendy, ja kan je gewoon invriezen. wel bevroren in het gerecht doen anders wordt het een beetje slapjes

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 13:41

Deze week was ik 99 euro kwijt (4 personen) inclusief wat extra bij het kruidvat, wat extra verzorgingsproducten meegenomen. Scheelde 40%(met de kruidvatkaart) hoef ik de komende 2 maanden dus niet te halen.
Voldoende vlees, groente en brood in de vriezer. Ook wat extra pasta en rijst meegenomen, dus de voorraad ook weer wat aangevuld.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 13:44

lieke2 schreef:
Nog suggesties voor broodbeleg, ben de kaas, appelstroop en pasta wel zat :(

Roomboter en honing op een geroosterde (witte) boterham klinkt mij hemels in de oren (ik heb al zeer lang geen echte boterham meer gegeten ivm glutenvrij dieet, dus dat zijn 'simpele' dingen waar ik echt naar kan verlangen)
Boterhammetje met een vers gekookt eitje en een beetje aromat, boterham besmeerd met een beetje mayo ipv boter
In plaats van brood als ontbijt is rijstepap met een beetje suiker en kaneel ook erg lekker

Als lunch:
- een kroketje geprakt tussen 2 boterhammen met een beetje mosterd (lekker ongezond)
- geroosterde boterhammen met kalfsragout (zo'n blikje even opwarmen), rest kun je dan 's avonds met rijst eten en wat salade bijv
- wentelteefjes met suiker (eitje opkloppen met wat kaneel, boterham erin dopen en dan de koekenpan in)
- kaastosti met tomaat
(allen goed te eten dus met brood wat niet meer helemaal vers is)

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 13:49

Ik heb besloten eerst onze voorraad is aan te gaan breken...

we eten vanavond Chicken tonight
morgen pannekoeken
en maandag panga filet

Dit alles uit voorraad en uit de vriezer
Op de melk voor de pannekoeken na :D

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 13:51

Annemiek80 schreef:
lieke2 schreef:
Nog suggesties voor broodbeleg, ben de kaas, appelstroop en pasta wel zat :(

Roomboter en honing op een geroosterde (witte) boterham klinkt mij hemels in de oren (ik heb al zeer lang geen echte boterham meer gegeten ivm glutenvrij dieet, dus dat zijn 'simpele' dingen waar ik echt naar kan verlangen)
Boterhammetje met een vers gekookt eitje en een beetje aromat, boterham besmeerd met een beetje mayo ipv boter
In plaats van brood als ontbijt is rijstepap met een beetje suiker en kaneel ook erg lekker

Als lunch:
- een kroketje geprakt tussen 2 boterhammen met een beetje mosterd (lekker ongezond)
- geroosterde boterhammen met kalfsragout (zo'n blikje even opwarmen), rest kun je dan 's avonds met rijst eten en wat salade bijv
- wentelteefjes met suiker (eitje opkloppen met wat kaneel, boterham erin dopen en dan de koekenpan in)

Bedoel meer voor als lunch op mn werk, dus 's ochtends al smeren :o
ei met aromat is idd :9 . Nog lekkerder met een beetje chilisaus erop
- kaastosti met tomaat
(allen goed te eten dus met brood wat niet meer helemaal vers is)

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 14:06

Ja Wen :D

Ik vind de smeerkaas sambal lekker voor op brood, geeft wat meer pit dn is makkelijk mee te nemen (mikt bakje smeerkaas in tas en een paar boterhammen, scheelt weer tijd in de ochtend :)) )

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 14:27

saroanda schreef:
Helaas word er door veel boeren en winkels nog steeds veel weggegooid. Producten die prima naar de voedselbank kunnen. Hier gaat er vandaag weer een heleboel aan kleding en huiswaar naar de voedselbank, mijn schoonmoeder is er vrijwilligster dus ik weet hoe blij ze zijn met alle producten en giften.

Bij mij op werk (distributie centrum supermarkt) vallen er dagelijks vele dozen waarbij 1 product kapot is, maar allee word weg gegooit. Helaas mag dit niet naar de voedselbank, anders betaald de verzekering de schade niet. Maar zonde is het wel

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 15:22

Ben benieuwd of het besparen me gaat lukken
Net voor 25 euro boodschappen gedaan

Dit is goed voor de komende 5/6 dagen eten voor 2 personen
en nog wat voorraad ingeslagen
(potjes groente en wereldgerechten van knorr die nu in de aanbieding waren)

Ga echt zorgen dat ik nu wat bewuster boodschappen ga doen
En wat meelezen hier met de creatieve gerechten en goede ideeen :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 15:27

Hoe kun je in vredesnaam voor 2 personen voor 6 dagen 25 euro kwijt zijn incl. voorraad aanvullen?
Ik ben al 20 euro in de week aan alleen groente en fruit kwijt...

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 15:28

Oh, omdat ik eerst de voorraad op ga maken die er nog stond :o :)
(staat idd verdeelt in 2 berichten)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 15:30

Oh, ik dacht al... Bij welke winkel doet Wendy haar boodschappen :D

Gnome

Even een vraagje voor de kattenmensen onder ons. Omdat we aardig wat hebben bespaard deze week wil ik voor de katten een stukje vis halen.. Maaar wat vinden ze lekker en kost geen fortuin? :)

Florale

koolvis uit de vriezer

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 15:33

Volgens mij kan je best toe met 25 euro voor 2 personen, wij zijn rond de 70 euro kwijt voor een gezin van 7 personen, en ik heb niet het idee super zuinig te doen.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 15:33

Ik kom zowiezo al hoger uit per maand aan boodschappen, aangezien mijn katten speciaal eten nodig hebben aan min. 40 euro per maand.
Ik drink zelfs enkel water van de kraan thuis en koopt niets van frisdrank, koffie en derg maar ik moet niet veel moeite doen om aan 50 euro per week te geraken.
Wasmiddel, wasverzachter, afwasmiddel is allemaal van goedkoop merk, andere dingen ook maar ik ga niet een goedkoper product kopen, dat ik niet graag lust, juist omdat het goedkoper is. ik wil ook nog van mijn eten genieten.