Motorrijbewijs, wie ook?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Evelyne79

Re: Motorrijbewijs, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 00:06

Lekker zeg, en nog wat aan de tips gehad??

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 11:12

Hoi Evelyne79,

De tips waren welkom, maar aangezien ik zelf de rit had bedacht moest ik voorop. Was wel lekker, kon ik gewoon rijden zoals ik wilde. Eén keer reed ik verkeerd en nam de volgende rotonde dus helemaal. Was het grappig, iedereen volgt dan gewoon.
Groep was eigenlijk allemaal beginner, dus hadden we allemaal voorin moeten rijden. Maar alles is goed gegaan, het duurde alleen langer dan gepland. Daarbij hadden we echt super weer, terwijl het 'thuis' dus bleef te regenen.

Angelkisssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 18:22

Hallo!

Ik wil mij ook graag melden hier. Vroeger toen ik klein was wilde ik altijd al een motor met als pap en mam vroeger hadden. Helaas gingen de motoren de deur uit. Maar sinds afgelopen maand staan er weer twee gloed nieuwe honda's bij mijn ouders :D . Dus voor mij nu de reden om te gaan lessen. Aankomende donderdag heb ik een proefles en volgende week woensdag nog een proefles bij een andere rijschool. Even kijken welke me het beste aanstaat.
Ik heb er iig heeeeeel erg veel zin in!!

Baksleep1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 05:23

Hoi,

Ook ik meldt me hier :)

Vandaag jarig en op mn verjaardag try de bike gekregen. ( 3 uur lang lessen en uitproberen, tevens krijg je te horen op hoeveel lessen men je ongeveer inschaald ) Spannend.

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 10:00

Succes angelkiss en natasjuh! *\o/* *\o/* *\o/*
En gefeliciteerd natasjuh! *\o/* *\o/* *\o/*
Hopen dat jullie dit jaar nog kunnen rijden, vorig jaar hadden we ook nog 1 of 2 weken late zomer.

Ik heb woensdag en gisteren het seizoen heropend, heeeeerlijk!!

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 14:40

gefeliciteerd! En succes voor diegenen die gaan lessen of afrijden!

Ik ben vandaag ook op de brommert naar het werk gegaan. Heerlijk!

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 17:45

Vanmiddag lekker een stukje getufd> 70 mijl was wel warm als je stilstaat zeg. pffff dan maar gewoon blijven rijden

joyce_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 08:38

Ik heb morgenochtend mijn AVB-examen. Gister mijn laatste les gehad en morgenochtend nog een goed uur voorrijden. Op zich gaat het prima tijdens de lessen, de langzame slalom geef ik maar op haha, als de rest uit mijn cluster dan maar goed is. Nu maar hopen dat ik me niet teveel af laat leiden door de zenuwen, want anders verknal ik het alsnog. Zonder zenuwen moet het helemaal goed komen. Krijg gelukkig niet veel tijd om zenuwachtig te worden, want ik moet om zeven uur al op de motor stappen haha.
Kan niet wachten tot ik mijn rijbewijs heb gehaald, gaat erg kriebelen met dit weer. Afgelopen weekend lekker bij vriendlief achterop gezeten, blijft toch ook erg lekker!

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 08:53

Succes morgen !

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 14:37

succes Joyce!

yindey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 16:29

Succes morgen! :D Komt helemaal goed!
Ik heb afgelopen dinsdag af mogen rijden... Ben geslaagd! Ondanks dat ik toch behoorlijk knullig heb gereden... :o
Nu ben ik aan het blokken voor mijn theorie examen die mag ik ook binnenkort maken!

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 17:12

succes!
Dat je nog achterop wilt, ik vond het niet meer fijn toen ik aan het lessen was, ik zag ineens allemaal dingen die mijn vriend niet deed die je met lessen wel leert, zo frustrerend :o
misschien als je na je avb verder gaat met het weggedeelte dat je dat dan krijgt, haha

gisteren een rit van 115 mijl gereden, was wel warm hoor, phoephoe
morgen gaan we met de motorclub een weekendje weg.
vrijdag vertrekken naar gummersbach, dan zaterdag toeren in de omgeving en zondag weer terug, wordt dus mijn eerste rit op ander terrein ( lees meer bergen en bochten) dus ik ben benieuwd

joyce_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 10:42

Bedankt! Ik ben zojuist geslaagd voor mijn AVB, jippie! Examinator was er al tijdens het voorrijden, toen was het geloof ik al duidelijk dat hij niet zo moeilijk was en dat hij zag dat het wel goed was. Zelfs mijn langzame slalom heeft hij goedgekeurd (daarbij ging ik er vanuit dat ik daar gewoon niet goed zou rijden en daar mijn enige afkeuring zou hebben, maar was dus niet nodig). Wel lachen, hij gaf aan dat ik alle pionnen had aangetikt, maar dat ze allemaal waren blijven staan, dus dat ik het veel moeilijker voor mezelf had gemaakt maar dan wel weer leuk had opgelost haha.

yindey, jij nog gefeliciteerd met het halen! Ik moet mijn theorie ook nog halen, nu toch nog maar even door gaan met blokken en dan hebben we dat er ook maar op zitten.

Evelyne, ik heb er geen problemen mee om achterop te zitten, en denk ook niet echt dat ik dat zal krijgen. Ik heb al heel wat kilometers achterop gezeten, en ik weet precies hoe mijn vriend rijdt. Als ik het niet eens ben met hoe hij een situatie oplost ofzo, dan hebben we het daarover, en zo zitten we eigenlijk altijd wel op één lijn. Vind het juist heerlijk om lekker achterop te tuffen. Onbewust let ik altijd met hem mee op, maar vind het een fijn gevoel dat het niet per sé nodig is. Maar ik hoor inderdaad vaker het tegenovergestelde, ken maar weinig mensen die graag achterop blijven zitten.

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 10:56

Gefeliciteerd joyce !

Eagerly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 21:02

Ik mag niet eens meer achterop zitten bij mijn man (ik hang eerder in de bocht dan hij :o).
Succes meiden met lessen en examens!

Vandaag heb ik mijn nieuwe outfit aan een rijdtest onderworpen, na 400km waarvan ruim 160km alleen maar dijkjes en dorpjes voelde ik mijn knieën behoorlijk door de nieuwe kniebeschermers, maar verder is het motorpak glansrijk door de test gekomen. Aankomende weken ben ik regelmatig vrij, dus bij mooi weer laat ik de 1 pk's wat vaker staan en ga ik genieten van het Nederlandse of Duitse asfalt.

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 09:43

Hallo allemaal,

Iedereen die is geslaagd (theorie dan wel praktijk of iets anders) gefeliciteerd! Vorig weekend naar Nijmegen gereden op jullie advies, maar de winkel viel mij toch tegen. Ik heb geen leer pak gekocht maar weet nu wel iets beter wat ik wil. Mijn pak zal ik uiteindelijk in de buurt gaan kopen, dat is ook makkelijker met garantie. Binnekort maar langs de leertent in Amsterdam.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 10:24

Mijn motortje staat bij de monteur -O-
Vrijdag nog mee naar Gummersbach gereden met een zeer mooie route ( ook weer veel geleerd aangezien je daar wat meer haarspeldbochten en bergje op en bergje af hebt ( lees 10% stijging of daling ) :D
niks aan het handje.
En zaterdag willen we met de motor eerst langs Hein Gericke gaan om te snuffelen, motorlid wilde nog een regenpak halen, ik vind het dan gewoon leuk om te snuffelen, en ach het lag 12 km van de km af, dus dat kun je toch niet voorbij laten gaan *D
Dus wij met z'n vieren klaar voor op pad te gaan, start ik mijn motor, wil ik m in de 1 zetten slaat ie af, huh, heb ik de koppeling dan niet goed ingehouden?? nog een keer.
slaat weer af, terwijl ik toch echt de koppeling volledig ingeknepen heb >;)
zo tot 3 x toe zegt een medelid, ja maar er zit helemaal geen olie meer in het potje :oo
ik had helemaal geen druk op de koppeling. :n dus met eigen motor ging het m niet worden |(
achterop maar meegeweest naar hein gericke en daar meteen nieuwe olie voor de koppeling gekocht.
bijgevuld, leek te lekken, gadsamme, hoe kan dat nu??
Vriendlief was zo lief om mij zijn motor aan te bieden met de zaterdagrit, hij bleef wel op de camping, had niet zo'n zin om te gaan rijden dus mocht ik zijn motor wel pakken.
Dus de zaterdagrit met de andere motor gereden en toen ik terugkwam waren er 2 anderen die de lange rit gereden hadden ook net terug en een van die twee was net naar mijn motor aan het kijken ( was ook diegene die voor advies met ons mee was geweest toen we de motor gingen kopen
toen leek er helemaal niks aan de hand te zijn, bouwde alleen wat weinig druk op maar ik kon er wel nog mee naar huis rijden.
ervoor gekozen om zondag via de autosnelweg rechtstreeks naar huis te rijden en niet meer de touristische route omdat ik daarin heel veel zou moeten schakelen.
bij terugkomst leek hij ook weer gewoon druk op te bouwen en lekte er niks meer. wat het dus is is nog even een raadsel.
maar hij staat bij de monteur en maandag kunnen we m ophalen,
Zaterdag nog een rit voor de boeg, gehandicapt jongetje wat helemaal weg is van motors gaat mee in een zijspan van een clublid en dan gaan we met zoveel mogelijk leden met de motor mee.
Ik dus maar weer op de motor van mijn vriend en mijn vriend op een motor van een clublid.
wel super dat we dat zo onderling zo top kunnen regelen

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 00:09

Motortje snort weer, vanavond op kunnen halen, dus zaterdag met mijn eigen fietsie mee :D

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 14:21

Lekker! Eigen fiets rijd toch fijner en vertrouwder.

Angelkisssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 22:59

Ik heb nu officieel 2 lessen gehad en 1 proefles. En mocht gister dus zelf naar het oefenterrein rijden over de weg, best even spannend!! Maar het ging gelukkig goed, terug was al een stuk minder spannend :D .
Met oefenen gaat het best redelijk denk ik, langzame slalom en snelle slalom kan ik al. Langzaam stapvoets rijden kan ik, en halve draai gaat goed als ik niet nadenk, haha! Al ga ik denken bij die pion moet ik draaien gaat het net te ruim en om de pion heen en als ik niet denk en gewoon ga dan redt ik het makkelijk, al is linksom iets makkelijker als rechtsom. Ook wegrijden uit eenparkeervak gedaan en daar gaat links ook makkelijker als rechtaf. Ach pas 2 lessen gehad dus nog veel tijd om te oefenen :D .

Zijn er nog mensen die zondag naar de Gamma racedag gaan in Assen??
Ik ga met mijn ouders en oom, hele rit vanuit de andere kant van het land achterop, maar ik heb er zin in!

Delias

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 12:21

Hallo,

Ook ik meld mij hier, na een Try Out eind mei heb ik afgelopen woensdag mijn eerste led gehad, helemaal top!
Leraar was tevreden, ik ben een doener zei hij... hahaha

Is het verstandig om al te beginnen aan de theorie?
En kan ik die boeken danhet beste via de rijschool kopen of heeft iemand nog een exemplaar liggen ter overname?

Iedereen die al geslaagd is van harte gefeliciteerd!

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 22:17

Theorie is een jaar geldig, dus die ruimte heb je wel, je kunt avb doen zonder theorie, avd mag je pas doen als je theorie binnen hebt, ligt er dus aan hoe snel je gaat met je lessen

Ik heb nog een boek met 8.5 uur internetkaart liggen, nieuw gekocht voor 69,95 zat 15 uur op de internetkaart.
Dus doe maar een bod.

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 09:02

Wat was er nu met je motor Evelyn? Wel fijn dat hij t weer doet.

Gefeliciteerd Joyce!

Achterop is idd een stuk minder leuk nu.. Vorig jaar moest ik achterop mijn eigen motor, helemaal verschrikkelijk :(.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 09:15

In hoeverre ik het technisch gesnapt heb was de cillinder versleten en wat rubbertjes kort geworden, daardoor pompte de vloeistof niet meer goed rond.
gisteren een mooie rit gehad maar niet met een motor die liep als een zonnetje.
kon nog niet eens een bocht uitrijden, als ik dan gas gaf, brulde de motor een keer maar harder ging ik niet, Motor liep ook warmer als anders. als we een stuk gereden hadden waar je weer wat meer door kon rijden koelde de motor weer wat meer en had die dat probleem minder.
als ik stond te wachten bij een stoplicht had ik soms een toerental van 3000 met stationair lopen, niet leuk rijden dus ondanks een ontzettend leuke rit.
Meteen tijdens de pauzeplek gebeld met de monteur en we konden na de rit meteen wel even doorrijden naar hem, keek hij er nog wel even na.
Wat bleek nou, ik had een slippende koppeling doordat het ontluchtingsgaatje in de koppeling dichtgeslipt was door de roestvorming, doordat er onderhoud aan gepleegd was zijn er wat deeltjes losgekomen en dat is dus in het gaatje gaan zitten. ik had dus als de motor warm was en de olie dus dun continu druk op de koppeling staan.
gaatje weer schoongemaakt, nieuwe olie erin en nou rijdt ie weer als een zonnetje, was een genot met naar huis rijden

Huni

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 22:47

Ik was helaas gezakt........ een hele uitleg..... ik mocht niet afrijden.....

ik had een medische keuring moeten doen omdat ik onder behandeling ben bij de oogarts. dit had ik niet gedaan omdat ik dacht dat dat niet meer hoefde. Het cbr wist t al dacht ik. was ook een fout van mn instructeur maar goed.

morgen ga ik een nieuwe poging doen. naar het ziekenhuis geweest voor een keuring en ben goed gekeurd gelukkig :)

dus duimen!!!!!!!