Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

odenxia

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 13:46

Vroeger was ik ook allergisch voor wasverzachter, tegenwoordig niet meer. Ook vaag eigenlijk, misschien eroverheen gegroeid ofzo?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 13:55

Ik vind wasverzachter vreselijk wn mijn vriend gelukkig ook. Kunnen we daar ook op bezuinigen :)

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 14:07

ik vind wasverzachter juist fijn..kleding blijft lekker lang fris ruiken en me handdoeken zijn een stuk zachter :o

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 14:47

Ik gebruik ook altijd wasverzachter (behalve bij de was voor de kliniek), was ruikt zo lekker en inderdaad zacht.
Doe wel lang met een fles heb ongeveer 3 flessen per jaar, dus ongeveer 16€ per jaar.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 14:49

dan drogen je handdoeken toch minder?
schoonmaakdoekjes mogen ook niet met wasverzachter gewassen worden ;')

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 15:28

Waarom mag dat niet, dat maak ik nog altijd zelf wel uit :D

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 15:34

Nee dat klopt wel wat minikatje zegt :j Schoonmaakdoekjes/theedoeken enzo was ik ook altijd zonder wasverzachter.

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 16:51

Bedank tvoor de azijntip! Ga ik zeker proberen!

Waarom zou je wasverachter gebruiken? Ik zie er het nut niet van in en het is nog erg slecht voor het milieu ook.
De was kan nu zo lekker buiten drogen, ik vind het altijd zooo fijn, vooral met beddengoed <3

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 17:07

Net een wasje gedraaid met azijn. En inderdaad heerlijk fris. Ook de zweettruitjes zijn er fris uit gekomen.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 17:08

saroanda schreef:
Waarom mag dat niet, dat maak ik nog altijd zelf wel uit :D

omdat ze dan hun werking verliezen :)
wat jij doet moet je zelf weten, maar het is beter voor die spulletjes dat je zonder wast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 18:24

Handdoeken hang ik niet buiten hoor, wordt het net schuurpapier.. Dat gaat in de droger en de rest hang ik tegenwoordig op :)

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 18:28

heerlijk toch een schuurpapieren handdoek :D ik vind een ruwere handdoek dus echt beter he; dan kan je tenminste behoorlijk droogwrijven.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 18:40

Sharmila schreef:
Net een wasje gedraaid met azijn. En inderdaad heerlijk fris. Ook de zweettruitjes zijn er fris uit gekomen.

Toch heb ik vaak met bezwete kleding, dat als het gewassen is het fris is, maar als je dan gaat strijken die geur toch weer naar boven komt zetten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 18:51

DebGizmo schreef:
Sharmila schreef:

Toch heb ik vaak met bezwete kleding, dat als het gewassen is het fris is, maar als je dan gaat strijken die geur toch weer naar boven komt zetten..

Idd, of zodra je het aanhebt en weer iets zweet, dat dan de zweetgeur weer duidelijk aanwezig is..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 19:00

Ik had trouwens vandaag nog een goeie gehoord. Mijn collega belde vandaag onder werktijd naar de KPN en gaf aan dat hij zat te denken om over te stappen (van KPN naar een andere provider) of ze misschien nog een leuke aanbieding voor hem hadden.. Dat is echt wel een goed idee zeg.. Hij krijgt 10 euro per maand korting is hem nu al toegezegd.. Ik ga dat ook doen! Zowel bij Ziggo (telefoon, tv, internet) als bij onze gas en electra leverancier.. Eens kijken of we er nog iets op kunnen verdienen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 19:23

Zoooww Kassa! Ziggo gebeld en met een gelijk abonnement kon er gemiddeld 20 euro per maand af gedurende een half jaar :D Apart dat het blijkbaar zo makkelijk goedkoper kan..

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 19:28

Niets droogt lekkerder af dan buiten gedroogde handdoeken. Handdoeken mogen van mij bij ons thuis niet in de droger, als het even kan buiten drogen, maar tenminste toch op het wasrek :D
Lekker een ruwe handdoek en daarmee mijn rug lekker afdrogen, heerlijk!

En ik heb echt nog nooit gemerkt dat schone kleding na het aantrekken alweer naar zweet ruikt?
Gebruik geen wasverzachter, geen azijn, gewoon simpel wasmiddel (wel merkwasmiddel, van een hoop ander wasmiddel krijg ik jeuk, van deze niet, ik geloof dat wij dash hebben, weet het niet eens zeker eigenlijk, ik herken de verpakking wel (maar zit nu niet in de buurt van de wasmachine dus kan het niet zien).
En dan was ik ook nog eens minder vaak dan velen anderen hier in het topic, als ik dat zo bekijk.

Ik ben wel helemaal fan van de merino-wollen kleding van icebreaker, alleen jammer dat die zo duur is. Elk jaar 1 truitje, maar dat spul gaat gewoon niet stinken, al draag je zo'n shirt 5 dagen achter elkaar met 25 graden.
Echt verbazingwekkend, hoe fijn dat spul is (of met 1 thermoshirt een hele zeilweek in oktober doen, zonder dat het shirt gaat stinken) Echt, ik geloofde het zelf ook niet, tot ik genoeg gespaard had om het eerste thermoshirt voor in de winter aan te schaffen een paar jaar geleden.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 19:31

Relaxed schreef:
Zoooww Kassa! Ziggo gebeld en met een gelijk abonnement kon er gemiddeld 20 euro per maand af gedurende een half jaar :D Apart dat het blijkbaar zo makkelijk goedkoper kan..

hmmmm ik ga morgen ook maar eens een rondje bellen :))
UPC mag wel goedkoper van mij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 19:35

Ja stom eigenlijk, door gewoon brutaal ff te bellen kan het ineens goedkoper.. Maar denk ook dat 80% van de mensen hier niet eens aan denkt en dus eigenlijk teveel betaals (beetje zoals die reclame met Johan Derksen over 'slapers'...) :D

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 19:36

jonur schreef:
Ohh wat maakte ze allemaal schoon dan waar jij niet aan had gedacht? Luxe hoor een huishoudster.

Ze zet bijvoorbeeld stoffen stoelen helemaal in een sopje, en ze doet ontzettend fanatiek aan ramen lappen (dat doe ik echt twee keer per jaar ofzo). En ze doet ook dingen ordenen, onze twee fruitmanden zijn aan het begin van de week altijd veel te klein en dan komt zij met voorstellen als die hele grote soeppan gebruik je die vaak? Ik: Nee. Zij: Oh mooi dan kan daar ook fruit in. En ze
We zijn er eigenlijk mee begonnen omdat we beide veel uren maken op ons werk en mijn vriend daarbij ook nog moet studeren. Het kost €60,- per maand en ik vind het echt fantastisch, het scheelt zoveel ellende in het weekend. Maarja in het kader van besparen natuurlijk helemaal fout. Al zijn we nog geen geld extra over gaan maken naar de gemeenschappelijke rekening voor de schoonmaakster, we komen nog steeds uit.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 19:36

wat heb je gezegd tegen Ziggo? (ik ben zo'n kneus die niet zo goed is in dat soort dingen, afdingen kan ik ook echt niet :+ )

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 19:39

Dat je dus denkt over te stappen en of ze nog een leuke aanbieding hebben? Top idee!
Ga het ook eens proberen, al ben ik net verhuisd en heb ik denk ik allemaal jaarcontracten. Kreeg trouwens bij de energie aanbieden ook 260€ overstap korting. Misschien ook eens de gemeente bellen, ik overweeg te verhuizen, hebben jullie nog een aanbieding voor de afvalstoffenheffing :D.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 19:40

Marley schreef:
wat heb je gezegd tegen Ziggo? (ik ben zo'n kneus die niet zo goed is in dat soort dingen, afdingen kan ik ook echt niet :+ )

Gebeld met de vraag wanneer ik op kan zeggen, dat kan bij Ziggo dus maandelijks..Toen aangegeven dat ik vond dat mijn abo duur was en dat ik eventueel wil overstappen als het elders goedkoper kan en gevraagd of zij toevallig nog een leuke aanbieding kunnen doen waardoor het goedkoper kan. Doorverbonden en toen kreeg ik een jongen aan de lijn die met dit voorstel kwam. Eerst ging ie vragen waar ik dan eventueel naar wou overstappen, ging ie vergelijken met Ziggo en toen kwam ie dan met die aanbieding. Meteen veranderd en op de volgende factuur die ik het terug :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 19:42

Fleurtje100 schreef:
jonur schreef:
Ohh wat maakte ze allemaal schoon dan waar jij niet aan had gedacht? Luxe hoor een huishoudster.

Ze zet bijvoorbeeld stoffen stoelen helemaal in een sopje, en ze doet ontzettend fanatiek aan ramen lappen (dat doe ik echt twee keer per jaar ofzo). En ze doet ook dingen ordenen, onze twee fruitmanden zijn aan het begin van de week altijd veel te klein en dan komt zij met voorstellen als die hele grote soeppan gebruik je die vaak? Ik: Nee. Zij: Oh mooi dan kan daar ook fruit in. En ze
We zijn er eigenlijk mee begonnen omdat we beide veel uren maken op ons werk en mijn vriend daarbij ook nog moet studeren. Het kost €60,- per maand en ik vind het echt fantastisch, het scheelt zoveel ellende in het weekend. Maarja in het kader van besparen natuurlijk helemaal fout. Al zijn we nog geen geld extra over gaan maken naar de gemeenschappelijke rekening voor de schoonmaakster, we komen nog steeds uit.

Wij hebben sinds 2 maandjes ook een huishoudelijke hulp, ik was er zat van om op mijn vrije zaterdag de hele dag te moeten poetsen en opruimen.. Keuze was of een dag minder werken of iemand die komt helpen. Ze komt 2 uur per week voor 25 euro per keer en ik vind het super! Ze maakt zoveel beter schoon dan ik en doet ook regelmatig wat extra's.. Vandaag zag ik dat de ramen in de woonkamer schoon waren en daar hik ik al maanden tegenaan. Doe het zelf ook hooguit 2 x per jaar :+

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 19:56

Ik had dat bij Telfort. Mijn sim only kon verlengd, stond op de site korting voor vaste klanten. Dus ik berekening gedaan van mijn gewenste abonnement. En daarna uitgelogd en als nieuwe klant zelfde berekening gedaan en wat denk je? Exact even duur. Ik de klantenservice gebeld en gevraagd waar mijn vaste klantenkorting dan uit bestond. Toen kreeg ik ineens 1 of 2 maanden gratis, afhankelijk of ik een eenjarig of tweejarig abo afsloot. Scheelt toch wel!