Bezuinigen op boodschappen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

opisop_shop

Re: Bezuinigen op boodschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 09:49

daar stop je koud leidingwater in en dan kookt het het water heel snel toch? Dus eigenlijk gewoon een snelle waterkoker, of niet?
Als het hetzelfde werkt als een waterkoker (dus vers leidingwater erin, water koken en dat gebruiken) dan maakt het niet uit. Als het een reservoir heeft waarin het het water warm houdt, zal het minder goed zijn dan een waterkoker lijkt me, maar vast en zeker beter dat warm water uit de kraan (een cooqer heeft natuurlijk niet echt leidingen enz).
Lijkt mij hoor, heb er verder geen verstand van.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 09:53

Quooker is een boiler, aangesloten op koud water (maar dat is je cv ook ;) ) die het water constant op 100/110 graden houdt :j
Hij gaat dus niet pas koken als je de kraan open doet.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 10:00

Maar het hoeft niet eerst tig meters door de ww.leiding van de CV nar de keukenkraan toe :)
Al vraag ik mij af in hoeverre dit nog van toepassing is, aangezien er nu heel veel gebruik wordt gemaakt van flexibele leidingen (van een of andere polymeer)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 10:03

het soort leiding (en de lengte ook lijkt me) heeft zeker invloed.
Vandaar dat je bij een ouder huis, met loden leidingen, ook het water 'sochtends (of althans na lang stilstaan) even door moet laten stromen, om te voorkomen dat er loodsporen in je water zitten.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 10:08

Mootje schreef:
Maar het hoeft niet eerst tig meters door de ww.leiding van de CV nar de keukenkraan toe :)
Al vraag ik mij af in hoeverre dit nog van toepassing is, aangezien er nu heel veel gebruik wordt gemaakt van flexibele leidingen (van een of andere polymeer)

Dat snap ik, maar ik las hierboven dat het ging om het oplossen van metalen uit onder meer je boiler. Vandaar mijn vraag :)
Wij hebben nu inderdaad overal nieuwe leidingen laten leggen, dat zijn die flexibele leidingen. Maar binnenin zit volgens mij nog steeds metaal.
Maar met het doorstromen van je water door de leidingen zullen geen metalen worden opgenomen. En het water wat stilstaat in je leiding wordt koud. Vandaar dat het vaak ff duurt tot je warm water uit je kraan hebt.... pas dan is het warme water uit je boiler/cv beneden aangekomen.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 20:21

Ehhh, dwalen we niet een beetje van het onderwerp af???

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 20:37

mwah, valt natuurlijk wel onder de noemer 'gezond eten' en 'bezuinigen' (al dan niet warm water/koud water/gekookt water gebruiken).
Maar zal nu weer over boodschappen kletsen hoor :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 20:44

Sorry :P

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 21:43

Hmz ik heb altijd goedkope lidl cola voor bezoek. Ik vind cola sowieso niet lekker en heb me nog nooit in het verschil verdiept. Voor bezoek heb ik (als ik eraan gedacht heb) een paar van die halve liter flesjes, zodat ik niet een halve fles weg hoef te gooien omdat een iemand die een uurtje langs komt en cola wil.
Het is hier ook altijd wel stom, dan vraag ik wat wil je drinken? Als er om iets 'fris' wordt gevraagd en dan is regelmatig de reactie van oh we hebben trouwens alleen maar koffie, thee, bier, wijn en water :+. En suiker voor in de koffie of thee hebben we ook niet. Best karig eigenlijk, misschien toch maar eens wat dingetje inslaan.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 21:46

Je kan ook wat blikjes cola in de kast zetten. Dat deed mijn oma altijd voor ons.
Wij gebruiken zelf nooit koffiemelk, dus ik heb altijd ergens in de kast wat van die zakjes creamer staan. Vast minder lekker dan echt koffiemelk, maar het bederft tenminste niet :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 21:47

Mijn oma deed dat ook, Manzano :j
Ik haal het niet in huis, omdat ik het anders zelf opdrink. Onverwacht bezoek heeft dus pech!

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 22:02

ik heb inderdaad ook zakjes creamer, dat bederft niet.... wij drinken geen koffie dus mensen moeten allang blij zijn dat ze koffie kunnen krijgen met creamer :')
voor onverwachts bezoek heb ik niets in huis, op thee/koffie/limonade en met geluk wat sap na
voor verjaardagen en andere geplande visites haal ik wel wat meer in huis, dat vind ik dan wel weer zo netjes :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 22:04

Creamer heb ik niet eens... Ze kunnen halfvolle melk in hun koffie krijgen :')

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 22:06

mijn schoonouders zijn hier best regelmatig over de vloer en die drinken beide koffie met koffiemelk, dus ik haal dan zo'n doosje van AH met van die staafjes erin..... en heb van Blond toch een melkkannetje dus die staafjes kunnen dan mooi daarin :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 22:06

Oh, die had ik inderdaad zien staan met O&N! *zwaar jaloers* :D

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 22:09

is nog van mijn vrijgezellentijd hahahaha, vriendje is er minder blij mee :')
borden gebruiken we eigenlijk niet meer tenzij alle witte borden in de vaatwasser staan maar dat gebeurt niet vaak want dat zijn er 12.... maar mijn melk&suiker kannetje blijven! net als theepot&rechaud!
maar goed is weer offtopic hahahaha

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 22:11

Oh gelukkig ben ik niet de enige, ze hebben wel keus uit zo'n 15 soorten thee, en we hebben sinds kort een melkopschuimer, geen koffiemelk maar wel cappuccino. Mijn vriend houd van hele sterke koffie (en hij maakt er een heel gedoe van: eerst zelf bonen malen, en dan met zo'n espressopotje op het fornuis), eerst hadden we regelmatig dat bezoek de koffie liet staan omdat we er én niks in hadden en het hele sterke koffie was haha.
Scheelt overigens ook geld, zoveel werk van koffie zetten maken, want doordeweeks heeft hij er 's ochtends geen tijd voor en als we het 's avonds drinken slapen we niet, dus we drinken alleen in het weekend koffie (en doordeweeks op kosten van werkgever).

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 22:13

Zo'n potje is inderdaad monnikenwerk :j
Ik heb alleen oploskoffie van Nespresso. Senseo is de deur uit, want die lekte mij teveel (en was net slootwater) en zo'n ander apparaat is te lekker en te duur. Foute combinatie :+

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 22:17

Mootje schreef:
Creamer heb ik niet eens... Ze kunnen halfvolle melk in hun koffie krijgen :')

Ja, maar ik heb ook niet altijd melk in huis :')
Nu met al die bouwvakkers in huis heb ik zo'n grote pot creamer. Anders een paar van die zakjes (meestal ergens meegenomen in een restaurant :o := )

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 23:00

Ik haal voor visite wel altijd allerlei lekkere dingen in huis, maar wel alsnog huismerk / lidl enz.
Wel haal ik coca cola, maar dan vaak bij de Jumbo een grote fles en die gaat dan ook wel op. Wat ik ook weleens doe is bij de Makro als het in de aanbieding is een 4 / 6 pak 1,5 liter flessen coca cola halen, is op dat moment voordeliger en heb ik weer een voorraadje.
Creamer in pot en koffie in pot, drinken we beide namelijk niet. Moeder en zus drinken net als ik Tonic, dus dat heb ik vaak wel in huis. Ze verkoper trouwens geen Tonic meer bij de Lidl (hadden ze van die halve liter flesjes van), iemand daar nog een goedkoop alternatief voor? Ik haal nu Schweppes maar misschien zijn ze er ook goedkoper?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 23:08

Tonic en bitterlemon ben ik ook verzot op. Bij de Dirk / Bas heb je 500ml flessen (zonder statiegeld) voor 39 cent. Die vind ik echt heel lekker :9

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 23:09

gewoon huismerk dus?
Hier hebben we die winkels niet helaas.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 23:12

Volgens mij staat er geen merk op. Er staat een soort van dartbord op met wit, blauw en rood.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 23:16

Even iets tussendoor...
Ik hoorde vanmiddag in de auto een man op de radio die supermarktexpert ofzo is ( :+ ) en hij zei dat een gemiddeld gezin 30% van de inkomsten naar de supermarkt brengt voor boodschappen.
Ligt het aan mij of is dit erg veel??!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 23:20

Hmm, Ik kan het mij niet voorstellen :+
Ik breng rond de 6.5% van mijn bruto salaris naar de supermarkt!

Even een berekening: modaal inkomen 33.000 / 13 *0.30 = 762 euro per maand
Dit lijkt mij zelfs veel voor een modaal gezin (man, vrouw en twee kinderen) :=