Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 08:02

Abiola schreef:
_Noor schreef:
We doen het erna, omdat je bij het plaatsen van de keuken kans hebt op 'butsen'.

En dan knapt de installateur dat toch op? Dan kan hij priegelen met verven omdat hij niets op de nieuwe keuken wil krijgen :D

Zou kunnen, maar ik kies voor de veilige optie ;)

manzano

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 08:42

Ik lees nog steeds mee hoor. Keihard aan het werk.
Planning is ook kerst, maar moet nog wel veeeeel gebeuren, dus vraag is of dat lukt haha.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 08:55

Ons laminaat ligt bijna helemaal :D
Nog een heel klein stukje woonkamer en in de trapkast. Keuken, hal en bijna hele woonkamer zijn al gedaan!
Morgen de plinten zetten en dan gelijk maar weer foto's maken, kan ik er van het weekend 1 showen :)) .

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 08:56

Roos_s schreef:
nee oke het is niet mega mega klein, maar in de keuken is er ook geen mogelijkheid om een tafel neer te zetten... plus dat we nu in huis wonen met een grotere woonkamer en dat is dus wel even wennen...

en idd een vierkante kamer is best lastig goed in te delen....

Onze woonkamer is ook vierkant. En het nadeel is nog eens dat we maar 1 'blinde' muur hebben. 1 muur zitten ramen in, andere muur hebben we openslaande deuren en dan ook nog een open keuken. Maar heb ook al op floorplanner gezeten en met vriendje in ons huisje geweest en we zijn er al aardig uit wat we doen qua inrichting.

Wij kregen gisteren een brief, op 6 oktober is er kijkmiddag, want dan staan alle binnenmuren al! Ben echt benieuwd! :D

SanneVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 08:57

Volgens mij zijn jullie zo goed als klaar lijkt het wel met de verbouwing Chanral! Wat moet er aan klussen nog worden gedaan?
Vanmiddag de foto denk ik van bank!

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 09:14

Jaaaa gelukkig wel Sanne!
We moeten van het weekend nog de hoge plinten en plakplinten doen, de achterdeur nog aflakken, de grepen van de keuken komen volgende week binnen dus dan kan die afgemaakt worden..
Uhm nieuwe voordeur moet er nog in (maar dat kan ook pas het voorjaar worden :P ).
Buiten nog wat schilderwerk, nieuwe CV ketel wordt geplaatst..
En dan is het volgens mij alleen nog meubels neerzetten, lamp eettafel ophangen en inrichten! :D Gelukkig weten we al wel hoe we het in willen delen. (lang leve floorplanner :') )

Ben benieuwd naar je bank! :D

Het is trouwens absurd met wat we allemaal vernieuwd hebben :=
Mijn vader zei al, eigenlijk heb je gewoon een soort nieuwbouwhuis, het enige wat is blijven staan/zitten is het dak en de muren :')

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 09:16

Klinkt goed Destino!!

Haha, dat is bij ons ook hoor........ Maar heb je het leidingwerk niet gedaan dan, aangezien de CV nog moet?

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 09:18

Jawel, al het leidingwerk is al opnieuw gedaan, alleen we dachten dat de CVketel het nog deed, maar dat konden we pas zien als de verwarmingen weer aangekoppeld waren..
En toen bleek dus dat de CV inmiddels ook overleden was := . Dus we moesten wel een nieuwe, helaas.. (Is toch een behoorlijke grote tegenvaller qua kosten)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 09:20

Ah ok, op die manier......... Zonde!!! Al vond ik de prijs van CV ketels wel meevallen eigenlijk. Al is het altijd balen als je het niet begroot hebt......

Overigens........ het dak hebben we ook niet laten zitten haha........... foto van gister:

Afbeelding

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 09:23

De onze kost 1550 euro (dat is wel incl al die andere bijkomende spulletjes, die hebben we ook gelijk vernieuwd). Wij hebben er een genomen met een grote capaciteit, omdat ik als ik sta te douchen er geen last van wil hebben als iemand anders ergens de kraan open draait := .
Vind 1550 euro toch een behoorlijk bedrag, vooral als je het pas hoor nadat je alle andere grote dingen al betaald hebt van eigen geld :') .

Oeeeh ziet er goed uit Manzano, dakkapel is altijd super voor de ruimte op je zolder, vooral over de hele lengte!!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 09:30

Wij hebben er ook een met hele grote capaciteit ivm 2e badkamer. De ketel was zelf 1275,- excl btw. Komt de rest dus nog bij....
Het is ook een flink bedrag, maar op het geheel gezien vond ik het meevallen.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 09:31

Dat is nog eens een dakkapel Manzano :D

Mijn gekocht plant staat. Achteraf gezien had ik een slag groter mee kunnen nemen. Maar ja, eerst maar eens testen of ie bij ons gaat overleven .

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 09:31

Hahahaha, als je lief voor hem bent groeit ie ook nog Rowo :D

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 09:32

Als je kijkt naar wat een keuken of badkamer kost dan kost dit inderdaad een stukje minder :=
Alleen in een keuken zitten bijvoorbeeld meerdere elektrische apparaten..
Naja, moet er maar niet te veel bij nadenken, als het goed is gaat die ketel weer een jaar of 10 mee. We hebben trouwens wel een actie bij onze ketel; 10 jaar garantie op alle onderdelen :) .

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 09:42

Precies!!!!

We moeten nog 2 badkamers en de keuken helemaal plannen en uitzoeken, dus we gaan het meemaken haha.
Ga zo eens ff die kant op. Het derde Velux dakraam aan de voorkant zit er nu ook in als het goed is :D

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 09:52

Maak je foto's Manzano? :D

Wat gaaf trouwens dat jij 2 badkamers in mag richten :D :D !!!
Vind alles uitzoeken enzo zoooo superleuk, jammer dat bij ons alles al zit :') !

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 09:53

Ja, we hebben al onwijs veel foto's haha. Zal eens kijken of ik ergens een blog kan maken ofzo..... denk dat de mods dat leuker vinden dan dat ik hier alles spam ;)

Haha, ja uitzoeken is zeker leuk. Alleen hebben mijn vriend en ik nogal tegenstrijdige wensen/meningen, dus wat dat betreft vind ik het minder leuk :+

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 09:59

Goed bezig Manzano! :D

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 10:18

Misschien trouwens wel een leuke tip; Bij de Karwei is vanavond Ladiesnight, ze hebben 15% korting op alles! Is soms toch een leuke meevaller ;) .

Edit; typo
Laatst bijgewerkt door Destino op 16-09-11 10:26, in het totaal 1 keer bewerkt

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 10:23

Ladiesnight _O-
Maar goed dat je het zegt!!

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 10:26

manzano schreef:
Ladiesnight _O-
Maar goed dat je het zegt!!

In de folder waren ook allemaal accesoires enzo erbij afgebeeld, alsof vrouwen alleen maar van die prulletjes kopen :')

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 10:27

Is dat tijdens normale koopavondtijden? Zie het zo niet staan op de site. Maar met m'n telefoon is internet niet optimaal.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 10:47

En je hebt dan ook workshops vanavond :+

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 10:54

Hier gaat de verbouwing opeens heel traag.. Word er een beetje gefrustreerd van hihi.
We hadden een vergunning aangevraagd om op de uitbouw van de begane grond, een aanbouw te plaatsen op de 1e verdieping met een plat dak... Is helaas afgewezen. Mogen wel een aanvraag doen om het schuine dak van de zolder door te laten lopen op de uitbouw van de begane grond, en dan een dakkapel op de 1e verdieping.. Pff wat een gedoe. Dus daar zijn we nu mee bezig.

Zolang de vergunning niet geregeld is, kunnen een aantal werkzaamheden nog niet gedaan worden.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 10:56

O leuk bij de karwei! Moet alleen helaas werken vandaag tot 8uur :-(