Interieur tips: hoe ziet jouw leefruimte er uit? deel 2

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 20:00

Nefertarie schreef:
Ik heb ook even wat foto's opgezocht van mijn huis,
ze zijn gemaakt tijdens het verbouwen en inrichten (zoals de keuken)

Keuken, nog niet ingericht
http://www.mijnalbum.nl/Foto-AJ8PODKO-D.jpg

Wat leuk! Dat had ik als alternatief in gedachten voor de Piet Zwart keuken! Ik kijk naar Ikea toch? :))
Mag ik weten wat het werkblad gekost heeft? En komt dat ook bij Ikea weg?

Kaaren, jij ben zo'n beetje de winterschilder aan het worden hier! :D

pullaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 21:33

Sizzy schreef:
Klinkt heel leuk Orlando!

Ik was een beetje aan het rondneuzen voor badkamerdingen. Vind het erg leuk om een inloopdouche te maken met van die glazen 'stenen' als afscheiding:
http://www.praxis.nl/inspiratie/overzic ... bouwstenen

Erg betaalbaar ook :j

Ze zijn heel mooi, maar minder praktisch, je ziet er heel snel kalkaanslag op.

Naath86

Re: Interieur tips: hoe ziet jouw woonkamer er uit? deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 10:30

Ik vond die bouwstenen ook wel heel leuk voor in onze badkamer. Wij hebben uiteindelijk gekozen voor een gewone glazen wand. Wij hebben maar een kleine badkamer en de glazen wand houdt het dan toch nog wat ruimtelijker!

Even een vraagje over stucwerk en schilderen. Zouden jullie de kozijnen schilderen voor of na het stucen? Er komt fijnschuurwerk op en dat is toch redelijk makkelijk weg te halen omdat het gewoon gips is. Of is de kans groot dat het verfwerk beschadigd wordt door het stucen??

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 11:11

wij hebben voordie tijd geschilderd, en doordat alles afgeplakt word hebben ze een deel van de verf meegetrokken. ik zou na die tijd doen.

Elisah1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 11:13

Na die tijd! :j

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 13:11

Absoluut na die tijd, wij hebben van tevoren alles wel geschuurd, toen laten spachtelputzen en daarna tóch weer licht moeten schuren, omdat er altijd kleine korreltjes achter blijven. Daarna pas lekker geverfd :)

Ik zie leuke interieurs voorbij komen zeg! Vooral witte kast van Siets vond ik gaaf :))
Wij zijn afgelopen vrijdag in ons appartement getrokken en helemaal blij met hoe het geworden is.
Wel moet het nog echt van ons worden, ik vind het nu net zo'n plaatje uit de woongids, merk dat ik bepaalde dingetjes nog mis die het een persoonlijke look geven :j Maar er moet nog een boekenkast bij en kleine accessoires en dan wordt het vanzelf echt ons plekje :+:

Zal vanavond eens foto's plaatsen, we hebben een combinatie van natuurlijke materialen in bruintinten (geschuurde meubels, bank & stoelen in donkerbruin linnen) en als accentkleur roomwit en zachte groentinten. Het is echt zoals we in gedachten hadden, heel warm en knus, maar toch ook fris :j

Slaapkamer is in barokstijl en zijn we ook helemaal <3 op hihi...

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 13:19

Ik ga dan dus ook nog maar niet mijn kozijnen verven dan! Bedankt voor de reacties!!

Mae: Ben benieuwd naar foto's! Wij willen ook een combinatie van bruin tinten, maar dan wel met grijs erin, omdat onze bank ook grijs is.

Piej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 16:03

Zo gisteren de sleutel gekregen en meteen flink aan de slag gegaan. Woonkamer en 3 slaapkamers zijn al gestript. Nu de rest nog...

Hier in het zuiden was afgelopen weekend invasie van Duitsers en Belgen (koopzondag en maandag is hun vrije feestdag) dus je bleef kapot bij bouwmarkten en Ikea. Zijn afgelopen weekend 3 keer bij Ikea geweest (voornamelijk langs gereden ivm de drukte) dus vandaag zou mijn vriend langs gaan om een prijsindicatie van onze Ikea keuken te krijgen. Hoeven namelijk geen inbouwkoelkast en willen losse kooktoestel en de rest werkblad met vaatwasser. Netjes uitgetekend en aangezien dat programma op de computer thuis niet werkt (kastjes en vloer toevoegen gaat, maar ons kooktoestel niet en invulling kastjes ook niet) heeft hij een medewerker aangesproken voor hulp.

Antwoord was: nee dat ging echt niet. Of zelf tekenen en laten goedkeuren door hun en dan meteen bestellen of 375 euro betalen voor hulp hierbij. Ik was er niet bij gezien ik nu aan t werk ben maar had dit nooit eerder gehoord en vind het ook een beetje vreemd. Beetje afknapper op de Ikea keuken. Dus hebben nog geen prijs indicatie en nog niks besteld. Deze week maar een dag vrij pakken en langs een echte keukenboer gaan als Ikea zo moeilijk doet of idd dat bedrag betalen en dan nog zelf het werkblad los bestellen....

Is dat bij de Ikea keuken eigenaren in dit topic ook bekend of ging het bij jullie iets makkelijker?

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 16:27

Piej, toevallig ben ik ook een keuken aan het intekenen op de ikea site en daarbij zit een knop voor de prijsindicatie. Hij geeft dan in een lijst alle spullen die je gekozen hebt met de prijs erachter. Dus als het je alleen om een indicatie gaat zit dat in het programma zelf. Verder (nog) geen ervaring met de ikea keuken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 16:33

In de Ikea moet je inderdaad zelf aan de gang met je keuken. Werkt in principe prima hoor. Met een uurtje had ik samen met een vriend zijn keuken getekend.

Ze hielpen ons wel goed mee. We hadden namelijk 2 kastjes van 40cm en de man van ikea wees ons erop dat dat echt heel smal was.

Daarom is het ook zo goedkoop denk ik. Er staan 10 computers in eindhoven en er zijn maar 2 mensen.

Piej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 16:44

Dat is het probleem juist... Dat losse kooktoestel met oven (5 pits) weigert het programma erin te zetten en mijn vriend is echt alles behalve technisch dus vrees ik dat hij het vandaag niet eens geprobeerd heeft. Anders gaan we vanavond met zn 2 en proberen we het dan nog eens samen. Anders houd het op...

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 16:54

tja, veel dingen kunnen ook echt niet in het programma. Beetje jammer inderdaad maar als het progamma zegt dat dat kastje daar niet kan dan krijg je hem er ook echt niet... ben toevallig ook met een badkamer bezig (tekenprogramma van brugman dacht ik) en daar kan het wel. Dan geeft het programma wel aan dat er een fout is maar hij zet het er wel in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 16:56

het programma bij de ikea zelf werkt vele malen beter dan thuis op de comp!!

Piej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:04

Dan even kijken of we het vanavond nog redden om langs te gaan. Scheelt dat hij elke dag lang open is. Laatste poging daar wagen. En we hebben ook al een afwijkend kastje... We zullen eens zien.

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:15

Soms loont het toch de moeite om bij een 'echte' keukenboer langs te gaan. Wij vonden het nadeel aan IKEA toch wel dat je ook nog al die kastjes in elkaar moet gaan lijmen. Bovendien vonden we de keuken die we bij IKEA op het oog hadden toch vrij prijzig worden, naar ons idee konden we daarvoor ook naar een keukenzaak :j

Wij zijn toen bij Svea geslaagd, en het fijne daar was dat ze tekenen, meedenken en dat de kastjes compleet geleverd worden. En de prijs kwam zo dicht overeen met wat we bij Ikea hadden, dat ik voor dat kleine beetje meer, toch blij was dat we voor die keukenzaak gegaan zijn :)

Nu gaat het bij ons om een rechte opstelling van 2,90, dus geen bijzonderheden, weet niet hoe dat bij andere keukens zit in de prijs...

Elisah1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:45

Wij zijn inderdaad ook bij verschillende keukenboeren langs gegaan.
En overal hebben ze kostenloos een mooie 3D tekening voor ons gemaakt!

Het voordeel van een 'echte' keukenboer vind ik dat ze je ook helpen meedenken met praktische dingen! :j

Wij zijn uiteindelijk bij Nolte geslaagd! En zijn helemaal verliefd op onze keuken! :+:
Over 2 weken gaan we hem 'afroepen', dus eind januari hopen we hem te plaatsen! :D :))

Piej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 18:05

Mae schreef:
Soms loont het toch de moeite om bij een 'echte' keukenboer langs te gaan. Wij vonden het nadeel aan IKEA toch wel dat je ook nog al die kastjes in elkaar moet gaan lijmen. Bovendien vonden we de keuken die we bij IKEA op het oog hadden toch vrij prijzig worden, naar ons idee konden we daarvoor ook naar een keukenzaak :j

Wij zijn toen bij Svea geslaagd, en het fijne daar was dat ze tekenen, meedenken en dat de kastjes compleet geleverd worden. En de prijs kwam zo dicht overeen met wat we bij Ikea hadden, dat ik voor dat kleine beetje meer, toch blij was dat we voor die keukenzaak gegaan zijn :)

Nu gaat het bij ons om een rechte opstelling van 2,90, dus geen bijzonderheden, weet niet hoe dat bij andere keukens zit in de prijs...

Even uit nieuwsgierigheid: onze keuken is ook rechte opstelling van 2,90 (2,92) en wij zetten koelkast los. Heb je hier misschien een foto van?

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 18:10

Wat je kunt doen in het progamma is er een kast tussen zetten van de gelijke breedte.

Wij hebben ook thuis de keuken getekend oop de computer. Echter in de winkel zelf zijn er nog aanpassingen gedaan.

Ze hebben verder bij IKEA goed geholpen

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 19:24

Wij hebben onze duitse keuken voor nog minder euries dan de IKEA keuken.
Bij ons werd de IKEA keuken zo duur omdat we graag een granieten blad wilde hebben, en dan moet je het laten plaatsen ( tegen betaling) ivm de garantie.

Bij een keukenboer denken ze met je mee, en dat misten wij nogal bij de IKEA.
Als je zelf handig bent of al ervaring hebt, dan kan het misschien wel, maar wij hebben ook wat lopen klooien met dat tekenprogramma zeg.

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 20:59

pullaar schreef:
Sizzy schreef:
Klinkt heel leuk Orlando!

Ik was een beetje aan het rondneuzen voor badkamerdingen. Vind het erg leuk om een inloopdouche te maken met van die glazen 'stenen' als afscheiding:
http://www.praxis.nl/inspiratie/overzic ... bouwstenen

Erg betaalbaar ook :j

Ze zijn heel mooi, maar minder praktisch, je ziet er heel snel kalkaanslag op.

En ze zijn best zwaar, dus als je het op de 1e verdieping doet moet je wel zeker weten dat het kan ivm het gewicht!

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:04

Piej schreef:
Even uit nieuwsgierigheid: onze keuken is ook rechte opstelling van 2,90 (2,92) en wij zetten koelkast los. Heb je hier misschien een foto van?

Onze nieuwe keuken komt over anderhalve week als het goed is, dus van de nieuwe keuken hebben we nog geen foto's en zelfs van de oude niet, bedenk ik me nu := Onze koelkast staat eigenlijk in een voorheen inpandige bergkast, daar hebben de oude eigenaren de koelkast in geplaatst en dat vonden wij eigenlijk een prima oplossing :) Mooi is ook dat bij ons nu de boiler boven de koelkast komt te hangen ipv boven het aanrecht zoals in de huidige situatie. Krijgen dus lekker bovenkastjes van links naar rechts en geen lelijke boiler meer in het zicht :):)

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 22:25

Ik ben ook wel heel benieuwd naar de keukens :)
Vandaag eerste keer geboden op het huis, tegenbod gehad, ook weer een tegenbod gedaan dus komt lekker dichtbij.
Ik hoorde trouwens van een collega van me dat bij zijn ikea-keuken (waar hij verder heel tevreden over is) het blad voor zijn vaatwasser steeds losaat, nu heeft hij rvs blad ervoor zitten en dat blijft wel...

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 23:38

ieh ik zie bloemetjes behang voorbij komen, niet mijn stijl :P :D

die glazen blokken vind ik ook mooi, zou je die ook in een buitenwand kunnen gebruiken voor meer lichtinval?

Wij hebben weer wat nieuwe dingen gehaald (grote vaas en schoenenkastje), gaan we dit weekend weer me aan de slag.
foto's volgen binnenkort :)

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 23:39

Heb je al foto's van jullie plankjes aktie OS?

Ik ben bij de verfwinkel geweest maar ze kennen de verf kleur niet die ik hebben moet. :=

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 23:41

nehh we hebben vandaag de 4 losse kleine lack-plankjes teruggebracht want we vonden ze op de grote wand zelfs toch nog te ver uitsteken van de wand. De w-vorm houden we wel maar hangt nog niet, de spiegels hebben we gister al wat mee lopen schuiven en er een plek voor bedacht maar moeten ook nog opgehangen worden :)

Had je een naam of een code?