[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 20:49

We gaan terug naar oirschot, aan de rand van het centrum. Zal vanavond wat foto's plaatsen

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 21:25

Jullie hebben al gekocht begrijp ik? Gefeliciteerd dan :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 14:37

ik zit hier al even orienterend wat mee te lezen...
en nu vroeg ik mij zo af,hoe zit het met hypotheken precies?
(ben echt een newbie daarin...)
Móet je perse een eigen deel daarin stoppen,en hoeveel is dat dan gemiddeld...of zijn hier ook mensen die een volledige hypotheek genomen hebben??

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 14:59

Wij nemen een volledige hypotheek, spaargeld gaat op aan de inrichting. Daarbij willen wij ook nog een bouwdepot voor de verbouwing.

Wij hebben een tegenbod gehad! Ik denk dat we er met verder onderhandelen wel uitgaan komen.
Enige probleempje is dat er een tijdelijke huurder inzit waaraan de eigenaar heeft beloofd dat hij recht op eerste koop heeft... Die moet nu ook binnen 2 weken reageren. Verkopende makelaar wist hier niks van... Als alles voorspoedig gaat zou er in juli op zijn vroegst opgeleverd kunnen worden *\o/*

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 17:46

Is er kans op dat huurder koopt of niet? Dan had ie dat al eerder gedaan neem ik aan? Wij zitten nog steeds te wachten op de verkoop van ons huis.. Zie op funda steeds leuke huizen voorbij komen baal ik beetje van..

Overigens nemen wij ook volledige hypotheek, bij ons volgende huis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 17:48

spannend marjolein!

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 19:29

Huurder is een alleenstaande duitser. Hij heeft waanzinnig veel dozen bij zich en kwam hiervoor uit Azië waar hij gewerkt heeft. Ik denk zelf dat hij het niet wil kopen, het is een vrij ruim jaren dertig huis, maar er moet een heleboel aan opgeknapt worden. Maar zo'n afspraak maak je niet voor niks. Dus ik wacht het wel af.

Heb wel goede hoop dat het door kan gaan.

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 20:03

Anoniem schreef:
ik zit hier al even orienterend wat mee te lezen...
en nu vroeg ik mij zo af,hoe zit het met hypotheken precies?
(ben echt een newbie daarin...)
Móet je perse een eigen deel daarin stoppen,en hoeveel is dat dan gemiddeld...of zijn hier ook mensen die een volledige hypotheek genomen hebben??

Als je nog geen eigen woning hebt met overwaarde, het inkomen laat het toe en de waarde van de woning ook, dan kun je nog volledig financieren. Dit even los van eventuele BKR-registraties.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-10 20:14

Wat een spannende ontwikkelingen allemaal! Wij zijn de laatste papieren voor de notarissen aan het invullen, en inrichtingen aan het uitzoeken. Het kan snel gaan!

Mijn paard is vandaag opgehaald door zijn nieuwe baas. Ze moeten 5 uur rijden met de trailer, dus hij is nog niet bij zijn nieuwe thuis. Hopelijk gaan ze er van genieten, heerlijk dier is het ( als hij slaapt :D ), hopelijk kan hij zijn talenten waar gaan maken.

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 02:58

Waar gaat hij dan helemaal heen dan? :oo 5 uur van huis?

Onze bezichtiging is vanmorgen afgebeld ^) In de wijk staat een woonwagenkamp en daar valt 8 van de 10 mensen om als reden om er van af te zien. De mensen waren vanmorgen langs het huis gereden en door de buurt. Ze zouden vanmiddag komen kijken dan. Terwijl je er gewoon GEEN last en overlast van heb. :? je ziet ze amper..
Was dikke tegenslag en bah voel me daar meteen weer dipperig over

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-10 08:05

Balen zeg, dat ze alsnog afzeggen. Ik snap niet dat mensen niet even langsrijden, voor ze een bezichtiging plannen. De buurt moet je als eerste aanstaan toch?

Mijn paard is naar Duitsland verkocht, en wij wonen in Zeeland, dus dat is wel een eind rijden ( hij gaat nieteens zo'n enorm eind over de grens ).

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 15:42

mijn vriend en ik zijn ons ook aan het orienteren op de huizen markt.. word alleen gek van alle verschillende soorten hypotheken.. wij huren nu voor 690 inc en willen met dat zelfde bedrag ong een hypotheek gaan afsluiten.. maarja nu met die hyphotheekrente aftrek gezeur ligt het er maar aan of het gaat lukken.. zonder dat kunnen wij nooooooooit kopen!!
wonen nu in Velp gld en is hier zoiezo duur wonen maar staan zat leuke huisjes te koop :D dus even afwachten wat de regering gaat doen en daarna maar eens in alle verschillende soorten hypotheken storten!

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 16:42

Caye, wat balen zeg! Dat is ook iets wat echt buiten je eigen invloed ligt, dus je kunt alleen maar hopen dat ze er doorheen kunnen kijken.

Darkchrystal, als ik me het goed herinner ben jij op zoek naar een huis bij ons in de buurt. Is het appertement in de link in mijn onderschrift niets voor jou *hint* *hint* *hint*.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 17:07

Plukje,had je appartement al gezien hoor,prachtig dingetje!!!
Maar ik wil sowieso nu(nog)niet gaan kopen,in mijn upje..
Als mijn relatie doorzet en wat verder gevorderd is,kopen we wellicht wel,maar nu wil ik nog even huren..
(en ja,had gezien dat het te huur is,maar de huur is helaas voor mij echt veuls te hoog,haha)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 20:03

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 20:18

Nou, ik heb het voorgelegd aan m'n moeder en ze vindt 't fantastisch, maar veel te duur. :')

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 20:48

Saskiaatje schreef:
Nou, ik heb het voorgelegd aan m'n moeder en ze vindt 't fantastisch, maar veel te duur. :')

Zo zijn er meer ja, maar voor veel minder gaat het echt niet gebeuren :-)

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 21:07

MoniqueT schreef:
Jullie maken me niet vrolijk ;-)

Wij gaan ons huis verkopen, omdat we naar Spanje willen emigreren. Voor ons is het echt een gezondheidsverhaal: mijn man moet naar de warmte en het onderhoud van huis, stallen en 1,5 hectare grond wordt hem veel te veel. Nu ook de kinderen de deur uitgaan, valt alle hulp ook weg.

Kopen is in Spanje geen probleem, maar dat willen we ook pas als ons huis verkocht is. Eventueel huren we hier tijdelijk nog tot de jongste eindexamen heeft gedaan.

Dus .... wie nog een mooi huis zoekt met 1,5 hectare grond, paarden bij huis, rijbak, alles erop en eraan. Even wachten: vanaf 19 april zijn we vrij om te verkopen, dan gaat het voorkeursrecht voor de gemeente eraf en zullen we gaan adverteren.

(Je kan natuurlijk al spieken op onze website ...)

Voor iedereen die zoekt of verkoopt: heel veel succes!

dat moet toch wel lukken denk ik zo. als je ziet wat er allemaal gevraagd wordt voor paardenliefhebbersgeschikte huizen....
leuke site trouwens, enne saskia ken ik van de champi's ;-)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 21:10

Dank je :-) Hoop ook wel dat het lukt hoor.

Wat grappig dat je Saskia kent. Ha, zij is mijn oogappeltje en ik haar boze stiefmoeder (moet je eens zeggen tegen haar!).

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 21:21

hahaha zal ik doen.
overigens jammer dat je complex niet bij de drunense duinen ligt

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 21:24

frankiej schreef:
hahaha zal ik doen.
overigens jammer dat je complex niet bij de drunense duinen ligt

Ha, jullie hebben dazen, wij niet!

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 21:26

Vandaag weer een bezichtiging !! *\o/*
Laat het nu weer zo zijn dat de makelaar belde.. en dat hij 20 minuten op de mensen heeft staan wachten in ons huis.. En de mensen gewoon niet op kwamen dagen :( :( :( :( :(
Hij krijgt ze ook niet te pakken :(

Echt dit is al de 2e keer dat mensen gewoon niet op komen dage :( :(
Soms denk ik wel eens....... is dit ons lot? Karma? Of zit iemand mij te fokken?

PFFFF

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 21:28

monique: wacht maar... dat zei ik tot vorig jaar ook
ik woon niet bij de drunense duinen. daar zitten er idd veel in de zomer. hier in de bommelerwaard heb ik afgelopen zomer de eersten gesignaleerd dus de opmars naar het noorden (zoals jaren terug al werd voorspeld) is toch wel bezig helaas.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 21:30

@ Caye: O, daar zou ik dus echt zo nijdig om worden. Ik zie sowieso al op tegen de bezichtingen en de spanning er omheen.

@ Frankiej: je hebt gelijk, wij hebben ze vorig jaar hier ook gehad, maar hooguit drie per dag of zo. Bij vrienden in Berlicum konden de paarden overdag niet eens buiten, zo erg vond ik dat.

Waar woon je (ongeveer?).

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 21:33

Caye schreef:
Vandaag weer een bezichtiging !! *\o/*
Laat het nu weer zo zijn dat de makelaar belde.. en dat hij 20 minuten op de mensen heeft staan wachten in ons huis.. En de mensen gewoon niet op kwamen dagen :( :( :( :( :(
Hij krijgt ze ook niet te pakken :(

Echt dit is al de 2e keer dat mensen gewoon niet op komen dage :( :(
Soms denk ik wel eens....... is dit ons lot? Karma? Of zit iemand mij te fokken?

PFFFF

Waardeloos zeg. Je zou bijna geneigd zijn mensen een intake-formulier in te laten vullen, waarbij ze ook aangeven de hypotheek wel te kunnen krijgen en, bij niet opdagen of binnen 24 uur de afspraak afzeggen, kosten in rekening brengen. Kun je een hoop stress bij verkopers voorkomen.