ogidni schreef:Ik krijg het wel benauwd als ik zie wat voor bedragen sommige als voorschot moeten betalen. Mijn voorschot heb ik minimaal opgehoogd van 130 naar 150. Vanaf januari zit ik met het prijsplafond goed met een gemiddeld jaar verbruik van rond de 650m3 (gerekend vanaf 2018, ik houd het zelf bij in een excelsheet). Door het excelsheet zie ik ook dat ik nu nog steeds 450 euro in de plus sta qua voorschotten. De 190 euro van deze en vorige maand gaan direct naar de spaarrekening maar ik verwacht ze aan het einde van de rit in april eigenlijk niet nodig te hebben.
Maar ik begrijp niet hoe mensen aan een voorschot van 3, 4 of 500 euro per maand komen. Dat is voor een normaal mens toch niet meer te betalen??
Mijn oom is bijv. afgelopen zomer verhuisd en nam geen bestaand energiecontract mee. Hierdoor moest hij een nieuw contract afsluiten en die werd ingeschaald op een voorschot van 400 euro pm. Deze kon hij misschien 50 euro naar beneden bijstellen..

Ik ben persoonlijk ook verhuisd afgelopen zomer, maar kon mijn bestaande energiecontract meenemen en ik zit nog steeds op een voorschot van 60 euro pm..