Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Daihyo schreef:Het gaat om dit huis: https://www.funda.nl/koop/dieren/huis-4 ... tsoen-166/
We denken zelf aan 260 of de vraagprijs.
Edit: oh ja, in het biedingsformulier staat ook nog het voorbehoud van bouwtechnische keuring. Zouden jullie dat doen bij zo'n huis? Bij mijn eerste huis heb ik het wel gedaan, maar dat was een oud huis. 2e huis (maisonette) niet, dat was een jaren '60 huis, maar met gezonde vve.
Met de bezichtiging hebben we geen gekke dingen gezien, het is echt netjes en goed onderhouden.
Alja schreef:Ik zou het wel oprecht spannend vinden met die open dag van morgen.
Zou het vandaag dan nog rond willen hebben qua bod en acceptatie
Daihyo schreef:Het gaat om dit huis: https://www.funda.nl/koop/dieren/huis-4 ... tsoen-166/
We denken zelf aan 260 of de vraagprijs.
Edit: oh ja, in het biedingsformulier staat ook nog het voorbehoud van bouwtechnische keuring. Zouden jullie dat doen bij zo'n huis? Bij mijn eerste huis heb ik het wel gedaan, maar dat was een oud huis. 2e huis (maisonette) niet, dat was een jaren '60 huis, maar met gezonde vve.
Met de bezichtiging hebben we geen gekke dingen gezien, het is echt netjes en goed onderhouden.
Daihyo schreef:Net even met mijn partner gebeld. We hebben een bod uitgebracht, net iets onder de vraagprijs. We merken vanzelf wel of ze open staan voor onderhandeling. En zonder voorbehoud van keuring.
Wel met voorbehoud financiering volledige koopsom.
Spannend.
Morgenochtend is het open huis. Ik denk dat we dan nog even gaan kijken als soort van 2e bezichtiging.
VanHuisUit schreef:Zonder voorbehoud van keuring zou ik zelf wel erg spannend vinden... maar wellicht dat het voor de verkoper net dat extraatje kan zijn waardoor het bod wordt geaccepteerd (ik vond het keuren als verkoper ook altijd lastig, terwijl je weet / denkt dat je huis OK is, toch blijft dat spannend). Sta er overigens niet gek van te kijken als het huis voor de uiteindelijke hypotheek cq waardebepaling/ taxatie wel bouwtechnisch gekeurd dient te worden.
Ik heb ook wel gekocht zonder bouwtechnische keuring hoor, maar in beide gevallen (heb het 2x gedaan zonder keuring) moest het dus alsnog (voor hypo /taxatie).
Daihyo schreef:Ja keuring kan sowieso wel, om een onderhoudsplan te maken. Maar we hebben een eerder keuringsrapport gezien en daar stonden geen gekke dingen op, behalve enkel glas en isolatie. En dat is aangepakt. Dus vandaar dat we het wel aandurfden, inderdaad om een klein voordeeltje te hebben. Maar goed, het blijft een risico.
Ik heb vanmiddag nog een goed gesprek met de makelaar gehad. Niet zo’n gladjekker (sorry voor de wel fijne makelaars hier), maar prima mee te praten. Heeft ons nog wat dingen voorgelegd, o.a. om het huurcontract te kunnen open breken (voordeeltje voor de verkoper, dan zouden we er eerder in kunnen dan aangegeven). Hij gaf wel aan dat er meer interesse was, maar we waren de 1e met een bod.
Geen idee of hij gaat wachten tot de open dag morgen is geweest op andere potentiële kopers of we een beetje gunfactor hebben. Het is afwachten.
Moet wel zeggen dat we er ondanks de stress ook wel naar uitkijken om nu echt eens te settelen voor langere tijd. Daar zijn we het allebei wel over eens
Vandaag hebben we het voor het eerst gehad over mogelijke indeling van kamers. We kijken een beetje naar dezelfde soort huizen, dus daar kunnen we best al over sparren. Slaapkamer, logeerkamer, werkkamer, dat soort dingen. Gewoon om even met leuke dingen bezig te zijn.