Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 08:27

Ik had het sowieso niet geaccepteerd, spullen kunnen terecht na de overdracht, niet ervoor.
Stel dat hij het niet rond krijgt, zie het dan maar eens weg te krijgen...

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 09:21

Maar, hij kan toch zijn spullen na de overdracht daar stallen. HIj krijgt dan toch de sleutels en kan gelijk door met zijn vrachtwagen? Wat is dat dan voor raar gedoe? ik zou er nooit op het idee komen om er nu al spullen te dumpen alhoewel de financering nog niet rond is.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 10:36

En wat als nu blijkt dat er een inbraak komt of er is iets kwijt of beschadigd, wie is er dan verantwoordelijk?

Het is heel lief en aardig van je, maar ik hoop niet voor je dat er gedoe later over komt.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 12:35

bridgetF schreef:
En wat als nu blijkt dat er een inbraak komt of er is iets kwijt of beschadigd, wie is er dan verantwoordelijk?

Het is heel lief en aardig van je, maar ik hoop niet voor je dat er gedoe later over komt.

Goed punt.

Maar blijkbaar is het in bovenstaande geval opgenomen in de koop overeenkomst
( 1 vrachtwagentje)

Ik snap wel dat Het in dit geval iets ingewikkelder is omdat de financiering niet rond is.

Ik heb hier vorig jaar de schuur ook al volgepropt. Wel aangegeven dat ik er geen waardevolle spullen neer zette en dat eventueel inbraak of brand mijn eigen verantwoordelijkheid was.

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 13:32

Eerste akkoord van de geldverstrekker is binnen. Nu nog wachten op de tweede. *\o/* wij hebben nog 10dagen voor de voorwaarden verlopen. Mooi op tijd.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 15:59

Mijn offerte voor mijn nieuwe woning is nu definitief de deur uit voor goedkeuring. Blijf het spannend vinden. Ook gedoe met taxatie te verkopen woning ivm overbruggingshypotheek. Eerst moest het wel, toen op eens weer niet :roll: word daar gewoon zenuwachtig van.

Verkoop eigen woning heb deze week 10 bezichtigingen staan :7 woning is nog nooit zo opgeruimd en schoon geweest, hondjes morgen maar even naar oppas brengen :)) en puberkind geïnstrueerd nergens stinkende sokken of zakken chips te verstoppen ~~}>
Wat een gedoe :=

Van zoiets als een complete kringloopwinkel in mijn woning terwijl de overdracht nog moet komen zou ik ook echt niet gediend zijn... maar kan me voorstellen dat je soms geen keus hebt...

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 17:00

Wij gaan morgen de hypotheekakte tekenen! Dus het huis is officieel van ons en nu kan ik ECHT los op Pinterest :)) :') . Zoooo blij dat we nog naar een andere hypotheekadviseur zijn gegaan zeg. We hebben nu een 60.000 euro hogere hypotheek zo kunnen krijgen.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 17:15

Spannend Rinske!

Hier slecht nieuws, we hebben de aankoop geannuleerd. Baal verschrikkelijk, want het is zon tof huis, maar reëel gezien momenteel geen goede keuze. Voor de verkopers ook heel vervelend.
Hopelijk kunnen we op termijn terug op zoek naar een vergelijkbare plek.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 17:28

boeflover schreef:
Spannend Rinske!

Hier slecht nieuws, we hebben de aankoop geannuleerd. Baal verschrikkelijk, want het is zon tof huis, maar reëel gezien momenteel geen goede keuze. Voor de verkopers ook heel vervelend.

Oh, vervelend voor alle partijen.
Was je eigen huis nog niet in de verkoop?

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 17:31

tjiftjaf schreef:
boeflover schreef:
Spannend Rinske!

Oh, vervelend voor alle partijen.
Was je eigen huis nog niet in de verkoop?

Gelukkig niet, ik had deze week een paar makelaars uitgenodigd voor een gesprek, maar dus ook allemaal gecancelled vandaag.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 21:36

Heel vervelend voor alle partijen maar het is geen pakje boter een huis. Heel verstandig van jullie :(:)

Citaat:
Wij gaan morgen de hypotheekakte tekenen! Dus het huis is officieel van ons en nu kan ik ECHT los op Pinterest :)) :') . Zoooo blij dat we nog naar een andere hypotheekadviseur zijn gegaan zeg. We hebben nu een 60.000 euro hogere hypotheek zo kunnen krijgen.

Ik durf gewoon nog niet 100% enthousiast te zijn als ik niet 100% zeker weet dat de financiering rond is. Maar dat is bij jullie dus al wel zo? Ik heb de hypotheekakte nu ook getekend, de uiteindelijke offerte, maar hij moet nog wel door het goedkeuringstraject heen, dan weet je pas zeker of die geaccepteerd wordt. Mijn ervaring met een ander huis (nog met mijn ex }:0 ) is dat dat soms toch nog aardig wat hick ups kan geven... dus hoop dat het bij jou dan al wel echt rond is?
Een huis is pas echt van je als je de overdracht hebt gehad... en tussen financieringsaanvraag en de definitieve overdracht kan er nog van alles gebeuren...
Wil je niet bangmaken of zoiets maar wees voorzichtig met aankopen want je weet maar nooit (ik bedoel stel dat je een nieuwe keuken wilt of aanpassingen die centjes kosten, spreek pas definitief af als je zeker weet dat alles rond is, of zorg dat je er een annulerings clausule in hebt staan).

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 21:48

We hebben meer dan een ton eigen geld, ik denk dat het wel goedkomt, hehehe. En uiteraard, het is allemaal pas rond als we de overdracht hebben gehad, maar ik ben er nu toch wel vrij zeker van dat het goedkomt :D .

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 00:24

Zijn er mensen hier toevallig met ervaring met het plaatsen van een dakopbouw (op een plat dak)?

Ik heb weer een huis gezien en vind hem fantastisch. Type huis hebben we al eerder op geboden alleen mist dit huis helaas de zolder verdieping. Dat scheelt natuurlijk best wat ruimte. Maakt hem kwa prijs wel erg aantrekkelijk. We gaan wel kijken ieder geval. Mocht er iemand ervaring hebben, ik hoor het heel graag! :)

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 08:45

Ik was indd ook pas 100% enthousiast toen de hypotheek helemaal rond was. Wij hadden de makkelijkste case ever (beide vaste banen, prima onder onze max gekocht, beetje eigen geld en starters) zelfs wij zijn oliebol tegen gekomen... vond het echt een hells traject, maar ik vond onze adviseur ook echt een pungel eerste klas :o

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 09:27

Ja hier ging ook van alles mis.

Van te voren leek het allemaal vlekkeloos te gaan.
Eerst was er een ding niet goed. Had ik dat verduidelijkt kwam het volgende.
Toen was alles rond dachten we. Eindelijk.

Op het aller laatste moment was er een probleem met de overbrugging hypotheek.

Moest dat nog even in 8 uur geregeld worden.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 09:57

Herkenbaar, hier ook een makkelijke casus maar uiteindelijk 8 uur van te voren nog de betaalrekening moeten blokkeren op rood staan terwijl men wist dat mijn man destijds op uitzending was en avonds om 00.00 de ontbindende voorwaarden verliepen.

Ik was not amused.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 10:46

Ik heb mijn verhaal weleens gedeeld hier op bokt, moraal van het verhaal is inderdaad dat het pas definitief is als de overdracht heeft plaatsgevonden... Bij ons pas anderhalf jaar later :')
Gelukkig gebeurt dat eigenlijk nooit :')

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 11:33

Urona447 schreef:
Herkenbaar, hier ook een makkelijke casus maar uiteindelijk 8 uur van te voren nog de betaalrekening moeten blokkeren op rood staan terwijl men wist dat mijn man destijds op uitzending was en avonds om 00.00 de ontbindende voorwaarden verliepen.

Ik was not amused.

Nou dat rood staan dat was een gedoe bij mij.
Ze hadden mijn bankafschriften.
Ik had rood staan aan, maar ik stond nooit rood.
Ik had rood staan vanwege de hypotheek uitgezet. Bevestiging van opgestuurd.
Wilde ze bewijs zien dat ik afbetaald had.

Maar ze konden zien op de bankafschriften dat ik niet rood stond. Dat kon ik niet afbetalen want er was niks om af te betalen. Alleen hierover heb ik al een week lang moeten bellen en mailen omdat duidelijk te krijgen.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 12:52

Ik heb eigenlijk helemaal geen zorgen en stress om/over de hypotheek e.d... Wij zitten nu uiteindelijk ook een ton onder het bedrag wat we hadden kunnen krijgen, dat zal ook wel meespelen in mijn 'rust'. We hebben al akkoord van NHG en gistermiddag hebben we een aantal documenten ondertekend en het dossier bij de hypotheekaanbieder is nu compleet. :)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 13:43

Ik zat er ook onder. En had ook een goed eigen bedrag aan overwaarde van mijn oude huis. Maar toch problemen.

Wel fijn dat het bij jullie voorspoedig loopt

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 14:02

Wij zitten ook 1 tot 1,5 ton onder onze max. Toen alles bij ons compleet was was het vrij snel ggk maar we hebben vrij veel gedoe rondom de eerste verstrekker gehad die ineens het pakket niet meer aanbood. Zij waren de enige die dat hadden dus toen moesten we weer opnieuw gaan kiezen en indienen wat voor ons minder voordelig werd enz enz enz :+ zijn ook allemaal dingen die kunnen gebeuren.
Maar wel fijn bij de mensen waar het wel in 1x goed gaat :j

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 16:06

Ik wordt wel rustig aan zenuwachtig. Eerste akkoord is bonnen maar tweede akkoord laat op zich wachten (ok gisteren was de eerste binnen) heb gelezen dat je dan de offerte krijgt, die moet tekenen en dan moet je nog een keer op akkoord wachten. Wij hebben nog 1 week en 1 dag... Voor de voorwaarden verlopen. De adviseur maakt zich niet zo druk blijkbaar. Maar ik wil eindelijk verder.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 16:19

Hier ook geen probleem maar we zaten 3,5 ton onder de max en net zo'n spaarpot als Rinske.

_KimmeL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 17:13

Geruststellend om te lezen dat we niet de enige zijn met 'kleine problemen', ondanks goede banen, ver onder de max lenen & genoeg spaargeld. Elk vinkje of woordje in de documenten wordt onder de loep genomen, we hebben nu al een paar toelichtingen moeten sturen of extra bewijzen. Eindelijk door het eerste akkoord heen, nu hangen we weer vast op de tweede.

M'n werkgever heeft onderhand al 3x een werkgeversverklaring ingevuld, morgen weer aankloppen of ze nog een exra toelichting kunnen schrijven :+. Gelukkig wel een hele fijne (en snelle) adviseur, dat scheelt wel wat stress.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 18:02

Nou ik zit ook echt ver onder de max met een flinke smak eigen geld, geen schulden, credit cards of wat dan ook, vaste baan etc maar dan nog.... als ik naga wat we eerder hebben meegemaakt, elke keer kwam er weer wat bij wat we moesten opleveren, werd er echt neurotisch van. Was bij een bepaalde hypotheekverstrekker waar ik echt never nooit niet meer bij ga.
Mijn eigen appartement wat te koop staat is super courant, hele flinke overwaarde, in hectische markt, vraag geen rare prijs dus dat moet ook zo weg zijn.
En maar emmeren over die overbruggingshypotheek 8)7 kan echt minimaal twee jaar twee huizen onderhouden gezien mijn spaarpot maar dan nog.
Dus ja, ook hier geldt: pas echt blij als alles rond is.
Denk dat het bij mij te maken heeft met het feit dat ik éénverdiener ben en een relatief klein inkomen heb. Dat zijn ze niet gewend. Veel geld en overwaarde met een klein inkomen. Ik heb ook maar een kleine hypotheek nodig. Maar die overbrugging dat is natuurlijk officieel best een flink bedrag. Alleen die heb ik als het goed is nauwelijks nodig. Naja, kan banketstaaf als Brugman er zijn formulieren en vinkjes en daar moet je gewoon aan voldoen >;) :roll:
Met een beetje geluk heb ik volgende week een goed bod op zak en kan dat hele gedoe over die overbruggingshypotheek in de la }:0

Wat niet wegneemt dat ik blij ben als mensen blij zijn met weer een stap verder in het proces :*

@Veriye als alles gewoon loopt gebeurt het wel vaker dat het een paar dagen langer wordt hoor die datum dat de voorwaarden verstrijken. Maar ook dat kan zenuwslopend zijn.