Appartementen hebben binnen één dag al twintig bezichtigingen en gaan ver boven de vraagprijs weg.
Voorbeeld: in 2015 125.000 nu te koop voor 150 en verkocht voor 177 o_O En dat is helaas geen uitzondering.
Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
x_spekkie_x schreef:Amersfoort is gekkenhuis
Appartementen hebben binnen één dag al twintig bezichtigingen en gaan ver boven de vraagprijs weg.
Voorbeeld: in 2015 125.000 nu te koop voor 150 en verkocht voor 177 o_O En dat is helaas geen uitzondering.
Sonja_vR schreef:Alle kosten die je als koper hebt
Dus zaken als overdrachtsbelasting, kosten notaris voor opmaken en inschrijven van de akte van levering.
Taxatiekosten,
Evt bouwkundige keuring
Zal een 5000 euro kunnen zijn als je het afsluiten van de hypotheek niet meerekent en geen aankoopmakelaar gebruikt
Janine1990 schreef:Sonja_vR schreef:Alle kosten die je als koper hebt
Dus zaken als overdrachtsbelasting, kosten notaris voor opmaken en inschrijven van de akte van levering.
Taxatiekosten,
Evt bouwkundige keuring
Zal een 5000 euro kunnen zijn als je het afsluiten van de hypotheek niet meerekent en geen aankoopmakelaar gebruikt
Dat is al een heel ander bedrag dan die website berekent...![]()
Hoe dan ook, hoopte dat bedrag aan spaargeld te kunnen bewaren, betwijfel of dat gaat lukken.
Sonja_vR schreef:Ik kwam idd een berekening tegen die naar de 10 ging maar daar zat de aankoop makelaar en de hypotheek kosten bij
Die stonden op 2300 voor de aankoopmakelaar en 3000 voor het afsluiten van de hypotheek
Maar als je die niet gebruikt (makelaar) en de hypotheek vind ik een beetje twijfelachtig
Reken je die er bij of niet .
En die is qua kosten heeeeeeel variabel van een 600 euro bij een doe het zelf hypotheek tot idd 3000 bij een duurdere optie
karuna schreef:Hypotheek adviseur betaal je idd. Je hebt ook hypotheken die je via internet kunt afsluiten. Dan ben je hooguit 800 euro of zo kwijt. Alleen dat is leuk voor standaard situaties. Ik hoef daar niet eens aan te beginnen omdat mij situatie gewoon rottig is. Idem voor notaris. Je kunt goedkoper uitzijn als de notaris de boel op een snelle goedkope manier bij kadaster kan inschrijven. Alleen heb ik te maken met twee verkopers en een erfenis en dan kan dat weer niet, en betaal ik automatisch ook meer.
Taxatie rapport heb ik me nog niet in verdiept kwa kostenbouwtechnische keuring is te doen voor rond de 300 euro. Die tel ik niet mee voor kk overigens,
karuna schreef:Nee niet verplicht wel slim.net als aankoop keuring bij paard. Kan best dat woningbouw al keuring heeft laten doen. Heb bij woningen gekeken en daar was al gekeurd.
Taxatie is nodig voor hypotheekmaatschappij.