[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 14:08

Wij hebben 3 huizen bekeken waarvan er 1 uitsprong en om 16.30 gaan we met de aankoopmakelaar nog een rondje doen en wss bieden.

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 14:29

pmarena schreef:
Wat leuk man,allemaal mensen die knopen doorhakken!

Hier is de prijswijziging inmiddels ook doorgevoerd op Funda... ik blijf het een beetje raar vinden waarom de makelaar zo laatdunkend doet over de prijs, en onze woning steeds gaat zitten vergelijken met woningen waar veel minder onderhoud / modernisering aan is verricht...

Als ik nu zo op Funda even alle woningen uit-selecteer die geen rijtjeshuis zijn, dus hoekwoning, vrijstaand, 2-onder-1 kap enzo, en dan ons huis vergelijk met de andere huizen die te koop staan, dan lijkt de prijsstelling me toch helemaal niet zo slecht...?

Zouden jullie er eens on-bevooroordeeld naar willen kijken wellicht...?

http://www.funda.nl/koop/oostvoorne/0-2 ... oonopp-af/

Hier weergegeven op volgorde van woonoppervlakte.

Er staan er dan een paar boven onze woning (Kantelenweg 88) en dat lijken me de ergste concurrenten.
Die bovenste, de Kruisbooglaan 7, stond toevallig ook te koop toen ik mijn huis kocht en ik twijfelde destijds tussen beide woningen maar heb die van mij gekocht omdat die veel meer karakter had en niet zo midden in een kinderrijk woonwijkje lag maar rustig aan de verkeersluwe rand van een wat meer volwassen wijk. En ook vanwege al dat zielloze wit in dat huis, blegh :=

Die Troubadour is best veel huis voor weinig geld, die zal wel eerder weggaan neem ik aan.
De Karekietlaan heeft een vraagprijs van 3 ton vanwege Duokoop dat lijkt alsof hij goedkoper is.
De Burg. Letteweg heeft een kleinere oppervlakte en komt over als weinig luxe.

Vervolgens een paar nieuwbouwhuizen waar je dan waarschijnlijk nog met allerlei kosten zit om het af te bouwen.

Dan de Slotlaan die verkocht is onder voorbehoud.

Vervolgens het enige andere huis van hetzelfde type als ons huis, dat is de Kantelenweg 3.
Deze heeft een wat grotere tuin (die wel aan 2 kanten langs een straat richting het dorp ligt) en heeft wel 2 dakkapellen erop staan. Maar die zijn van hout en dat is natuurlijk een kwestie van tijd dat die vervangen moeten worden...kun je voor die kosten net zo goed op mijn huis 2 dakkapellen zetten :P

Dan heb je namelijk wel een huis met de hele buitenboel vervangen door (mooie kwaliteit houtnerf) kunststof, een schitterende keuken met vloerverwarming, die niet in de woonkamer staat.
Een mooie, ruime badkamer met hoek-ligbad en losse douchecabine (in plaats van alleen in een badkuipje kunnen), een moderne CV-ketel en alles uit 2005-2007 en weinig gebruikt.

Wat zitten ze dan te zeuren over mijn vraagprijs...?

Tja het blijven 2 slaapkamers, een enkeling in de wijk heeft in hetzelfde huis de boel veranderd en er 4 slaapkamers van gemaakt, die hebben de vide dan opgegeven om een 3e slaapkamer te maken en ook op het zoldertje nog een slaapkamertje gemaakt.

Er staan ook flats te koop met 2 slaapkamers, voor 2,5 ton.

Nuja, de woning wordt nu wel weer vaker bekeken, ben benieuwd of er nu wel een kijker komt :P

Ik heb even gekeken en er zijn mij als ervaren huizen koper ( :P ) zijnde dingen die mij 'storen'. Als je wil wil ik wel een pb sturen met die dingen?

Achterom

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 16:00

Ik heb idd ook je huis bekeken, en mij vallen ook wat punten op. In positieve zin valt trouwens je keuken op, mooi hoor (niet mijn smaak overigens, maar als ik een huis zou kopen waar zo'n keuken in zat, dan zou ik hem er zeker niet uit halen!).
Trouwens, ik denk echt dat veel mensen afknappen op de twee slaapkamers.
Het huis waar we gisteren zijn wezen kijken heeft dat namelijk ook, voor ons geen probleem, maar het schrikt toch veel kopers af. Zeker voor gezinnen is het dan ineens niet meer geschikt.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 16:06

Wij waren ook opzoek naar een huis met minimaal 3 slaap kamers omdat als er eventueel kinderen komen dan zitten we safe.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 16:16

Ja, die 2 slaapkamers zijn uiteraard ook waarom de woning voor veel mensen af zal vallen :j

Als je het per-sé wilt kun je wel meer slaapkamers maken gezien de oppervlakte maarja op zich zijn er toch zat huizen met maar 2 slaapkamers.... alleen is het dan wel vaak in het goedkopere segment voor starters ofzo.

Dit huis is daar dan weer te groot / luxe voor.

Dungen: ik ben wel benieuwd naar PB :j

Heb zelf ook wel wat dingen uiteraard, maar ben altijd benieuwd hoe een ander er tegenaan kijkt :)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 16:21

Mooi huis! Keuken is helemaal mijn smaak. Persoonlijk vind ik de tegels in de badkamer echt niet mooi, en zo'n grote ruimte her-betegelen is wel veel werk. De inrichting doet voor mij ook altijd wel veel voor een eerste indruk. Echt belachelijk natuurlijk want dat is nou net wat zo makkelijk op eigen smaak te maken is.

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 16:24

pmarena schreef:
Ja, die 2 slaapkamers zijn uiteraard ook waarom de woning voor veel mensen af zal vallen :j

Als je het per-sé wilt kun je wel meer slaapkamers maken gezien de oppervlakte maarja op zich zijn er toch zat huizen met maar 2 slaapkamers.... alleen is het dan wel vaak in het goedkopere segment voor starters ofzo.

Heb zelf ook wel wat dingen uiteraard, maar ben altijd benieuwd hoe een ander er tegenaan kijkt :)

Ik ga er vanavond even voor zitten :) Zo op mijn telefoon word het nogal een gepriegel :=

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 16:26

Precies, dat is het :j Dat geldt trouwens ook voor het huis waar wij gisteren waren, dat is ook niet echt een starterswoning.

Maar goed, ik heb makkelijk praten, ben benieuwd wat de makelaars vrijdag van onze woning vinden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 16:27

Ik had de keuken zelf ook wel wat anders gedaan maar hij is gewoon te mooi en duur om dat nog eens opnieuw te gaan doen, ik vind hem toch wel heel erg gaaf en mis die keuken eerlijk gezegd nog dagelijks in het nieuwe huis.... die luxe, die zee van ruimte.... :+:

Ik vind de badkamer wel leuk.
Sowieso alles beter dan zo'n witte-tegeltjes-ruimte en deze heeft wel een fijne sfeer vind ik :)

Inrichting is bij onszelf ook anders.
Ik vind beuken (van de kast) echt lelijk en de groene banken zijn ook niet mijn stijl maarja :P

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 19:24

Ik vind het vooral heel heel donker ogen. De gesloten vitrages helpen daar niet bij vrees ik..

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 19:44

De keuken lijkt me zeker niks mis mee pmarena, mooi opgezet idd. Persoonlijk zou ik wel alles witten, zeker beneden. Dat maakt alles net even wat ruimtelijker. Verder had ik voor de foto's misschien de waaier en het dartbord van de muur gehaald en het kleed onder de eettafel weggehaald. Ook weer voor de ruimtelijkheid.
Boven vind ik het door het behang en de inrichting wat donker en vooral kleiner lijken dan het is. Ook hier zou ik misschien eens witten?

Wat ligt er op de vloer richting de achterdeur eigenlijk?

Verder vind ik het echt wel een leuk huisje, maar met zoveel concurrentie wordt het er niet makkelijker op!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 19:53

Gezien het verhuurd is gaat er sowieso niks geklust worden hoor, men zal door de inrichting / kleur van de muren heen moeten kijken of net als ik juist de warme / huiselijke kleurstelling (i.p.v. onpersoonlijk wit) moeten waarderen :)

Je wilt Spachtelputz ook niet te vaak van een andere kleur voorzien want dan gaat de structuur verloren, dus als een koper per-sé een andere kleur wil dan kan die beter zelf meteen de juiste kleur doen :)

Bij de deur en schuifpui liggen kamerbreed droogloopmatten zodat je gewoon van buiten naar binnen kan wandelen / je schoenen bij de deur kan laten staan vanuit de tuin, ideaal :)

In de hal is ook 1 grote droogloopmat.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 20:42

pmarena schreef:

Niet alleen de 2 slaapkamers...ik vind zelf de kleur van het huis van buiten afschuwelijk, de steensoort vind ik echt niet mooi, en de kleuren binnen zou ook niet mijn keuze zijn.
En als ik zie wat er voor minder geld in dezelfde plaats te koop staat, de 2 onder een kap voor 199.000 euro zouden mij veel meer aanspreken.
No offence, maar hier keek ik persoonlijk als koper niet naar, maar dat is persoonlijke smaak hé.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-14 08:22

@pmarena, ik ga er morgen even rustig naar kijken. Vandaag tot 23u in touw.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 11:58

Wij hebben ons openingsbod gedaan *\o/*

Hoelang duurde het bij jullie voordat jullie het over de prijs eens waren?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 12:01

Ongeveer een week, woensdag tot dinsdag geloof ik. De verkopers gaven steeds pas tegen 17.00 u. iets weten, waardoor het langer duurde.

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 12:02

Ruim 2 weken voordat we er uit waren :)

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 12:30

quera schreef:
Wij hebben ons openingsbod gedaan *\o/*

Hoelang duurde het bij jullie voordat jullie het over de prijs eens waren?

Om precies te zijn 2 uur :P

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 12:40

Wij hebben op vrijdag een openingsbod gedaan, op woensdag waren we het eens over de prijs. In het weekend wordt er niet onderhandeld.
Ons verkochte huis was in een uur rond geloof ik, op maandagochtend. 2 biedingen tegelijk van gelijke hoogte, waarvan de ene een eindbod was met wat eisen, en de andere een openingsbod. Beide biedingen zaten al op de prijs die we wilden. We zijn dus met het openingsbod in onderhandeling gegaan, 1 tegenbod en het was beklonken. Ging heel snel, via de sms, want wij zaten in China toen. :D

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 13:13

Bij ons valt het nu een beetje stil.... nog wel steeds heel veel hits op Funda, maar geen bezichtigingen.
Ik wil toch zó graag verder. Ons droomhuis staat nog steeds als te koop op Funda, dus ik klamp me daar maar een beetje aan vast dat ze er met de persoon die voor tweede keer is gaan bieden weer niet uit gekomen zijn. Dus, zolang ons droomhuis niet weg is dan kunnen we nog wel even wachten. Maar het allerliefste had ik er nu toch wel graag een keer zicht op dat er schot in de verkoop zit van onze eigen woning. Dat zou het mooiste verjaardagscadeau ooit zijn aan het eind van de maand.... kopers voor ons huis. (en bijpassende droomhuis dus kunnen kopen :) )

pmarena, ik heb niets met dat soort huizen dus ik vind het ook moeilijk om iets over te zeggen. Ik zie wel dat het aantal m2 van jullie wat minder is dan de meeste andere woningen en inderdaad 2 slaapkamers dat sluit een hele groep uit denk ik. Meubels moet je doorheen kijken, dat begrijp ik dat doe ik zelf ook. Laatste huis dat wij bezichtigd hebben kan ik je niet eens vertellen hoe de meubels stonden..... ik heb het gewoon echt allemaal weg gedacht.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 13:15

sunbeamy, zou je niet voor elkaar kunnen krijgen dat je huis ook gevonden wordt als ze zoeken op meer dan 5000m2 grond? Dat lijkt me toch de grootste doelgroep, en die missen nu je huis.

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 13:20

Dat zou ik ook aanpassen dan Sym, was bij ons namelijk een zoekcriterium, de oppervlaktes van de grond... Anders konden de paarden niet mee aan huis :)

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 13:32

Hoi, mag ik hier ook meekletsen?

Mijn huis staat sinds een week te koop en ik wil hierna gaan huren.
Hier veel concurrentie helaas, (van de 24 appartementen in t complex staan er 8 te koop) maar die van ons is wel t grootst.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 13:32

Ik snap dat je graag een beetje schot in de verkoop zou willen Sym! Hopelijk blijft je droomhuis nog even beschikbaar.. Zou het geen optie zijn om met hen een koopgarantie aan te gaan? Dat je tegen een bepaalde prijs afspreekt dat je de kans krijgt om het huis te kopen zodra je eigen verkocht is; tenzij ze een hoger bod krijgen, dan moeten ze met jullie in overleg?

Ons huis is op de eerste dag op funda 277 keer bekeken en ruim 1000 keer gevonden, maar de eerste dag lijkt me erg weinig zeggen, vanaf nu zal het meer gaan betekenen neem ik aan. Merk(t)en jullie dat het verschil maakte; de hoeveelheid bekeken op funda vs een daadwerkelijke bezichtiging?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 13:33

Djeenie schreef:
Dat zou ik ook aanpassen dan Sym, was bij ons namelijk een zoekcriterium, de oppervlaktes van de grond... Anders konden de paarden niet mee aan huis :)

idd, dat was het enige waar ik op zocht