Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Noeps

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 18:29

Ik heb ook wel eens beestjes in meel gehad, volgens mij heet het stofluis. Kan je ook niet zoveel aan doen...

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 18:35

Die beestjes zijn meelluizen, als ik meel o.i.d. in mijn keukenkastje bewaar heb ik er gegarandeerd last van. Volgens mijn moeder kom je er ook niet meer vanaf als het éénmaal in je kastje zit. Ik heb een oude computerkast in de woonkamer verbouwt tot voorraadkast en daar bewaar ik nu de past/meel/rijst etc. in en heb nergens last van.
Open pakken doe ik wel in een plastic (pedaalemmer)zak en knoop ik dicht.

Rijst heb ik altijd de Surinaamse in een 5 kg zak, kookt mooi droog en vind ik lekkerder dan snelkookrijst. Per saldo zal het niet zoveel uitmaken in prijs vergeleken met goedkope snelkookrijst.
Nog lekkerder Pandanrijst, maar dat is wel luxe en een stuk duurder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 18:47

Ik heb ook altijd die surinaamse. Alleen die van de zomer nog niet gebruikt. Mams had eerst verschillende soorten rijst gekocht in kleinere verpakking. Die eerst open gegaan en toen heeft m'n broer hier een weekend gezeten en kilo rijst gekocht. Alsof ik geen rijst in huis zou hebben haha. Maar kan nu bijna aan de grote zak beginnen. Na openen gewoon een knijper erop gaat goed tot nu toe. Heb enkel een pot voor 3 porties om het in te doen. Dus dat doe ik dan wel voor het gemak. Dat ik niet telkens die volle zak uit moet bouwen onderin de keukenkast.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 19:15

ga ik speciaal naar de appie voor 'die' bloemkoolroosjes hebben ze ze niet, en ook niet standaard in het assortiment dus kon er ook geen reclamecheque voor vragen helaas

markt was ik qua groenten blijkbaar wat te laat vandaag, alleen paprika meegenomen lol de rest die ik wilde hebben was of op of duur.
wel 4 schoongemaakte ananassen meegenomen voor 2 euries... heb nu dus lekker ananas/banaan smoothie als toetje na mijn avondeten straks :)

qua bloemkool had ik even opgelet op de prijzen, op de markt zag ik een bordje bloemkolen 1 euro... maar deze waren dus al op, bij de dirk zijn ze ook 1,50 net als bij de lidl.

Annemiek80 schreef:
ahbasic heb je in kg zakken, surinaamse longgrain 99ct, basmati 1,70 en bruine rijst (prijs geen flauw idee, koop ik niet), snelkookrijst is 400 gr voor 33 ct (geloof ik, zal straks even nakijken), dus 1,2 kg voor 99 ct

Ik moet mijn eerdere post van vandaag even herzien, de snelkookrijst is 39 ct AH basic, en de goedkoopste snelkookrijst bij de dirk ook, de bruine rijst is 95ct/kg (maar die heb ik nooit), gebroken rijst bij de dirk ook (ook nooit in huis)
Surinaamse longgrain bij de dirk is 70ct duurder dan de AH.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 19:41

Ik heb bewaarpotten van de ikea waar 1 kilo in past voor de pasta en rijst. Ik koop ook altijd een kilozak rijst. Maar je zou er ook meel of zo indoen natuurlijk. Dan hoef je er ook geen pedaalemmerzakken om te doen. En het berg ook wat makkelijker op denk ik.

Mijn soep uit de diepvries was inderdaad soep. Was even bang dat het pasta saus was, want het was wel rood. Maar het was tomatensoep. Lekker hoor. We hadden een zak gekocht met 8 pistolets. Bleken er 10 in te zitten. Dus ieder een gratis pistolet bij de soep :9

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 12:43

C_arola schreef:
DebGizmo schreef:
Dat scheelt toch wel he als je mee eet met je ouders, hebben wij gisteren ook gedaan!

Ik had voor twee weken boodschappen gehaald (wat een ramp, winkelwagentje is veel te klein voor twee weken eten voor een gezin van 5) en was 175 euro kwijt. Bij de bakker 15 euro voor 9 broden. Heb wel t geluk dat ik, naast dat ik zelf nog 3 pakken luiers had liggen, mijn moeder er ook nog 3 gekocht heeft (grote pakken ook nog eens) dus dat is wel lekker!! Moet waarschijnlijk wel nog natte doekjes halen voor de baby, maar die wil ik ergens in de aanbieding halen

Action heeft de Huggies vaak voor 99 cent, Etos heeft die ook regelmatig in de aanbieding.

Yep, klopt. Zijn de oranje en gele variant. Zou idd ook nog een optie zijn, de Etos had tm gisteren 12 verpakkingen voor 11,34 maar die waren op en worden ook voorlopig niet geleverd, heb wel een actie cheque gekregen, maar ja, doekjes zijn nu op dus niet handig.

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 15:40

Lidl heeft deze week ook weer mooi XXL aanbiedingen.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 17:21

DebGizmo schreef:
Yep, klopt. Zijn de oranje en gele variant. Zou idd ook nog een optie zijn, de Etos had tm gisteren 12 verpakkingen voor 11,34 maar die waren op en worden ook voorlopig niet geleverd, heb wel een actie cheque gekregen, maar ja, doekjes zijn nu op dus niet handig.

Klopt, ik vind die wat minder fijn, de groene ruiken lekkerder vind ik maar ze werken goed :j
Heel soms heeft de Action hier de groene ook in de aanbieding maar de Etos heeft die sowieso vaak wel in de aanbieding, heb er al meerdere keren een doos van gekocht waardoor ik een voorraadje in huis heb liggen.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 21:46

C_arola schreef:
DebGizmo schreef:

Klopt, ik vind die wat minder fijn, de groene ruiken lekkerder vind ik maar ze werken goed :j
Heel soms heeft de Action hier de groene ook in de aanbieding maar de Etos heeft die sowieso vaak wel in de aanbieding, heb er al meerdere keren een doos van gekocht waardoor ik een voorraadje in huis heb liggen.

Ik had hiervoor een aanbieding van de kruidvat eigen huismerk, die vind ik echt niet lekker ruiken. Vind deze Huggies wel mee vallen, maar ja, in vergelijking met die van de kruidvat is dat al snel zo :')

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 23:31

Die ken ik niet, wel AH eigen merk en die vond ik niet prettig, erg dun en niet echt vochtig zodat je vieze billetjes niet makkelijk schoon krijgt. Pampers vond ik niet lekker ruiken, tot nu toe alleen de Huggies groen en die zijn ook fijn vochtig en stevig dus daar blijf ik maar bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 14:52

Ik ben bij de C100 geweest , wat groente etc en vlees en spul voor de lasagne voor de fam (eten 9 man , dus 3 pakken knorr voor 3 euro en 2 pakken gehakt voor 4 euro 2 zakjes geraspte kaas 2 euro en dan alleen nog een zakje groente halen)

Alleen heb het gevoel dat het niet goed aangeslagen is en ik teveel betaald heb.... Net als de bouillonblokjes die ik net nodig had stond een euro betaalde 1,12 ... Zal de bon uploaden en hem bewerken kijken of het klopt..

Ik had ongeveer :
- Pak speklapjes (3 lapjes dus 3 eetbeurten)
- 2 pakken gehakt
- 3 pakken wereldgerecht
- 4 zakken a 1 kilo diepvriesgroente , in deelblokjes eet ik nog wel even van . officieel 2 euro maar geloof dat hij het maar 1 keer verrekend heeft
- Appels die waren het duurst
- Maandverband
- Zout
- 2 blikken soep
- 2 tandenborstels 1 euro
- plakjes kaas 1 euro
- vuilniszakken
- deo van fa 1 euro
- Allesreiniger 1 euro

Was 30 euro kwijt , de appels en het maandverband zijn gewoon duur.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 14:54

In verhouding kan je beter een (klein) blok kaas kopen, voor plakken betaal je veel te veel :)
Voor maandverband kan je ook bij de action kijken, volgens mij hebben ze daar ook wel de gangbare maten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 14:56

Ja de blokken waren nu wat te duur , en deze waren nu in de aanbieding ga bij de lidl een blok scoren volgens mij zij ze daar goedkoper. En ja maandverband kan ook beter ergens anders , nood was aan de man (lekker verhuizen maar dat vergeten).

Verder viel het me reuze mee :)

Edit : klacht verstuurd ik heb op 2 zakken geen korting gekregen , het scheelt me al gauw 4 euro :Y)

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 15:11

Welke diepvriesgroenten heb je? Ik dacht namelijk dat het ook op de bloemkool en sperciebonen was, maar die zakken zijn geen kilo maar 750gram. Ik heb dus de rode kool, spinazie en 2x boerenkool meegenomen.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 15:15

takkie_muis schreef:
Ja de blokken waren nu wat te duur , en deze waren nu in de aanbieding ga bij de lidl een blok scoren volgens mij zij ze daar goedkoper. En ja maandverband kan ook beter ergens anders , nood was aan de man (lekker verhuizen maar dat vergeten).

Verder viel het me reuze mee :)

Edit : klacht verstuurd ik heb op 2 zakken geen korting gekregen , het scheelt me al gauw 4 euro :Y)

Waarom een klacht sturen? Gewoon even bellen/langsgaan en je krijgt je geld gewoon terug hoor :D. (mits het klopt natuurlijk)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 15:29

saroanda schreef:
Welke diepvriesgroenten heb je? Ik dacht namelijk dat het ook op de bloemkool en sperciebonen was, maar die zakken zijn geen kilo maar 750gram. Ik heb dus de rode kool, spinazie en 2x boerenkool meegenomen.

Bloemkool - broccoli - rode kool en boerenkool

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 15:33

Gisteren bij de Digros een pot hertog ijs meegenomen van 99 cent eneen zak M&ms en Malthesers meegenomen, die waren ook in de aanbieding, dus voor 2,98 boodschappen gedaan. Hoef nu alleen nog melk te halen a 1,29 en een brood 99 cent en ben ik klaar met boodschappen. Volgende week kan ik ook nog aardig van de voorraad eten , maar moet ik het beetje bij beetje wel weer aanvullen. Vooral qua vriezer spullen zoals paprikas, aardappel schijfjes en vlees :)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 15:36

takkie_muis schreef:
saroanda schreef:

Als de bloemkool maar 750 gram is dan heb je dus de verkeerde zakken :). En dan gaat de korting er ook niet vanaf.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 15:40

Olympia schreef:
Gisteren bij de Digros een pot hertog ijs meegenomen van 99 cent eneen zak M&ms en Malthesers meegenomen, die waren ook in de aanbieding, dus voor 2,98 boodschappen gedaan. Hoef nu alleen nog melk te halen a 1,29 en een brood 99 cent en ben ik klaar met boodschappen. Volgende week kan ik ook nog aardig van de voorraad eten , maar moet ik het beetje bij beetje wel weer aanvullen. Vooral qua vriezer spullen zoals paprikas, aardappel schijfjes en vlees :)

:=
Mij lokte de Mm's (2 zakken 2 euro) en hertog ijs (1 euro) ook al, maar heb ze nog niet gehaald

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 15:43

Vriendje wil altijd een toetje na het eten. Dus of het een pak vla van 0,79 cent is of een pot ijs, is de keuze snel gemaakt..

En zag die malthesers liggen, normaal vind ik ze te duur, maar nu waren ze wel heel aantrekkelijk qua prijs :9

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 15:46

takkie_muis schreef:
saroanda schreef:

De bloemkool doet helaas niet mee met de actie, die is 750gr. De broccoli zag ik er ook niet tussen liggen.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 15:53

Mijn vader had ook voor mij de diepvriesgroente bij de c1000 gehaald, was alleen boerenkool en de spinazie, mijn vader moest ook de volle aankoop bedrag betalen maar die had het snel in de gaten en werd daarna goed in de kassa gezet, was vestiging in baarn.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 16:03

ik kijk mijn bonnetje altijd na als ik mijn boodschappen aan het inpakken ben, dat doe ik nl niet aan de band, daar ben ik over het algemeen niet snel genoeg voor lol, en ik moet wel een beetje zorgvuldig inpakken omdat het mee op de fiets moet.

Tegenwoordig gaat het aardig goed maar een half jaar geleden was er bijna wekelijks wel iets mis met mijn bon van de AH, met name als het ging om dingen die in de bonus waren maar ook korting op zat (35% of 50%), korting op korting dus, ging regelmatig mis, waarschijnlijk is het computersysteem nu wel goed aangepast daarin.

Dirk/digros heb ik echt nog nooit problemen met mijn bon gehad.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 16:11

Bonnetje controlleer ik ook in de supermarkt, heb ook al vaak meegemaakt dat iets niet klopte.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 16:23

Wel een klacht gemaild naar hak. Kwam gisteren tijdens het koken en roeren van de gesneden bonen uit pot erachter dat er allemaal harde stukjes/stokjes tussen zaten. Heb alles weggegooid want wilde geen risico lopen tijdens het eten. Stokjes waren heel scherp. Foto gemaakt en gemaild naar hak, heb al een nette reactie terug. En krijg wat producten toegestuurd :D