[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dorus

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 13:04

Een nano 6g volgens mij. Die kleine vierkante met touch van de 1g omruilactie.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 13:52

Onderdelen haal ik van internet. In dit geval van iphoneonderdelen punt nl. Ik kijk echter wel naar waar ik originele onderdelen kan kopen en wat voor schroevendraaiers ik nodig heb.
Houd er rekening mee dat je garantie vervalt als je hem zelf opend! Mijn iPhone is ondertussen al verlopen evenals de andere die ik nu zelf heb geopereerd :')

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 15:41

Deze heeft eigenlijk nooit garantie gehad omdat ik hem vanuit de iPod nano 1g omruilactie heb en dan blijft de garantie van het originele product gelden. En aangezien die iPod nano 1g al 10 jaar niet meer gemaakt wordt ofzo is er geen sprake van garantie :+

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 22:40

Joanieke schreef:
Onderdelen haal ik van internet. In dit geval van iphoneonderdelen punt nl. Ik kijk echter wel naar waar ik originele onderdelen kan kopen en wat voor schroevendraaiers ik nodig heb.
Houd er rekening mee dat je garantie vervalt als je hem zelf opend! Mijn iPhone is ondertussen al verlopen evenals de andere die ik nu zelf heb geopereerd :')

Bij mij 'verviel' alles :s
Ik wilde een nieuwe achterkant voor mijn Iphone 4S dus ik bestel vol goede moed, ik begin eraan en...
Krijg de achterkant er niet in en hij doet het niet meer :(
Heb de Iphone 5s nu voor €225 :D

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 23:01

Jee zonde zeg!

Waar vind je die 5s zo goedkoop?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 23:32

Armaris schreef:
Joanieke schreef:

Ik wilde een nieuwe achterkant voor mijn Iphone 4S dus ik bestel vol goede moed, ik begin eraan en...

Zonde, ik had het zelfde gedaan met de iphone 4 destijds, ging super makkelijk.

Monika1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 23:36

Mijn Iphone6 is vandaag gekomen :):) kan iemand mij vertellen hoe ik mijn muziek er weer op krijg? Ik heb Evy op mijn computer staan maar ik krijg het niet voor elkaar om dat op mijn telefoon te krijgen :(

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 23:46

iTunes installeren, muziek in itunes zetten, telefoon verbinden aan de computer, en synchroniseren. Houd er rekening mee dat de eerste backup al snel minimaal een uur kan duren.

Als je er niet uit komt, youtube staat echt vol met tutorials.
Bijvoorbeeld: https://www.youtube.com/watch?v=MRF4lziuA6U

Monika1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 11:35

Aaah bedankt! ik zal het eens proberen, ik heb Itunes en heb geprobeerd het mapje erin te plaatsen en toe te voegen maar t lukt nog niet. Zal vanavond eens proberen via Youtube

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 17:46

Armaris schreef:
Joanieke schreef:

Vreemd! Wel met een filmpje gekeken hoe die open moet? Ik heb nu al best wat iPhones 4s gerepareerd maar nooit problemen gehad! De iPhone 5 openmaken was overigens wel een stuk moeilijker..
Herstel: het in elkaar zetten was nog 10x erger XD

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 17:55

Grrr ik moet dus een nieuwe speaker..... Appel vergoed hem niet meer (1jaar garantie) en media markt gaat hem dan opsturen dat duurt me te lang.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 21:02

Op de een of andere manier kreeg ik het er niet 'in geschoven' zodat ik hem vast kon draaien.
Hij is nu bij iemand die wel vaker Iphones repareert. Hopelijk krijgt hij hem ook aan de praat!
Zou idd zonde zijn, had hem graag als reserve gehouden.

Voor je je Iphone kan instellen kan je een reservekopie maken van je oude in Itunes en daarna die reservekopie op je nieuwe Iphone zetten. Ik heb zelfs mijn smsjes nog :D

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-15 00:02

Ideaal he, die reservekopieën! Heb inmiddels al mijn 4e iPhone en elke keer is het weer alsof ik de vorige in mijn handen heb. Notities, appgeschiedenis, mailtjes, smsjes, foto's, filmpjes. Alles! :D
Dat is echt een van mijn redenen om trouwe Apple-fan te zijn.

karenwrmdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 17:22

Ik heb sinds gisteren mijn 6 plus, een spotprijsje :D
de overstap van de 5 naar 6 plus is zelfs legendarisch, wat is dat ding rap haha

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 18:17

Ik kom hier ook even binnen vallen met een vraagje over de iPhone 6. Ik heb hem nu een dikke week, en het valt me op dat de batterij in gebruik toch best snel leeg loopt. Ik heb hem nu een uur van de lader af en enkel wat sites (teksten) gelezen, de verlichting zo donker mogelijk staan en er is al 25% verbruikt. Stand-by gaat hij wel een hele tijd mee, maar voor mijn gevoel gaat hij 'in gebruik' te snel leeg. Zijn er hier meer mensen met dit probleem? Of hebben jullie tips?

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 20:03

Heb je alle apps al eens afgesloten of de locatievoorzieningen uitgeschakeld?
En dan nog, ook al staan er veel apps open, voor een Iphone die slechts een week oud is vind ik het niet kunnen.

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 20:07

Ik sluit alles direct af (met het dubbelklikken op de homeknop). Ondertussen staat het percentage dus ook op 35%... Ik kijk het morgen even aan en anders ga ik woensdag meteen even langs de Vodafonewinkel (daar heb ik mijn abbo), ben hier alles behalve blij mee. Ben juist van de samsungs afgestapt nadat ik 3 keer op rij met verrotte batterijduur te maken heb gehad.. :')

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 20:09

Ik vind het ook niet normaal. Ik gebruik mijn iPhone 6 redelijk veel en sinds vanochtend 8 uur zit ik nu op 21%.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 22:38

mijn iPhone6 is juist heel zuinig, waar de 5 de dag amper haalde, zit de 6 met dezelfde instellingen en gebruik op 80% 's avonds.
Ik laad hem wel anders op (advies van iCulture): als ie 's avonds op 80% zit, laad ik hem op tot ie op 100% is en dan haal ik hem van de lader, ik laat hem dus niet meer klakkeloos de hele nacht aan de lader liggen. Schijnt beter te zijn voor de batterij.

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 11:18

Hai, ik klets heel even mee want ik zit met een probleempje. Weet niet of het hier hoort maar goed...

ik heb alles afgezocht en gekeken, maar kon het nergens vinden. Ik heb namelijk een probleem: mijn iphone 5s de vergrendelknop is er ineens mee opgehouden. Hij doet helemaal niks meer en dit schijnt onder de garantie te vallen. Maar ik vroeg me af, als ik er mee naar een applestore ga, krijg ik dan een nieuw toestel of wordt het knopje enkel vervangen? Want als het vervangen wordt moet het natuurlijk opgestuurd en dan duurt het net zo lang als dat ik hem opstuur bij Vodafone.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 11:38

De Apple Store bekijkt het probleem en heeft daar vast en zeker een standaard oplossing voor. Bij mijn 5 zat het scherm los en ik heb toen gelijk een ander toestel meegekregen.

En mijn batterij gaat helemaal niet snel leeg, ik heb deze week 3 hele dagen met een volle batterij gedaan. Ik heb er een beetje mee gebeld, whatsapp gebruikt, af en toe iets opgezocht...ik vind het netjes!

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 21:44

Hoi,
Een vraagje,
Is het slim een toonzaalmodel te kopen?
Ik kwam een site tegen waar ze er veel hadden en daar mee bezig waren/ze opkochten, met een jaar garantie en alles er bij.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 21:57

Ik heb ook een demo model (4s), en die zag er uit als nieuw, alleen voor de helft van de prijs. Ik ben er al jaren heel blij mee :)

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 11:40

Aria_zz schreef:
Hoi,
Een vraagje,
Is het slim een toonzaalmodel te kopen?
Ik kwam een site tegen waar ze er veel hadden en daar mee bezig waren/ze opkochten, met een jaar garantie en alles er bij.

Ik ben hier ook wel benieuwd naar.. :j

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 23:17

Vraagje... Mijn iPhone 5S werkt prima, alleen nu is er iets vreemds aan de hand. Normaal als ik een appje krijg wanneer de telefoon op toetsenblokkering staat, komt dat even in beeld en vervolgens wordt het beeld weer zwart. Of als ik op die button onder m'n scherm klik, om te kijken hoe laat het is, dan kan ik meestal 15 sec kijken en ook dan wordt het beeld weer zwart.

Maar nu is dus het probleem, dat dit niet meer gebeurd. Appjes van 3u geleden blijven opgelicht en als ik de tijd heb gekeken blijft ie daar op staan...

Hoop dat ik het duidelijk heb uitgelegd. Weet iemand wat er hier mis is?