[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mikkie

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 11:26

Ik moet even mijn gal spuwen.
Vanochtend heb ik de tussenpersoon gebeld (hypotheek) en die had zelf contact met gehad met de makelaar en wist mij te vertellen dat mijn bod officieel nog niet bevestigd is. Echt waar, mijn mond viel open van verbazing. Wat een gezeur.
Natuurlijk (zoals het mijn temperament betaamt) heb ik de makelaar gebeld en gevraagd om uitleg. Hij was in de veronderstelling dat ik hij me duidelijk had verteld dat er nog een procedure volgde, aangezien de huidige eigenaar failliet wordt verklaard en de bank met een restschuld blijft zitten...
Ik ben met stomheid geslagen. Hij heeft me aan de telefoon gefeliciteerd, dat doe je neem ik aan niet, als de bod alleen maar mondeling geaccepteerd is. Daarnaast hij heeft hij over de hele procedure met geen woord gerept. Op mijn gesputter antwoordde hij: "Ja de verkoper kan morgen ook onder een auto lopen, dan gaat de verkoop ook niet door". Nou ja zeg.
De bank laat nu nog een taxatie uitvoeren en die vind plaats binnen 10 werkdagen vanaf afgelopen vrijdag.... toen is de taxatie namelijk pas aangevraagd. En dat terwijl ik morgen drie weken geleden heb gehoord dat mijn bod is geaccepteerd.

Ik heb echt neiging om het hele project af te blazen. Heb hier helemaal geen zin in. Dan gaan ze iemand anders maar lekker aan het lijntje houden.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 11:36

Pff dat is balen Mikkie..
Misschien kun je even afwachten, als je het huis graag wilt.
Lukt het, is het leuk. Lukt het niet dan kun je alsnog verder zoeken?

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 11:40

Nou, volgens mij wacht Mikkie al heel lang af. := Wat ontzettend onprofessioneel! Ik zou er helemaal klaar mee zijn! Maar ja, als je je zinnen hebt gezet op dit huis dan wil je dat ook niet zomaar opgeven.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 11:48

zo meld zich weer even

Wij zitten nu een maandje in het huis en het opruimen en verven enz schiet echt voor geen meter op :(
Daarbij komt dat mijn liefste hondje tussen onze tuindeur is gekomen en we haar hebben moeten laten gaan, hierdoor ook geen behoefte om me elke keer nuttig te maken in huis en probeer ik zo min mogelijk thuis te zijn.
Ook blijken we muizen te hebben en word ik er echt een beetje moedeloos van ;(

@mikkie: wat een rare gang van zaken zeg :?

_Patriesz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 13:06

Hele rare gang van zaken Mikkie..

We hebben gisteren het concept van de koopovereenkomst ontvangen, die wordt nu voor ons nagekeken. Vanavond maar eens rondkijken voor een keuken. De installateur wil graag weten waar de aansluitingen voor de keuken komt te zitten.
Vorige week met de hypotheek meneer gebabbeld en qua wensen kan het allemaal :)

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 15:12

Ach jeetje NoGo, wat naar dat je je hondje door een ongeluk hebt moeten laten inslapen. Heel veel sterkte.

De ergste boosheid is nu van me af. Ik ga vanavond alles op een rijtje zetten. Het huis wil ik op zich heel graag hebben, maar het wordt me door deze manier wel een beetje tegen gemaakt om eerlijk te zijn.
Gisteravond ben ik met de hond door de velden gaan wandelen achter het huis en het was gewoon perfect, alsof ik door Zuid Frankrijk liep. Echt heerlijk. Je wandelt zo tussen de akkers door naar het volgende dorp, waar je lekker op het terrasje van het locale restaurant/cafe kunt neerploffen voor een wijntje.
Juist door die ervaringen van gisteravond, was het telefoongesprek van vanochtend een enorme domper.

Maar dames: super om te horen dat er bij jullie wel allemaal vooruitgang in zit. Super spannend allemaal.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 15:17

Mikkie :(:) Wel een moeilijke beslissing hoor.

Nogo, wat spijtig van je hondje :(:)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 15:46

Afbeelding
badkamer die in ons toekomende huisje zit(27 september krijgen we de sleutel)

Afbeelding
De keuken

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 15:53

Best wel een redelijke badkamer en keuken toch?
Het zou niet helemaal mijn smaak zijn, maar opzich kan het er wel mee door.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 16:06

Nee het is ook onze smaak niet helemaal, maar om mee te starten vind ik het prima!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 16:15

@NoGo: :(:) :(:)

@Mikkie: volgende keer de andere kant op wandelen! Vervelend dat het zo slecht loopt, allemaal :(:) .
Hier ook gevallen voor de vrijheid om het huis en daar geniet ik dagelijks met volle teugen van!

@Steffi: ziet er zeker goed uit om mee te beginnen!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 20:16

Ach NoGo, je hondje ... wat erg voor je. Hou moed!

Mikkie, laat niet met je sollen hoor ... maar ja, vrijheid rondom huis is geweldig, weet er alles van.

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 20:22

@Steffi: badkamer en keuken zien er prima uit. Nog goed bruikbaar volgens mij, dus lekker laten zitten om mee te beginnen.

@Avaluna. Heb je net een pbtje gestuurd. Ik ben nog een stukje jullie richting uitgelopen, maar kwam weer uit op de weg die van Windhausen (heeft dat gat zo? Waar het huis van de kerstman staat?) terug naar Scherpenseel loopt, dus dat schoot niet zo heel erg op. Volgende keer doe ik een nieuwe poging en als jullie dan geen verbouw-stress meer hebben, dan kom ik een keertje gezellig op de koffie en als ik dan ooit nog een keer de sleutel krijg (ooit komt het goed) dan ben jij van harte welkom bij mij.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 21:14

http://www.funda.nl/koop/rotterdam/appa ... straat-88/ <3

@ mikkie,helaas gaat het in Duitsland heel vaak zo.
Hebben wij ook gehad met een woning die we wilde aankopen.
Onze hyotheekadviseur kreeg ook maar geen stukken toegestuurd
Het was toen gewoon verkocht aan een ander :+

Ik ga duimen voor je dat het alsnog goed komt!

@ nogo,sterkte :(:)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 09:49

Jep keuken en badkamer zijn zeker een mooi begin!

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 09:50

mikkie wat verschrikkelijk zeg. zelf zou ik met zoiets direct klaar zijn, maar als je echt je zinnen hebt gezet op dit huisje zul je nog even vol moeten houden!

NoGo wat verschrikkelijk zeg, heel erg veel sterkte! en kan me voorstellen dat het met klussen dan niet zo snel gaat.

steffy ruime badkamer! zit er ook nog een wc in?
is inderdaad ook niet mijn smaak, maar wat je zegt kan prima en een keer een ander kleurtje erop en met je eigen meubels lijkt het ook al heel anders!

Bij ons is de afhandeling erg netjes gegaan in Duitsland van dit huis, scheeld misschien wel dat er een Nederlandse makelaar op zat. Bij het vorige huis dat we gezien hadden moesten we tegen elkaar op bieden en dan is de lol er wel gauw af. Inmiddels staat hij ook weer te koop trouwens, die boerderij is opgekocht door de rond liggende boeren om het bestemmingsplan te wijzigen zodat er geen kippenschuren gebouwd mogen worden en staat nu dus weer in de verkoop. We vinden het wel erg jammer hoor, maar is maar goed ook. Dat huis was duurder en zat veel meer werk in om het woonbaar te maken. Had wel een schuur, maar van hout en nu heb ik een stenen schuur die geissoleerd is waar de stallen in komen dus eigenlijk zijn we op vooruit gegaan.
Morgen is het voor ons al zover, kan echt niet wachten meer.
Gister zijn we wezen shoppen voor de woning, althans window shopping. Heb erg leuke prulletjes gezien voor in huis, maar ik had mannetje bij me en die wees me er even op dat we er eerst maar moeten wonen voordat we zulk soort dingen gaan kopen. Maar goed ook anders had ik al een kapitaal uitgegeven, het is ook zo leuk allemaal!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 10:10

Badkamer en keuken vind ik zo gek nog niet :n Zou er zelf wellicht niet direct voor kiezen maar vind het zeker niet verkeerd :)

http://www.nu.nl/geldzaken/2487125/aflo ... t-weg.html
:n :n :n
En dan rammen ze ook nog even de hypotheekrenteaftrek eruit en dan is het :evaw: woningmarkt en! economie in NL. Goed bezig.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 10:14

Fantastisch plan weer. En dan onder de noemer dat ze 'de consumenten willen beschermen'. Yeah right.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 10:25

Hebben jullie een aflossingsvrije hypotheek dan? :o
Wij hebben geheel spaar, helemaal niets aflossingsvrij..

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 10:28

wij hebben ook niks aflossingsvrij, aan het einde van de 30 jaar wil ik niet nog weer een hypotheek af willen sluiten voor het overgebleven bedrag.

vind het wel erg ver gaan hoor met de hoge mannetjes in nl. van alles eraf trekken en zorgen dat nl helemaal op zijn gat komt te liggen. goed bezig!

Imre

Voorlopig heb ik nog helemaal geen hypotheek. Heb nu een huurhuis. Helemaal aflossingsvrij mag ook niet meer, maar een deel aflossingsvrij kan nog steeds.

Destino

Ja tot max 50% kan nog wel dacht ik..

Pashon

geloof dat je nog 25 of 30% aflossingsvrij mag hebben, maar ik zou dat echt nooit willen. wil mijn op oude dag zonder zorgen kunnen leven.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 10:29

Al die berichten van de hypotheek wordt ik ook niet erg blij van :n We hebben nu nog een erg goedkoop huurhuisje en sparen nog ff door. Plus dat we wachten op een beter inkomen en vastigheid. Maar we kunnen straks amper meer wat financieren als alles door gaat. Wil je wat verbouwen kun je dat al niet eens meer mee financieren :x 110% van de marktwaarde is net iets meer dan koopsom + k.k. :\

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 10:30

Als het goed is gold dat alleen voor de hypotheken zonder NHG dacht ik gelezen te hebben.