Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Moska schreef:Ik werk bij een bank op de hypotheekafdeling en wij mogen beslist geen gegevens van een klant opnemen in het dossier die gaan over de medische toestand van een klant. Het enige wat misschien zou kunnen helpen is een verklaring van de werkgever dat je per x datum weer 100% werkt en dus ook 100% uitbetaald gaat krijgen.
Eulogy schreef:Maar een bod doen kun je ook zonder werkgeversverklaring, toch? Ik snap daarnaast wel dat het erg frustrerend is!
Berdien schreef:Oh nou, ze kan toch een berekening maken op basis van UWV bericht? Ik snap echt het probleem niet zo, sorryEn zou het doen van een bod zéker niet laten afhangen van het nu niet hebben van dat document, als ze verder wel een goede berekening kan maken op de bekende gegevens.
EmptyWords schreef:Berdien schreef:Oh nou, ze kan toch een berekening maken op basis van UWV bericht? Ik snap echt het probleem niet zo, sorryEn zou het doen van een bod zéker niet laten afhangen van het nu niet hebben van dat document, als ze verder wel een goede berekening kan maken op de bekende gegevens.
Zodra er zichtbaar is op een loonstrook dat iemand ziek is kunnen er vragen gesteld worden.
Er zal dus een extra verklaring kunne worden opgevraagd.
Met uwv bericht kun je lager uitkomen, dus die is niet altijd beter om aan te leveren.
Moska schreef:Maar als het uwv bericht een lager inkomen laat zien dan wanneer er met het volledige huidige salaris wordt gerekend, dan kan dat duizenden euro’s schelen met wat je daadwerkelijk zou kunnen lenen (los van de vraag of je volledig wilt of moet financieren). Ik snap wel dat je het liefst van te voren dat stuk afgetikt wilt hebben. Ik zou idd het doen van een bod hierom niet over laten gaan, maar snel kunnen schakelen is wel fijn als het nodig is. Er gaat toch al snel 6 weken over de acceptatie van een financiering heen en elke vertraging in documenten zorgt ervoor dat dit langer wordt.