Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 07:15

Malenka schreef:
Dankjewel. :) Ik vrees dat het een proces is dat nog wel wat jaren duurt. Maar ik ga zeker foto's plaatsen van projecten die verder gevorderd raken.

Jouw AI voorbeelden vind ik echt zalig <3 voor mij ietwat te donker, maar verder echt prachtig!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 08:25

Solleke_Noah schreef:
Silenna schreef:
Hi allen, ik kom me ook graag melden :D Wij hebben ons eerste huis gekocht en gaan begin februari verhuizen, dus ben druk bezig met inspiratie opdoen voor de inrichting en meubels kopen. Ik hou ook echt van wat kleur in een interieur, prachtig en heel origineel die bedachte badkamer hierboven! Onze slaapkamer wordt bijna volledig donker aubergine, ik denk erover zelfs het plafond mee te schilderen :=

Maar voor nu een andere vraag. Ik ben verliefd geworden op eetkamerstoelen die mooi zijn én lekker zitten (die combi zie je niet vaak, naar mijn mening :')), alleen ze zijn alleen verkrijgbaar in boucle stof.. Vinden we prachtig, maar er zullen in de loop van volgend jaar ook 2 kittens in huis komen. Iedereen raadt ons boucle af met katten, maar ik kan gewoon geen andere stoelen vinden die naar smaak zijn en in een "kat proof" stof.
Zijn hier toevallig mensen met katten én meubels in boucle? Hoe bevalt dat? :o
De stoelen in kwestie (en bestelde eettafel <3):
[ [url=m/CmyM7N.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wij hebben soortgelijke stoelen en katten. Dezelfde overweging als jij gemaakt. Zitcomfort is bij ons voor gegaan, dus we hebben ze gekocht. En ja, de katten hebben er helaas al draadjes uit losgetrokken :+ als je je erbij kan neerleggen dat ze ietwat beschadigd gaan raken, dan doen!

Boucle heeft ook wel als voordeel dat je een los draadje afknipt en je ziet t niet, denk ik.

Ik zou er niet tegen kunnen, maar daarom heb ik ook geen katten :)).

Laura_

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 08:57

Ik heb eetkamerstoelen van boucle stof. Echt ideaal met katten!! Die van mij klimmen erin, krabben eraan en je ziet helemaal niks!! M'n bank daarin tegen, die kent inmiddels wel wat losse draadjes (niet van boucle, meer geweven stof)

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 11:29

_San87_ schreef:
Silenna schreef:
Hi allen, ik kom me ook graag melden :D Wij hebben ons eerste huis gekocht en gaan begin februari verhuizen, dus ben druk bezig met inspiratie opdoen voor de inrichting en meubels kopen. Ik hou ook echt van wat kleur in een interieur, prachtig en heel origineel die bedachte badkamer hierboven! Onze slaapkamer wordt bijna volledig donker aubergine, ik denk erover zelfs het plafond mee te schilderen :=

Maar voor nu een andere vraag. Ik ben verliefd geworden op eetkamerstoelen die mooi zijn én lekker zitten (die combi zie je niet vaak, naar mijn mening :')), alleen ze zijn alleen verkrijgbaar in boucle stof.. Vinden we prachtig, maar er zullen in de loop van volgend jaar ook 2 kittens in huis komen. Iedereen raadt ons boucle af met katten, maar ik kan gewoon geen andere stoelen vinden die naar smaak zijn en in een "kat proof" stof.
Zijn hier toevallig mensen met katten én meubels in boucle? Hoe bevalt dat? :o
De stoelen in kwestie (en bestelde eettafel <3):
[ [url=m/CmyM7N.jpg]Afbeelding[/url] ]

Volgens mij is geen enkele stof echt katproof, als ze willen krabben, krabben ze. Is het niet vooral een kwestie van afleren en een goede krabpaal aanbieden?

Is dit Kick collectie, trouwens?

Nee dit is de Luka van Eleonora :j Er zijn wel een paar stoffen katproof, microvezel (hebben we op de bank) en velvet, maar dat laatste vind ik vaak mwah, zeker in de lichte kleuren. En een goede krabpaal en afleren wordt absoluut de bedoeling, maar ik heb niet de illusie dat ik alles kan voorkomen met twee van die bengels in huis :')

Grappig dat hier dan alweer meerdere mensen met verschillende ervaringen zijn, misschien ligt het ook aan het type boucle en hoe strak het geweven is oid.. Worst kaas scenario kunnen we de stoelen natuurlijk altijd na verloop van tijd opnieuw laten stofferen, maarja voorkomen zou nog beter zijn :=

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 11:32

Mwa, de microvezelbank van mijn schoonmoeder werd goed bewerkt door haar kat :)).

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 12:13

Oh. Dan hebben wij microfiber denk ik? :') Geen idee. Die bank van ons is echt hufterproof, uitvoerig getest met de ragdoll van mn ouders :D Maar misschien zitten er binnen dezelfde stof ook weer variaties van verschillende merken of qualiteit oid.. Om de keuze nog makkelijker te maken, haha.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 12:40

Het bad is binnen! Gekocht als kerstcadeautje. :o
Afbeelding

Zo maar eens een sopje maken en hem schoon poetsen.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 17:42

Wij hebben ook eetkamerstoelen van boucle. Geen kat maar wel een hond(je) die ook graag op de stoelen ligt. Nog geen draadje los, de stof is sterk en heel praktisch omdat je niet elke oneffenheid er op ziet.

Afbeelding

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 12:45

Majabeestje schreef:
Wij hebben ook eetkamerstoelen van boucle. Geen kat maar wel een hond(je) die ook graag op de stoelen ligt. Nog geen draadje los, de stof is sterk en heel praktisch omdat je niet elke oneffenheid er op ziet.

[ [url=m/EpqA60.jpg]Afbeelding[/url] ]

Fijn om te horen, dank je wel voor je reactie!

Ik ben benieuwd hoe je bad er straks uitziet als het helemaal gepoetst is, Malenka :D

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 14:16

flooooo schreef:
[ [url=m/VwqYrY.png]Afbeelding[/url] ]

Zo is de indeling ook voor ons getekend maar het lijkt ons best onhandig op deze manier, kun je elkaar niet lekker aankijken. Maar nogmaals; ik vind het lastig.
Dan zitten we mega met de indeling van de woonkamer. De woonkeuken zit natuurlijk al deels vast door de keuken en het eiland. Er komt een 3.20 lange houten tafel in, een boomstam. De achterzijde van het huis wordt een glaspui naar buiten toe.
Maar we lopen vast op de woonkamer. Mijn man wil graag een bank die helemaal de hoek om gaat in het hoekje van de L. Als het ware een zuurstok die uitkomt bij het raam en de kachel daar. Dan daar tegenover twee kleine draaiende stoeltjes. Op zich lijkt mij dit ook heel mooi maar misschien wel erg vol en groot?
Ik wilde in eerste instantie graag een speelhoek maken in dat hoekje maar kreeg al van meerdere kanten de tip een speelhoek juist meer in het zicht van de woonkeuken te maken omdat de kinderen anders óf rotzooi trappen uit het zicht óf alles steeds de hele woonkamer door naar je toe slepen. Dan zou je in het stuk net na de deuren een speelhoek moeten maken. Echter is het dan wel heel erg midden in je kamer.
Is er misschien iemand die een ander goed idee heeft? Of nog advies? Tips voor mooie opbergmanieren voor het speelgoed?

Ik gooi deze vraag er nog eens in, iemand die tips heeft?

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 14:46

Silenna, een stuk schoner. :D Als de temperaturen weer wat hoger zijn ga ik hem echt renoveren. Maar dat is waarschijnlijk pas in april zover.

Flooooo, ik vind het heel moeilijk op basis van deze informatie. Mijn eigen filosofie is dat kinderen ook bewoners zijn van het huis en dat hun spullen net zo in het zicht mogen zijn als die van de volwassenen. Ik zou graag een mooie speelplek midden in de ruimte maken en het speelgoed mooi uitgestald in een open kast (in bakjes of op dienbladen etc). Maar ik ben dan ook weer wel zo dat ik ook echt alleen 'mooi' speelgoed wil hebben en geen roze en oranje plastic. := Dat gezegd hebbende, ik heb helaas zelf (nog) geen kinderen. Enkel heel veel ervaring met klaslokalen en als oudste in het gezin veel met spul van mijn zusjes en broertje destijds.

Dat vraagt natuurlijk wel om een illustratie van hoe ik dat dan voor me zie.

Afbeelding

Afbeelding

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 21:12

Prachtig Malenka! Maar de ervaring met drie kinderen leert mij dat mijn leuk bedachte idee van neutraal speelgoed helemaal aan gort is. Bij de baby zou dat nog lukken, bij die andere twee (10 en 3) absoluut niet. Kinderen hebben trouwens ook veel kleur nodig, dat werkt prikkelend. Maar je idee snap ik, helaas niet in ons huis (misschien ben ik ook gewoon te zwak hoor dat ik ze dan toch die felgekleurde rommel geef als ze daarom vragen). Ben het overigens helemaal met je eens dat kinderen ook de bewoners zijn van ons huis, daarom denk ik ook aan de speelruimte ten hoogte van de ensuite deuren, lekker centraal zodat ze ons, ongeacht waar we zitten, kunnen opzoeken.
De bank blijf ik dus ook heel spannend vinden. Hij zou dan bij het raam beginnen met een ligdeel en dan doorlopen tot in de hoek, daaromheen en eindigen in de korte hoek. Maar ben zo bang dat het too much is.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 21:23

flooooo schreef:
[ [url=m/VwqYrY.png]Afbeelding[/url] ]

Zo is de indeling ook voor ons getekend maar het lijkt ons best onhandig op deze manier, kun je elkaar niet lekker aankijken. Maar nogmaals; ik vind het lastig.

Wat is die zwarte streep in de woonkamer?

Ik vind de bank/stoel raar gepositioneerd, waarom zou je met je rug naar de open haard gaan zitten...?

Ik weet niet hoe hoog de haard is, dus ik heb de televisie ernaast getekend, hij kan er misschien ook boven? Maar, ik zou zelf denk ik voor zoiets gaan:

Afbeelding

Dat bureautje met de stoeltjes is de speelhoek, in de ruimte achter de room divider een boekenkast met een lekkere leesstoel/chaise lounge.

Ik heb geen idee van de afmetingen en of dit zou passen, natuurlijk.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 21:41

Dat zwarte is een getekende room divider. De interieurstyliste had het zo getekend maar ik vond het ook vrij onpraktisch om zo langs de haard te gaan zitten en je kunt elkaar niet lekker aankijken vanaf de twee bankdelen. Vind ik ook niet gezellig.
Jou optie vind ik ook heel mooi maar het lange stuk is niet mega breed, dan moet je voor de bank langs om in de leeshoek te komen. Op zich wil dat voor een leeshoek natuurlijk wel, we hadden daar eerst een speelhoek bedacht, dan zou het onhandig zijn.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 21:55

Ik denk dat dat voor een leeshoek idd minder erg is. Meestal verblijf je toch wat langer op zo'n plek, je gaat niet tien minuten zitten lezen, zeg maar. Bij een speelhoek krijg je veel meer gesjouw.

Ik vind het op de tekening van de interieurstyliste vooral zonde dat je met je rug naar en de haard én het raam zit (tenzij er, zoals bij ons, toch geen uitzicht is, dan boeit t niet echt :)) ).

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 22:07

Wij hebben een heel fijn uitzicht, kijken op een doodlopende straat maar de doorkijk is naar het park! Dus ik vond dat ook heel erg jammer van die tekening. Maar goed denk dat zij het uitzicht niet zo heeft meegenomen of het haar minder zou boeien ofzo. :')
Wij hebben het huis juist gekocht vanwege de locatie en het prachtige vrije zicht. Vind het nu ook zo fijn, in het huidige huis, dat we rustig wegkijken en niet naar de badjas van de buren.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 22:31

Flooo, wat voor haard ga je plaatsen?

Ik zou de styliste nog een keer opnieuw laten tekenen denk ik.

Ik las in een van je eerdere posts dat je woonkeuken ongeveer 50m2 zou worden, kloppen de maten op je tekening dan wel? Want dat zou ook de inrichting van je kamer anders kunnen maken!

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 22:57

De woonkeuken wordt volgens de officiële tekening, dus niet deze maar die van de aannemer, 44 m2 nu.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 23:01

flooooo schreef:
Wij hebben een heel fijn uitzicht, kijken op een doodlopende straat maar de doorkijk is naar het park! Dus ik vond dat ook heel erg jammer van die tekening. Maar goed denk dat zij het uitzicht niet zo heeft meegenomen of het haar minder zou boeien ofzo. :')
Wij hebben het huis juist gekocht vanwege de locatie en het prachtige vrije zicht. Vind het nu ook zo fijn, in het huidige huis, dat we rustig wegkijken en niet naar de badjas van de buren.

Ja, dan is t zonde er met je rug naartoe te zitten, imo.

Kun je de haard niet verplaatsen, btw :7?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 23:06

flooooo schreef:
De woonkeuken wordt volgens de officiële tekening, dus niet deze maar die van de aannemer, 44 m2 nu.

A oké, de maten in de woonkamer kloppen wel?

Wat voor haard ga je plaatsen?

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 23:08

PSvanLot schreef:
flooooo schreef:

A oké, de maten in de woonkamer kloppen wel?

Wat voor haard ga je plaatsen?

De haard zit er in, is een kachel met buis dus. Gewoon een relatief eenvoudig ding, sorry heb er geen verstand van verder. Vind het vooral heerlijk met de warmte!
Maten van de woonkamer kloppen qua maten die erbij staan, of het op schaal klopt durf ik je niet zo te zeggen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 23:13

Maar als je een houtkachel gaat plaatsen, dan moet je wel een bepaalde afstand houden met je meubels de kachel, dit in verband met brandgevaar.

Mijn vriend zit in de houtkachels en wij hebben er in het nieuwe huis ook een laten plaatsen.

Heeft de interieurstylist hier rekening mee gehouden? Dat had de onze namelijk niet en die had het tapijt er gewoon vast tegenaan gelegd. Wist zij veel dat dat niet kon/mag haha.

En zit nog eens naar je tekening te kijken, en op de plekken naast de kachel, daar wil je echt niet zitten hoor! Dat is heel even leuk, maar dat wordt echt veel te heet.
Ik ben echt een koukleum en zit weleens even voor de kachel, maar dat is toch na een minuut of 5 echt te heet.

Zoals San het neerzet heb je denk ik van alles het meest positieve, niet voor het raam waar je graag uit kijkt, niet vast tegen de kachel aan. Nadeel is wel het speelhoekje wat dan wat afgezonderd is, maar kan dat niet naar de rechterkant waar de planten nu staan?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 23:22

Ligt ook aan de haard, toch? Als de deurtjes van de onze dicht zijn, zit ik er rustig uren voor. Op ca een meter afstand.

Als ie open staat ligt het erhaan hoe hard ie staat te loeien. Maar dat houd ik ook prima een uur vol, heerlijk.

Maar zoals op de tekening van de styliste is gewoon niet handig, niet mooi en jammer van de haard. Imo.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 23:24

_San87_ schreef:
Ligt ook aan de haard, toch? Als de deurtjes van de onze dicht zijn, zit ik er rustig uren voor. Op ca een meter afstand.

Als ie open staat ligt het erhaan hoe hard ie staat te loeien. Maar dat houd ik ook prima een uur vol, heerlijk.

Maar zoals op de tekening van de styliste is gewoon niet handig, niet mooi en jammer van de haard. Imo.

O een meter, dat doe ik ook gerust haha.

Maar als je naar de maten kijkt, dan staat de bank er zeker geen meter vanaf. Als dat wel zo is, dan gaat het inderdaad wel, maar zo ziet het er niet uit.

Er vanuit gaand dat een zitting 60 cm is, dan staat de bank hier maar op 20cm van de haard. Mijn vriend zegt: dat met je echt nooit doen/willen zo dicht op een kachel, is uiteindelijk vragen om problemen.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door PSvanLot op 30-12-23 23:27, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 23:26

Die stalen deur leek mij de doorloop, daarom heb ik dat speelhoekje in de andere hoek gezet.

Ik heb ook geen idee wat daarin handig is. Ik zou sowieso geen speelhoeken in de woonkamer willen :)).

PSvanLot schreef:
_San87_ schreef:

Maar als je naar de maten kijkt, dan staat de bank er zeker geen meter vanaf. Als dat wel zo is, dan gaat het inderdaad wel, maar zo ziet het er niet uit.

Oh nee, die tekening van de styliste vind ik ook niks. Ook niet als de bank er wel een meter vanaf stond.