VanHuisUit schreef:Vandaag appartement op funda, nu al 5 bezichtingen gepland ...
Dat klinkt goed.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
karuna schreef:Gefeliciteerd voor iedereen.
Ik kreeg vandaag een verrassende brief binnen ivm de woz,pff moet enorm veel invullen over taxatierapport, wanneer er getekend is, hoe lang het te koop,heeft gestaan (zinloze info lijkt me), van wie ik het heb gekocht (partikulier, als huurder, als exerne van cooperatie enz) of het taxatierapport is gemeld bij een instantie enz.
![]()
Ben ik daarin de enige of zijn er meer?
WillemYntJee schreef:Meelezer: volgens mij ben je totaal niet verplicht die vragenlijst in te vullen. Het is de taak van de gemeente om de woz te bepalen, laat ze lekker zelf hun onderzoek doen. Wij hebben t nooit ingevuld en nooit weer wat van gehoord. Zou mooi zijn als je t eerlijk in vult en vervolgens een hoge woz krijgt en de gemeentekas lekker mag spekken, stank voor dank noem ik dat.
geweldig hahaha.Citaat:We hebben opgeschreven ‘hele huis’.
VanHuisUit schreef:Besef wel dat een hogere WOZ waarde ook voordelen kan hebben. Bijvoorbeeld als je een (extra) hypotheek wilt. Dan kun je dat eventueel laten doen zonder de woning te laten taxeren.
Dus het is niet allemaal kommer en kwel mbt de WOZ.
Plukje schreef:Ooh Zoe, dat hadden wij ook bij ons huis. Maar na een week of 6 was het wel over. Ik stoorde me ook aan de bijzondere vragen, zoals ‘het raam gaat niet open’, ‘jawel, dan heb je de klink niet ver genoeg naar beneden gedaan’, ‘oh ja, nu gaat hij wel open, dank je wel’. Het waren echt allemaal van dit soort vragen.
Aan de andere kant waren we wel blij dat ze ons wisten te vinden, want als er dan een keer echt iets serieus aan de hand zou zijn, dan hopen we ook dat ze zich gewoon bij ons melden.
Zoe_97 schreef:Ik erger me aan de kopers van mijn huis. Afgelopen woensdag was sleuteloverdracht. Hebben de kopers ons blijkbaar op Facebook gevonden en sturen ze de hele tijd berichten over domme dingen “Waarom liggen hier zoveel kabels op die kamer en waarvoor dienen die” (voor de televisies) “die kabel op die kamer waar dient die dan voor” (zelfde kabel als ervoor dus ook televisie) “Wat gebeurt er als ik die kabel door zou knippen” ..... geen idee ik ben geen elektricien.....