Igniss schreef:Ik ben meer een mee-lezer dan een poster maar wil even kijken of iemand weet wat er mis gaat met mijn baby calathea.
Ze stond vorige zomer op het dressoir daar was ze niet happy en verdorde steeds de onderste blaadjes. Toen heb ik haar verplaats naar de koelere gang waar ze in een hanger aan de muur hing en wat late avondzon opving via mat glas. Daar ging het beter en kwamen er nieuwe blaadjes. Maar ineens verdorden die ook, Het ging wel langzamer dan eerst.
Nu staat ze weer op het dressoir in een kasje waar ik regelmatig sproei. Grond hou ik lichtjes vochtig. Er zit ook een laagje kleine hydrokorrels onderin om overtollig water weg te laten lopen.
Op het dressoir Vangt ze op 3 meter gefilterde zuidenzon
[ [url=m/wWOO62.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/0uBNjT.jpg]Afbeelding[/url] ]
Baby Calathea is een Ctenanthe burle marxii. Lastig te zeggen wat er mis gaat, aarde licht vochtig houden en schaduw/halfschaduw en dan moeten ze niet al teveel kapsones hebben. Wellicht een keer wat voeding geven?
Mooie verzameling Hanafubuki!!

liekec schreef:Vraagje, ik heb een aangeslagen Chinees lantaarn plant stekje met een wortel. Deze wil ik nu bij de moederplant voegen. Maar stekjes moeten nat blijven en de moeder plant niet. Hoe doen jullie dat?
*Edit, naam verkeerd
Stekje eerst apart oppotten. Grond vochtig houden tot je ziet dat hij doorgroeit. Dan kun je de watergift afbouwen tot hij hetzelfde krijgt als de moederplant. Daarna kun je hem erbij plaatsen

Mijn Kentia is er eindelijk en heeft de reis van 6 dagen gelukkig goed doorstaan

Vandaag ook nog even losgegaan in het TC; Begonia's voor in de hanging baskets, een gele framboos, blauwe bes en kruiden voor buiten. En dit schatje voor binnen;
Pilea involucrata 'Moon Valley'

Deze zag er nog het beste uit van de paar miniplantjes die er stonden, gelukkig groeit dit spul vlot. Gelijk ook maar even verpot. Ik wilde hem al een tijdje, maar het TC hier had hem steeds niet.
En de Kentia