Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Janine1990 schreef:Gefeliciteerd Cayenne!!!MarjanB schreef:WOZ is veela veel lager dan waarde waarvoor huis verkocht wordt. Zit bij ons 40k tussen. Je kan beter vergelijken op funda of via kadaster opvragen wat er in de buurt verkocht is
Wanneer jij een huis koopt voor 150.000,- op 1 februari 2016, krijg jij op de aanslag van 2017 150.000,-
Daar gaat dan zeker geen 40.000 euro meer tussen zitten.
De enige reden dat het er tussen zit, is omdat het huis in jaren niet meer is verkocht, of omdat hij na aankoop zodanig is gerenoveerd dat er een meerwaarde van toepassing is.
Berdien schreef:Nou... dat is wel heel stellig hoor. Ik heb nog nooit het bedrag waarvoor ik deze woning heb gekocht aan WOZ-waarde gehad. Hij klimt er nu weer naar toe, omdat de prijzen in Groningen fors stijgen. Maar in de zes jaar dat ik hier woon heb ik geen WOZ-beschikking gezien met dat bedrag. Overigens krijg je in 2017 de beschikking met peildatum.. 1 januari 2016.
Neonlight schreef:Cayenne, gefeliciteerd!
Hier is de WOZ waarde nu 10000 euro hoger als waar wij het huis in september 2013 voor kochten.
Wij hadden de overdracht pas in juni 2014 en daarom kon de waarborgsom niet via de hypotheek gefinancierd worden. Er zijn speciale leningen voor, wij hebben het zelf gefinancierd. Wat ook gunstiger was voor de belasting weer een jaar later omdat dat geld op 1 januari niet op onze rekening stond.
LinsxDot schreef:Ik ga vanmiddag beginnen met muren verven alvast begin maken aan verbeterpunten dan de volgende makelaar zegt misschien wel hoger bedrag!
ElizeVdS schreef:Juridisch gezien kan je simpelweg geen aanspraak maken op een contract op grond van een intentieverklaring.
Ik heb het geluk een hypotheek te kunnen krijgen bij de 'familiebank'. Gewoon allemaal officieel geregeld incl. hypotheekakte via de notaris maar voor beide zitten er voordelen aan. Ik heb minder strenge toelatingseisen en diegene een leuker spaarcentje dan als het geld bij de bank stond.
Janine1990 schreef:ElizeVdS schreef:Juridisch gezien kan je simpelweg geen aanspraak maken op een contract op grond van een intentieverklaring.
Ik heb het geluk een hypotheek te kunnen krijgen bij de 'familiebank'. Gewoon allemaal officieel geregeld incl. hypotheekakte via de notaris maar voor beide zitten er voordelen aan. Ik heb minder strenge toelatingseisen en diegene een leuker spaarcentje dan als het geld bij de bank stond.
Daarom, ik snap niet waarom ze er moeilijk over doen.
En ik neem aan dat ze wel weten dat ik gezien mijn opleiding wel het een en ander weet over juridische zaken![]()
Wat is 'de familiebank'?
Denk dat ik daar weinig aan heb, geen rijke familie![]()
mirriezz schreef:Tip: sla een leuke, lieve jongen aan de haak met dito familie. Zo heb ik het opgelost
Niet serieus natuurlijk, ik vind mijn vriend gewoon leuk. Dat er op de achtergrond wat extra geld is is met huis kopen wel handig, dat wel.
Janine1990 schreef:mirriezz schreef:Tip: sla een leuke, lieve jongen aan de haak met dito familie. Zo heb ik het opgelost
Niet serieus natuurlijk, ik vind mijn vriend gewoon leuk. Dat er op de achtergrond wat extra geld is is met huis kopen wel handig, dat wel.![]()
Ik betwijfel of ik die in mijn omgeving vind en of ze dan aan mijn wensen voldoen.
Ik ben snel tevreden als ze maar geen twee linkerhanden hebben
mirriezz schreef:Dat kan natuurlijk ook! Een bouwvakker aan de haak slaan, goedkoop huis kopen en dan hem alles laten opknappen. Heb je alleen materiaalkosten voor inkoopprijzen. Wel oppassen voor een help-mijn-man-is-klusser dan
ElizeVdS schreef:Haha rijk is een groot woord hoor. Maar zuinig geleefd en net even de ruimte ons te helpen.
Gelukkig heb ik ook nog een man die heel handig en precies is. Een volgend huis mag dus ook wel wat kluswerk hebben
Janine1990 schreef:LinsxDot schreef:Ik ga vanmiddag beginnen met muren verven alvast begin maken aan verbeterpunten dan de volgende makelaar zegt misschien wel hoger bedrag!
Ik moest even teruglezen...
Maar wat is het verschil met wat je zelf zou willen?
Een makelaar kan alleen een inschatting maken, hij staat midden in de markt.
Bedenk ook voor jezelf hoe snel je het verkocht wilt hebben en of een hogere prijs dan wel realistisch is...
LinsxDot schreef:Weet je wat het is.. als we er 107.000 voor krijgen is het prima maar mensen gaan er onder zitten en vrees dat we dan verlies gaan maken en dat willen we niet.