Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

annemieke_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 21:31

Nanna schreef:
@Annemieke: ik zou heel goed de tekeningen en meerwerklijst in de gaten houden. Bij ons hielden ze daar heel erg aan vast als wij foutjes doorgaven. Als het op de tekening staat dan moet het zo worden. Bij ons hadden ze de radiator in de badkamer verkeerd geplaatst. Er waren blijkbaar 2 tekeningen in de omloop en omdat wij een tekening hadden waar hij op de andere plek zat kregen we gelijk en hebben ze hem naar de juiste plek verplaatst.

Ja dat is wel een goeie tip. Vervelend dat er bij jullie meerdere tekeningen waren. Ik heb vandaag akkoord gegeven op alles, en alles goed doorgenomen. Bouwbedrijf denkt gelukkig wel goed mee. Eerst kon ik geen dakraam en 6 zonnepanelen maar na overleg kunnen ze dat toch doen. Dat soort dingen denken ze gelukkig in mee. Maar alsnog alles goed in de gaten houden. Ben zo benieuwd!
Mijn ouders hebben 5 jaar terug een nieuwbouw gekocht. Zij geven nu ook wel aan dat bij mij alles veel beter geregeld is vanuit de bouwer. (Ander bedrijf en regio ook).

lucifertje

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 07:39

Dit vind ik echt niet leuk:

Afbeelding

Paal staat recht voor ons slaapkamerraam en er komt véél licht vanaf _-:( -O-

BETUWE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 09:54

Lucifertje wat vervelend om zn felle lantaarnpaal voor je slaapkamer te hebben.

Als het goed is gaat de verdeler van de vloerverwarming toch op een andere door ons gewenste plek geplaatst worden.

We hebben toch maar gelijk contact gezocht met de aannemer naar een paar dagen over en weer mailen lijkt het gelukkig toch goed te komen :):)

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 15:00

Lucifertje das geen fijne plek indd. De notaris adviseerde ons om meteen contact te leggen met de gemeente met de vraag waar de lantaarnpalen komen, of elektriciteitkastje oid. Omdat ze 't nog kunnen wijzigen op de plannen totdat het staat. Hebben we nog niet gedaan maar miss toch handig om te doen...

Betuwe fijn dat je het hebt kunnen wijzigen!

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 15:24

Hebben wij ook lucifertje. Goede gordijnen doet al veel. En je went er aan :)

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 21:54

lucifertje schreef:
Dit vind ik echt niet leuk:

[ [url=m/EkmrzI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Paal staat recht voor ons slaapkamerraam en er komt véél licht vanaf _-:( -O-

Bij ons nieuwe huis staat de paal strak naast onze tuin en hangt over onze tuin heen. Dus de hele achter tuin is verlicht... misschien een troost. :+

Wil iedereen dus waarschuwen hiervoor. Kijk goed waar de palen komen. Wij wisten niet waar ze kwamen en wie verwacht nou een lantaarnpaal boven je achtertuin.

Lynn_Noname

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 10:59

Mag ik me hier ook melden?

Normaal gezien wordt onze woning is opgeleverd in mei, maar daar hadden we al voor de coronacrisis geen vertrouwen meer in. We hopen nu dat eind juni er nog in zit, want dan moeten we uit onze huidige woning... Communicatie met het bouwbedrijf loopt allesbehalve vlot...

We wachten nu nog op het leggen van de vloerverwarming, dan chape, en dan kan het echte afwerken beginnen met vloeren en zo verder.

Wij waren wel verbaasd toen we een tijdje geleden, nadat we enkele aanpassingen lieten doen aan het eerste elektriciteitsplan, belden om te vragen waar de aangepaste offerte en tekening bleef. Want ze meldden ons dat de elektriciteit reeds gelegd was... Vrienden van ons wonen vlakbij (door de coronamaatregelen mogen we zelf niet gaan kijken) en zijn enkele foto's gaan nemen door het raam, ik zie al enkele zaken die niet kloppen en ik hou m'n hart al vast voor de bovenverdieping :+

Wel heel spannend allemaal en ik kijk er al enorm naar uit wat het resultaat zal zijn. Ik ben een enorme twijfelaar, na alles wat we moesten kiezen nachten wakker gelegen of we nu toch wel de juiste keuze hebben gemaakt :') . Het worden nog lange weken/maanden...

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 09:18

Nou, de eerste echte tegenslag is een feit. Het tegelwerk ziet er niet uit! Kan wel janken. Ik ben benieuwd of en hoe dit opgelost gaat worden!

BETUWE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 10:01

SuSem schreef:
Nou, de eerste echte tegenslag is een feit. Het tegelwerk ziet er niet uit! Kan wel janken. Ik ben benieuwd of en hoe dit opgelost gaat worden!

Dat is een flinke tegenvaller!
Is het heel anders als uitgezocht of niet netjes gedaan?
Laatst bijgewerkt door BETUWE op 23-04-20 10:03, in het totaal 1 keer bewerkt

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 10:03

Niet netjes gedaan en ook niet volgens het tegelplan

BETUWE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 10:04

SuSem schreef:
Niet netjes gedaan en ook niet volgens het tegelplan

Dat is helemaal vervelend hopelijk wordt het netjes opgelost.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 11:58

Ugh.. Zo ruk... Maar als het niet volgens het tegelplan is... Alles eruit en weer netjes erin, toch?

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 11:59

upendo schreef:
Ugh.. Zo ruk... Maar als het niet volgens het tegelplan is... Alles eruit en weer netjes erin, toch?

Ja, maar dat kost wel tijd, en vertraging kunnen kunnen we niet gebruiken

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 12:00

Hmm.. Hoeveel vertraging zou het opleveren? En is dat omdat jullie dan in de knel komen met de rest van de planning?

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 12:03

Ja, geen idee hoeveel tijd dat extra zou kosten. De tegels moeten ook maar direct opnieuw geleverd kunnen worden. Over 5 wkn is de oplevering. Er moet nog afgetimmerd worden, nog sausklaar gestucd, plafonds moeten nog gespoten worden. Trap geplaatst..
Deels werkzaamheden waarbij de tegelzetter dus ook niet aan het werk kan. En dan nog de badkamer installeren

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 09:36

Wat vervelend SuSem. Waarom heb tijdsdruk? Kon het zo snel niet terug vinden.

Wij zijn een heel eind klaar. Gisteren zijn ze de pui komen in meten als afscheiding tussen de woonkamer en keuken. Ook hebben ze de eerste hor geplaatst, kunnen we eindelijk mug vrij slapen :D

Vorige week hebben ze het lederen behang geplaatst (2.50m x 2.60m). Ik vind het echt heel cool geworden!

Afbeelding

Afbeelding

De tegeltjes in de keuken zijn geplaatst, ik krijg het alleen niet goed op de foto. Zijn de Dark Gold tegeltjes van VTwonen :o
Afbeelding

En de nieuwe tuinmeubelen:

Eetset:
Afbeelding

Loungeset
Afbeelding

Vandaag zijn de materialen voor de tuin gebracht. Beginnen ze maandag mee. Hebben van de week de Cortenstaal bakken opgebouwd. Zijn nu al begonnen met roesten <3

Zo is hoe ze er in het begin uit zien:
Afbeelding

Zo worden ze:
https://www.123plantenbak.nl/c-4993861/cortenstaal/

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 09:40

Mooi hoor Lucifertje!

We hebben tijdsdruk omdat de oplevering voor week 22 gepland staat en de eerste mensen van ons in week 23 starten

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 10:33

Heel gaaf Lucifertje, vooral die plantenbakken <3

Balen Susem... Hebben jullie inmiddels al gesproken over een oplossing?

Wij hebben iemand gevonden die voor ons de badkamer wilt doen. Zo'n opluchting, scheelt zoveel geld. Nu kunnen we ook alles definitief beslissen en bestellen.
Hebben ook contact gezocht met de keuken leverancier, zij verwachten geen problemen met de keuken zelf qua levering, mogelijk wel met de apparatuur... Hopelijk gaat dat gewoon goed :=

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 11:25

SuSem schreef:
Mooi hoor Lucifertje!

We hebben tijdsdruk omdat de oplevering voor week 22 gepland staat en de eerste mensen van ons in week 23 starten

Is de oplevering al definitief of is het een voorlopige prognose? Ik herken het helemaal, had daar ook last van wanneer moet je je huis uit?

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 13:20

Redelijk definitief, we hebben nog geen exacte opleverdatum. We moeten 1-8 ons huis uit, in de bouwvak..

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 22:26

Hoe is het afgelopen met de tegels Susem? :)

Hier zijn ze weer een stapje (hehe, stap, eigenlijk) verder!

Afbeelding

Helemaal afgemetseld en vandaag ging de dekvloer erin. :D

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 12:08

Wow Lucifer. Super mooi!

Voor ons is nu de buitenkant zo goed als klaar.

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 12:18

Afbeelding
Afbeelding

Zaterdag gaat de beton erop! Dan de eerste verdieping. Ben mega benieuwd hoe dat gaat worden qua vorm!

Rose94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 06:56

Wat een prachtige huizen zie ik hier voorbij komen. Wij hebben gisteren onze nieuwbouw woning gekocht. Het word volgende zomer opgeleverd en we kunnen niet wachten. Ik vind het leuk om hier alvast mee te kijken! Afbeelding
Afbeelding

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 06:59

Gefeliciteerd Rose94 met de aankoop. Nu gaat het lange wachten beginnen. Heb je al opties gekozen?