Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 12:42

Ah bonusaanbiedingen van volgende week (va maandag dus) staan ook weer online

Was van plan vandaag wat blikken bonduelle in te slaan voor aanvul voorraad, maar vanaf maandag is hak 2e gratis, en ik prefereer hak boven bonduelle, alleen al omdat ik een aantal van de potjes kan hergebruiken voor het maken van jam in de zomer lol
Haal vandaag van bonduelle alleen de bloemkoolroosjes (en misschien broccoli) voor in de vriezer, andere diepvriesgroenten heb ik een potvariant van staan of haal ik van hak.
Verder neem ik de vleesaanbieding van volgende week mee (waarschijnlijk 3x worst), dus hoef vandaag geen vlees te halen voor volgende week, haal de boodschappen bij de AH dan wel ma of di (doe normaal maar 1x in de week boodschappen... op zaterdag, volgende week dus 2x)
Het is dat ik 3 weken geleden al 6 blikken unox erwtensoep heb meegenomen bij de dirk uit de aanbieding en nog maar 1 van gegeten, anders had ik ook de unox aanbieding meegenomen (1+1 gratis), vind die blikken en lekker (en glutenvrij... er zijn ernstig weinig gv soepen kant en klaar) en handig als ik geen zin heb om uitgebreid te koken, een extra beetje aardappel erdoor en een lepel uitgebakken spekjes en ik heb een avondmaaltijd :p

Anoniem

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 12:57

Zie ze niet hoor de nieuwe van de appie...

Gister was er niks meer van bonduelle ocer.. , dus maar 2 zakken meegenomen die ik combineer :)

Unox is wel de betere blik snert , heb nu een blik van mijn vaders kerstpakket is vermoed dat het goor is maar ik probeer het gewoon :)

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 13:01

@takkie
Gelijk beginnen met een weekbudget, ik meen dat je voor jezelf 30 euro had vastgesteld? vanaf het moment dat je op jezelf gaat en tegelijkertijd een voorraad opbouwen omdat je met 'niets' begint, is vrij pittig.
Misschien kun je in overleg met je ouders en als zij het kunnen missen natuurlijk, een tijdelijke lening van 75 euro bijv. vragen die je in 3 maanden van je budget terugbetaald? en die 75 euro echt alleen gebruiken voor het opbouwen van voorraad die je daarna gewoon van je budget wekelijks aanvult.

Een paar pagina's geleden noemde je ook rijst/pasta kopen in een aanbieding, dat zijn juist weer dingen die ik niet in de aanbieding koop lol, ik eet gewoon euroshopper/basic rijst, aanbiedingen komen niet in de buurt van die prijs.

Een hoop dingen zijn gewoon niet wekelijks in de aanbieding te vinden en je moet toch met iets beginnen, schoonmaakdingen, zakjes, vuilniszakken, shampoo, tandpasta, kruiden, sauzen, blikgroenten, diepvriesgroenten, bakboter, olie etc etc, is lastig op te bouwen als je maar een tientje per week budget daarvoor hebt.
Ik ga er dan een beetje van uit dat je toch wel 20 euro nodig hebt voor wekelijkse en verse dingen (vlees, brood, melkproducten, verse groenten, fruit), tenminste dat merk ik met mijn eenpersoonshuishouden wel, ik besteed meestal rond de 8 euro aan groente/fruit per week (op de markt), zo'n 4-5 euro aan vlees, dan houdt je nog 7 á 8 euro over voor melkproducten en 'overig', dat haal ik wel maar gebruik dan daarnaast ook dingen van mijn voorraad... echter die heb jij nog niet.

edit:
AH bonus volgende week link:
http://www.ah.nl/appie/bonus/volgende-week
Laatst bijgewerkt door Annemiek80 op 18-01-14 13:03, in het totaal 1 keer bewerkt

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 13:03

Heb hier een pan met bloemkoolsoep staan voor 12 personen.
Vanochtend even op pad voor de bloemkool.
Bij de appie 2,40 :x voor een bloemkool...toch maar even langs de lidl.
Daar hadden ze grotere bloemkolen dan bij de appie voor maar 1,50 :)
wat een verschil zeg....

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 13:06

nientje78 schreef:
Heb hier een pan met bloemkoolsoep staan voor 12 personen.
Vanochtend even op pad voor de bloemkool.
Bij de appie 2,40 :x voor een bloemkool...toch maar even langs de lidl.
Daar hadden ze grotere bloemkolen dan bij de appie voor maar 1,50 :)
wat een verschil zeg....

Ik ben niet zo'n bloemkooleter, niet in de zin van bloemkool/aardappel/vlees, maar door een groentemix vind ik het weer wel lekker (bijv. met nasivlees, boontjes, prei, ui, paprika etc erbij, met lekker wat kerrie, en dan met rijst), maar dan heb ik dus maar een paar roosjes nodig. Neem dus vanuit het makkelijke bonduelle mee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 13:07

@Annemiek , ik heb al vrij veel geleend , dan voel ik me bezwaard .. Per week nu nog zonder kat (die komt als alles op orde is , mijn hart roept eerder want ze mist me) 35 dus 140 per maand daar kan ik van alles voor halen...

Die kipfilet en gehakt en braadworst 3 voor 8 euro is wel aanlokkelijk , kan mooi de vriezer in.. Flinke berg hak inslaan :P , woensdag maar even met vaders naar de appie..

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 13:16

@Annemiek80; ik heb het ook altijd door de wokgroente/groentemix.
Zo los ben ik er ook niet zo'n fan van, mijn man daarintegen wel weer.
De soep is voor de verjaardag en is echt lekker :9

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 13:34

Hier staat een pan kippensoep te koken. 1,5L bouillon, 350gr kipfilet en een berg sperciebonen, doperwten en bloemkool. En een handje mie. Had alles nog in de vriezer liggen. Brood erij en we hebben een heel gezond maaltje vanavond.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 13:42

hier staat de soep ook op, wortel, prei, sperziebonen en vermicelli, lekker gemakkelijk en gewoon voor de lunch zo.

Net op de markt 4 mango's gekocht voor 2 euro, jammie!
Bij de Lidl hebben ze weer XL weken, nu 3 vegaburgers in een pakje ipv 2, dus daar 3 pakken van gekocht en dus 3 gratis burgers :)

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 14:17

Wij eten vanavond ook soep. Ik had het nog in de vriezer (geloof dat het soep is. Stickertje was van het bakje af)
Broodje uit de over erbij en klaar zijn we weer.

Morgen maak ik een quiche met zalm en prei. Ook lekker hoor. En als er over blijft dan is het koud ook nog lekker voor bij de lunch.

@takkiemuis, gewoon een grote zk goedkope rijst halen en dat in een voorraadbus doen. Dat is echt een stuk goedkoper dan al die pakjes van 500gr. Zelfde geldt voor macaroni.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 14:18

@paan grote zakken heb je in de super of kan ik beter naar de toko fietsen?

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 14:24

toto, maar ook lidl heeft een geloof 5 kilo zak

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 14:26

Zal ik daar volgende week even heen !

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 14:28

toko is hier qua rijst duurder dan de supermarkt omdat ze alleen merken verkopen

ahbasic heb je in kg zakken, surinaamse longgrain 99ct, basmati 1,70 en bruine rijst (prijs geen flauw idee, koop ik niet), snelkookrijst is 400 gr voor 33 ct (geloof ik, zal straks even nakijken), dus 1,2 kg voor 99 ct

longgrain en basmati heb je ook in grotere zakken maar bij ons alleen bij de AHXL vlgs mij.

supermarktprijzen van pasta weet ik echt niet want dat koop ik nooit ivm glutenvrij dieet (koop gv pasta apart in online)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 14:31

Lidl heeft idd grote zakken rijst :j

Ik ga die vleesaanbieding wel halen bij de AH en dan delen door 2. Ook ga ik voor het liefde en passie broo, dat vind ik zo lekker <3 Verder kijk ik even of de hak groentes goedkoper gaan zijn dan bij de Lidl. De aviko aardappelschotels neem ik ook mee.

Bij de lidl haal ik de uien,de hamburgers, de boemboe`s en het toiletpapier. Verder wacht ik nog even de folder van de Nettorama af

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 14:39

zak van 4 kilo geloof ik voor 4,50 bij de lidl.

magrietJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 15:33

Ik heb ooit ook een keer zo'n grote zak gehaald maar daarvoor eten we toch te weinig rijst samen. Er liepen allemaal kleine beestjes uit na verloop van tijd dus kijk wel of je het op krijgt anders is het nog duur

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 15:41

Maar hoe heb je het dan bewaard? Want als je rijst in zo'n opberg ding stop, zou je toch denken dat er niet zomaar beestjes in kunnen komen (althans, dat hoop ik niet :D ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 16:16

De c1000 heeft kilo zakken diepvriesgroente 2 voor 1 euro zag ik net toen ik de post pakte :)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 16:55

DebGizmo schreef:
Dat scheelt toch wel he als je mee eet met je ouders, hebben wij gisteren ook gedaan!

Ik had voor twee weken boodschappen gehaald (wat een ramp, winkelwagentje is veel te klein voor twee weken eten voor een gezin van 5) en was 175 euro kwijt. Bij de bakker 15 euro voor 9 broden. Heb wel t geluk dat ik, naast dat ik zelf nog 3 pakken luiers had liggen, mijn moeder er ook nog 3 gekocht heeft (grote pakken ook nog eens) dus dat is wel lekker!! Moet waarschijnlijk wel nog natte doekjes halen voor de baby, maar die wil ik ergens in de aanbieding halen

Action heeft de Huggies vaak voor 99 cent, Etos heeft die ook regelmatig in de aanbieding.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 17:04

Hmm ik ga bij de action ook eens luierdoekjes kijken.

Enne een leuke tip:
Als je een mailtje stuurt naar koopmans met een compliment over een bepaald product van hen krijg je een pakket met leuke dingen gratis thuisgestuurd :+
Zo kregen wij pizzabodem, pannenkoekenmix en 2x appel/kaneel cake. Erg leuk dus :D

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 17:13

joyce2 schreef:
Maar hoe heb je het dan bewaard? Want als je rijst in zo'n opberg ding stop, zou je toch denken dat er niet zomaar beestjes in kunnen komen (althans, dat hoop ik niet :D ).

oh jawel hoor, was hier ook het geval. Is een dikke zak en had zo'n grote afsluitknip op en er zat behoorlijk wat beestjes in :r
Moet dus echt in een afgesloten pot ofzo, maar ja daar past geen 4 kilo rijst in :P

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 17:14

Oehw, gatverdamme...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 17:14

opisop_shop schreef:
joyce2 schreef:

oh jawel hoor, was hier ook het geval. Is een dikke zak en had zo'n grote afsluitknip op en er zat behoorlijk wat beestjes in :r
Moet dus echt in een afgesloten pot ofzo, maar ja daar past geen 4 kilo rijst in :P

Ik heb een grote vierkant blik,ooit op de rommelmarkt gekocht. Eigenlijk moet er brood in maar dat is veel te groot voor brood. Daar doen wij de rijst in

magrietJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 18:26

opisop_shop schreef:
joyce2 schreef:

Ik had het inderdaad ook afgesloten met een afsluitknip. Niet weer dan maar wat meer betalen