[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shiloh

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 11:32

Oh, ik zie dat surfspot alleen voor HBO en WO is. Geen idee of je dat doet of niet.

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 11:33

Ja ik doe HBO :)

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 11:34

Ik heb de mijne via de winkel van de TU Delft gekocht terwijl ik daar niet eens studeer, maar daar was de korting het hoogst. AppleCare heb ik door mijn broer die aan de Boston University studeerde laten kopen.

Mijn laptop van 2100 euro was toen nog "maar" 1600 euro. Inmiddels wel een SSD in gegooid, dvd er uit gesloopt en daar een tweede schijf in gedaan en het geheugen uitgebreid dus wat hij totaal gekost heeft wil ik niet weten ;)

xmichxrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 12:37

Choiix schreef:
Gisteren de batterij van mijn 5S vervangen. Vanmorgen om 8.30 telefoon van de lader gehaald en met Bluetooth en Wifi netjes aan en hem toch ook nog gebruikt te hebben bijna twee uur later nog 98%. Met m'n andere accu was dat nu ongeveer 75-80%.

Ik blijf het heel slecht vinden van Apple dat die accu zo snel stuk was maar kan gelukkig nu weer voort!

Mochten mensen willen weten hoe hun accu er aan toe is: met iBackupBot kan je de accu uitlezen. Mijn oude had qua capaciteit nog 1050 van de 1550mAh over, m'n nieuwe heeft 1500 van de 1550. Je kan ook zien hoe vaak je telefoon helemaal leeg gegaan is en weer opgeladen is, super handig :)

Waar kan je dat programma downloaden? Gewoon via de app store? Want daar kan ik hem niet vinden?
Of via laptop?

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 14:45

Via laptop, is er voor Windows en Mac :)

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 22:17

Ik heb trouwens net de 5s gekocht voor €225 :D Kreeg er ook een screen protector bij.
Ik wacht nog op mijn hoesje vanuit Engeland en dan kan ik hem echt gaan gebruiken :D
De 4s lap ik nog op, de achterkant vervangen moet lukken en dan kan ik hem houden als reserve :)

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 19:29

Ben ik nou gek of is er amper verschil tussen de iPad mini 2 en de iPad mini 3 behalve 100 (!) euro?
Alleen fingerprint als extra toevoeging...
Say whut.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 23:44

Je bent niet gek, dat is inderdaad zo. Ik heb ook de mini 2, en hij is super fijn.
O ja, de 3 heb je ook in goudkleur.
Ik zou een 2 kopen met meer geheugen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 08:00

grrrr mijn iMac is ziek. Hij werd steeds trager gisteravond tot ik het niet meer trok en zei: sluimer jij maar es een nachtje, ik haak af.
Vanmorgen reageerde ie niet toen ik een ram op het toetsenbord gaf: hij was UIT.....
Aan gezet en nu is ie weer op speed......

Ik heb problemen sinds ze op mijn werk overgegaan zijn op mail van office2013 vorige week, dat kregen mensen met een Mac moeilijk aan de praat (Lync al helemaal niet) omdat 2013 er nog niet is voor Mac. Helaas heb ik dat wel nodig, want met Outlook kan ik niet in alle agenda's.....

Ben benieuwd wat ik vanmiddag aantref als ik uit m'n werk kom....

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 08:14

Microsoft is het grootste virus wat je op de mac kan installeren :+
Ik hoop dat ie nog wat bijtrekt!

Ik zag dat de apple watch over anderhalve maand uitkomt. Stiekem toch wel benieuwd, ook al heb ik er nog niks aan vanwege m'n oude iphone 4s.. Ik vind ze toch wel erg gaaf :Y)
Is er hier iemand die em gaat halen?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 08:21

Weet iemand hier wat het verschil is in batterijduur tussen de 5s en de 6? En dan niet op papier, maar na een tijdje gebruik.. Mijn vriend krijgt er een van zijn werk, en hij mag kiezen tussen 5s, 6 en 6+.. De 6 vindt ie eigenlijk wat te groot, maar als die batterij nu wel een stuk verbeterd is tov de 5s dan is dat misschien toch verstandiger..

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 08:27

Tja, dat is moeilijk te zeggen. Ligt er namelijk helemaal aan hoe intensief je hem gebruikt, en vooral wat je dan doet. Ik heb hem sinds de dag dat hij uit kwam en batterij valt me zeker niet tegen. Ik gebruik de telefoon vrij intensief (niet zo veel spelletjes, maar vooral nu.nl, bokken :+) en er zijn regelmatig dagen dat ik vrijwel de hele dag muziek luister via spotify (offline, dat wel). Ik heb wel vaak wifi uit staan, omdat ik al 4 gb had, en nu kpn vanaf februari de bundels gaat ophogen heb ik zelfs 10 gb :+ . Bluetooth staat wel eigenlijk altijd aan. Ik kom vrij gemakkelijk de dag door. Alleen soms aan het einde van de dag is hij wel eens leeg als ik echt intensief ermee gedaan heb. Maar op zon dag dat ik bijvoorbeeld hele dag muziek luister is hij savonds 20% of zo.

Gebruik ik hem op een dag bijna niet, is hij savonds soms zelfs nog makkelijk 50-60%.

Hoe zich dat vergelijkt met de 5S, geen idee.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 08:41

Oke, dat is dan zelfs redelijk vergelijkbaar met mijn 4s, die gaat anderhalve tot twee dagen mee als ik em weinig gebruik.
Had gehoopt dat ze tegenwoordig drie tot vier dagen mee zouden kunnen, maar zo ver zijn ze dus nog niet.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 08:50

Mjah, de batterij is wel veel sterker geworden, maar de apparaten vragen door alle extra snufjes ook veel meer energie. Mijn 6 is in ieder geval wel echt stukken beter dan mijn oude 4. Die kon ook wel een dag mee, maar daar deed ik echt veeeeeel minder intensief mee.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 11:29

8nnemiek schreef:
Microsoft is het grootste virus wat je op de mac kan installeren :+
Ik hoop dat ie nog wat bijtrekt!

helaas draaien ze op mijn werk MS en ik werk 2 dagen thuis....... ze ondersteunen ook geen Apple (maar geven wel iedereen een iPad..??? %) )

OP het werk is alles ook zo traag als wat, ik hoop dat de dienst ICT er snel iets aan doet, iedereen klaagt steen en been. Ik heb dat klereding al 3 x opnieuw opgestart, maar het helpt geen bal.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 13:25

Wb de Apple watch. Hij lijkt me best leuk. Maar de batterij schijnt maar amper een dag mee te gaan. Dus elke dag opladen. En vind m wel erg duur. 350 euro.
Voo rmij is de sport interessant. Maar dan kan ik beter de TomTom halen. Die is een stuk goedkoper.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 22:16

Ik vind vooral deze érg gaaf _/-\o_
Afbeelding
Maarja, natuurlijk onbetaalbaar voor mij :=
Dat hele health-gedoe lijkt mij erg interessant, om gewoon bij te kunnen houden hoe veel je beweegt op een dag, en je hartslag enzo.. als aanvulling op het gezond eten en leven waar we de laatste tijd meer op aan t letten zijn..
En hij heeft wel meer handige functies vind ik. Ik heb nu ook al een horloge met datum en dag en timer en stopwatch, wat ik voor mijn werk vaak nodig heb..
Als ik mocht kiezen tussen een Rolex of een Apple watch dan wist ik het wel :Y) misschien ooit, als de tweede versie uit is en ze de eerste in de aanbieding gooien :+
Ben benieuwd of ze em ook als set samen met een telefoon bij telefoonabonnementen gaan verkopen.

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 12:45

WoW die iWatch is echt gaaf!!!

Heb sinds gisteren de iPhone 6 plus.

Had voorheen de 5s maar vind deze toch veel fijner, vooral met typen.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 12:52

Ohhh die is gaaf

Vind het al grappig dat op de iphone 6 wordt bijgehouden hoeveel stappen ik zet/ hoeveel km ik loop

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 13:50

Douraque schreef:
Ohhh die is gaaf

Vind het al grappig dat op de iphone 6 wordt bijgehouden hoeveel stappen ik zet/ hoeveel km ik loop

o grappig, hoe doe je dat?

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 07:01

Ik heb gister de camera van de iPhone 5 van m'n schoonmoeder vervangen. De operatie is geslaagd! Hebben we weer een hoop euro's bespaart anders moest die alleen al eerst voor €45 gecontroleerd worden wat er fout was en dan heb je t nog niet eens over de reparatie kosten (bij t-mobile) :+

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 09:48

Douraque schreef:
Ohhh die is gaaf

Heeft de 5S blijkbaar ook, zit in de "Gezondheid" app :)

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 09:54

Dat wist ik niet, ben van de 5 naar de 6 gegaan en vond dat een leuke aanvulling

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 12:48

Waar haal je die onderdelen dan vandaan joanieke? Bij mijn iPod is de aan/uit-knop kapot (die rechtsboven). Op zich functioneert hij nog prima, ik moet hem alleen aan zetten door hem aan de lader te hangen of op de dockingstation te zetten en uit gaat hij als de batterij leeg is. Daarom vind ik 40 euro om dat ding te laten vervangen veel te duur, maar als ik het voor minder zelf kan....

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 12:58

Wat voor iPod heb je Dorus?