[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 12:28

Verkopende makelaars bellen heel vaak achter kijkers aan. Heb het bijna na al onze bezichtigingen gehad. Dan willen ze gewoon even weten wat je ervan vond en of er bijv. dingen zijn die voor hun interessant zijn om in de toekomst anders te doen ofzo.

Ben zelf ook paar keer gevraagd om na bezichtiging even te laten weten of we nog meer interesse hadden. Heb dan na een week even een netjes mailtje gestuurd wat mijn indruk was en de reden dat we verder gingen zoeken.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 12:35

dat is ook persoonlijk, maar ik zou het niet op prijs stellen. als ik geinteresseerd ben laat ik zelf wel wat weten en wil niet achter mijn kont aan gebeld worden. Dan ben ik er gauw klaar mee.
Als ze vragen of je zelf contact op wil nemen om de redenen die jij noemt vind ik het anders.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 12:37

De vraagprijs voor de woning waar we mee bezig zijn is op zich heel redelijk. Binnen is het huis zo goed als af, behalve dat de eerste verdieping nog enkel glas heeft. De bijkeuken moet worden vervangen, die is in de jaren 70 gebouwd (hout) en zo lek als een zeef en ook de ketel en de meterkast moeten eruit, die zijn uit de jaren 80. Dat is wat er echt moet, zelf zouden we nog de badkamer willen verplaatsen naar een van de slaapkamers, dat is nu een grote kast met een douche en een wastafel. We weten dat de eigenaren nog een huis te koop hebben staan en dat ze al een nieuw huis hebben gekocht. Ze willen er dus vanaf.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 12:39

Pashon schreef:
dat is ook persoonlijk, maar ik zou het niet op prijs stellen. als ik geinteresseerd ben laat ik zelf wel wat weten en wil niet achter mijn kont aan gebeld worden. Dan ben ik er gauw klaar mee.
Als ze vragen of je zelf contact op wil nemen om de redenen die jij noemt vind ik het anders.

Tja zo werken makelaars nou eenmaal........ kan me daar echt niet druk om maken :o

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 12:40

Daar zou ik me ook niet druk om maken. Ik ben een paar keer gevraagd om zelf even te bellen of mailen en een keer heeft een makelaar mij gemaild om te vragen wat we er van vonden. Ik vind het prima.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 12:58

Dat is persoonlijk, nogmaals ik zou het niet op prijs stellen als mensen mij achter de kont aan gaan bellen. Als ik verdere informatie wil geven over iets dan doe ik dat maar anders niet. Druk om maken doe ik ook niet.
Tevens werken niet alle makelaars zo, zal wel regio gebonden zijn want hier gebeurd zoiets niet.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 13:00

Hier gebeurde het ook standaard hoor. Erg verwarrend als je meerdere huizen aan het bekijken bent en op de open huizen dagen bent geweest, want dan moet je ook nog snel kunnen bedenken welke makelaar van welk huis nu weer belt. En als je echt geïnteresseerd bent, dan bel je toch echt zelf wel terug, lijkt me.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 13:06

20.000 onder de VP bieden als startbod is toch nog niet zo erg? Wij hebben 30.000 onder de VP geboden en het uiteindelijk voor 17.500 onder de VP gekocht. In de VP was toen al rekening gehouden met de staat van het huis.. Maar omdat de markt nog niet zo goed is, zijn ze toch akkoord gegaan met ons bod.

Ik zou het ook niet heel erg gevonden hebben als ze me zouden bellen hoor. Ze maken toch tijd voor je vrij om mee te gaan. En als je het huis niets vond, dan kun je dat toch zeggen?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 13:14

Ik ben bij de huizen die ik heb bekeken ook niet gebeld door de verkopend makelaar. Zou het ook niet erg vinden als dat wel gebeurt. Mij is ook niet gevraagd om nog even contact op te nemen met wat ik er van vond. Bij de huizen die ik echt interessant vond heb ik zelf achteraan gebeld voor een tweede bezichtiging.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 13:17

Destino schreef:
20.000 onder de VP bieden als startbod is toch nog niet zo erg? Wij hebben 30.000 onder de VP geboden en het uiteindelijk voor 17.500 onder de VP gekocht. In de VP was toen al rekening gehouden met de staat van het huis.. Maar omdat de markt nog niet zo goed is, zijn ze toch akkoord gegaan met ons bod.

Ik zou het ook niet heel erg gevonden hebben als ze me zouden bellen hoor. Ze maken toch tijd voor je vrij om mee te gaan. En als je het huis niets vond, dan kun je dat toch zeggen?

Het gaat om het percentage van de vraagprijs natuurlijk. Rond de 10% eronder moet kunnen. Ik geloof dat woningen gemiddeld 5-6% onder de vraagprijs verkocht worden in NL?

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 13:21

Ons bod was iets meer dan 10% onder de vraagprijs, denk 11,5%. We willen best wat omhoog natuurlijk, maar als openingsbod is dit niet onrealistisch. Met het vorige huis (waarvan de koop niet door is gegaan na de bouwtechnische keuring) hebben we 25.000 van de prijs afgekregen en was ons openingsbod dus nog een heel stuk lager. :=

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 13:33

Ze snappen wel dat als je zelf niet belt dat je niet meer geinteresseerd bent. Ze bellen je dus na om na te vragen waarom dat is ;)
Ook niet elke makelaar doet het. Sommigen zeggen je ook nog te zullen bellen en doen dat vervolgens niet. Dat vind ik dan wel weer slecht haha. Maar dan vanuit oogpunt van verkoper.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 13:40

Ja dat is waar. :j Wij zijn op 15% onder de VP begonnen en uiteindelijk voor +-9% onder de VP gekocht..

Imre, je moet ook kijken wat je het huis waard vindt en wat je ervoor uit wilt geven. Als je nog ietsje omhoog wilt, maar zij gaan niet zakken, dan houdt het natuurlijk een keer op..
Maar misschien was dit wel even om te kijken of jullie in een keer veel hoger gaan bieden..

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 13:48

We hebben wel een eindbedrag in ons hoofd natuurlijk. :j We zien wel of we het daarvoor gaan krijgen. We hebben geen haast, dus we willen ons ook niet op laten jagen.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 14:05

Dat is een goede instelling :j

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 14:17

Je wilt zelf toch ook graag weten hoe het ervoor staat als er mensen zijn wezen kijken voor je huis?
Onze makelaar hebben we daar wel op gewezen,wij moesten nl elke keer zelf vragen om terugkoppeling van de mensen/makelaar.
En ik vind het niet meer dan normaal om even te laten weten om welke reden je dan niet geinteresseerd bent of juist wel.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 14:21

Ligt imo ook wel heel erg aan de verkopende makelaar zelf hoor. Ik heb een makelaar getroffen die in het midden van de woonkamer ging staan en zei 'jah, kijk maar even rond'. Vervolgens moest ik alles zelf vragen en bij alles weer terug lopen naar de woonkamer. Als je dan zo ontzettend hard niet je best doet om een woning te verkopen.. dan ga ik daar ook geen energie meer in steken :)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 14:30

Zo verkoop je dat huis toch niet :n .
Ik snap niet dat verkopende makelaars zo kunnen doen hoor.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 14:54

Zo hadden wij laatst een makelaar die 10 minuten te laat kwam en geen brochure bij zich had, die heeft ze later nog gemaild. Ook tijdens de bezichtiging was ze gehaast en hoewel ze wel veel vertelde over het huis hebben we ons tijdens de hele bezichtiging opgejaagd gevoeld. Dan was de bezichtiging van een leuke benedenwoning laatst beter. De makelaar die mee was had de woning niet in portefeuille, maar viel in voor een zieke collega. Hij had zich keurig ingelezen en een uitgebreide brochure bij zich.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 14:57

Dat heb ik ook een keer gehad, een invallende makelaar. Prima kerel, dacht met ons mee en had zich duidelijk voorbereid.

Makelaar van het huis wat ik uiteindelijk gekocht heb was ook een hele toffe :j dacht met ons mee, was bereid snel te schakelen en uiteindelijk heb ik dus maandag de woning bekeken en was de woning dinsdagavond van mij.
Tjakka :Y)

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 15:02

Kijk, da's actie. :j

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 16:39

Berdien schreef:
Makelaar van het huis wat ik uiteindelijk gekocht heb was ook een hele toffe :j dacht met ons mee, was bereid snel te schakelen en uiteindelijk heb ik dus maandag de woning bekeken en was de woning dinsdagavond van mij.
Tjakka :Y)

Oh zo'n makelaar wil ik ook. Heb "mijn" huis de vrijdag voor carnaval bekeken en ben nu pas in afwachting van de hypotheekofferte. Trage zooi. -O-

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 18:25

Imre, spannend zeg! Ik hoop dat jullie er uitkomen.

Ik vind het als 'verkoper' juist heel prettig dat de makelaar gaat nabellen. Zo komen we meer te weten over wat ze van het appartement vonden, zowel in positieve als negatieve zin.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 18:47

Makelaar stond los van de hypotheekofferte he, ik heb wat dat betreft een ander pad bewandeld dan bij een normale hypotheek. Maar het was wel fijn dat het allemaal zo snel kon. Aan de andere kant, wij wilden het hebben en zij hadden kans om na drie weken (!) hun woning kwijt te zijn. Uiteindelijk bewijs je elkaar dus een dienst :)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 21:45

Zo hypotheekofferte is getekend, alle stukken zijn klaar om morgen verstuurd te worden, behalve het taxatierapport en de gezondheidsverklaringen moeten nog gekeurd worden, maar dat gaat beiden geen problemen opleveren.
Taxatie is gisteren gedaan, dus volgende week krijgen we het rapport van het NWWI.
:D