Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
chevax schreef:Ik heb het echt even gehad met heel de carrousel van kijken, bezichtigen, enthousiast worden, vergunningsgedoe, gesprekken met gemeente en verkopers die om een of andere reden lijnrecht tegenover ons staan (vanwege een probleem dat ze zelf creeerden en nu de vruchten plukken van hun "als ik doe of het er niet is, dan is het er ook niet"-gedrag)
chevax schreef:Ik heb het echt even gehad met heel de carrousel van kijken, bezichtigen, enthousiast worden, vergunningsgedoe, gesprekken met gemeente en verkopers die om een of andere reden lijnrecht tegenover ons staan (vanwege een probleem dat ze zelf creeerden en nu de vruchten plukken van hun "als ik doe of het er niet is, dan is het er ook niet"-gedrag)
xLoki schreef:Ik snap dat je het even hebt gehad chevax, wat een tegenvaller ook dat huis met de mooie foto's! Lijkt me niet makkelijk om een goed huis te vinden voor dubbele bewoning.
San87, ik heb geen idee, geen ervaring mee, sorry!
Ik heb vanochtend te horen gekregen dat mijn bod geaccepteerd is!!!Echt super bizar, nog nooit geboden op een huis, en nu is het gewoon gelukt! Ik deel ivm mijn werk geen funda link, maar ben zo blij
Het is een jaren 50 tussenwoning, >90m2 op >150m2 perceel. Kan wat liefde gebruiken, maar geen mega kluswoning. Ik ga er in mijn eentje wonen en krijg als alles goed gaat in mei de sleutel. Zo mega blij!
Ga er een nieuwe badkamer in laten plaatsen. Ben al alles aan het uitzoeken bij tegeldepot en heb een aannemer gevonden die het wil plaatsen. Als jullie nog tips hebben voor een mooi, betaalbaar badkamermeubel, laat het aub weten! Zou heel graag een zwevend eiken meubel met wasbak (geen waskom) willen, maar die krengen zijn echt bizar duur.
chevax schreef:Het is indd nog niet zo eenvoudig om iets te vinden voor dubbele bewoning. En als het te vinden is, is het goed opletten met vergunningen en bestemmingsplannen. Zolang het onder één dak is, is het wel te doen. Maar zodra er een bijgebouw of id in het spel is, dan is het vaak een probleem. Eigenlijk vreemd dat gemeentes daar zeker in deze tijd niet flexibeler in zijn. Maar ja, dat is nu eenmaal zo. Bij het pand waar we echt gek van zijn, zeiden de verkopers "je moet niet zo zwaar tillen aan die vergunning, als je gewoon zegt dat je er niet 7 nachten per week slaapt, is het goed". Maar ja, als ik 6t uitgeef, doe ik dat toch liever op een iets stevigere basis dan "is het goed". En dat bleek ook wel na een overleg met de gemeente. Want praten over hoelang je er aaneengesloten verblijft, is al een stap tever. De gemeente stelt dat dat nooit aan de orde is, omdat er op het perceel geen volwaardige tweede woning mag zijn. Mancave prima, gastenverblijf met een bed in de woonkamer ook geen probleem. Maar een echte woning met alles erop en eraan, dat mag niet. En dan kun je zeggen "wie gaat dat controleren", maar ik voel me niet fijn bij iets kopen waarvan ik weet dat het niet in orde is.
De verkoper vindt me een grote zeikerd, terwijl we imo ook samen konden kijken of we ergens een mogelijkheid zien. Ik ben beperkt in wat ik kan opvragen bij de gemeente, ik ben geen eigenaar. Zucht...
veerledec schreef:chevax schreef:Het is indd nog niet zo eenvoudig om iets te vinden voor dubbele bewoning. En als het te vinden is, is het goed opletten met vergunningen en bestemmingsplannen. Zolang het onder één dak is, is het wel te doen. Maar zodra er een bijgebouw of id in het spel is, dan is het vaak een probleem. Eigenlijk vreemd dat gemeentes daar zeker in deze tijd niet flexibeler in zijn. Maar ja, dat is nu eenmaal zo. Bij het pand waar we echt gek van zijn, zeiden de verkopers "je moet niet zo zwaar tillen aan die vergunning, als je gewoon zegt dat je er niet 7 nachten per week slaapt, is het goed". Maar ja, als ik 6t uitgeef, doe ik dat toch liever op een iets stevigere basis dan "is het goed". En dat bleek ook wel na een overleg met de gemeente. Want praten over hoelang je er aaneengesloten verblijft, is al een stap tever. De gemeente stelt dat dat nooit aan de orde is, omdat er op het perceel geen volwaardige tweede woning mag zijn. Mancave prima, gastenverblijf met een bed in de woonkamer ook geen probleem. Maar een echte woning met alles erop en eraan, dat mag niet. En dan kun je zeggen "wie gaat dat controleren", maar ik voel me niet fijn bij iets kopen waarvan ik weet dat het niet in orde is.
De verkoper vindt me een grote zeikerd, terwijl we imo ook samen konden kijken of we ergens een mogelijkheid zien. Ik ben beperkt in wat ik kan opvragen bij de gemeente, ik ben geen eigenaar. Zucht...
En twee huizen (vlak) naast elkaar?
chevax schreef:Klinkt toch positief, Daihyo? Brengen jullie een bod uit of ga je ook nog naar andere huizen kijken?
Daihyo schreef:chevax schreef:Klinkt toch positief, Daihyo? Brengen jullie een bod uit of ga je ook nog naar andere huizen kijken?
We moeten wachten op mijn werkgeversverklaring en een go van de hypotheekadviseur. Liefst brengen we een bod uit op het huis waar we eerder zijn gaan kijken. Dit is de 2e optie zeg maar.
Maar zodra het er is gaan we een bod doen
San: het rijtjeshuis.
Daihyo schreef:GeelOkergeel. Alsof er gerookt is. Maar dan geverfd
Huis van onze voorkeur heb ik niet gedeeld
Ik vond deze trouwens ook heel tof: https://www.funda.nl/koop/beekbergen/hu ... canada-10/
Mijn man vindt 'm raar
xLoki schreef:Ik heb vanochtend te horen gekregen dat mijn bod geaccepteerd is!!!Echt super bizar, nog nooit geboden op een huis, en nu is het gewoon gelukt!
x_spekkie_x schreef:xLoki schreef:Ik heb vanochtend te horen gekregen dat mijn bod geaccepteerd is!!!Echt super bizar, nog nooit geboden op een huis, en nu is het gewoon gelukt!
Wat fijn!!
Ik was heel benieuwd wat je gekocht hebt omdat ik in dezelfde regio zoek. Maar ik zie nu dat jouw budget (+€300.000) als single heel anders is dan de mijneIk kan rond de 2 tot 2,5 ton lenen, is toch al heel wat, maar daar koop je niets voor hier.