Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Charaz

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 23:39

Oh wat herkenbaar! Nog nooit is de nood aan psychische hulp zo hoog geweest.

Er zijn patiënten die ik gewoon nergens kwijt kan voor psychische hulp als ik dat binnen een half jaar wil, niet uit te leggen aan mensen die écht hulp nodig hebben op korte termijn.

Ondanks dat doe ik mijn werk graag, vind ik dat ik niet mag klagen over mijn salaris en de arbeidsomstandigheden.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-22 23:44

Ik word gelukkig ook zeer gewaardeerd door mijn werkgever en (meestal op enkele incidenten na) de cliënten. En die incidenten zijn er altijd al geweest, dat is niet het punt. Het is meer de machteloosheid en uitzichtloosheid die je soms ervaart inderdaad.

**en weer door**

Heb net enorm zitten struinen op Vinted. Was ook wel lekker :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 00:03

En anders is er altijd de optie om andere oorden op te zoeken 8-)

Voor zover ik begrepen heb willen ze de btw op energie verlagen in België. Om iets aan die hoge prijzen te doen, zeggen ze.

Wel, laat meters weer terugtellen bij zonnepanelen en maak een generator/batterij voor dat soort energie betaalbaar. Met een warme pyjama, huissokken en een dekentje op de bank is best gezellig maar soms is de verwarming een graadje hoger stiekem toch ook wel gezellig.

En God wat mis ik een houtkachel/open haard.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-22 00:23

Mijn vriend heeft een open haard, alleen daarom al ben ik er graag :P

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 00:54

Oei een houtkachel! Die komt er hier een van de zomer! Rond april starten ze met de verbouwing.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-22 01:08

Ik heb zo'n nep-hout-kolen-kacheltje, met nepvlammetjes. Mensen die het eerst bij mij thuiskomen denken altijd dat het echt is :+ het ziet er wel gezellig uit. En het kan ook echt verwarmen. Maar niets lekkerder dan warmte van echt hout.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 09:30

Ja idd!

Bij mama zit er boven de houten haard in de schouw een heel groot koperen/metalen watervat. Dat zit verbonden met de waterleidingen in huis en de verwarming. Zo konden ze indertijd met de open haard water opwarmen en gebruiken in huis. Als je het goed aanpakt kan dat ook nog een fijne manier zijn om qua energie te besparen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 09:46

Ik heb een open haard maar nog nooit gebruikt. :o Ik ben niet zo dol op vuur.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-22 11:37

@Fitzroy daar kan dan ook zo'n l*llig haardje in als wat ik heb :))

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 11:49

Afbeelding

Hier brandt ie alweer hoor…

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 12:01

Heerlijk!

Ik heb een elektrische sfeerhaard ingebouwd in een cinewall maar die verwarmt niet.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 12:05

Heerlijk! Mijn man werkt op kantoor bij een groot houtkachel bedrijf.
Zijn al tijden aan het uitzoeken hoe we het willen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 12:09

VanHuisUit schreef:
@Fitzroy daar kan dan ook zo'n l*llig haardje in als wat ik heb :))

Haha, dat mag de volgende bewoner doen. Mijn huis staat nu te koop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 12:27

Oeh chubby jaloers hoor! Ze mogen zeggen wat ze willen, een haard geeft toch een geheel eigen soort warmte. En gezelligheid vind ik. Als je dat dan kan combineren met je huis verwarmen of warm water is dat wel fijn.
Alleen jammer van het stof vaak, en de spinnen tussen je houtblokken :') en je moet er ook maar net de opslagplek voor hebben. Of zelfvoorzienend zijn qua hout

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-22 12:36

#chubby _/-\o_ en je kat hahaha

Hier die van mij #showyourfireplace :+

Afbeelding
Mag het wel eens opruimen zie ik nu ook :+

Toch is het erg handig hoor zo'n electrisch kacheltje. Verwarming staat laag want rest van appartement gebruik ik toch niet en als het te fris wordt kan ik hem eventjes aanzetten.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 12:44

De kat is bijzonder gelukkig dat ik thuiswerk en dus zeker 5x per week de houtkachel aan heb haha

Deze kachel kan draaien. Ik maakte nu de foto vanaf de zithoek, maar ik kan ‘m dus ook richting keuken/ eetkamertafel draaien als ik meer daar zit. Vooral leuk als we uitgebreid eten, spelletjes doen aan de keukentafel of als ik achter de naaimachine zit de hele avond.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 12:49

Wat handig, chubby.

VHU, ik heb een heel ander soort open haard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 13:13

Ik had de kat niet gezien, wat een leuk ding zeg :))

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 14:25

Chubby schreef:
De kat is bijzonder gelukkig dat ik thuiswerk en dus zeker 5x per week de houtkachel aan heb haha

Deze kachel kan draaien. Ik maakte nu de foto vanaf de zithoek, maar ik kan ‘m dus ook richting keuken/ eetkamertafel draaien als ik meer daar zit. Vooral leuk als we uitgebreid eten, spelletjes doen aan de keukentafel of als ik achter de naaimachine zit de hele avond.

Dat is echt heerlijk! Die hebben ze bij mijn man ook twee in het assortiment. Maar we zijn er nog niet uit wat we willen. Eerst de interieurstyliste maar eens de benedenverdieping laten inrichten. Kunnen we aan de hand daarvan een haard uitzoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 18:28

Gisteren een huis online zien komen. Voor ons ideale ligging, wat grond erbij, vlakbij mijn weiland ook nog. Stijl binnenin is écht ouderwets met zwart-witte vloer, oude houten trap, smalle gangen, houten wanden in de gangen met houtsnijwerk etc. Vanochtend gemaild voor bezoek... Alles zit al vol en we staan op de reservelijst -O-

En daarnet mail gehad dat ik ook voor job 3 in de eindselectie zit. Kak zeg, ik stelde me bij het solliciteren voor dat ik überhaupt blij mocht zijn als ik bij 1 van de 3 tot de 2e ronde zou geraken. Heb ik gewoon al 1 aanbod binnen, vrijdag nog een finaal gesprek en dan deze ook er nog bij.
Dit voelt zoooo verwarrend zeg!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 20:42

Luxorvalkje schreef:
Ik ben net terug van een reisje Disney World. Het missen van de solden heeft weinig uitgehaald.

O wat heerlijk! Is dat in Californië? Zijn dat ook meerdere parken?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 20:50

Varekaj: laat je vooral niet te veel door het geld leiden. Als ze allemaal een goed en fair bod doen, ga dan voor de plek waar je je zelf het meest ziet passen. Ik heb meestal mijn gevoel gevolgd en die ene keer dat ik echt voor geld en mooie functie ben gegaan, ging ik keihard op mijn plaat.
Maar het moet wel genoeg verdienen. Ik ben nu helemaal niet tevreden over mijn loon wel erg blij met de functie en bedrijf en collega’s en alles. Maar er zal echt iets bij moeten. Kreeg vandaag een mailtje met de indexering, 3,58% niet verkeerd! Tot ik me herinnerde hoe laag mijn brutoloon ook weer is :(

Ik werk algemeen wel erg graag en meer dan genoeg vrije tijd. Ik doe het momenteel het best op 6u slaap gemiddeld daar ben ik wel blij mee want ik heb veel uren op een dag. Zoals vroeger 10-12u werken per dag op 1 job zie ik me wel niet snel meer doen. Hoewel als ik iets echt graag doe dan blijf ik ook wel gaan.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-22 21:14

Een met poes Varekaj.
En... als dit zo makkelijk ging heb je misschien zelfs nog meer mogelijkheden in banen die nog ietsje meer / hoger liggen? Zou dat zo kunnen zijn? Dat je je eigen kunnen en kennen eigenlijk onderschat??

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 08:04

Dat is inderdaad nog best een nette indexering Poes. Wij hebben t enkele weken terug gehad en hebben er 1% bij gekregen :+ Gaat nergens over want we verdienen ook allemaal al minimumloon of net iets daar boven. Dus 11 cent bruto er bij nu :Y)
Kan wel echt merken dat veel dingen in de winkel duurder geworden zijn, dus daar baal ik wel van.
Heb heel veel geluk dat ik huur en dat niet veranderd is, gezien de huidige gasprijzen, want kan mij voorstellen dat het daarmee voor veel mensen echt onmogelijk gemaakt word. Ik ben een koukleum, probeer de kachel altijd ook ivm milieu zo laag mogelijk te zetten, maar 21 graden is hier wel echt minimaal, dan trek ik het net met thermokleding en extra fleecedekens, als het aan mij ligt gaat die voor comfort op 25 graden, maar dat kan ik niet maken natuurlijk Haha. Kan ook echt niet wachten op de zomer.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 08:25

Wow, 3,58% is nog best veel. Hier wordt alles alleen maar duurder en duurder en veel mensen hebben al moeite om rond te komen. En er wordt gewoon helemaal niks aan gedaan...