Kamerplanten asiel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 23:31

Mijn orbi is vooral groot ook in de breedte, vraag me of dat daar past. En ik zie een verwarming en dat is wel een dingetje. Denk dat de meeste kans van slagen toch dan een sansevieria of zamioculcas zoals hierboven al genoemd werd :)

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 23:41

Aah dat boek lijkt me ook wel wat! Zag hem laatst al voorbij komen ergens.

Die kattenpot is echt heel erg leuk! Krijgt je kat ook een leuk kapsel :')

Hier nog een kleine zaadschieter staan. Al een jaar of 2 maar laatst herpot en nu lijkt hij eindelijk iets te groeien :')

little_birdy

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 12:41

Ohh dat kattenpotje is leuk :D
Gebruiken jullie een app ok water te geven?
Ik verzuip mijn planten te snel dus gebruik nu Plantsome maar die loopt vast bij sommige planten .
Ik krijg mijn rubber plant niet toegevoegt en heb geen idee hoeveel water die eigenlijk wilt .
En weten jullie welke plant dis is

Afbeelding
Dat kreng blijft maar kapot gaan waar ook in huis
Veel water weinig water sproeien licht donker maakt niet uit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 12:42

Plantsome werkt echt heel slecht.. ik heb laatst nog gekeken voor ee napp maar ik steek maar gewoon mn vinger in de aarde. Ben bezig met een lijstje welke plant om de hoeveel tijd ongeveer water moet en dan voel ik nog of het echt nodig is.

Mn ene thea stond een beetje te nat, ze oogt ook wat unhappy maar dat komt omdat ze veel energie kwijt is aan het maken van nieuwe bladeren zag ik ineens :D

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 12:43

Dat voelen vind ik dus echt heel lastig .
Soms voelen ze droog en dan til ik ze op uit de overpot en staan ze alsnog half onder water

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 12:44

Ik zweer, maar dan ook echt zweer bij een hygrometer!! Ben eigenlijk van mening dat iedereen met meer dan 2 planten er 1 zou moeten hebben!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 12:54

little_birdy schreef:
Ohh dat kattenpotje is leuk :D
Gebruiken jullie een app ok water te geven?
Ik verzuip mijn planten te snel dus gebruik nu Plantsome maar die loopt vast bij sommige planten .
Ik krijg mijn rubber plant niet toegevoegt en heb geen idee hoeveel water die eigenlijk wilt .
En weten jullie welke plant dis is

[ [url=m/nJa7kc.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dat kreng blijft maar kapot gaan waar ook in huis
Veel water weinig water sproeien licht donker maakt niet uit

Lijkt een Stromanthe sanguinea. Weinig direct licht en vooral indirect zonlicht, veel water en regelmatig sproeien.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 13:02

Ik had eerst plant Care reminder, die was wel fijn maar na herinstallatie kon ik geen foto's meer uploaden. Nu heb ik waterbot, werkt ook wel oke.

Igniss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 13:02

Ik ben meer een mee-lezer dan een poster maar wil even kijken of iemand weet wat er mis gaat met mijn baby calathea.

Ze stond vorige zomer op het dressoir daar was ze niet happy en verdorde steeds de onderste blaadjes. Toen heb ik haar verplaats naar de koelere gang waar ze in een hanger aan de muur hing en wat late avondzon opving via mat glas. Daar ging het beter en kwamen er nieuwe blaadjes. Maar ineens verdorden die ook, Het ging wel langzamer dan eerst.

Nu staat ze weer op het dressoir in een kasje waar ik regelmatig sproei. Grond hou ik lichtjes vochtig. Er zit ook een laagje kleine hydrokorrels onderin om overtollig water weg te laten lopen.

Op het dressoir Vangt ze op 3 meter gefilterde zuidenzon

Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 13:12

Ja ik heb ook een meter in mijn thea zitten :j. maar ook die is niet helemaal oké. Die geeft aan 'dry' maar ze stond toch echt met de voeten nat :\

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 13:14

Hmm dan toch maar even investeren in die dingen .
Word wel een dure grap dan met al die grote planten %)

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 13:17

Je hoeft er maar 1 te kopen... Ik zal even foto doen van die ik heb.
Ik bedoel dus deze :

Afbeelding

Echt ideaal, 1 à 2 keer in de week even alle planten langs, en je weet precies wel en vooral wie geen water nodig heeft.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 13:28

Ow zon ding lijkt wel een soort thermometer.
Ik dacht dat je dan voor iedere plant 1 moest 8)7
Ga eens kijken voor zo’n ding dankjewel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 13:28

Ja die heb ik ook :j

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 13:37

Yes heb hem besteld tnx !
En mijn drama plant flink gesproeid meteen

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 13:45

Hanafubuki schreef:
Ja ik heb ook een meter in mijn thea zitten :j. maar ook die is niet helemaal oké. Die geeft aan 'dry' maar ze stond toch echt met de voeten nat :

Mocht je zo 1 als mij hebben moet je hem niet IN de plant laten staan. Gewoon erin steken en gelijk aflezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 14:46

Ik heb hem er ook niet de hele tijd in idd!

Ik kom nog even de hele bende voorstellen :D (ze hebben namen tegenwoordig :') )

De peperomiabende op de salontafel, deze zijn alleen nog naamloos
Afbeelding

Prikkebeen en Prulletje de Sanseviera's
Afbeelding

De linkerkant van de plank! Met daarop een Erwtjesplant (Bollo), de Hartjesplant (Lovie), de Stippenbegonia (Stipje), de Monstera Monkey (Aapie) en een nieuwe Sanseviera (Spoonbill).
Afbeelding

De raamridders Spriet en Diefje :)) Diefje draai ik regelmatig zodat hij niet te veel naar het raam groeit
Afbeelding

Peter Pannekoek, de Aloë (Aloys), meneer Prikkebol en een Amaryllisbol die er nog een bloem uitperst :wow:
Afbeelding

Epipremnum (Ed), die gaat naar de slaapkamer :+:
Afbeelding

Mr. Big de Monstera - moet nog een pot, ik had hem gisteren kleiner ingeschat maar een 21cm pot past niet _O-
Afbeelding

Thea, heeft het momenteel wat zwaarder want is nieuwe takken en bladeren aan het uitpersen!
Afbeelding

Barbara (Rufibarba), ZZ-Top en Petertje Pannekoek :D (dit was de top van de moederplant, die brak af)
Afbeelding

En de rechterhelft van de plank, met een Ctenanthe (Cassandra), een Tradescantia (Pinkie Pie) en een Hoya (Lila) :D
Afbeelding

Namen ook deels dankzij mn dochtertje _O-

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 15:15

Mooie plantjes Hanafabuki! Ik vind die laatste Hoya erg leuk. Hij steekt zo mooi tegen je muur af.

Vraagje, ik heb een aangeslagen Chinees lantaarn plant stekje met een wortel. Deze wil ik nu bij de moederplant voegen. Maar stekjes moeten nat blijven en de moeder plant niet. Hoe doen jullie dat?

*Edit, naam verkeerd :')
Laatst bijgewerkt door ElSea op 14-04-20 15:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 15:20

Mooie planten, Hans! Maarre... Spoonbill? Hoe kom je daar in hemelsnaam op. :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 15:22

Ik vond het een beetje lepeltjes die bladeren.. van lepel kwam ik op lepelaar en dan in het Engels Spoonbill _O- (en ik kom in mn favo game ook steeds Spoonbills tegen, vind het een geniaal woord)

Lieke, ik vind die Hoya ook echt :+:

Misschien het stekje eerst nog apart laten doorgroeien en hem wat later overzetten bij de moeder?

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 15:26

Hanafubuki schreef:
Ik vond het een beetje lepeltjes die bladeren.. van lepel kwam ik op lepelaar en dan in het Engels Spoonbill _O- (en ik kom in mn favo game ook steeds Spoonbills tegen, vind het een geniaal woord)

Lieke, ik vind die Hoya ook echt :+:

Misschien het stekje eerst nog apart laten doorgroeien en hem wat later overzetten bij de moeder?

Sorry verkeerde naam gebruikt :Y)

Ik ga dus binnenkort allemaal macrame pothangers maken, en heb toestemming van mijn vriend om op de muur tegenover de eettafel (die wordt wit) een buis op te hangen met daaraan allemaal planten :D Dan komt in het midden een mooi schilderij, en dan heb je wat om tegenaan te kijken. Die lijkt mij hier perfect voor!

Wat lijkt jullie dan trouwens mooi qua potkleur? Het macramé is zwart, de muur is wit en onze stijl is industrieel. meeste potjes in ons huis zijn grijs/zwart, maar weet niet of dat mooi is met zwart macramé?

En als mensen nog fotos van dit idee hebben als inspiratie, graag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 15:27

Ik zou dan voor kopertinten gaan qua potjes denk ik!

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 15:28

Hanafubuki schreef:
Ik zou dan voor kopertinten gaan qua potjes denk ik!

Goed idee! Dan doe ik goud, want dat hebben wij ook al in huis.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 15:28

Ja ik denk dat dat heel mooi wordt!

nijnthju

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 16:09

liekec schreef:
Mooie plantjes Hanafabuki! Ik vind die laatste Hoya erg leuk. Hij steekt zo mooi tegen je muur af.

Vraagje, ik heb een aangeslagen Chinees lantaarn plant stekje met een wortel. Deze wil ik nu bij de moederplant voegen. Maar stekjes moeten nat blijven en de moeder plant niet. Hoe doen jullie dat?

*Edit, naam verkeerd :')

Ik steek stekjes er altijd bij in op hetzelfde moment als ik de moederplant water ga geven. Dan is de grond vochtig en slaat het stekje snel aan. Succes!