[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_helga_

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 17:48

Waar staat jou huis? :wow:

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-14 17:58

Maar ik denk dat dat soort dingen alleen maar erger worden Pmarena. Wij moeten nu verplicht aflossen. Dat betekend dat we over 10 jaar iets minder dan 1/3e hebben afgelost van de woning. Dus als we dan willen verkopen (om wat voor reden dan ook) kan het huis voor een bodemprijs weg, want het is dan al betaald...

Naar mijn idee gaan de huizenprijzen echt niet meer stijgen maar gaan ze op ten duur alleen nog maar naar beneden ivm verplichte aflossing en de zogenaamde 'babyboomers' die nu langzaamaan allemaal hun eengezinswoningen uitgaan.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 18:13

Ik weet het niet, ben wel benieuwd :)

Helga: Oostvoorne. Hoezo? :)

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 20:40

_Nelleke_ schreef:
Naar mijn idee gaan de huizenprijzen echt niet meer stijgen maar gaan ze op ten duur alleen nog maar naar beneden ivm verplichte aflossing en de zogenaamde 'babyboomers' die nu langzaamaan allemaal hun eengezinswoningen uitgaan.

Dat denk ik ook.
En ik heb een echt startersappartement. Starters kunnen steeds minder lenen aan hypotheek. dus de prijzen van die appartementen zie ik ook nog niet stijgen.

En over het verschil tussen een helemaal opgeknapt huis en een gedateerde woning.
Het moet maar net je smaak zijn, die nieuwe keuken etc. Af en toe zie ik op Funda gruwelijke badkamers voorbij komen, dan is een oude maar nog werkende badkamer in wit beter.
En je betaalt er ook nog minder voor, en kunt hem zonder waardeverlies eruit gooien.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 21:02

Die van mij zijn echt gewoon heel netjes en passen bij ieders (niet al te bizarre) smaak wel eigenlijk :j

Beetje tussen modern en landelijk in, niet uitgesproken in een bepaalde stijl of kleur maar gewoon keurig netjes :)

Al zou je zelf als absolute topper nèt iets anders gekozen hebben dan ga je dit er echt niet uithalen, daar is het veels te mooi voor en voor eigenlijk vrijwel alle soorten mensen heel erg prima mee te leven, iedereen die binnenkomt is altijd super enthousiast, welke stijl ze zelf thuis ook hebben en ook geen alsof doeners :P

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 23:11

Lastig pmarena! Ben stiekem wel benieuwd naar je huis nu, mag ik evt. via pb een linkje? :o

We hebben vanavond een tweede makelaar op bezoek gehad en hoewel ik hoopte dat het dan wel duidelijk zou zijn wie onze voorkeur heeft, valt het toch nog niet mee :+ Ze hebben allebei goede en minder goede punten, de een is een jonge, enthousiaste vent die zo door het huis heen sjeesde en de ander een keurig nette, vriendelijke man die echt de tijd nam en kritischer keek. Maar de eerste stelde naar mijn idee een realistischer vraagprijs dan de tweede, de tweede vraagt €500 meer courtage. De tweede had het over een hogere vraagprijs en dan elke maand kijken of ie naar beneden gesteld kan worden. Ik denk dat dat niet werkt, hoe denken jullie daar over? Maar de tweede was wel realistischer m.b.t. een starterslening en vertelde hoeveel tijd dat kost om dat rond te krijgen en dat dat dus niet perse handig is voor onze situatie. Lastig :\

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 23:16

Pff, tamara, lastig zeg.
Het ligt er ook wel aan wat je precies wil. Strak in de verkoop en snel verkopen of rustig afwachten en de tijd nemen. Maar ik denk dat je vooral je gevoel moet laten spreken, en volgens mij is dat bij jou de eerste, maar dat is wat ik proef bij ju bericht.

Morgenochtend de tweede kijkers, zo spannend! Ook nog een hele leuke woning gezien, twijfel om ook daar nog te gaan kijken, maar ik begin eens met de woning van as vrijdag. Ik vind het maar lastig om overzicht te houden...

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 23:23

We willen het eigenlijk snel verkopen, dus dan kunnen we er beter scherp in denk ik. Maar alles wat we er meer voor krijgen is mooi meegenomen natuurlijk, we hebben wel een bodemprijs in gedachten maar de een stelt dat we €15.000 boven die bodemprijs kunnen gaan zitten en dat dan eens aankijken, de ander zegt dat we beter max €5.000 boven die prijs kunnen zitten en dat we het dan sneller kwijt zijn. Bij de eerste is nog onderhandelingsruimte, kom je in 2 zoekgebieden op Funda terecht i.p.v. in 1, maar bij de 2e is bv. de kans dat we de makelaarskosten er nog uithalen, heel miniem.

Spannend morgen dus, ik duim! En waarom zou je niet gaan kijken? Dan kun je misschien beter vergelijken als het nog vers in je geheugen ligt :)

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 23:26

pmarena schreef:
Ik weet het niet, ben wel benieuwd :)

Helga: Oostvoorne. Hoezo? :)

klinkt heel aantrekkelijk!! :P maar helaas te ver weg voor mij

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 08:30

Tamara vervelende situatie waar jullie in zitten

Secrible hopen dat een van de kijkers ook kopers zijn.

Wij moeten 24maart de financiering rond hebben. Straks dus gelijk de hypotheekadviseur bellen.
En dan krijgen we 31 juli de sleutel. Er zitten nu nog huurders in namelijk.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 12:08

Bizar, makelaar belt een kwartier voor de bezichtiging dat hij in de auto zit met nog een paar kijkers bij zich. Waarschijnlijk bij een andere woning geweest die niet beviel en daarna deze voorgesteld.
Zo heb je er geen, zo 2 na elkaar

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 12:11

Ik hebben morgen 2 bezichtigingen. Van 2 verschillende makelaars. Belt de 1e makelaar op dat hij binnenkort een huis te koop krijgt wat misschien wel iets voor ons is, ben benieuwd.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 12:20

Sorry dat ik lang niet meer heb gereageerd! Maar ik kan wel mededelen dat we zaterdag eindelijk onze eerste kijkers krijgen sinds mei!! Ik ben heel erg blij en ik ga duimen en hopen dat die mensen ons huis mooi vinden.

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 12:24

Succes met de kijkers allemaal!!

Heb gisteren weer een boel leuke huisjes gezien, moet maar eens wat bezichtigingen gaan plannen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 12:44

Tweede kijkers hadden de afspraak op morgen genoteerd, dus die komen alsnog met nieuwe afspraak.
Deze mensen waren enthousiast en makelaar is nog bezig met een bezichtiging te plannen.
Woot, er komt schot in!

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 12:46

Wat een goed nieuws bij iedereen!!!

Wij hebben vandaag een bod gedaan en de makelaar heeft hem doorgestuurd naar de bank.
( die verkoopt het omdat de bewoner de hypotheek niet kan betalen)

Ben benieuwd!! :D

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 12:59

Wat gaat het hier voorspoedig met alle bezichtigingen en biedingen! Een goed teken! Veel succes allemaal! :D

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 13:01

Wij hopen 1 mei de sleutel te hebben. dan hebben we 5 weken +/- om te breken dan hebben we 3 weken vakantie en kunnen we al veel op bouwen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 13:15

Wij gaan vanmiddag bij het eerste huis kijken... en vrijdag hebben we twee makelaars over de vloer voor ons eigen huis.Vooral vanmiddag vind ik heel spannend.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 13:24

Spannend. Succes allemaal!!!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 15:06

Wij hebben aanstaande dinsdag een afspraak bij de hypotheker, dus hebben dan nog 5 weken voor de financiering.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 17:36

Goed nieuws!! Ons bod is geaccepteerd :D 1 mei de sleutel!!!

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 17:40

Gefeliciteerd!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 17:42

Gefeliciteerd!!!!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 17:45