Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 19:02

Omdat ze een nieuwe winkel geopend hebben is nog geldig tot vrijdag. Ga morgen denk ik in Zwolle het halen :)

Anoniem

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 19:08

Gaaf! . zit hier helaas niet.

En ik mocht tot mijn 14de niks pakken zonder te vragen , we hebben heel lang krap gezeten en elke dubbel ging 20x om . Heb op mijn 12de op een groep tot mijn 14de gewoond toen begon het := . Wel op is op en als ik zakgeld kreeg mocht ik geen eten halen , moest maar werken voor wat extras . Dus later een krantenwijk gedaan en dan kocht ik wel wat , maar mijn moeder was net een feader ze haalde wat ik wou en ben vanaf mijn 14de erg in de breedte gegroeid. Maar chips en fris dat mocht alleen in het weekend , en dat zit er nog in chips is voor speciale momenten. Maar koekjes en snoepjes gaan er door als water , en nog steeds haalt mijn moeder wat ik wil alleen steekt ze nu vaak bij wijze van de middelste vinger op :') (ze haalt wat meer verantwoordelijke snacks haha)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 19:56

Avelienvd schreef:
is een aanbieding bij dat pakket

Overheen gelezen dat je een pakket had genomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 20:19

Wat gaaf die foodstunter!

Ik heb vandaag zelf frietjes gesneden van aardappels, gehakt opgemaakt (gehaktballen gemaakt) & spruitjes gekookt.

Het gehakt had ik eergisteren met 30% korting. Was 500 gram rundergehakt normaal €2,79. Vandaag jus gekocht 0,75 ct. voor 5 zakjes. Eieren 6 voor 0,89 ct & spruitjes voor e0,69ct

Ik heb nog 1 gehaktbal over dus die gaat in de vriezer. Nog half zak spruitjes dus die eten we van de week weer.

We hebben nog e15 tot en met maandag. Zodra de salarissen binnen zijn gaan we weer zorgen voor een ruime voorraad.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 21:30

Echt een bizarre aanbieding van dat pakket! Maar hey, ons hoor je niet klagen ;) De bouillon moet wel vlot op worden gemaakt, want de ene smaak is t.h.t. 19 januari en de andere smaak tot de 24e. Net dus al een grote pan groentesoep gemaakt (de 2 pakken van de 19e zijn nu op), met een deel van de gehaktballetjes natuurlijk :D En die andere 2 pakken gaan we ook makkelijk op krijgen en ben ook niet zo bang dat het snel zal bederven als ze wat langer staan. De rest van de producten is behoorlijk lang houdbaar, sommige dingen zelfs tot eind van dit jaar!

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 21:53

Och....dat pakketje van de foodstunter kregen wij er ook bij.
De croissantjes vielen hier zeer in de smaak! Goed gevuld,

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 22:09

Ja, ik hoorde van dat meisje dat het hele hoge kwaliteit croissantjes zijn, dus we hebben nu ook hoge verwachtingen :D Hebben jullie de chocolade croissants ook al eens geprobeerd daar? Anders moet ik daar nog even voor terug ;)

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 08:55

Die hebben wij nog niet geprobeerd.
Dit was de eerste keer dat we crossiantjes mee hadden.
Maar zeker voor herhaling vatbaar :j

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 10:50

Ik vind het wel jammer dat wij in friesland niet zoiets hebben, ik kon teminste niks vinden op internet.
Ik heb weer voor 20,- boodschappen gedaan en zo kan ik koken tot en met dinsdag.
Alleen nog even drinken halen.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 18:58

Fijn topic is dit toch, door de Lekker in het Leven tip heb ik afgelopen paar weken al een aantal gratis artikelen gescoort:
Edet wc papier, kroketten, 11 doses Ariel wasmiddel en net een flacon met Olaz dagcreme.

Gewonnen met de LihL loterij!
Ik ben helemaal blij dus!

Wat mij nog blijer maakt, ik houd deze maand geld over terwijl ik toch mijn verjaardag heb gevierd en uit eten ben geweest. Alle rekeningen zijn betaald en toch staat er nog genoeg op mijn rekening, waar ik normaal de 15e altijd blij ben dat mijn belastingteruggave binnen komt. Nu meteen de belastingteruggave op mijn spaarrekening gezet.

Toch heb ik niet het idee dat iemand iets tekort is gekomen, maar misschien dat mijn kids dat anders zien t.a.v. snoep en koek.
We hebben steeds lekker gegeten, veel vers en goede kwaliteit. Gewoon opgelet dat er niets weggegooid wordt en alles zelf maken. Geen pakjes of kant en klaar.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 22:31

Vandaag bij de mega food stunter in Almere geweest en gebruik gemaakt van het pakket van 5 euro. Daarnaast nog het een en ander, ik was €9,50 kwijt :=

4 pakken bouillon
1 kilo kipbraadworsten
7 saucijsenbroodjes
2 zakken hero appelsap
Appelcarameltaart
Kokos chocola taart
Frambozencake
Zak hamkaas croissants
2 rollen kaas rijstwafels

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 22:33

Ik heb de eerste boodschapjes voor 20 euro gedaan , nog pittig boodschappen en dit is voor het weekend :P

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 22:36

Hier ook dat pakket gehaald, zat alleen geen ijs bij...
daarnaast een
frambozentaart
2 pakken appelsap
soort schnitzels
kaassouffles
3 pakken zalm
tapasballetjes
nog wat maar ben ik vergeten :P
was in totaal iets van 14 euro kwijt

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 22:39

Nu je het zegt, ik zie op de site dat er ook een bak ijs bij hoorde. Nja, het was al zo goedkoop, dus ga er niet over klagen :D

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 22:42

in het pakket zat:
croissants (keuze uit hamkaas of chocolade)
2 rollen rijstwafels met kaassmaak
kilo kipbraadworsten
2 flesjes saus
4 pakken bouillon in een onbestemde smaak :P (staat er in het italiaans op)

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 22:46

Die 2 flesjes saus had ik niet, oplichters :')

Ik zag dat de bouillon maar tot 23 jan houdbaar is. Ik ga morgen denk ik een hele grote pan kippensoep maken. Heb nog kipfilet in de vrier, wat doperwtjes en sperciebonen erdoor, en een nestje mie in kleine stukjes breken. Dan vries ik het wel in bakjes in.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 22:50

heb ze in de diepvries

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 22:56

Snelle tip tussendoor: bij de Hema is nu 3+1 gratis op o.a tandpasta. Nu hadden wij altijd al de cheapass tubes van 50ct per stuk maar door de actie heb ik er nu 8 voor 3 euro. Kunnen we wel even mee vooruit :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 22:59

Ben net tandpasta vergeten :')

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 23:16

A takkie_muis:

In het begin zal het niet meevallen om voor weinig je boodschappen te doen. Ik weet nog dat ik het huis uit ging, lang geleden, en me rot schrok van de boodschappen.
Je begint met niets en ik was toen, 1989, voor been beetje basis als kruiden, wat voorraad rijst, macaroni, zoet broodbeleg etc. zomaar meer dan 100 gulden kwijt omdat ik alles in één keer moest kopen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 23:24

Het klopt van die pakketten. Het oorspronkelijke pakket was met 6 potten mosterd en 1 bak ijs. Maar zodra bepaalde producten van het pakket uitverkocht raken, vullen ze het aan met producten van een vergelijkbare waarde. Zo had ik van de week nog een zak luxe kaashapjes ipv mosterd en ijs, mijn ma kreeg vandaag geen kaashapjes, maar 2 pakken Hero diepvries sap.

En die bouillon is heel goed te doen hoor! Het zijn doodnormale smaken: groente en rundvlees :)

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 12:13

takkie_muis schreef:
Ik heb de eerste boodschapjes voor 20 euro gedaan , nog pittig boodschappen en dit is voor het weekend :P

Wat had je daar voor gekocht?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 12:22

4 filetlapjes
Cola
Kipfilet
Chips (moet nog afleren , eet 2 zakken per week )
Verse sperziebonen
Diepvrieszakken met groenten om te portioneren
Half brood waldkorn
Katenspek voor op brood
Rijst
Opbakcroisanten kan ik 4 of 2 zondagen 1 of 2 van opbakken
Stroopwafels voor bezoek
2 potten pasta saus ( moet wat groente op de kop tikken en vlees en dan kan ik veel porties invriezen)

Was vergeten te halen :
Bakboter
Aardappelen
Limo

Die waren 2,12 bij de jumbo

Ik kan tot maandag eten , vandaag snert morgen kip tandoori (had saus en daar de kip en bonen door) en Maandag hetzelfde als gister *(aardappelen en sperziebonen en filetlapje) , dan staat mijn uitkering er ook :)

Moet nog kruiden etc , eet voorlopig ingevroren groente maar woensdag eet ik bij mn ouders!

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 12:36

Dat scheelt toch wel he als je mee eet met je ouders, hebben wij gisteren ook gedaan!

Ik had voor twee weken boodschappen gehaald (wat een ramp, winkelwagentje is veel te klein voor twee weken eten voor een gezin van 5) en was 175 euro kwijt. Bij de bakker 15 euro voor 9 broden. Heb wel t geluk dat ik, naast dat ik zelf nog 3 pakken luiers had liggen, mijn moeder er ook nog 3 gekocht heeft (grote pakken ook nog eens) dus dat is wel lekker!! Moet waarschijnlijk wel nog natte doekjes halen voor de baby, maar die wil ik ergens in de aanbieding halen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 12:40

Ka ideaal! Heb nog geen wasmachine dus ik moet er heen :') , scheelt mij weer in alles.