Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Annetje schreef:Bij ons vorige huis hadden we pampasgras staan en een deel hebben we meegenomen naar het nieuwe huis. Nu in de nieuwe tuin heeft hij voor het eerst ergens anders een plantje ontwikkelt en het zou best kunnen dat we gewoon een stukje plant daar hebben laten vallen. Op internet zie ik ook wisselde meldingen over het woekeren van die plant.
Bij ons werd het ding in twee jaar wel al super groot. Ik kocht hem in zo'n heel klein potje en na twee jaar was de kluit al een cm of 80 in diameter denk ik. Afgelopen jaar heeft hij door de verhuizing maar 1 pluim gekregen helaas.
Ohja bedenk wel dat de blaadjes echt snijden. Je kunt er nooit iets mee zonder handschoenen en ik heb zelf altijd een dikke trui aan. Ik heb me er al vaak genoeg aan gesneden.
Eleionomae schreef:Ik heb een begin gemaakt met het vullen van mn voortuin. Afgelopen najaar wat winter heide en violen etc er in gezet, nu maar even zien hoe dit t gaat doen. Als het wat aanslaat ga ik de rest vullen met bodem bedekkers en ik wil nog een aantal potten op het terras, maar denk dat dat pas komt als ik met verlof ga of na de bevalling, dit was al een onderneming opzich
[img]m/9m3rlH.jpg[img]
Morganlefay schreef:Pampagras is nu niet echt een goede optie. Iets met woekeren en je buren krijgen(letterlijk) ook hun deel van die bos.Verder als het een koophuis is en je grond is erg vochtig. Grond afgraven en vervangen door een mengsel wat beter water doorlaat. Anders is draineren ook een oplossing.
Eleionomae schreef:Mijn ouders hebben zo'n ding maar uiteindelijk zie ik ze toch vooral onkruid met de hand uit de tuin halen. Even een aardappelschilmesje er bij als het wat vaster zit werkt net zo goed. Ze hebben een tuin van een kleine 400m2 dus genoeg onkruid