[Info] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

J0anieke

Re: [centraal] iPod - iPad - iPhone - iTunes #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 10:27

De zinnen zijn ook niet in goed Nederlands, en heb ook nog nooit mailtjes van apple uit Luxemburg gehad, goed dat je het er met de support over gaat hebben! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 10:31

Joanieke schreef:
De zinnen zijn ook niet in goed Nederlands, en heb ook nog nooit mailtjes van apple uit Luxemburg gehad, goed dat je het er met de support over gaat hebben! :)

Ik vond ook vreemd inderdaad.
Ja lijkt me het minste wat ik kan doen. Zijn genoeg mensen die hier wel in trappen. Al heb ik geen idee wat Apple met een melding ervan zal doen. Maar dat zien we dan wel weer.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 10:50

Standaard scam mailtje. Apple maakt een melding bij de hoster die gehackt is en waar het in te vullen formulier wordt gehost en verder gebeurt er niets mee. Je hebt kans dat als je vanmiddag op dat linkje klikt hij het al niet meer doet :)

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 11:32

_Rianne_ schreef:
Ikbenellen: dat heb ik ook gehad na de update! Er is ergens een iTunes link om dat te herstellen.
Moet je ven bij iculture zoeken.. Ik kan 'm nu zo gauw niet vinden.. Maar het werkt wel!

Ik kan hem ook niet vinden. Help?

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 13:12

Ik krijg dat van Marktplaats... heeeel irritant!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 17:16

Choiix schreef:
Standaard scam mailtje. Apple maakt een melding bij de hoster die gehackt is en waar het in te vullen formulier wordt gehost en verder gebeurt er niets mee. Je hebt kans dat als je vanmiddag op dat linkje klikt hij het al niet meer doet :)

Kan er idd niet meer op klikken. Heb van Apple support het volgende mail adres gekregen:
Reportphishing@apple.com

Hij bedankte me ongeveer 5x dat ik belde en moet nu dus het mailtje naar hun doormailen.
Mochten jullie dus een keer zo'n mail krijgen, dan weten jullie nu hoe of wat :).

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 10:23

Ik heb ook al van die mails gehad, idd gewoon negeren.

Ik denk dat ik voor een refurbished iphone ga gaan, hebben er hier mensen ervaring met zo iets?

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 11:17

Oeh Aria dat klinkt wel goed.. Hoe kom je daaraan in Nl/Be? Mijn 4 begint het echt te begeven dus moet wat nieuws eigenlijk.....
Wil geen abbo omdat ik nog in het buitenland woon maar met een jaar ongeveer terug naar NL ga...

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 11:27

Welja, ik zag op een site dat het evenveel kost zo los als met een abbo... Dan koop ik toch liever los

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 14:31

Collega was naar een refurbished 5 aan het kijken. Toen ze erachter kwam hoe lang die al op de markt was en wat een 5s nieuw kost vond ze de verhouding helemaal scheef en is voor dat beetje extra geld voor een nieuwe 5s gegaan.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 14:57

Vind dat wel meevallen, refurbished 5s is 450, toch 150 minder

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 19:14

Als het goed is neem ik morgen een 5s over voor €225 :D Telefoon is maar een jaar oud, ken de verkoper niet maar is van collega van een vriend en die vertrouw ik wel :j

Ben benieuwd :D Ga dan wel ineens een mooi beschermfolie kopen :P

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 19:24

Dat is een goed prijsje!

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 10:03

Ik kom even binnenvallen met een vraag...

Vinden jullie een iPad mini 2 overbodig om te hebben wanneer je een laptop en iPhone hebt? Ik ben bang dat het leuke er snel af is en dat dat dan weer zonde van mijn geld is. Wat jullie?

(Ik lig vaak op bed met m'n mobiel om te internetten etc. Dit is met de laptop niet fijn en mn mobiel zit daarom vaak aan de lader, haha.)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 10:13

Hmmm, ik had eerst mobiel en vaste computer, toen ipad mini gekocht, later een macbook pro gekocht, en sindsdien gebruik ik mijn ipad echt een héél stuk minder. Het is nog steeds handig hoor, en ik zal hem ook wel missen, maar het kan ook zo voor komen dat hij 3 dagen ongebruikt in de tas zit. Hij is wel heel draagbaar en past makkelijk in je handtas. Ik heb hem dan ook eigenlijk altijd bij me.

Eerst las ik ook super veel op mijn iPad (boeken en zo), maar sinds mijn iphone 6 met een groter scherm, lees ik ook veel daarop, omdat ik die vaker gewoon sneller bij de hand heb.

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 10:19

Shiloh - hmmmm. Ik wil ooit ook een MacBook, maar daar heb ik het geld niet voor. Ik heb een iPhone 4s, dus gewoon het kleine schermpje haha.

Ik vind het echt moeilijk :+ zal ik voor de iPad gaan of gewoon doorsparen tot de MacBook ooit in zicht komt? Haha dilemma's jeej.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 11:00

Tja, het is een beetje lastig inschatten. Ik had destijds ook wel een laptop, maar vond die niet zo fijn als mijn ipad. Ik zat dus meer op mijn ipad dan mijn laptop. Nu mijn primaire computer een macbook pro is geworden en ik eigenlijk alleen nog maar op de bank zit en niet meer achter een bureau, heb ik vaak gewoon laptop op schoot.

Ik vind hem wel nog steeds heel handig en zou niet zonder willen, maar vooral op dagen dat ik veel thuis ben, gebruik ik hem minder. Maar ga ik ergens heen, of een weekendje weg, is het ding wel echt mega fijn om bij je te hebben.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 11:04

Ik gebruik mijn ipad mini voor alles en ben ook veel onderweg. Maar heb geen laptop (in de plaats een stevige, snelle en goede desktop gekocht) en een hele trage smartphone. Die ga ik wel vervangen door een iphone maar denk niet dat dat heel veel gaat veranderen.
Ik ben ontzettend blij met mijn ipad.

Maar, ik denk dag veel mensen hem niet zoveel zouden gebruiken. Zeker als je een laptop hebt die je veel gebruikt ... Nee dan is het niet nuttig en spaar je het geld beter.

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 11:12

Bedankt voor jullie antwoorden :)

Ja, ik gebruik mijn laptop iedere dag ivm school, alleen zodra ik thuis ben niet meer en dan zit in continu op mijn mobiel zegmaar.

Misschien is doorsparen wel wat verstandiger ja :+

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 11:13

Als je de laptop thuis niet gebruikt zou het wel vrij nuttig kunnen zijn. Reden dat ik ipad mini thuis niet gebruik, is omdat ik net zo lief mijn laptop gebruik. Maar als je eigenlijk de laptop wel zou willen gebruiken, zou ik ook doorsparen.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 11:13

Gisteren de batterij van mijn 5S vervangen. Vanmorgen om 8.30 telefoon van de lader gehaald en met Bluetooth en Wifi netjes aan en hem toch ook nog gebruikt te hebben bijna twee uur later nog 98%. Met m'n andere accu was dat nu ongeveer 75-80%.

Ik blijf het heel slecht vinden van Apple dat die accu zo snel stuk was maar kan gelukkig nu weer voort!

Mochten mensen willen weten hoe hun accu er aan toe is: met iBackupBot kan je de accu uitlezen. Mijn oude had qua capaciteit nog 1050 van de 1550mAh over, m'n nieuwe heeft 1500 van de 1550. Je kan ook zien hoe vaak je telefoon helemaal leeg gegaan is en weer opgeladen is, super handig :)

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 11:18

Of een gsm met een groter scherm kopen kan ook nog natuurlijk.

Ah, goeie tip choiix, maakt toch een groot verschil!

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 11:20

Shiloh, dat klopt. Ik gebruik mijn laptop thuis weinig voor mezelf, omdat ik hem niet fijn op schoot kan houden en achter mijn bureau zitten doe ik al genoeg. Maar dat ligt ook aan het gewicht van de laptop en dergelijke, de nieuwe MacBook pro is zo licht en die zou ik wel makkelijker op schoot kunnen houden (dan wel de 13 inch). Echter is de MacBook pro ver boven mijn budget en is de laptop die ik nu heb pas een jaartje oud. Wel doe ik een opleiding waarbij de MacBook enorm van pas zou komen, haha. Ik denk eigenlijk dat ik mijn eigen vraag zojuist beantwoord hebt, indirect... Doorsparen dus, hoe lang het ook maar mag duren.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 11:28

Houd in de gaten dat je je macbook ook via surfspot kan kopen he. Bij de meeste opleidingen/scholen kun je inloggen bij surfspot voor goedkopere software, maar vanuit daar kun je ook naar de apple partner shop met studenten prijzen.

Dat heeft mij op mijn macbook pro (+ apple care) ruim 250 euro gescheeld.

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-15 11:30

Huh? Ik wist wel dat je studentenkortingen kon krijgen, maar surfspot heb ik nog nooit van gehoord. Ik wil de nieuwe MacBook, 13 inch retina en dan de goedkoopste versie zegmaar. Die zou ik kunnen kopen voor 1250 dacht ik, ook inclusief de korting.