Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 10:47

Ja zeker omdat er nu een tijdsdruk op staat. Maar gelukkig hebben we het al een paar keer gedaan, dus dat maakt het al wel minder stressvol. Ik zie meer tegen de verhuizing en maanden leven tussen en uit dozen op :+
Dat vond ik nog veel meer gedoe _O-

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 11:12

Ik plak hier even m’n post uit het Funda-topic:
Op de foto’s ziet het er erg leuk uit, in werkelijkheid is het vreselijk (vind ik): https://www.funda.nl/koop/walsoorden/hu ... straat-51/
We zijn er eerst langsgereden om te kijken of een bezichtiging een plan was. Dat er veel industrie is, wisten we. Maar dat het perceeltje en al het omliggende zo popperig zou zijn helaas niet. Heb me echt laten pakken door de foto’s. Jammer.

Overal waar je in dat dorpje om je heen kijkt, zie je beton- en stenenfabrieken. Is niet echt een verrassing, dat dorpje bestaat door die industrie. De fabrieken zijn groter dan het hele dorp. Maar dat het zó zou tegenvallen, dat had ik niet verwacht. En dan vind ik de prijs ook hartstikke fors voor wat het maar is. Oh, en er tegenover is een oud ijzerhandel, waar in december een lijk is gevonden. Tja, dat had ik vooraf niet gegoogled. Weer eentje om aan het lijstje met zoekcriteria toe te voegen: “zijn er dodelijke misdrijven gepleegd in de directe omgeving?” }:0

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 11:23

Zo, wat een beeldschoon huis vanaf de foto's <3. Jammer dat het tegenviel.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 11:37

Zeker een mooi huis vanaf de foto's! jammer dat dat dan zo tegenvalt. Wij hebben dat een beetje met Eerbeek. Er staan best leuke huizen. Maar als de wind verkeerd staat zit je letterlijk onder de rook van de papierfabriek.

Wij gaan vanmiddag bij dit huis kijken: https://www.funda.nl/koop/dieren/huis-4 ... umlaan-98/
Op de badkamer en de buitenboel (voortuin en verf) na, lijkt het me best een 'af' huis. Ik ben benieuwd hoe het er in het echt uit ziet.

Als het goed is heb ik morgen of woensdag eindelijk alle verklaringen binnen en kunnen we concrete stappen nemen.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 11:46

Daihyo schreef:
Zeker een mooi huis vanaf de foto's! jammer dat dat dan zo tegenvalt. Wij hebben dat een beetje met Eerbeek. Er staan best leuke huizen. Maar als de wind verkeerd staat zit je letterlijk onder de rook van de papierfabriek.

Wij gaan vanmiddag bij dit huis kijken: https://www.funda.nl/koop/dieren/huis-4 ... umlaan-98/
Op de badkamer en de buitenboel (voortuin en verf) na, lijkt het me best een 'af' huis. Ik ben benieuwd hoe het er in het echt uit ziet.

Als het goed is heb ik morgen of woensdag eindelijk alle verklaringen binnen en kunnen we concrete stappen nemen.

Lekker licht huis, Daihyo. En lijkt indd erg "af". Dat je dan de badkamer nog moet doen, dat is dan niet zo'n ramp, lijkt me? Het is niet zo dat er geen badkamer is, hij voldoet misschien alleen niet meer zo aan de huidige eisen. En de tuin, daar heb je gewoon veel mogelijkheden om 'm naar jouw in te maken.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 11:48

Ziet er goed uit, idd. Lekker veel licht. De voortuin is idd meh, maar dat is snel genoeg gedaan.

Ontzettend gave kleur geel ook.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 11:49

Eerbeek, tsja er staan inderdaad heel leuke huizen maar de geur is lastig te vermijden. Leuk fris huis (bekende fluitketel wel :)) ) Ik ben geloof ik eens in dezelfde straat wezen kijken.wel een heel andere prijs (toen 145000 euro of zo :+ maar ook verre van af) wat mij bijstond en waar ik ondermeer op afgeknapt was (en de berkenbomen ivm allergie in de straat, helaas dat hele stuk veel berken, wel mooi groen) is de maat en vorm van de keuken. Die was in dat huis zo vreemd smal en krap dat ik er niet mee uit de voeten kon. Ik kan niet inschatten aan de fotos of dat bij deze ook zo is. En of dat aan te passen is dan.

Tuin is makkelijk op te knappen, geen drama project of zo. Badkamer is functioneel en bruikbaar dat komt vanzelf wel. En mooi dicht bij het bos wel. En met de motor gemakkelijk achterom

Chevax zonde zeg, maar een dergelijke omgeving zou voor mij los van de visuele dingen ook niet veilig voelen om te wonen :n

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 11:54

Ik vind dat geel dus echt niet mooi :+
Maar goed, verfroller is ook zo gepakt. De voortuin is prima te doen. En de badkamer is voor nu prima en zou op termijn aangepakt kunnen worden. Hij is 1x2m, dus dat zijn ook de kosten niet :+
Verder is het heel prima :j
Locatie vind ik erg mooi. Je kunt zo het bos in lopen.
Ik hoef ook niet een 100% af huis. Maar 80% af zou wel fijn zijn :+

Edit: in dezelfde straat staat ook deze te koop: https://www.funda.nl/koop/dieren/huis-4 ... umlaan-64/
Keuken, badkamer en wc zijn wat ouder, maar nog wel bruikbaar. Ik geloof dat ik de keuken wel zou aanpakken. De rest zou later kunnen. Hoek is wel interessant. Meer ruimte voor de motoren.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 12:07

Ja, true :D. Al is geel wel lastig overschilderen. Veel laagjes nodig.

Zelf vind ik hoek altijd een voordeel, meer ruimte, en maar aan 1 kant buren die aan je vast zitten. Wel moet daar nog e.e.a. gebeuren inderdaad.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 12:12

Er kan altijd nog behang overheen :+
Al denk ik dat mijn man me afschiet als ik dat zeg _O-
Ja die hoek vind ik ook echt een voordeel. Maar de rest… het is dezelfde makelaar, dus straks maar even vragen of het de moeite is om een bezichtiging te regelen. Het ziet er nog wel prima uit, maar wel iets gedateerd. Maar daar kun je prima in douchen of koken. Ik heb wel een lichte allergie voor schrootjes _O-

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 12:13

Oh die is denk ik veel praktischer, mooie achterruimte buiten (hoeft de motor niet altijd meteen naar binnen gezet te worden) en hoek, dus maar aan een kant kans op burenlast. En voor jezelf ook fijner. Geel is voor mij wel een leuke frisse kleur

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 12:16

Daihyo schreef:
Ja die hoek vind ik ook echt een voordeel. Maar de rest… het is dezelfde makelaar, dus straks maar even vragen of het de moeite is om een bezichtiging te regelen. Het ziet er nog wel prima uit, maar wel iets gedateerd. Maar daar kun je prima in douchen of koken. Ik heb wel een lichte allergie voor schrootjes _O-

Ja, schrootjes zijn idd vreselijk :\.

Ik zou t vragen. Misschien voelt t wel helemaal goed daar.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 12:18

karuna schreef:
Chevax zonde zeg, maar een dergelijke omgeving zou voor mij los van de visuele dingen ook niet veilig voelen om te wonen :n

Dit dus. En natuurlijk weet je verstandelijk ook wel dat het nu niet zo is dat er in wereldstad Walsoorden dagelijks wordt gemoord, maar het geeft toch een gevoel.

Ik heb me wel voorgenomen om nu niet meer in dat deel van Z-Vl te kijken. Vind het daar echt onaantrekkelijk en kom iedere keer met een mèèèh-gevoel thuis.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 12:19

_San87_ schreef:
Daihyo schreef:

Ja, schrootjes zijn idd vreselijk :.

Ik zou t vragen. Misschien voelt t wel helemaal goed daar.

Ja precies. Kijken kost niks zeg maar :D

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 12:47

Daihyo schreef:
Ik vind dat geel dus echt niet mooi :+
Maar goed, verfroller is ook zo gepakt. De voortuin is prima te doen. En de badkamer is voor nu prima en zou op termijn aangepakt kunnen worden. Hij is 1x2m, dus dat zijn ook de kosten niet :+
Verder is het heel prima :j
Locatie vind ik erg mooi. Je kunt zo het bos in lopen.
Ik hoef ook niet een 100% af huis. Maar 80% af zou wel fijn zijn :+

Edit: in dezelfde straat staat ook deze te koop: https://www.funda.nl/koop/dieren/huis-4 ... umlaan-64/
Keuken, badkamer en wc zijn wat ouder, maar nog wel bruikbaar. Ik geloof dat ik de keuken wel zou aanpakken. De rest zou later kunnen. Hoek is wel interessant. Meer ruimte voor de motoren.

Dit hoekhuis heeft ook een vaste trap naar de zolder en dus een extra leefbare verdieping, de andere heeft een vlizo en is echt een bergzolder.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 14:19

Ja dat is ook zeker een pré. Aan de andere kant hebben we nu ook een volwaardige zolderkamer en we komen er nooit :+
Er staan vooral dozen en de kerstspullen enzo. Dus bergzolder met vlizotrap is niet meteen een nogo. We hebben het niet per sé nodig als kamer, omdat we maar met zijn 2en zijn. Op de 1e verdieping zijn genoeg slaapkamers voor ons, een werkkamer/-logeerkamer (we hebben een slaapbank, dus niet teveel ruimte nodig) en kamer voor de kattenbakken.
En als er een zolderkamer is, is het wel een optie om daar werkkamer van te maken en logeerkamer ook de kledingkasten neer te zetten ofzo. Dat hadden we nu ook beter kunnen doen. Maar goed, dat is achteraf en toen was de tijd anders.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 15:06

Het aantal slaapkamers is in beide huizen gelijk, maar die van het hoekhuis zijn wel groter volgens mij? Dat is wel prettig, denk ik.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 15:10

De ene heeft 3 kamers op de 1e verdieping en de andere 2.
Het zijn dezelfde huizen, alleen hebben ze bij de 1 de badkamer verplaatst naar de kleinste slaapkamer en van de oorspronkelijke badkamer een washok gemaakt. En van de zolder een slaapkamer gemaakt. Dat maakt dat ze allebei 3 slaapkamers hebben, maar anders gemaakt.

Vrienden van ons hebben een soortgelijk huis en ook de badkamer verplaatst naar diezelfde kleine slaapkamer. Hier staan heel veel van dit soort huizen in verschillende wijken. En ze zijn allemaal hetzelfde qua indeling in de basis. Alleen bewoners hebben er variaties in aangebracht. Dakkappellen, uitbouw aan de achterkant, muur keuken/woonkamer doorgebroken, badkamer verplaatst. Wel grappig om te zien :j

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 15:32

Aaah, vandaar! Een washok is ideaal, alleen daarom al het hoekhuis :D.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 15:34

_O-
In die andere zit een wateraansluiting in 1 van de slaapkamers. Daar kan ook een washok van gemaakt worden, maar dan groter :))
Inclusief kledingkasten, ruimte voor strijkplank, wasmachine, droger, wasrek O:)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 15:39

Daihyo schreef:
_O-
In die andere zit een wateraansluiting in 1 van de slaapkamers. Daar kan ook een washok van gemaakt worden, maar dan groter :))
Inclusief kledingkasten, ruimte voor strijkplank, wasmachine, droger, wasrek O:)

Ah, dat is ook nog een optie :)).

Ons huis heeft ook een aparte kamer waar de wasmachine en droger komen te staan, daar ben ik zo blij mee!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 15:44

Ja ideaal! Wij hebben ze nu in de bijkeuken staan. Kan ook, maar is niet geïsoleerd. Dus steenkoud in de winter. Daar kan geen droogrek staan. Of nou ja, het kan er wel staan, maar de was droogt niet :+
De badkamer in de tussenwoning is klein. 1.19x2.06m en echt gedateerd. Verplaatsen is een optie, maar op zich hoef ik niet veel ruimte.
Als je het handig inricht is het best okee met mooie tegels, een luxe douche en wastafel. Zoiets (maar dan iets meer kleur :+ ): https://www.badkamers-voorbeelden.nl/kl ... r-van-2m2/

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 15:49

Ja, mooi :j. Onze badkamer is iets groter (met bad) dat vind ik wel fijn. Maar als de ruimte er niet is, is dat ook een hele mooie oplossing!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 16:02

Wij hadden in het vorige huis een bad. Daar hebben we 4 jaar gewoond. Ik denk dat ik er 10x in heb gelegen :+
Heb liever een combi van een regendouche en een fijne brede harde straal douchekop. Dan heb ik geen bad nodig :D
Ik ben wel benieuwd. Denk dat we toch ook nog maar een bezichtiging voor het hoekhuis aanvragen. Straks maar even aan mijn man vragen en overleggen met de makelaar.
Maar tot nu toe heeft de voorkeur toch nog wel de instapklare woning. Alleen wijk vind ik niet zo :o. Het is geen keiharde nee, maar als ik de keuze heb dan liever niet :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-23 16:17

Mijn vriend is echt een bad-man. Die gaat wekelijks, zo niet dagelijks als het even kan :)).

We hebben ook een regendouche met handdouche, daar ben ik dan weer happy mee :P.

Ik zou gewoon gaan kijken. Het kost niks, je proeft de markt en je leert er weer van wat je wel/niet wil.