Fun-da deel 2!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Re: Fun-da deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 19:45

De buren moeten ook dicht langs het huis om bij hun garage te komen..staat echt dicht op elkaar.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 19:47

Suzanne F. schreef:
Vind het van binnen ook een aparte uitstraling hebben. Voelt niet prettig in ieder geval.

Idd, het voelt op de foto's al als een rare sfeer.

Ga je een nieuwe schuur aanleggen, kom je haar tegen.... Nou ja, dan is het mysterie opgelost :o . Maar ik zou hier ook echt niet lekker kunnen slapen nee. Wij hebben ook een oud huis, misschien is er ook wel een keer iemand overleden, en we wonen tegenover een kerkhof, maar dat vind ik toch anders. Dadelijk ligt ze idd ergens in een stuk fundering ofzo. Dat doet me denken aan die verbouwing in volgens mij Waalwijk, waar ze ineens menselijke resten tegen kwamen tijdens een verbouwing := := .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 19:54

Happinez schreef:
Rinske schreef:
Jasses, het staat ook al even te koop zo te zien.

https://frontpage.fok.nl/nieuws/792183/ ... -koop.html

nee ze hebben het een tijd uit de verkoop gehaald vanwege alle rumoer

Ben trouwens wel benieuwd.
Als jullie bijv. een huis met land zouden zoeken en er hangt zo'n geschiedenis aan het huis als deze... zou dat jullie afschrikken ?

Mij persoonlijk niet, als dit in mijn plaatje paste zou ik er gerust gaan kijken :j

Ja, mij zeker wel. Ik ben daar ook (te) gevoelig voor. Eens een super mooi appartement wezen kijken, mooi in mijn vraagprijs. Even snel op google maps gekeken en zag er goed uit. Tijdens de bezichtiging kwam ik er achter dat mijn slaapkamer vol op de begraafplaats uitkeek.. Laat maar... :') Alles was op de benedenverdieping dus dat was ook meteen je enige uitzicht.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 20:12

Happinez schreef:
Rinske schreef:
Jasses, het staat ook al even te koop zo te zien.

https://frontpage.fok.nl/nieuws/792183/ ... -koop.html

nee ze hebben het een tijd uit de verkoop gehaald vanwege alle rumoer

Ben trouwens wel benieuwd.
Als jullie bijv. een huis met land zouden zoeken en er hangt zo'n geschiedenis aan het huis als deze... zou dat jullie afschrikken ?

Mij persoonlijk niet, als dit in mijn plaatje paste zou ik er gerust gaan kijken :j

Ik zou er niet over peinzen om het te kopen. :o
Zou ook veel te bang zijn dat Willeke misschien tóch daar ergens ligt. En ook al zou ze er niet liggen, ik zou me er absoluut niet prettig voelen.
Vind het ook geen fijne sfeer hebben.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 20:36

toevallig, ik heb ooit eens een topic geopend of je in een huis met een verleden zou kunnen wonen....

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 20:38

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 20:51

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 21:05

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 21:30

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 21:31

Haha Rinske...maar die makelaar had ook wel een paar van die jurken etc weg kunnen hangen voor de foto denk ik dan. En iemand had even die keukenkastjes een doekje kunnen geven :r
Ons huis was ook zo ingericht en je moet er echt doorheen kijken. Maar wel echt een mooi potentieel pand hoor, voor die prijs heb je ook best nog wel wat budget om wat te klussen binnen lijkt me

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 21:32

lenaa_tje schreef:
https://www.funda.nl/koop/maasdam/huis- ... eweg-9-9a/

Mooie omgeving maar als ik een huis voor dit bedrag te koop had zou ik investeren in betere foto’s

lijkt wel zelf gedaan. Mensen die een groot huis hebben zijn soms ook nog 'gewoon' heel zuinig (ze hebben niet voor niks zoveel geld haha)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 21:34

Pfoe, dat huis van Willeke Dost is wel heftig om te zien. Ik herken de kamer met de deur naar buiten ook van foto's die in de media toen zijn geplaatst.

Shadow0, precies hoe ik dat huis zie idd! Ik vind het huis alleen niet mooi vanaf de buitenkant geloof ik. De binnenkant spreekt me dan weer meer aan :D

Rinske/SillyB: Amen! :+

Het huis in Maasdam vind ik echt een allegaartje.. Wel een mooie omgeving!

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 21:37

SillyB schreef:
lenaa_tje schreef:

Mooie omgeving maar als ik een huis voor dit bedrag te koop had zou ik investeren in betere foto’s

lijkt wel zelf gedaan. Mensen die een groot huis hebben zijn soms ook nog 'gewoon' heel zuinig (ze hebben niet voor niks zoveel geld haha)

Haha das waar! Maar als je graag wil verkopen zijn er ook een stuk minder kopers. Ik ken niemand die dat bedrag kan missen :')

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 21:37

lenaa_tje schreef:

Super gave ruimtes! Daar zou ik wel een paar weefgetouwen kwijt kunnen :') . Net iets boven budget helaas, hahahahaha :') .

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 21:43

Happinez schreef:
miccamaaike schreef:

een huis met een geschiedenis helaas.

Dat pand van Jeroen v.d. Boom
Prachtig <3

Die in Almere, vanaf de buitenkant gruwelijk, binnen vind ik het wel iets hebben maar niet om er zelf te gaan wonen.

Foto 16 is de oude slaapkamer dan van Willeke. Heftig zeg wel.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 23:33

https://www.dvhn.nl/willekedost/

Heb toevallig kopje 4 even zitten doorscrollen. Staan ook veel foto's tussen van de boerderij. Misschien ook op de andere pagina's. Trieste zaak.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 02:43

Ja, dat is het ook. Ik heb het vanaf het begin gevolgd.
Weet niet zo goed wat ik van het gezin moet denken. Mijn gevoel zegt dat ze wel weten wat er is gebeurd, maar als dat niet zo is hebben ze het wel heel zwaar gehad door alle beschuldigingen.
Ik hoop dat ze toch nog gevonden word.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 08:38

Blijft een heel verdrietig verhaal, het voelt gewoon niet pluis... Maar er zijn zo veel cold case zaken waar nooit een antwoord op komt/gaat komen...

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 10:34

Maar dan nog de vraag: zou je het durven/willen kopen met het risico dat ze toch ergens rond of onder het huis begraven ligt?
Ik denk niet dat ik me er aan zou durven branden :o

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 10:37

Oh ik wist niet dat dat t huis was van Willeke Dost. Dat blijft in Koekange toch steeds wel voor rumoer zorgen. Weet ook niet of ik daar zou kunnen wonen. Verklaart wellicht wel de prijs, want ik vind hem niet duur. Reed daar vorige week nog langs, nooit geweten dat t daar was.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 11:16

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 11:17

miccamaaike schreef:
Oh ik wist niet dat dat t huis was van Willeke Dost. Dat blijft in Koekange toch steeds wel voor rumoer zorgen. Weet ook niet of ik daar zou kunnen wonen. Verklaart wellicht wel de prijs, want ik vind hem niet duur. Reed daar vorige week nog langs, nooit geweten dat t daar was.

Ik heb daar jaren kranten gebracht ( hun waren het depot van koekange) maar wist het in het begin ook niet.
Maar zowiezo is het wel iets gedateerd.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 11:32

Nee ik zou niet snel op een plek met zo'n verleden kunnen wonen. Al wordt het als je alles grondig verbouwt heel anders qua uitstraling. Als ik alleen in dat artikel lees hoe men destijds dacht over mensen van buiten weet ik niet of je daar als buitenstaander snel kan aarden. Al kan er in 27 jaar veel veranderd zijn natuurlijk.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 11:43

Ik zou in principe zo'n huis kunnen kopen; met zo'n verhaal als Willeke Dost er aan vast.....maar niet deze; bij dit huis leeft het nog teveel. Nog niet zo gek lang geleden ( meen 2018) is de boel daar nog helemaal overhoop gehaald om te zoeken. Het zit allemaal nog veel te diep bij de dorpsbewoners, dus rustig daar wonen is er niet bij. En dan nog los van het feit dat ik niet in Koekange zou willen wonen

Maar een huis waarbij het verhaal in diepe slaap is; ja hoor, wie weet wat er allemaal in het huis is gebeurd waar ik nu in woon. Huis is ergens in de jaren 50 gebouwd. Weet ik veel wat hier allemaal in al die jaren gebeurd is; mishandeling, sterfte, misdrijven; who knows?
Maar hier is het te vers en te veel in de gedachten van de mensen in het dorp.

Ik begrijp uit de link van manzano dat het huis in 2009 ook al eens te koop stond? Ik vrees voor de kinderen ( ik neem aan dat zij het huis nu te koop hebben gezet, want die moeder is al jaren dementerend) dat nog eens 11 jaar wachten niet genoeg was en dat ze nog wel jaren kunnen wachten voor dit huis verkocht wordt....althans; ik begrijp uit de link dat het huis nog steeds van de familie is?

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 13:18

Interessant om te lezen hoe de meningen toch wat uiteen lopen.
Het is wel een mooie plek en boerderij met een mooi stukje grond. Er moet wel het een en ander aan gedaan worden qua modernisering, maar als ik het kon kopen en op die plek zou willen wonen, had ik het wel gedaan. Dan zou ik nog wel onder de vraagprijs bieden, met de belofte er veel liefde in te stoppen want het heeft wel potentie. Niet dat het mij compleet koud laat dat er een geschiedenis bij zit, maar ik denk dat de huidige bewoners (de pleegouders dus) er ook niet meer zo graag wonen. Je ziet ook wel dat er een kind is (geweest..)