Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 12:38

Gefeliciteerd Rinske! *\o/*

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 13:17

Gefeliciteerd Rinske

@Vanhuisuit fijn dat alles bijna rond is. Ging best snel allemaal of niet?

@yipee oh dat is wel een vervelend gevoel. Vindt sowieso sommige makelaars wat lastig te peilen.

Wij gaan maandag weer een leuk huis bezichtigen. Telefonisch leuk contact gehad met de makelaar maar vermoed dat dit ook wel voor een dikke prijs weg gaat. Wij moeten al wat eigen geld gebruiken voor de vraagprijs dus overbieden gaan we niet doen. Maar goed je weet het nooit, we gaan het gewoon proberen.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 13:52

Bij ons ging hypotheek gesprek echt super. Wisten al wat we wilde qua hypotheek, dus dat maakt het allemaal wat makkelijker.
Vriendlief heeft wel een proeftijd van 2 jaar (ja dit mag officieel niet maar dit is wel gebruikelijk bij burger in dienst). Toevallig had de adviseur afgelopen week precies zo'n persoon met dezelfde intentieverklaring en hij wist meteen bij wie die moest wezen van NHG. Geeft hoop, maar blijft enorm spannend.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 16:48

@M_arjolein ja het gaat erg snel allemaal maar zo snel dat ik enorme beren op de weg zie, in de categorie van 'het kan toch niet zo snel gaan' :+ :=
@JOanieke dat is fijn!

Hier morgen dus foto sessie voor mijn huidige appartement, is een van mijn honden net loops geworden >;) dus moet vlak voordat de fotograaf komt nog maar ff heel snel mijn huis door met de dweil ^) honden besteed ik ff paar uurtjes uit. Heb boel zelden zo opgeruimd gehad :P

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 21:08

Dank jullie wel allemaal! Ik ben nu ons eigen huis verkoopklaar aan het maken, wat kan een mens veel zooi verzamelen in 14 jaar tijd _O- .

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 21:22

Wij gaan ook de woningmarkt op vanaf 2021. Hebben een gesprek gehad met een hypotheekadviseur en de maximale hypotheek berekend. Helaas doordat ik 50% ben afgekeurd voor werk is de hypotheek niet erg hoog. We gaan zoeken in de prijsklasse van 225.00-235.000, we kunnen dan nog wel ongeveer 10.000 eroverheen mits dat gefinancierd wordt want zoveel spaargeld hebben we niet (althans, hebben we wel maar willen we in kosten koper en inboedel steken). Ik ben benieuwd of we er tussen gaan komen.. we hopen toch wel binnen een jaar iets te kunnen kopen. Als ik de verhalen hier lees schrik ik wel.. anderzijds heeft mijn zus afgelopen zomer maar € 8.000 boven de vraagprijs hoeven bieden en dit gefinancierd gekregen. Dit was in dezelfde prijsklasse als wij in komen..

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 22:24

In welke regio zoek je Anne_bento?

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 23:22

Ik denk dat het inderdaad erg van de regio afhangt. Zoek je in Utrecht, Amsterdam, Rotterdam of een andere grote stad is dat wel echt een speld in een hooiberg. Welke regio zoek je Anne_Bento?

Maar het kan zeker wel. Er zijn al diverse voorbeelden langsgekomen in het topic. Succes met de zoektocht!

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 04:41

Ik zoek in Heerhugowaard en Alkmaar..

C_estmoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 09:28

Wij hebben gisteren een bod uitgebracht! Het gaat om een ex-sociale huurwoning waar we voorrang op hebben ivm achterlaten huurwoning.. Tot dusver zijn wij de enige (met voorrang) die geïnteresseerd zijn dus nog even duimen t/m dinsdag, en dan hebben we misschien zomaar een huis! :o

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 10:07

C_estmoi schreef:
Wij hebben gisteren een bod uitgebracht! Het gaat om een ex-sociale huurwoning waar we voorrang op hebben ivm achterlaten huurwoning.. Tot dusver zijn wij de enige (met voorrang) die geïnteresseerd zijn dus nog even duimen t/m dinsdag, en dan hebben we misschien zomaar een huis! :o

Wat goed! Wij komen ook vanuit een sociale huurwoning, misschien geldt zoiets voor ons dan ook wel.. kan wel interessant zijn

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 10:45

Wij wilden bieden op de sociale huurwoning waar mijn schoonmoeder uit ging en waar mijn vriend ook 20 jaar heeft gewoond. Maar we kregen geen voorrang, moesten maar gewoon meebieden met de rest. Hadden we geen zin in, en ben blij dat we nu een leuker huis hebben gevonden :D .

C_estmoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 11:10

Rinske schreef:
Wij wilden bieden op de sociale huurwoning waar mijn schoonmoeder uit ging en waar mijn vriend ook 20 jaar heeft gewoond. Maar we kregen geen voorrang, moesten maar gewoon meebieden met de rest. Hadden we geen zin in, en ben blij dat we nu een leuker huis hebben gevonden :D .

Haha kan ik me goed voorstellen in dat geval. Voor ons betekent het (hopelijk) dat we deze woning voor de vraagprijs kunnen krijgen. Dat is veel minder dan waar vergelijkbare woningen voor weggaan op dit moment (vooral ivm overbieden natuurlijk). Anders moeten we nog wel even blijven zitten waar we zitten..

Er gaat wel nog zeker €20.000,- eigen geld in deze woning hoor (de badkamer en keuken worden er uitgesloopt voor een herfundering door de woningbouwvereniging, en er ligt geen vloer in). Dat verklaart ook denk ik wel waarom er zo weinig geïnteresseerden zijn uit de huurwoningen.
Voor ons eigenlijk alleen maar een voordeel: het kan wel direct écht ons huis worden en helemaal naar eigen smaak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 11:36

Zonnebloem92 schreef:
Mijn moeder wil bieden op een huis.
Situatie schets:
Leuk huis die nu 2 weken te koop staat voor 279.000, in een buurt waar huizen meestal rond de vraagprijs weggaan (soms er iets overheen).
Ze vraagt nu aan mij wat ik zou bieden en hoe.

Zelf heb ik 4 jaar geleden direct een eindbod neergelegd van 290.000 op ons huis van 299.000, welke al 7 maanden te koop stond.
Maar waren andere tijden en dat huis stond al veel langer te koop.

Wat adviseren jullie?

Ik quote mijzelf even, maar ik wilde laten weten dat ze een bod van 275.000 heeft gedaan en deze geaccepteerd is *\o/*

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 11:42

Super fijn voor je moeder Zonnebloem! Dat moet zeker een hele opluchting zijn. :)

_KimmeL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 12:22

Gefeliciteerd Rinske!
Fijn dat het bod van je moeder geaccepteerd is Zonnebloem :D

Succes met de zoektocht anne_bento. Wij hebben ook 'maar' 8000 overboden, terwijl vrienden met +25k en zelfs +45k nog afgewezen zijn in dezelfde regio. Het is maar net geluk hebben.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 16:55

gefeliciteerd allemaal!
ik zag net dat "ons" huis op "verkocht onder voorbehoud" is gezet, jeej!
inmiddels een heleboel al in gang geschoten met onze hypotheekadviseur. Ook al met een makelaar afgesproken dat hij volgende week belt voor een afspraak om ons huidige huis te bekijken voor evt verkoop, maar nog niet te snel te koop zetten, eerst even zeker weten dat deze koop door gaat, anders zitten we straks zonder huis :)).

Gisteren ook al de 1e bak met tijdschriften uitgezocht, dus het uitzoeken van spullen is begonnen :) Op het gemakje alvast beginnen dan is het straks allemaal makkelijk verhuizen.

Marijke_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 11:30

Tof om hier succesverhalen te lezen, dat geeft toch een beetje moed :j

Ik heb deze week ook een bod uitgebracht (11% boven de vraagprijs), maar er was een investeerder die nog hoger bood en ook nog eens geen voorbehoud van financiering nodig had ;( Dus helaas.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 11:40

Marijke_1995 schreef:

Ik heb deze week ook een bod uitgebracht (11% boven de vraagprijs), maar er was een investeerder die nog hoger bood en ook nog eens geen voorbehoud van financiering nodig had ;( Dus helaas.

Gelukkig zijn er inderdaad ook nog genoeg mensen succesvol! Wat jammer dat het bij jou niet gelukt is zeg. In welk gebied zoek je? Zonder voorbehoud van financiering is ook iets waar de meeste reguliere woningzoekers niet tegenop kunnen. Even balen en weer verder!

Marijke_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 12:59

Yipee schreef:
Marijke_1995 schreef:

Gelukkig zijn er inderdaad ook nog genoeg mensen succesvol! Wat jammer dat het bij jou niet gelukt is zeg. In welk gebied zoek je? Zonder voorbehoud van financiering is ook iets waar de meeste reguliere woningzoekers niet tegenop kunnen. Even balen en weer verder!

Omgeving Amersfoort! Of eigenlijk gewoon in Amersfoort.
En ik ben heel langzaam misschien toch naar mijn ouderlijk dorp (Rijen) aan het kijken, omdat het toch wel pijn doet dat je voor dezelfde prijs daar in ieder geval nog een klein huis met tuin koopt in plaats van een appartement met 1 slaapkamer, maar daar ben ik nog niet helemaal uit.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 15:37

Amersfoort is inderdaad een dure! Heb ik ook wel naar gekeken maar wij zoeken nu wel iets verder weg.

Ik snap dat je toch iets anders overweegt om ook wat waar voor je geld te krijgen.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 17:21

wat balen marijke. na 1 januari betalen beleggers 8% overdrachtsbelasting, ben benieuwd of je dat gaat merken dat die niet meer mee bieden of toch voor een lagere prijs inzetten (of eigenlijk niet; hoop voor jullie dat je voor januari je droomhuis hebt kunnen kopen)

C_estmoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 13:56

pfff. We hebben net gehoord dat er toch nog een ander bod ligt op het huis, dus nu een definitief bod indienen, en dan horen we morgen als het goed is meer...

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 14:29

C_estmoi schreef:
pfff. We hebben net gehoord dat er toch nog een ander bod ligt op het huis, dus nu een definitief bod indienen, en dan horen we morgen als het goed is meer...

Veel succes.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 19:34

@c'estmoi wat weer zenuwslopend, sterkte. Bedenk goed tot hoe ver je wilt gaan, laat je de kop niet gek maken...