Kamerplanten asiel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 15:16

Hele mooie plank Hana! Waar heb je die steunen vandaan?

Bij Pipoos kun je wel macrame touw bestellen :j

Mijn begonia stekken, iemand die ze op naam kan brengen? :)
Afbeelding

Afbeelding

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 15:23

Ik heb macramé touw bij kadoonline besteld, twee bollen van 50 meter dacht ik. Wilde ook al gaan knopen :))

Wat een gave plank hanafubuki <3 ik zie hem al voor me helemaal vol met groen

Tutti_Frutti

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 15:27

Volgensmij had ik 3mm maar in principe moet die 2mm ook werken ja!

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 15:38

Dit zijn mijn hangers!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En deze twee kneusjes hebben het lastig... ze hangen erg slap en de een heeft al wat bruine randjes. Wat doe ik verkeerd?

Afbeelding
Afbeelding

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 15:42

Ik wilde vragen wat voor patroon jij had maar volgens mij hebben we dezelfde :D

Hmm de bovenste is een Thea he? Dat zijn wel drama Queens. Helaas geen tips hier behalve ze een liefdevolle aai over hun bol geven :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 15:44

Die Calathea zou ik inderdaad vooral gewoon even aankijken.. In de schaduw zetten met genoeg vocht (regelmatig sproeien en water) en hopen dat hij dan bijtrekt

Bamii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 15:53

magda_90 schreef:
Er zijn soorten die ik zo ruil en er zijn soorten waarvan de moederplant al dermate veel heeft gekost dat áls ik ze al zou snoeien, de stekken via verkoop gaan. :o

In mijn familie en vriendenkring wordt dat alleen bar slecht begrepen. Ik ga geen schaar zetten in een plant die mij dik 100 euro gekost heeft, hoe mooi ze hem ook vinden. -O-

Bami, bedankt! Nog gaat de CWF goed inderdaad. Ik hoop met deze nieuwe verhuizing ook. :o

Oh echt joh? Zo heb ik ook mensen die via prive berichtjes gaan vragen of ze stekjes gratis mogen hebben, want ze zijn nog maar een beginner. Tja als dat net om stekjes gaat die ik 3 maand lang heb verzorgt liever niet, maar ze mogen dan wel mn graslelies of sedums. Die hoeven ze dan weer niet :P
Rio begrijp ik dat je die verkoopt, mag de tijd daar zijn mag je me wel een berichtje doen met de prijs :D

Tutti frutti, ik gok zo op lage luchtvochtigheid. Ik heb daar nu ook last van, sproei meerdere keren per dag maar ze blijven zielig. Hopen dat het weer bijtrekt

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 15:55

Ik haal macrame touw bij de Wibra. Fijn materiaal! Al maak ik er niet zoveel ingewikkeld knopen in hoor, haha! Kan online het bolletje niet terugvinden. Ze hebben zwart en creme/wit :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 16:01

De houders komen van Barndeur.nl :D

Afbeelding

Het was heerlijk rustig!

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 16:28

Had al begrepen dat caletheas klagers zijn... dan dus lekker blijven sproeien en wateren! Hopen dat ze bijtrekken.

Mooie aanwinsten hierboven en fijn dat het rustig was!

Gebruik telkens hetzelfde patroon inderdaad :+ ga nu nog 1 andere maken voor een iets bredere pot qua omtrek. Die past hier niet tussen. Als je het eenmaal door hebt maar je er in 30min zo een!

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 16:31

Ik heb macramé besteld! In het zwart, 200 meter volgens mij :)

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 16:39

Hoi, ik kom even onder de meeleessteen vandaan voor advies.

Ik zou graag in de rechterhoek, waar nu de orchidee staat, een andere hoge plant willen hebben. Alleen is het een vrij donkere hoek.
Afbeelding

Ik wel graag nog een Calathea of Dieffenbachia, maar wel graag een plant met overlevingskans. Wat voor plant zouden jullie aanraden voor deze plek?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 16:40

Als je overlevingskans wil, zou ik eens kijken naar een Zamioculcas.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 16:44

Wat jammer van mensen die zeuren om stekjes :n

Die lange plank aan de muur is geweldig en ik zie hierboven ook mooie hangers! Moet ik me ook maar eens in gaan verdiepen als er binnenkort een keer een kat in huis komt :+

Jammer van de sneue kneusjes hierboven :\ had hier wel een andere calathea soort maar die is dus echt flink bijgetrokken met 2 keer daags sproeien en niet te direct zonlicht. Hopelijk knappen deze ook snel op.

Mooi gevuld winkelwagentje <3

Wat grappig die ervaringen met moeilijke alocasia’s := hebben jullie dat met specifieke (sub)soorten? Ik heb hier een alocasia amazonica en dat is echt by far Mn makkelijkste plant op de cactussen na.

Afbeelding

Die staat hier lekker aan het raam naast de yucca stammetjes :D Wel 1 keer een geheel geel verkleurd blad gehad, die was precies onder een ander blad gaan groeien dus dat schoot niet op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 16:46

Ik heb een Polly gehad die was met een week dood -O- en een Olifantsoor (stek). Kon beiden niet fatsoenlijk in leven houden. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 16:56

_San87_ schreef:
Als je overlevingskans wil, zou ik eens kijken naar een Zamioculcas.

Dit idd. Een Calathea zou het echt goed doen op die plek maar is niet bepaald de makkelijkste plant. Dieffenbachia's willen in mijn ervaring echt veel meer zon (die van mij staan allebei tegen een raam op het zuiden aan en doen het daar heel goed). Mijn rubber plant (ficus elastica) staat in een soortgelijk hoekje en die doet het daar ook top.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 17:13

Calathea zou ik ook niet doen als je overlevingskans wilt inderdaad. Zamioculcas is wel een makkelijke die ook een wat donkerder hoekje niet erg vind. Of een al wat grotere sansevieria? Die vinden donker ook niet erg en zijn sterk.

Jaloers hanafubuki! Lekker gevulde kar heb je <3 en fijn dat het rustig was! Het was hier bij de supermarkt ook super stil, helaas hadden ze geen leuke planten meer, dus heb ik het bij de boodschappen moeten houden -O-

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 17:27

Ik raad ook een ficus elastika aan! Wij hebben er nu 1 sinds 3 weken. Hij stond bij mijn moeder dichtbij het raam en bij ons ver van de ramen af, en doet het echt top! Is ook redelijk compact maar wel hoog, dus past goed. Een ZZ kan nog wel eens wat naar de zijkanten hangen en je beeld gaan blokkeren...

Prachtige alocasia hierboven <3 die wil ik ook!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 17:29

Oeh Memories die doet het inderdaad goed!
Heb de olifantsoor nu naast mijn pannekoek neergezet bij het raam zodat hij zon krijgt, zag een filmpje waarin werd veeteld dat mensen ze in hele warme landen zelfs op het zuiden hadden staan in de zon.

Wow Hanafubuki, die stippenbegonia is groot!

Kon dit potje niet laten staan(kwantum) O:) Ben natuurlijk ook een cat & plantmom :))
Afbeelding

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 18:23

Dat potje! <3
En superleuk die geknoopte hangers. Zoiets wil ik ook nog eens maken.

Mijn pannekoekenplant heeft baby's gemaakt. Heb er eentje gestekt, ben benieuwd of ie het overleeft.
Is de eerste die ik zelf stek. :D

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 18:37

Ik heb het boek stek je plant gekregen van mama botanica, nu wil ik nog meer planten en nog meer stekjes <3

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 19:08

Mandarijn schreef:
Dat potje! <3

Mijn pannekoekenplant heeft baby's gemaakt. Heb er eentje gestekt, ben benieuwd of ie het overleeft.

Heb je hem nu eerst in het water staan? Had mijn eerste baby ruim een week geleden in water gezet en zaten nu al langere wortels aan dus vanmiddag in een potje gedaan. Blijft nog even spannend :P

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 19:16

Air schreef:
Mandarijn schreef:
Dat potje! <3

Heb je hem nu eerst in het water staan? Had mijn eerste baby ruim een week geleden in water gezet en zaten nu al langere wortels aan dus vanmiddag in een potje gedaan. Blijft nog even spannend :P

Ja, hij staat in water inderdaad.
Dat klinkt positief! Ben benieuwd. :))

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 19:29

Die alocasia Amazonica is hier echt een ramp. Hij heeft alle hoeken van het huis al gezien, voeding/geen voeding, veel water weinig water en er is nog maar 1 klein blaadje over die ook geel wordt := Van de overige stammen zijn er een soort van knolletjes over waar wel iets nieuws uit lijkt te komen incl schimmel _O-

Chantalla ik zou gaan voor een Calathea Orbifolia. Die oogt heel mooi vol en is niet moeilijk! De stengels gaan wat hangen als ie water nodig heeft (dat is wel bijna elke dag hier trouwens). Maar dat is hier een van de makkelijkste, grootste en mooiste planten.

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 23:06

Bedankt voor de adviezen, ik ga er naar kijken!