[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 10:47

mirriezz schreef:
Ja, het is wel waardevol dat mijn pa dit nog mee krijgt. Ik denk dat hij nooit de kans zal hebben om binnen te stappen, maar met foto's en de brochure kan hij iig een beetje meekijken.

Revanches: het huis wordt/is in een paar weken gebouwd. Sinds vorige week staan de gevels en vloeren etc van het laatste huis van ons rijtje. Dit wordt allemaal in 1 dag per huis gezet. Komende weken zullen ze veel vanbinnen af kunnen maken en dan is t nog 2 weken wachten op de nuts-bedrijven. Half juni zouden we dan de sleutel krijgen.

Maak een filmpje! Geef hem op die manier een rondleiding! (als dat nog lukt)

LinsxDot

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 10:52

Nieuwbouw is altijd ontzettend leuk!

Vanavond komt makelaar pipo 1 :') hele huis is aan ze kant en opgeruimd nu de honden op balkon zodat alles schoon blijft verharen ontzettend :') merk dat ik best zenuwachtig word

sas27

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 11:13

Ik heb een vraagje aan degene die al met een hypotheek bezig zijn geweest.
Hoe hebben jullie het geregeld met de waarborgsom?
Hoe hebben jullie deze betaald? Uit eigen middelen of dmv een andere financierder?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 11:16

sas27 schreef:
Hoe hebben jullie deze betaald? Uit eigen middelen of dmv een andere financierder?

Weer wat nieuws gehoord, is dit bij élke koop zo? (heb even wat gegoogled)

Ik volg even welke reacties hierop komen.

sas27

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 11:22

dit is iets wat standaard in het voorlopig koopcontract staat ja!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 11:32

Wij hoefden dit niet te betalen omdat de waarborgsom verliep op de dag van het passeren van de akte. Volgens de verkopende makelaar gebeurde dit heel vaak.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 11:34

Mirriez spannend zeg. Fijn dat de financiële situatie meevalt en het huis ook op korte termijn klaar is. Heel veel sterkte met je vader!

Lins ben benieuwd wat de makelaar gaat zeggen.

Over de waarborgsom: dat is bij mijn weten gewoon onderdeel van je hypotheek. Althans mits je het daarna niet kwijt bent omdat denk op niet doorgaat. Bij ons is dat door dezelfde instelling geregeld ton we ons huidige huis kochten.

Wij hebben straks de 2e bezichtiging. Ben benieuwd!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 11:35

Als je de waarborgsom betaald met andere financieerder krijg je dan geen BKR registratie?

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 11:38

Ik ook op wat verf dingetjes na en de badkamer is dit zon fijn groot appartement! Alleen 8 trappen is waarom wij weg willen :') zie net dat er 1 verkocht is op zelfde hoogte hij stond voor 99.000 te koop dan gaat mijn twijfel weer toeslaan

sas27

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 11:42

Charaz daar was ik dus ook bang voor, de verkopers van ons huis willen de waarborgsom ineens al twee weken na onvoorwaardelijke verkoop van ons huis hebben terwijl in koopcontract staat 8 weken daarna tegelijk met de bankgarantie.
Gaan we dus niet doen maar was benieuwd of meer mensen met dit bijltje hebben gehakt.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 11:53

Waarborg som is bij mij mijn contante geld dat ik moet inbrengen. Tenminste als alles doorgaat. Blijft hard werken en nu vooral duimen dat voorbehoud flink verlengd wordt. Zo nee houd het voor dit huis op. -O- Zetten we overzetten op naam van ex wel door en zoek ik verder.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 12:58

Waarborgsom kan je zelf voorschieten of een bank laten regelen (dat kost geloof ik 175 euro)
Bij ons zat het allemaal zo dicht op elkaar dat we het niet hoeven doen

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 13:02

Ik lees regelmatig bij maar post niet zoveel...

Wij zijn vorig weekend gaan kijken met ouders en schoonouders.
Omdat het echt een groot project is/ zou worden (zowel in tijd, plaats als financiering) komen ze dit weekend langs om even te bekijken wat we van plan zijn.
We denken misschien aan iets commercieels, gaan ze akkoord kunnen ze mee in het verhaal stappen.

iig staat de neus van vriendlief en ik al in dezelfde richting en moet ik hem soms nu kalmeren ipv omgekeerd :=

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 13:08

sas27 schreef:

Wij hebben het zelf overgemaakt, maar je kan het ook via bank oid regelen

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 13:22

Nu breekt mijn klomp hoor...
Krijg net een mailtje van de afdeling perspectiefverklaring dat die op de post is gegaan... WTF... :+
Terwijl ze me gisteren vertellen dat die on hold staat, vanwege nieuw contract...

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 13:35

Spannend optiwolk! Maar ook leuk!

Janine: dat is wel bizar ja. Wel goed nieuws, toch? Fijn dat die verklaring onderweg is.

We gaan denk ik binnenkort een rondje skypen door het huis heen, dan kan mijn pa ook meteen vragen stellen en kunnen we 'inzoomen' op de dingen die hij interessant vind.
Gisteren waren we zo verrast dat we nog konden kijken dat we niets bij ons hadden en nergens aan gedacht hebben. Mijn vriend heeft op den duur nog een paar foto's gemaakt met zijn telefoon. Ik was echt heel erg op mezelf aan t focussen. Wil ik dit echt?
Het uitzicht van het huis is wel echt super. zal mijn vriend eens om een foto vragen om hier te posten.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 13:40

Ik denk het Mirriezz, eerst zien dan geloven :')

Wat een goed idee om te skypen!!!

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 13:55

Ik snap t Janine! Dat had ik gisteren ook heel erg. Mijn vriend vond t financieel allemaal wel mogelijk, ik wilde het graag eerst zien, voor ik daar vanuit zou gaan

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 14:01

Lins hoe is het gegaan met de makelaar?

Mirriez voor jullie dus een andere tijdsdruk, snelle oplevering en heel,erg duimen dat je vader het nog gaat meemaken. Skype is dan wel heel slim.

Janine vreemd zeg maar ja wel leuk.

Hier opeens de boel in stroomversnelling. Binnen ongeveer 24 uur is richting bepaald. Convenant al aangepast met andere acte van verdeling en zou uiterlijk morgen hypotheek aangevraagd kunnen worden, eindelijk. Alleen nog geen bericht terug van makelaar over weer verlengen van voorbehoud. Dat is nog spannend. Maar ik zit er wel zo in, wil verkopers dit niet dan zal dit huis niet voor mij zijn geweest en zoek ik rustig verder. Alleen dan zonder eigen huis op mijn naam.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 14:06

Spannend Karuna! Jij en je ex komen er wel goed uit samen? Heb even geprobeerd terug te lezen gisteren, maar kwam er niet helemaal uit. Ik zal voor je duimen!

Met betrekking tot die waarborgsom, hoe zit dat met obv financiering? Gezien ik nu met dat gedoe zit :+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 14:08

Dat je het huis koopt tenzij je aantoonbaar de financiering niet rond krijgt. Die termijn is erg belangrijk. Vlieg je daar overheen zonder bericht kost het je 10 % van de aankoopsom als schadevergoeding aan de verkopers omdat huis uit de verkoop is in die periode. Dan is huis weg en geld ook.

Janine heeft wel heel veel moeite en stress gekost lange periode ook. Maar eindelijk zit ee schot in.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 14:10

Karuna de bobo komt om half 5 heb zo laat mogelijk gedaan zodat me vriend ook thuis is. Wat doen jullie eigenlijk met huisdieren? Ik heb 2 drukke springerige honden dus doe ze op balkon

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 14:11

Dat is ook een van mijn problemen hier. Ik zou ze in de auto zetten en die van oprit afhalen hier.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 14:12

Ik geloof dat dan me hele auto afgebroken word :') ik heb een auto uit 2016 dan is me hele interieur met krassen en deuken hahaha

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 14:15

Komt de makelaar alleen kijken of ook meteen foto's maken?

Mijn zusje heeft al twee makelaars er bij gehad. Heeft de hond (grote blaffende rotweiler, en met groot bedoel ik echt HUUUGE) gewoon erbij gehad hoor. Alleen het advies om bij bezichtigingen de hond ergens anders onder te brengen. Met foto's maken kan je in principe ook gewoon de honden in de buurt hebben, gewoon niet op de foto ;)