[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_helga_

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 19:23

Gecondoleerd juval!

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 19:28

Nee juval! Het zit je niet mee. Heel veel sterkte en gecondoleerd :(:) !!

Zeist is niet mijn zoekgebied maar alvast veel succes bij de verkoop.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 19:43

Gecondoleerd Juval.
Heel veel sterkte.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 19:48

Gecondoleerd Juval. Heel veel sterkte.

Helaas ook niet mijn regio en ook in mijn netwerk is er verder niemand in die regio op zoek. Ik zal ogen en oren wel open houden voor je.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 19:50

@Juval: pfff, wat vreselijk, heel veel sterkte :(:) :(:) :(:)

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 19:52

Jeetje juval. Gecondoleerd.
En wil je veel succes wensen bij de verkoop.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 21:21

Gecondoleerd Juval, wat verdrietig van je moeder.. Succes bij de verkoop.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 13:06

Gecondoleerd Juval.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 13:18

Verdrietig nieuws Juval, gecondoleerd. Heel veel sterkte en succes met de verkoop van het huis. Hopelijk vind je snel een enthousiaste koper!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 13:47

_helga_ schreef:
Er staat nog een huis te koop in die straat heeft alleen een iets andere indeling in de woonkamer/ keuken.
Die staat te koop voor 199.000
Woon oppervlakte etc. Is het zelfde als dat andere huis.

Edit: het andere huis heeft wel een vernieuwde badkamer en keuken is ook prima.

dan is de vp best pittig voor dat huis Helga, ik bedoel zelfde vp voor uitgewoond hok wat hopeloos verouderd is op sommige vlakken en een woning die gewoon netjes gemoderniseerd is
ik zou eerder nog op de 170 beginnen dan 175 , bank zal wel een zo hoog mogelijke prijs willen vangen, maar ik zou voor mezelf echt even heel duidelijk willen hebben wat je er max aan uit wil geven wat betreft koopprijs.

Juval, gecondoleerd

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-14 13:51

Jeetje Juval, gecondoleerd... :\

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 13:53

Och Juval.....sterkte hoor!

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 14:27

Juval, gecondoleerd en heel veel sterkte met de afwikkeling :(:)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 23:16

Juval, gecondoleerd... Heftig zeg!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 12:37

juval gecondoleerd.

Wij gaan vandaag de makelaar bellen dat we akkoord gaan met het eindbod . :D

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 12:43

Goed nieuws horsii!
Voor jullie eigen huis of dat huis wat je op het oog had?

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 13:11

Spannend horsii!

Wij hebben vanavond een tweede makelaar op bezoek, zodat we kunnen vergelijken. Hoop dat we eruit komen, dan kan de boel in gang gezet worden. Heb nl. van het weekend zó'n gaaf huis gezien, zou daar dolgraag actie op ondernemen <3 Maar vrees dat die onder onze neus weggekaapt zal worden, staat tegen een hele scherpe prijs en ziet er supergoed uit, dus zal ons vast niet als enige opgevallen zijn... Eerst ons eigen huis weg, maar dat kriebelt wel met zulke huizen!

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 16:45

Gecondoleerd juval.
Fijn horsii!!

Zitten er hier bokkers die verhuren? Zo ja, wat is jullie indruk van de 'huurmarkt' momenteel? En mag ik dan iemand pb'en met wat vraagjes hierover? :o

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 16:48

@helga voor ons eerste eigen huisje. Wonen nu nog thuis.
Makelaar was er niet maar het wordt door gegeven.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 16:52

Mijn huis is verhuurd.

Mijn ervaring is dat de verhuur-markt ook dunnetjes is momenteel.
Vijf jaar geleden kreeg ik nog 1650 euro per maand voor mijn volledig gemeubileerde en gestoffeerde huis waar 1 expat van een bedrijf in ging.

Toen die er na anderhalf jaar uit ging heeft er nog anderhalf jaar een andere expat van een ander bedrijf en via een andere tussenpersoon in gezeten voor ik dacht 1350 euro per maand. Daarna nog een jaartje weer een andere expat voor iets van 1200 per maand en nu sinds een poosje een Nederlander voor 900 euro per maand... daar moet ik dus maandelijks nog zelf geld op toe leggen -O-

En ik begreep van de verschillende verhuur-bedrijven dat er nu heel veel gezocht (en gevonden) wordt van een vergoeding van zo'n 400 euro per bewoner dus dan mag ik al niet klagen met mijn 900 voor 1 bewoner denk ik.

Hier weer de vraagprijs omlaag gehaald trouwens. Van origineel 299.000 euro (advies van 3 verschillende makelaars) nu naar 235.000 euro.... en dan is het nog maar de vraag of er überhaupt een kijker komt vanwege de vele mensen die hun huis 20 jaar geleden voor 50.000 euro gekocht hebben en er niet om geven om het voor 2 ton in plaats van 3 ton te verkopen, die maken dan nog een beste winst -O-

Hamont

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 16:59

Sterkte Juval :( Ik kan me voorstellen dat je van die makelaars af wil zijn, het blijft toch maar een beetje een ondoorzichtig gedoe en spelletjes spelen naar mijn mening.

Kun je het huis niet via makelaarsland te koop zetten, dat je een hoop zelf kunt doen? Of juist alles uit handen geven, dat je pas wat hoort als er iets serieus is. Die keuze heeft mijn vader gemaakt bij de verkoop van mijn oma's huis.

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 17:05

@pmarena: Thx voor je antwoord. Jammer dat je er nu moet op toeleggen. Ik zou ons huis (dat nog gekocht moet worden :+ ) wel verhuren voor een heel pak minder, maar wij zitten dan ook in een andere categorie te kijken heb ik de indruk. Ik vraag wel even na bij de makelaar hoe de verhuurmarkt momenteel zit hier in de buurt...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 17:18

Het verschilt qua prijzen natuurlijk ook enorm of je een huis kaal verhuurd of met alles er-op-en-eraan, zoals voor expats zoals bij ons: die mensen hoeven alleen maar kleren en een tandenborstel mee te nemen in principe want tot de washandjes en glazen aan toe die zijn van ons en horen bij het huis zeg maar :)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-14 17:29

Och jee pmarena, dat is wel een heel groot verschil. Dat zou je toch moeten merken in je kijkers? (Of in elk geval op het aantal wat jou huis op Funda bekijkt...) Ik hoop voor je dat deze fikse verlaging je wat gaat opleveren.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 17:41

De makelaar was lekker bot in ieder geval, zo van "tja als je ziet dat die-en-die huizen voor rond de 2 ton weg zijn gegaan dan komt er natuurlijk niemand naar jouw huis kijken voor 2,5 ton".

En ook steeds noemen dat er eerder in de straat een zelfde type woning rond de 225.000 is verkocht en dat mijn huis daarom te duur is.

Terwijl ik toevallig weet dat dat betreffende nog in de staat van 1978 was....maar dan helemaal uitgewoond. Echt àlles moest gestript worden. En mijn huis waarbij alles al dubbel glas en kunststof is, kamer vergroot, hardhouten vloer, super-de-luxe overcomplete keuken met vloerverwarming / inductie / grillplaat / heteluchtoven / magnetron / Amerikaanse koelkast / vaatwasser allemaal van ATAG (of AEG, weet ik niet eens meer :o ), mooie nieuwe badkamer met hoekbad en aparte douchecabine, groepenkast vernieuwd met 12 groepen, een alarm, Vaillant CV-ketel.... en alles uit 2005 en daarna amper gebruikt.

Dan kan je zeggen wat je wilt, maar dan is het toch bizar om dat verschil niet te zien als toegevoegde waarde -O-

Er staat 1 soortgelijke woning te koop. Die heeft een wat ruimere tuin en dakkapel, en daar vragen ze 229.000 voor. Maar dat is nog allemaal hout en lang niet zo gemoderniseerd en ligt vooraan naast de ingang van de wijk dus daar komt veel verkeer langs aan 2 kanten.

Maar ook daar komt niemand kijken, ook omdat de prijs te hoog ligt volgens de makelaar.

Maarja dat is dus vergeleken met woningen die belachelijk goedkoop aangeboden worden... op hun advies aan de eigenaren, zo van: voor jullie maakt het toch niks uit, je hypotheek is al bijna afbetaald.

Zo halen ze zelf de prijzen naar beneden -O-