Topic telefoonkeuze

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 10:59

jep, precies :)
veel bekende toestellen hebben die wel, maar achhhh je kunt niet alles hebben :p

Eerst maar eens een phone vinden haha.

superpony

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 13:53

Ga het toch maar hier eens vragen.

Mijn man, ik en zoon mogen verlengen en hebben alle 3 wel een nieuwe telefoon nodig. We zitten al jaren bij T-Mobile en eigenlijk nooit problemen mee.
We hadden al enkele keren Sony Ericsson gehad en nu alle 3 een HTC. We hadden laatste keer verlengd voor 2 jr en dat hebben ze net niet helemaal netjes volgehouden helaas.

Onze zoon wilde eigenlijk de i-phone 5. Maar na wat zoeken en lezen wil hij misschien wel gewoon een android. Vrienden hebben een Samsung S4 en S5 en zijn daar tevreden over. Andere vrienden hebben een google telefoon?

Mijn man heeft op zijn werk weer een collega die de Samsung niks vond.

We hebben toen verlengs bij Topdeals volgens mij en betalen 2jr lang 20 euro voor iets van 200 min/smsjes en dacht 250mb. Meeste gaat op Wifi.

Nu was mn zoon met mn moeder bij een KPN winkel die beweerde dat je voor 4G minimaal 1000mb moet hebben?? Is dat zo? Hij zit meestal op school of thuis op wifi. Hij heeft als enige 500mb en maakt dat nooit op nu.

Andere vraag is of we toch zullen overstappen. Tele2 is vaak wel goedkoop wat ik her en der zo tegenkom. Zelfs als je alles in 1 neemt, dus ook tv thuis is het stukken goedkoper dan nu. We hebben nu KPN tv en i-net. Maar altijd zonder problemen en dat is ons ook wat waard.

Eigenlijk vind ik de nieuwe abonnementen erg duur worden. Nu 3 abo's van 20 euro is 60 euro pm. Nu kom je op 30 euro per abo en dat is alweer 90 euro. Vind dat zelf een groot verschil en heb het er eigenlijk niet voor over.
We kijken dan ook dat zoonlief wel zoiets neemt, maar wij het simpel houden met weinig mb's en niet het nieuwste toestel.

Stof en waterdicht zou wel weer fijn zijn. Maar we willen niet zo een monsterlijk groot toestel. We hadden eerst die kleine Sony ericsson dingen en nu dus een ''gewone'' maat htc. Moet echt niet groter. Wel stevig en stabiel. Ik heb een hoesje en die van mij leeft nog ondanks 100x ernstig gevallen.

Ben benieuwd naar wat tips. Heb al 20 pagina's teruggelezen en twijfel nu sterk over Samsung bijv.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 14:16

ik heb net verlengd met de galaxy S4 (deep black, sucker voor dat soort dingen, maar die andere finish van de achterkant maakt het echt een stuk mooier )
mijn laatste(huidige) samsung (galaxy s advance) beviel me zo goed, ook qua heel blijven , want ipv 4 per jaar, doe ik nu al bijna twee jaar met mijn telefoon , dat ik maar gewoon lekker op samsung ben blijven hangen.
nieuwste van het nieuwste hoef ik niet want ik merk dat ik met mijn verouderde apparaat ook vrijwel alles kan wat ik wil kunnen met het apparaat , het enige wat ik nu heb is dat bepaalde zaken online niet laden ivm verouderd besturingssysteem en met mijn enige spelletje wat ik op mijn telefoon speel (simpsons tapped out) is een groter scherm fijner.
als de s4 binnen is , trek ik de advance leeg en update ik hem van 2.een beetje naar 4.nogwat qua besturingssysteem en gaat ie door naar vriendlief.
ben benieuwd hoe lang het beestje aan de praat blijft want zoals gezegd, tis al wonderbaarlijk dat ie mij al zo lang overleefd.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 15:10

Ga niet alle drie tegelijk over naar Tele2, dat gaat een hoop gezeur opleveren. Ze zijn er erg strak in namelijk om eventueel frauderen te voorkomen.

Je kan kijken of je bij KPN een familievoordeel kan afsluiten icm Hi. Kan je wel wat voordeel opleveren, je kan je daarvoor het beste even informeren bij een KPN/Hi winkel.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 15:44

Oke, raar van tele 2 eigenlijk, want als jaren trouwe klant bij T-Mobile mogenz e toch wel aannemen datw e nette klanten zijn.

We hebben al naar KPN gekeken, maar vind het in totaal geen enkel voordeel opleveren eigenlijk. KPN zelf heeft maar beperkte abonnements keuzes en met de korting komen we net zo duur uit als bij bijv een topdeals. We hebben 3 abonnementen, dus krijgen dan 20 euro korting. Wij hebben geen vaste telefoon.

Zag dat Ben ook iets goedkoper is. Wel grappig, mijn T-Mobile abonnement is al zo oud dat mijn kaartje nog van Ben is. Ben is toen T-Mobile geworden, maar mijn kaartje leeft nog steeds.

Zie trouwens bij Tele2 erg veel negatieve reacties over klachten afhandeling en dergelijke. Dat zie je wel bij dat soort bedrijven.....Wij hebben ook een kleinere groene energieleverancier, maar waardeloze administratie.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 15:56

Is het wel echt waar dat je voor 4G echt minimaal 1000mb moet hebben per maand? Onze zoon gebruikt nu zijn 500mb niet eens op.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 16:33

ik zie de toegevoegde waarde van 4G niet zo , zeker als je veelal van wifi gebruik maakt en de pakketgegevens maar beperkt gebruikt .
als je nou echt heel veel via mobiel internet online gaat , veel sites gebruikt die flink data bevatten, vooruit, dan kan het misschien toegevoegde waarde hebben, maar een beetje appen, facebook checken , een spelletje en wat forummen bijvoorbeeld, dan is 3g vaak meer dan voldoende
ik heb ook 500 mb en maak dat meestal niet op ivm veelal toegang hebben tot wifi, om dan maar naar de 1000 mb te gaan om maar 4G te hebben wat voor mij niet echt spannend veel toevoegd...neuh :n

Tele 2 zou ik even goed over nadenken trouwens, klantenservice is om te janken, worden best wat oepsies gemaakt etc , zou dan eerder bij telfort kijken, maakt gebruik van het kpn netwerk en is redelijk betaalbaar .
zeker met "na tien minuten gratis " zit dan wel fair use policy aan, maar moet zeggen dat ik er nog nooit ge emmer mee gehad heb .
mocht telfort of welke provider dan ook, in hun eigen shop niet de gewenste telefoon hebben, regel je het gewoon via een ander verkooppunt.
ik heb nu via gsm easy mijn abbo verlengt , betaal ik nog een euro minder p/m als dat ik bij telfort kwijt zou zijn als k direct bij hen had verlengt

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 18:12

Tja, hij is 17 en dan willen ze dat graag. Ik zal nog eens overleggen, maar veel moderne toestellen die hij bekijkt hebben het wel. Het was de KPN winkel die hem dat vertelde dat hij dan wel 1000mb moest hebben. Elders las ik dat het komt, omdat je zo snel surft en je mb's er dan doorheen gaan.

Volgend jaar gaat hij studeren en heeft hij het toestel nog. Dan zit hij bijv veel in de trein en zal hem daar veel gebruiken, denk ik.

Tele2 is goedkoop, maar las ook een slechte klantenservice.

Wij hebben nu inderdaad al enkele keren verlengd via een andere site zoals typhone, GSM topdeals etc. Is tot nu toe goed gegaan. Maar ik vind de abonnementen wel duur geworden. Of je moet heel kaal gaan en veel bijbetalen. Onze zoon wil wel wat bijbetalen, maar vind het onzin dat het honderden euro's wordt.

Wij willen gewoon bellen, sms-en, wat i-net en mn man heeft er veel muziek op staan, evt een spelletje. Ik speel geen spelletjes en kijk alleen wat op fb en maak foto's. What's app amper en heb verder geen andere media waar ik op zit.

Navigatie gebruiken we wel en soms google. Goede batterij zou fijn zijn. Maar echt niet zo een groot toestel

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 18:13

Ik heb al bijna 2 jaar een sim only abonnement bij Tele 2 en heb nog nooit problemen gehad met de (klanten)service!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 18:17

Bij Tele2 is thuis internet en tv ook stukje goedkoper, maar durf het niet goed aan. We zitten bij budget energie, eigenlijk voor de prijs en omdat die groen zouden zijn, maar wat een drama bij de klantenservice...........Dus dat soort bedrijven ben ik wel huiverig voor.

Daarbij kost bij de meeste een nieuwe abonnement 20-30 euro aansluitkosten. Dan is het voor ons 60-90 euro en niet eens meer zoveel goedkoper als het maar enkele euro's per maand scheelt. Daar ging ik bijna aan voorbij zag ik al.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 18:30

mijn ouders hadden thuis tele 2 , was serieus een drama, daarna toch nog een mobiel abbo , was ook een drama...niks ana het handje, tot er iets mis gaat en er iets opgelost moet worden :=

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 20:10

_Bitje_ schreef:
magootie schreef:
Ik wil me hier melden!

Ik heb sinds deze week de nieuwste Sony telefoon! De Sony Xperia Z3 Compact! Fantastisch ding! Kreeg omdat het een pre-order was ook nog een gratig koptelefoon twv 150,- cadeau!

Ik ben wel blij met je reactie! Ik zat die telefoon ook te overwegen, maar met zo'n goed bericht wordt het hem dus zeker! Is ie ook lekker in de hand? Snel? goede tools? Echt waterdicht?

Haha toch nog iemand blij met mijn reactie! :D Ik had hem om deze reden ook geplaatst voor als mensen deze telefoon overwegen ;)
Ik heb hem nu dik 2 weken en hij is echt fantastisch!! :D Ligt super in de hand, erg mooi strak design, erg mooi scherm! Ik heb hem in de kleur orange die erg mooi is! Hij is erg snel en de camera heeft ook een hoop leuke extra's erop zitten waar je leuke effecten mee kan doen! Ik krijg in mijn omgeving ook veel positieve reacties op mijn telefoon en mensen die hem ook overwegen te nemen ;)
Of hij waterdicht is hem ik nog niet getest, maar hij zou 1,5 meter onder water moeten kunnen ;)

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 19:44

Ik vraag me af...
Hoe werkt zo'n hoesje? Het lijkt me niet echt fijn... Ik zou bang zijn dat mijn telefoon eruit valt ofzo, maar ik wil wel heel graag een hoesje waar mijn pasjes inkunnen... :)

Afbeelding

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 19:48

Slechte ervaring met een hoesje waar je pasjes in kan doen...

Door zo'n hoesje ben ik m'n pinpas verloren, gelukkig weer terug gevonden :n

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 19:55

Ik heb altijd zo'n hoesje :)
Ik vind het juist ontzettend fijn... Maar dat hoesje wat ik hierboven heb geplaatst --> ik begrijp dat dat zwarte lijm is, maar dan kan ik het hoesje dus 1 x gebruiken... Ik kan niet "elke dag" een ander hoesje want op een gegeven moment plakt 't niet meer toch?

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 20:49

Ik heb er zo een.
Het is een soort sticker.
Je trekt er een plasticje af en dan kan je je telefoon erop plakken.
Geen idee of je het er meerdere keren af en op kan doen
Ik laat hem voorlopig zitten. :)F

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 11:38

Hoe is de Sony xperia e1?
Ik zoek telefoon van maximaal 120,-
telefoon van abonnement is kapot en ze vergoeden reparatie niet dus ik zit met abonnement kosten zonder telefoon vandaar laag budget..

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 11:42

Wat is er gebeurd met je toestel?

Ik zou ipv de Sony Xperia E1 kijken naar de Motorola Moto E, is een dual core telefoon met een 4.3" scherm, heeft een hogere resolutie dan de E1 en het werkgeheugen is met 1GB groter dan in de E1 (512MB). Ook krijg je straks als een van de eersten de Update naar Android 5.0 (Lollipop).

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 11:49

Ben Samsung galaxy s3 mini gewent dus minimaal dat soort kwaliteit. Ik Internet heel erg veel en redelijk vaak camera. Kijk wel graag naar helder scherm
zit barst in (al veel eerder gebeurd) & nu valt hij constant uit en dat vergoeden ze reparatie niet ivm barst..

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 11:50

De Motorola Moto E is beter dan een S3 mini.. :')

Kan je denk ik geen verhaal halen bij je inboedelverzekering?

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 11:54

Is dat een opkomend merk of?

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 12:02

Nee, een heel oud merk, maar maakt weer faam door oa de Moto X, Moto G en Moto E. En afgelopen week is bevestigd dat Motorola de Nexus 6 verzorgd.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 13:05

Okee dus geen nieuw Chinees budget merk wat direct weer kapot is haha?
Ik vind altijd beetje" eng" om uit bekende/veelgebruikte merkzone te stappen

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 13:21

Even als leek; De Motorola is al een heel oud merk en maakte altijd goede telefoontjes. Ze maken of maakten ook de bakkies voor politie, ambulance en brandweer bijv. En nu kijk ik tegen de tv ontvanger van KPN, ook Motorola.
Geen idee waarom ze een tijd stil hebben gestaan op mobieltjes gebied. Wij hebben de RAZR nog als laatste model gehad toen, die was populair.
Nu niet naar gekeken en nergens tegengekomen bij aan aanbieding, anders hadden we het serieus overwogen.
Succes.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 13:55

Android5!!!!!!! :oo
Lollipop!!!!!!
Komt dat ook voor de Galaxy s5 als update denk je? ?