leuk huisje, maar zou er zelf niet willen wonen. hou niet van zulk soort types woningen en al helemaal niet van buren lijkt wel erg groot! is dit een opstap woning of echt voor lange tijd? verder heb ik van die regels geen verstand GBA endergelijke klinkt mij ook onbekend in de oren.
klussen verkijken we ons niet op, en hebben ook zeker wel in het achterhoofd dat we altijd nog tegen kleine dingen oplopen. In theorie moet het lukken om met een week alles klaar te krijgen, maar dat gaat erg krap worden. zeker omdat ik zelf niet full time kan klussen met de dames, moeders past op maar die moet ook gewoon werken tussendoor (werk onregelmatig dus dat scheeld wel weer). denk zelf ook niet dat het gaat lukken hoor, maar we zien wel hoe ver we komen. Zaterdag komt aardig dichtij nu, maar kan me echt niet snel genoeg gaan
Voor je het weet is het zaterdag! Lekker veel dingen doen, dan is het zo voorbij!
Over 8 weken en 1 dag ( ) is het al 1 juni.
idefix4
Geplaatst: 05-04-11 11:17
Destino schreef:
@ Idefix, alles is dus af nu?
We wonen! Bed slaapt weer lekker en het meeste is weer te vinden. We rekenen op ongeveer een jaar wonen in dit kleine huisje en dan hopen we een nieuwbouwhuis te hebben wat er net naast/achter staat. Zodra dat klaar is, gaat dit huis plat. De verkoper heeft het in het koopcontract op laten nemen, dat hij de sloop voor zijn rekening neemt. Hij is aannemer en verwerkt puin en dergelijke allemaal zelf. De kosten ervan neemt hij ook voor zijn rekening. Schoongrond verklaring is binnen. Dus op de plek waar wij dat willen, mag gebouwd worden! Nog even wachten op groen licht van de gemeente.
Steffi: Volgens mij heb ik in het verleden wel meegewerkt aan annuïteiten financieringen voor dit soort woningen. De Rabo had er een clausule voor, waardoor dat kon. Of dat nog zo is? De rente was toen wel aftrekbaar. Deze huisjes waren toen wel voor permanente bewoning. Dat was netjes opgenomen door de gemeente toen.
lekker idefix dat het meeste weer te vinden is en je kan wonen en er gaat niks boven je eigen bed!
ja leuke dingen doen... de afgelopen weken ging de tijd wel snel, maar toen was het mooi weer dus lekker buiten bezig en nu regent het dus zit ik met 2 verwende kleuters in huis gekluisterd..
klopt, dat is wel lekker.. kunnen we de trailer vast inpakken met de eerste nodige spullen. dan kunnen de verwende kleuters ook weer naar buiten en hun ei kwijt dat is wel lekker..
Heeft iemand van jullie enig idee hoeveel je gemiddeld met 2 personen aan stroom en gas per jaar verbruikt in m3 en kWh? Ben aan het vergelijken, maar heb echt geen idee
Aii, da's wel moeilijk schatten. Wij hebben wisseltarief voor de stroom omdat we meestal alleen 's avonds thuis zijn. Na 21u gaat hier dan al het stroomvretende aan (wasmachine, vaatwasser, droger) met uitzondering van de elektrische kookplaat. Gas gaat hier hard, aangezien niets fatsoenlijk geïsoleerd is.. Over maart hebben we 253 m³ verbruikt.
Heb wel even op ons verbruik gekeken en in het oude huis (goed geïsoleerd, koken op gas) is over 2010 gebruikt:
Stroom: totaal 2815 kWh Gas: 1078 m³
Maar, ik ben pas in augustus bij mijn vriend komen wonen in het oude huis. Echter, is het verbruik daardoor niet extra omhooggeschoten.
Het huis is 250 a 280 m3 qua inhoud. Boven is enkelglas en beneden dubbelglas. Ik ga er vanuit dat het niet extreem goed geisoleerd zal zijn verder gezien de staat van het huis.. Koken gaat bij ons ook op gas!
Wat betalen jullie per maand? En bij welke leverancier?
Voor onze tussenwoning met een opp van 97m2 (weet niet wat de inhoud was), boven enkelglas en beneden dubbelglas, slecht tot niet geïsoleerd, betaalden wij met z'n tweeën circa 140 euro bij EnergieDirect.
Ik geloof dat we €80,- per maand aan gas betalen en €45,- aan stroom (piek-dal stroom), beide bij Oxxio. De inhoud van ons huis is 1280 m³ volgens opgave. Dubbel glas beneden zal al behoorlijk wat schelen! Boven heb je normaal gesproken de verwarming al bijna niet aan, toch?
Wij gaan hier ook zo snel mogelijk (lees: wanneer het budget het toe laat..) dubbelglas/kunststof kozijnen zetten, en de boel isoleren..
Nee klopt boven doe je hem bijna niet aan, het gaat vooral om beneden verwarmen . Onze oppervlakte is 120 m2 trouwens! Hoe hebben jullie de energiemaatschappij uitgekozen? En hoelang van te voren moet je dat ongeveer doen? We krijgen over 8 weken de sleutel..
Nu heb ik ook een klein beetje een indicatie om de maandlasten uit te gaan rekenen (Neem het wel gewoon ruim met 150 euro).
Ik heb niets uitgezocht toen , ik heb de energieleverancier van de vorige bewoners overgenomen. Voor ons nieuwe huis heeft mijn vriend het geregeld en uitgezocht, nu hebben we Essent geloof ik, maar dit huis is een stuk groter + goed geïsoleerd + mijn vriend werkt de hele dag thuis, dus aan die gegevens heb je niks .
Ons huis was afgesloten van stroom, gas en water toen we het kochten. Direct na het maken van de afspraak voor de sleutel overdracht hebben wij contact opgenomen met de netbeheerders (Enexis en WML). Op de afgesproken dag/tijd zijn ze vanuit de Enexis niet op komen dagen, en na veel gezeur waren ze de dinsdag na het tussenliggende weekend wel geweest. Voor het doorknippen van een slot en het terugdraaien van de hoofdzekering durven ze €150,- te rekenen!! Het vervelendste van dat is; je kunt het zelf, maar mag het niet vanwege een verzegeling.
De verhuizing hebben we wel meteen bij Oxxio doorgegeven, zodat er op het moment van de sleutel overdracht wel een leverancier aangegeven was. Ze hebben ons toen ook verteld dat dit inderdaad minimaal 4 weken van te voren moet.
verbruiken endergelijke weet ik niet meer, gezien we nu al een half jaar huis loos zijn
steffey, nee ik houd niet van buren, 30m is voor mij nog heel dichtbij. Ik ben opgegroeid met de dichtsbijzijnde buren 400-500m verderop en zo gaan we vanaf zaterdag ook weer wonen.
Pff zit een beetje rond de kijken bij die energiemaatschappijen, maar bij allemaal zijn gewoon vet veel klachten Heb nu helemaal geen idee meer welke we moeten kiezen.