Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 13:22

Berdien schreef:
UWV verzekeringsbericht :j

Eeeh. Wat zegt dat bericht? Kan ik wel ff naar kijken. :j

Edit: gevonden. Ik leg het voor aan mijn financieel adviseur. Bedankt voor de tip!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 14:36

_San87_ schreef:
chevax schreef:
Ik vind die motivatiebrieven een rare ontwikkeling. Natuurlijk verkoop je liefst aan iemand waarmee er een klik is. Maar je verkoopt je huis. En dat is het. Maar wat wil je dan met zo’n brief? Kijken of je het goed vindt wat de nieuwe eigenaar er aan wil veranderen?

Ik zou mijn thuis verkopen. Een stukje dat van mezelf geworden is :o. Ik snap het stukje gunnen wel.

Ik ook!
En kijken/inschatten wat past in de wijk. Wij hebben een straatje van 21 huizen, grootste gedeelte met jonge kinderen.
Als we biedingen gaan krijgen en die liggen bij elkaar, dan zal ik ook eerder voor een gezin met jonge kinderen kiezen dan voor een alleenstaande man/vrouw van 50+

Achterom

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 15:15

Ik snap daar dus weer niet zoveel van, alhoewel onze huidige woning ons vermoedelijk wel degelijk gegund is door de oud-eigenaresse, omdat ze ons ontmoet had tijdens de bezichtiging. Maar een brief is zo ontzettend nietszeggend...
Wij verkochten ons vorige huis aan een dolenthousiast jong stel, dit was écht het perfecte huis vonden ze. Een paar jaar later hebben ze het weer verkocht en er een flinke zakcent aan overgehouden. Is hun goed recht natuurlijk, maar gunnen? Nee, daar zou ik dus niet aan beginnen, mensen zijn gewoon niet te vertrouwen en verkocht is verkocht.

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 16:43

Wij hebben een huis gekocht van een oud stel en een brief met een foto van ons erbij gedaan.
In huis hing een foto van iemand op een motor en in de schuur stond een mountainbike, dus hebben we ook foto's van ons op de motor en de mtb erbij gedaan. :')

Heeft wel geholpen, want we waren niet het hoogste bod en hebben het huis wel gekregen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 16:45

Ik had gewild dat ik kon kiezen uit biedingen en keek uit naar motivatie brieven etc. Helaas was er maar 1 bieder :+

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 17:53

Huis viel tegen, makelaar viel tegen, niet duidelijk of er vergunningen zijn voor de opstallen (maar geen slapende honden wakker maken, aldus makelaar). Nou als ik een bod had willen doen, reken maar dat ik slapende honden wakker maak. Hij vertelde ook doodleuk dat er verjaring op zit. Nou, die stal die we recent moesten slopen stond er echt al ruim 40jaar maar weg moest ie. Niks verjaring.
Pffff wel vermoeiend af en toe zulke teleurstellingen.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 18:08

Hè Hutcherson, wat een enorme tegenvaller! Maakt het zo moeilijk om de moed erin te houden hè?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 18:59

chanelle14 schreef:
Wij hebben een huis gekocht van een oud stel en een brief met een foto van ons erbij gedaan.
In huis hing een foto van iemand op een motor en in de schuur stond een mountainbike, dus hebben we ook foto's van ons op de motor en de mtb erbij gedaan. :')

Heeft wel geholpen, want we waren niet het hoogste bod en hebben het huis wel gekregen.

Maar hoe doe je dat? Geef je dat mee aan de makelaar zeg maar?
De tijd is nu ook even anders, maar ik doe steeds een bod (meestal per mail want dat willen ze graag), en dan krijg ik of een mail dat ik het niet geworden ben, of ze bellen dat ik het niet geworden ben, of ze bellen of ik er zeker van ben (nee joh, was een grapje…) om de dag erna te bellen dat ik het niet geworden ben.
Ik heb dan ook geen idee wat ze precies van me willen, ik heb elke keer de vraagprijs of hoger geboden, dus ik heb denk ik last van de “we gunnen het niet factor” ofzo :')

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 22:13

chevax schreef:
Hè Hutcherson, wat een enorme tegenvaller! Maakt het zo moeilijk om de moed erin te houden hè?

Ik merk wel dat ik af en toe wat geergerd raak bij dit soort teleurstellingen dat ik denk: we hebben het financieel hartstikke goed, de huizenmarkt is niet meer oververhit, waarom bieden mensen zo onwijs over, of waarom zijn er niet meer huizen in ons segment (we zoeken een woning met minimaal 5000m2 grond) en dat maakt het lastig.
Mag best kluswerk aan zitten.
Maar dan doe je een bod en zit je intern zo te duimen.. Ja helaas 50.000 overboden of gunstigere voorwaarden dat ik denk HOE DAN? Voorbehoud van financiering is wel wat wij willen als ontbindende factor maar bouwtechnische keuring is al niet tot een bepaald maximaal bedrag. We hebben nu een huurhuis dus 1 maand opzegtermijn en geen verkoop eigen woning. Hoe dan nog gunstiger?!

Soms verlies je even de hoop dat je verder kunt ofzo, dan komt er ook niks nieuws bij qua aanbod.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 22:14

eilleen333 schreef:
chanelle14 schreef:

De tijd is nu ook even anders, maar ik doe steeds een bod (meestal per mail want dat willen ze graag), en dan krijg ik of een mail dat ik het niet geworden ben, of ze bellen dat ik het niet geworden ben, of ze bellen of ik er zeker van ben (nee joh, was een grapje…) om de dag erna te bellen dat ik het niet geworden ben.
Ik heb dan ook geen idee wat ze precies van me willen, ik heb elke keer de vraagprijs of hoger geboden, dus ik heb denk ik last van de “we gunnen het niet factor” ofzo :')

Je hebt toch t adres? :')

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 22:21

Hutcherson schreef:
chevax schreef:

Ik merk wel dat ik af en toe wat geergerd raak bij dit soort teleurstellingen dat ik denk: we hebben het financieel hartstikke goed, de huizenmarkt is niet meer oververhit, waarom bieden mensen zo onwijs over, of waarom zijn er niet meer huizen in ons segment (we zoeken een woning met minimaal 5000m2 grond) en dat maakt het lastig.
Maar dan doe je een bod en zit je intern zo te duimen.. Ja helaas 50.000 overboden of gunstigere voorwaarden dat ik denk HOE DAN? Voorbehoud van financiering is wel wat wij willen als ontbindende factor maar bouwtechnische keuring is al niet tot een bepaald maximaal bedrag. We hebben nu een huurhuis dus 1 maand opzegtermijn en geen verkoop eigen woning. Hoe dan nog gunstiger?!

Soms verlies je even de hoop dat je verder kunt ofzo, dan komt er ook niks nieuws bij qua aanbod.

Ik kan me hier zo in inleven, ik heb me ook echt een jaar zo gevoeld. Teleurstelling na teleurstelling breekt je uiteindelijk wel, het is echt een vreselijk gevoel. Niet opgeven, ook voor jullie komt er een moment dat het ineens lukt :(:)

Eilleen, wij deden uitgebreid met de makelaar kletsen en dan bij de bieding via de move website een berichtje achterlaten. Ken wel gevallen van mensen die een briefje in de bus hebben gehad maar dat kan ook als relatief brutaal worden beschouwd.
Vraag je ook waarom je het niet bent geworden? Dan heb je iig een beetje een indicatie van de prijzen of dat je gewoon pech hebt gehad.

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 22:25

eilleen333 schreef:
chanelle14 schreef:

Ik heb een pdfje gemaakt en in dit bestand ook ons bod en de voorwaarden gezet.
Ben grafisch vormgever, dus had het nog een beetje fancy opgemaakt. :D

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 19:50

Hutcherson schreef:
chevax schreef:

Welke omgeving zoek je?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 19:51

Ja inderdaad. Snap er niets van. Het aanbod is momenteel ook drama en dan zakt de moed je wel een beetje in de schoenen….

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 22:07

HorsePassion schreef:
Hutcherson schreef:

Welke omgeving zoek je?

Heel breed! Provincies overijssel, gelderland, brabant, limburg, duitsland, belgie net over de grens.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 22:08

Dat is inderdaad breed. Je zoekt iets waar de paarden aan huis kunnen staan, toch?

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 22:31

_San87_ schreef:
Dat is inderdaad breed. Je zoekt iets waar de paarden aan huis kunnen staan, toch?

Zeker, minimaal toch wel 4000m2 en liefst geen buren (in ieder geval op afstand van het huis :P) en iets van een fijne schuur/stal erbij

Mag kluswerk aan zitten maar ik leef op funda en zimmo en immoweb etc. Dus die ken ik die in mn zoekrange vallen.
Binnenkort toch even info inwinnen over hypotheken en kopen in belgie.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-23 23:12

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 05:07

Daihyo schreef:
Ik weet niet wat je budget is en hoeveel kluswerk je wel of niet wilt, maar ik reed van de week langs deze: https://www.funda.nl/koop/tonden/huis-4 ... ngedijk-4/
Wel echt een klushuis :=

Belachelijk geld voor een klein boerderijtje met 2 slaapkamers in die staat :+ daar moet je nog zeker 1,5 a 2 ton aan verbouwen.

Ik had een gerenoveerde woonboerderij van 260m2 en 1 hectare grond, prachtige siertuin,
grote wei en bijgebouwen, voor maar 6 ton (Midden Limburg, vorig jaar in de gouden tijden op de woningmarkt)

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 08:30

Inderdaad, veel teveel klushuis voor veel teveel geld.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 09:24

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 10:39

listiglistje schreef:
Daihyo schreef:
Ik weet niet wat je budget is en hoeveel kluswerk je wel of niet wilt, maar ik reed van de week langs deze: https://www.funda.nl/koop/tonden/huis-4 ... ngedijk-4/
Wel echt een klushuis :=

Belachelijk geld voor een klein boerderijtje met 2 slaapkamers in die staat :+ daar moet je nog zeker 1,5 a 2 ton aan verbouwen.

Ik had een gerenoveerde woonboerderij van 260m2 en 1 hectare grond, prachtige siertuin,
grote wei en bijgebouwen, voor maar 6 ton (Midden Limburg, vorig jaar in de gouden tijden op de woningmarkt)

En zo ongeveer tegen de snelweg aan toch, als ik het me goed herinner? Dat doet namelijk wel wat met de prijs.

Die in Tonden heeft te maken met de locatie, dure omgeving daar. Ligt super centraal, goede uitvalsbasis voor meerdere steden in de omgeving.

Ik kwam vanmorgen deze tegen op funda https://www.funda.nl/koop/aalten/huis-4 ... hoekweg-8/

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 10:52

Wat een plaatje <3.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 10:29

Mooi!

Die in Tonden vond ik ook erg aan de prijs. Maar omgeving is mooi. Landelijk en toch dicht bij steden als Apeldoorn en Zutphen. En 1,8 hectare grond er omheen.

Pfff, wat een gedoe met hypotheken zeg. Je moet je ongeveer helemaal uitkleden en je wordt volledig doorgelicht. Of ligt dat gevoel aan mij? :')
Anyway, alleen de werkgeversverklaring met brief erbij over mijn herstel nog en dan kunnen we een bod gaan uitbrengen. Of niet, als het huis al weg is :+
Maar dan kunnen we wel gerichter zoeken en sneller schakelen als de financiën uitgezocht zijn. Morgen hebben we ook nog een bezichtiging. Beetje hetzelfde soort huis als de instapklare woning. Deze is niet helemaal instapklaar, maar ook geen enorme verbouwing. En locatie is wel heel prima, op loopafstand van het bos. Er staat in hetzelfde rijtje ook nog een hoekwoning te koop, maar daar moet nog wel meer aan gebeuren. Prijs is ook hoger. Maar kijken kan altijd...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 10:45

Daihyo schreef:
Mooi!

Die in Tonden vond ik ook erg aan de prijs. Maar omgeving is mooi. Landelijk en toch dicht bij steden als Apeldoorn en Zutphen. En 1,8 hectare grond er omheen.

Pfff, wat een gedoe met hypotheken zeg. Je moet je ongeveer helemaal uitkleden en je wordt volledig doorgelicht. Of ligt dat gevoel aan mij? :')
Anyway, alleen de werkgeversverklaring met brief erbij over mijn herstel nog en dan kunnen we een bod gaan uitbrengen. Of niet, als het huis al weg is :+
Maar dan kunnen we wel gerichter zoeken en sneller schakelen als de financiën uitgezocht zijn. Morgen hebben we ook nog een bezichtiging. Beetje hetzelfde soort huis als de instapklare woning. Deze is niet helemaal instapklaar, maar ook geen enorme verbouwing. En locatie is wel heel prima, op loopafstand van het bos. Er staat in hetzelfde rijtje ook nog een hoekwoning te koop, maar daar moet nog wel meer aan gebeuren. Prijs is ook hoger. Maar kijken kan altijd...

Nee, dat gevoel had ik ook _O-!

Succes met alles, het is spannend vind ik.