Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 23:21

flooooo schreef:
Hier weer een bezichtiging gehad, wordt hem niet. Het huis is te klein helaas en we zouden echt flink moeten gaan klussen om het naar smaak te maken. Man was behoorlijk verliefd, ik had van te voren al niet echt het juiste gevoel en dat dus goed ingeschat.

Ging om deze: https://www.funda.nl/koop/meppel/huis-4 ... stouwe-20/

Tja. Ik kan dat niet beoordelen. te klein? Tja wat is te klein.
4 slaapkamers. En het oogt niet klein op de foto’s. Maar ik ben alleenstaand.
Van buiten zou het niet mijn huis zijn en voor dat geld denk ik wel dat je mooier/beter kunt krijgen.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 06:02

Mag ik meelezen? Behoorlijk onverwachts is gisteren ons bod geaccepteerd op ons “chateau akkerland” :P
Was zo blij! 3 rondjes rond de tafel gedanst hahaha *\o/*
Nu het hele geregel, koop contract, taxatie, financiering, eigen huis in de verkoop. Stress slaat een beetje toe, waar te beginnen? Hopelijk kan dit topic daarbij helpen?

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 07:09

boeflover schreef:
Mag ik meelezen? Behoorlijk onverwachts is gisteren ons bod geaccepteerd op ons “chateau akkerland” :P
Was zo blij! 3 rondjes rond de tafel gedanst hahaha *\o/*
Nu het hele geregel, koop contract, taxatie, financiering, eigen huis in de verkoop. Stress slaat een beetje toe, waar te beginnen? Hopelijk kan dit topic daarbij helpen?

Gefeliciteerd :)F

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 09:01

flooooo schreef:
Hier weer een bezichtiging gehad, wordt hem niet. Het huis is te klein helaas en we zouden echt flink moeten gaan klussen om het naar smaak te maken. Man was behoorlijk verliefd, ik had van te voren al niet echt het juiste gevoel en dat dus goed ingeschat.

Ik vraag mij dan wel af of je dat niet van tevoren wist? Je kijkt toch naar het aantal M2 en de aanwezige kamers? Of is het dan het gevoel dat het allemaal erg klein aandoet? Puur een vraag hoor,geen aanval :)

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 09:06

flooooo schreef:

Tja wat is te klein... En veel klussen vind ik op zich ook wel meevallen. Maar voor dat budget zul je ook wel nog wat anders kunnen kopen. Gewoon verder zoeken naar iets dat beide leuk vinden. Zeker voor dat bedrag mag dat ook wel.

Nadir

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 10:07

Te klein? :') Heb je 7 kinderen ofzo?
Ik vind het wel een leuk huis, kun je zeker iets moois van maken. Maar als je er geen goed gevoel over hebt moet je het zeker niet doen.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 10:10

Ik vind het huis ook te klein. Komt ook omdat ons huis het dubbele aantal vierkante meters heeft. Iets kleiner zou niet erg zijn, maar de helft zou ik echt niet willen missen.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 11:24

Nadir schreef:
Te klein? :') Heb je 7 kinderen ofzo?
Ik vind het wel een leuk huis, kun je zeker iets moois van maken. Maar als je er geen goed gevoel over hebt moet je het zeker niet doen.

Het is ook maar net waar iemand vandaan komt en in op is gegroeid. Ik vind het ook groot. Maar ik ben mijn hele leven opgegroeid in een rijtjeshuis onder de 100m2 (en daar is overigens niets mis mee, heb niks gemist in mijn leven haha) en woon nu al 4 jaar op 40m2 met mijn vriend en ga over 2 mnd weer naar 100m2. Dus in mijn referentiekader is dit ook een huge ass huis :+

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 12:59

Esplendido schreef:
Ik vind het huis ook te klein. Komt ook omdat ons huis het dubbele aantal vierkante meters heeft. Iets kleiner zou niet erg zijn, maar de helft zou ik echt niet willen missen.

In jullie geval begrijp ik dat wel, met 4 kinderen en alle dieren. Maar idd, net wat je referentiekader is. Wij gaan straks van 114m2 naar 165m2 (na verbouwing) dus dat is voor ons enorm :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 14:51

Mijn moeder wil bieden op een huis.
Situatie schets:
Leuk huis die nu 2 weken te koop staat voor 279.000, in een buurt waar huizen meestal rond de vraagprijs weggaan (soms er iets overheen).
Ze vraagt nu aan mij wat ik zou bieden en hoe.

Zelf heb ik 4 jaar geleden direct een eindbod neergelegd van 290.000 op ons huis van 299.000, welke al 7 maanden te koop stond.
Maar waren andere tijden en dat huis stond al veel langer te koop.

Wat adviseren jullie?

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 15:31

Moeilijk te zeggen zo.. Zijn er meer geïnteresseerden? Kunnen ze in onderhandeling gaan of moet ze een eenmalig bod neerleggen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 15:55

Debbie schreef:
Moeilijk te zeggen zo.. Zijn er meer geïnteresseerden? Kunnen ze in onderhandeling gaan of moet ze een eenmalig bod neerleggen?

Er zijn nu niet meer geintresseerden dus ze kunnen vrij in onderhandeling gaan.
Deze mensen willen emigreren naar Noorwegen aangezien de man daar al werkt en woont, vrouw wil snel weg.
Mijn moeder heeft geen huis te verkopen en kan snel intrekken.

_KimmeL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 16:40

Hmm, zou voor mij ook een beetje liggen aan de situatie. Als ze geen haast heeft, en jullie denken dat er wel meerdere geschikte huizen langs zullen komen de komende tijd, kun je altijd een gokje wagen onder de vraagprijs (mocht het dan mislukken is het geen ramp). Maar als dit een buitenkansje is, en jullie vinden het een nette vraagprijs, kun je natuurlijk ook redelijk op zeker dit bedrag bieden + goede voorwaarden.

Maak wel zeker bekend dat ze geen eigen huis te verkopen heeft & kan intrekken wanneer het uitkomt, wij hadden dezelfde voorwaarden en dat heeft de doorslag gegeven bij de keuze.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 17:34

Ik zou 270 bieden op basis van wat je hier verteld.
Als we nog geen andere biedingen zijn is er denk ik wel onderhandelingsruimte.

Ik heb vorig jaar hier hetzelfde gedaan. Er was geen andere bieder.
Huis stond voor 175 te koop.
Ik heb een opening bod gedaan van 165.
Uiteindelijk gekocht voor 171.
Hier gaan huizen rond de vraagprijs. Soms er iets onder. Soms er iets boven

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 20:00

Woohooo, wij hebben net van de hypotheekadviseur gehoord dat de bank akkoord is! Wat een opluchting zeg! En wat een last die van mijn schouders is gevallen na die vreselijke andere hypotheekadviseur die zei dat we het huis met bijna 2 ton eigen geld nog niet eens konden kopen. *trekt fles champagne open*

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 20:44

Wat goed Rinske!! *\o/* *\o/*

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 21:11

Wooooh gefeliciteerd! Wij hebben morgenvroeg hypotheek gesprek :D

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 21:30

Hier het renteaanbod ook binnen van de geldverstrekker. Alleen willen ze nig mijn duitse bkr registratie checken. Geen probleem natuurlijk. Ben er nooit geregistreerd geweest, maar hoop nu dat dit sneller gaat dan als ik een aanvraag moet doen (ik heb een aanvraag begin van het jaar gedaan en het duurde 4 weken voor ik iets hoorde).

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 21:43

Haha Duitsers en snelheid , dat is vaak een uitdaging! Ik duim voor je

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 22:14

Haha bedankt. Gezien het eigenlijk via het Nederlandse BKR bureau loopt, hoop ik dat ze snel de uitslag hebben. Maar ja... De duitse bureaucratie is niet te onderschatten :+

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 23:04

Wat fijn, Rinske! Gefeliciteerd!

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 23:08

Urona447 schreef:
flooooo schreef:

Ik vraag mij dan wel af of je dat niet van tevoren wist? Je kijkt toch naar het aantal M2 en de aanwezige kamers? Of is het dan het gevoel dat het allemaal erg klein aandoet? Puur een vraag hoor,geen aanval :)

Met name het gevoel erbij, moeilijk uit te bouwen ook en er zit toch wat meer werk in dan je op de foto's ziet. Klein als in dat wij graag 5 slaapkamers willen, we hebben straks twee kinderen en wie weet komt er ooit een derde. Voor dit budget zoeken we wel echt een eindwoning. De locatie was alleen echt wat we zoeken dus gaan kijken met het idee van eventueel uitbouwen.
Iets vinden voor dit budget lukt niet hoor, tenminste niet in de wijken waarin wij zoeken.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 23:33

Kan ik me voorstellen Floooo....

@Zonnebloem... lastig... hier gaat alles gemiddeld voor 8 a 15% soms zelfs nog meer boven de vraagprijs weg. Vraagprijs bieden weet je zeker dat je het niet hebt. Ik zou als je de enige bieder bent dan niet op de max gaan zitten wat je ervoor over hebt (echt dat, dus niet op basis van vraagprijs maar wat heb je er echt voor over) en kijken of je wellicht met een tegenbod nog iets omhoog kunt gaan en dan eindigen.
Maar hier in de regio is het gewoon kijken - bieden en dan aantrekkelijkste bod wordt geaccepteerd. Zeker met dat soort prijzen. Tot ongeveer 350.000 / 400.000 is het echt een jungle.

@RInske zo wat een opluchting *\o/*

Hier vrijdag ondertekenen voorlopig koopcontract. Als het goed is hoor ik maandag of de hypotheekofferte nu rond is, dan zou het echt rond zijn in termen van financiering rond. Vind het wel een slopend proces eerlijk gezegd ... :O 8)7 En dan nog mijn eigen appartement verkopen ... :7 doet iedereen nu wel zo makkelijk over maar het moet nog wel ff gebeuren...

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 08:36

Rinske schreef:
Woohooo, wij hebben net van de hypotheekadviseur gehoord dat de bank akkoord is! Wat een opluchting zeg! En wat een last die van mijn schouders is gevallen na die vreselijke andere hypotheekadviseur die zei dat we het huis met bijna 2 ton eigen geld nog niet eens konden kopen. *trekt fles champagne open*

Yeessss super! *\o/* Gefeliciteerd!

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 11:52

We gaan volgende week donderdag weer ergens kijken. Wel enthousiast over het huis. Heb alleen het idee dat de makelaar ons niet zo mag. Is hetzelfde kantoor waar wij als laatste op een huis hebben geboden.... De makelaar klonk een beetje onverschillig met inplannen van de afspraak voor mijn gevoel.