Kamerplanten asiel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Re: Kamerplanten asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 11:24

Wellicht dat ik morgenochtend dan nog even snel ga.

Mooi dat de lavendel goed helpt een Thea ook op haar plek is!

Bamii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 12:03

Jeetje wat gaan jullie snel! De quarantaine is ook niet goed voor mij, te veel tijd om nieuwe planten te kopen :=

Badeendje, oh nooo wat ontzettend jammer van je vleeseters. Hopen dat je venus weer een opleving krijgt

San, mooi die fittonia! Hij is ook best groot of niet?

Mooi pakket air! Die orbi en maranta <3

De cactussen := :')

idinn, oeh de pink butterfly! Van wat ik gehoord heb groeien die wel goed!

Little_birdy, wat een gave rieten manden heb je! Die op pootjes vind ik erg leuk!

Magda, dat terrarium met de fusion white <3 Hij gaat wel goed bij jou zo te zien! Dubia is ook awesome! En de nieuwe ceropegia's <3 Mocht je ooit een stekje van de philodendron rio hebben hou ik me aanbevolen O:)

Luxor valkje, jeetje groeit die dan zo snel? Of heb je hem al een tijdje?

ontherun, wat een prachtig stukje tuin! Ik snap wel dat je daar heel vrolijk van wordt!

Ik heb een alocasia dragon scale en een caladium strawberry star besteld <3 En als het goed is nog een ruil met een scindapsus treubii moonlight en misschien komt daar de begonia amphioxus nog bij! Dan heb ik opeens heel wat planten van mn wishlist die niet mega duur zijn hehe, oops

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 12:06

Lavendel tegen de luizen ja? Nooit geweten! Vorig jaar heb ik lavendel gezaaid in mijn kruidenbak en er leeft nog een plantje (lavendel zaaien is echt niet leuk). Hopelijk blijft mijn oregano dan heel dit jaar, want die wordt ieder jaar slachtoffer van de mieren-lieveheersbeestjes-luizen oorlog :(:) De bioloog in mij vind het fantastisch om naar te kijken, maar mijn hart huilt ieder jaar weer als mijn oregano er aan gaat..

Heeft er iemand hier een beetje verstand van begonias? Ik heb een paar gewortelde bladeren waarvan ik de naam graag wil weten :) Ben er niet zeker van of de 1 een gewone stippenbegonia is, en de ander ken ik gewoon niet.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 12:28

Zo ongeveer 20 mensen willen er al stekjes van haha. Hij moet eerst maar heelhuids uit Duitsland komen en goed groeien. :P
En eventuele stekken gaan dan via verkoop. O:)

Welke Begonia? De stippen kan ik wel mee helpen.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 12:32

Ohh als mensen van stekjes af willen dan wil ik ze wel adopteren hoor O:)

Elmo ze houden blijkbaar niet van de geur, en aangezien ik er vorig jaar amper had moet het hier wel werken. Ze zaten nu al helemaal onder de luis de arme dingen. Hoop dat ze toch lekker doorgroeien nu, ik houd van rozen <3

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 12:43

Er zijn soorten die ik zo ruil en er zijn soorten waarvan de moederplant al dermate veel heeft gekost dat áls ik ze al zou snoeien, de stekken via verkoop gaan. :o

In mijn familie en vriendenkring wordt dat alleen bar slecht begrepen. Ik ga geen schaar zetten in een plant die mij dik 100 euro gekost heeft, hoe mooi ze hem ook vinden. -O-

Bami, bedankt! Nog gaat de CWF goed inderdaad. Ik hoop met deze nieuwe verhuizing ook. :o

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 12:54

magda_90 schreef:
Er zijn soorten die ik zo ruil en er zijn soorten waarvan de moederplant al dermate veel heeft gekost dat áls ik ze al zou snoeien, de stekken via verkoop gaan. :o

In mijn familie en vriendenkring wordt dat alleen bar slecht begrepen. Ik ga geen schaar zetten in een plant die mij dik 100 euro gekost heeft, hoe mooi ze hem ook vinden. -O-

Bami, bedankt! Nog gaat de CWF goed inderdaad. Ik hoop met deze nieuwe verhuizing ook. :o

Oh, verwachten ze dat joh. Bizar.

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 12:58

Ik zal vanmiddag even foto's maken en posten! :D

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 12:59

Helaas wel. Nu heb ik laatst zeer duidelijk gezegd dat het niet de bedoeling was. Kijken of ze er van gekeerd hebben.

Super leuk foto's!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 13:13

Ik zou ook niet zomaar de moederplanten die duur waren stekken en weggeven, voor hetzelfde geld gaat het mis :\

Hier nu lavendeltjes in de tuin:
Afbeelding
Moet ze nog even ompotten.

En.. hij hangt *\o/*

Afbeelding
Afbeelding

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 13:17

Super gaaf die plank zo! En mooie bak voor die lavendel.

Met snoeien, met name als je dat te vaak doet, kan de groei ook stoppen. Vandaar dat ik pas ga snoeien als het noodzakelijk is.

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 13:44

Superleuk die plank zeg!

Hier gaan de kneusjes heel goed! Al veel nieuwe blaadjes in opkomst :D

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 13:52

Ik zou ook niet zomaar allerlei stekken weggeven hoor magda :n ik wissel wel eens wat uit met een vriendin van mij, maar dat gaat over en weer. En wordt zeker niet verwacht. Anders mooi gewoon wat voor betalen, helemaal als moeder planten groot en duur zijn. kom op zeg, voor niks gaat de zon op.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 13:59

Precies, binnen de vriendengroep ruilen we ook wel maar meestal wel naar waarde. Rare mensen op de wereld. :+

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 14:01

magda_90 schreef:
Dames waar begin ik. :')

Die Calathea White Fusion heb ik nu in een half terrarium staan. Omdat ze toch wel van circulatie houdt, heeft ze folie met gaten er boven. De Syngonium Wendlandi en Philodendron Atom houden haar gezelschap.
[ [url=m/luKpcW.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/PGTkzO.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/qzuTXs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Toen besloten dat de fitonia ook wel in een terrarium kon
[ [url=m/8RC2PT.jpg]Afbeelding[/url] ]

De Monstera Dubia is binnen gekomen.
[ [url=m/EszB4G.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/TkVfUI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Philodendron Pink Princess is nu opgebonden.
[ [url=m/5Ag82o.jpg]Afbeelding[/url] ]

En een kennis vond de Syngonium Holly, die moest ze meenemen voor mij natuurlijk. :+:
[ [url=m/li7UFC.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/k2zvMM.jpg]Afbeelding[/url] ]

De Passiebloem maakt bloemen
[ [url=m/amqYQx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Verder heb ik de Ceropegia familie uitgebreid met de String of Needles
[ [url=m/88PcXY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mini star
[ [url=m/3uzRjb.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/yJQYNp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Lucky
[ [url=m/HJIXNu.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/PXZ8kI.jpg]Afbeelding[/url] ]

En de Philondendron Hederaceum Rio is onderweg. :+:

Ik heb een kwijlbakje nodig!

Respect trouwens voor jouw bijleesposts! _/-\o_

Ik vind het voor mezelf stekken al mpeilijk, heb toch het gevoel dat ik iets van de plant amputeer :') Laat staan wanneer een plant veel heeft gekost(dat durf ik zelf dus sowieso al niet aan, vertrouw mezelf nog niet goed genoeg met planten :P).

Afbeelding

Afbeelding
:D

Lees trouwens dat Alocasia's best pittig zijn dus ik houd mijn hart vast :') één blad begon al geel te worden en ik lees dat dat vaker gebeurd op het moment dat er zich een nieuw blad vormt.

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 14:32

Waar bestellen jullie je planten eigenlijk?

Leuk die bloempjes!

Ik heb dus nog nooit gestekt... ben inderdaad bang dat ik het verpest :')

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 14:44

Voordeel van tijd over hebben, kan je mooi bijlezen en genieten van de verhalen. :+:

Precies dat, ik neem een stek om die groot te laten worden. Niet om er regelmatig een schaarb in te zetten. :o

Wat een schattig bloemetje!

Klopt van Alocasia. Ik kan er dus helemaal niets mee. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 14:44

Ik heb ook geen enkele alocasia die gelukkig is hier. Op een of andere manier laat ik ze allemaal doodgaan.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 14:45

Hier bestel ik wel eens.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 14:46

Alocasia kan niet hier in huis, die gaan stuk voor stuk dood -O- wil zo graag een zebrina!

Ik ga zo even geld doneren bij mn tuincentrum O:)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 14:49

Spannend! Wel showen hè

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 14:49

Hmmm... Ik wil dus ook erg graag een Alocasia maar kon er (gelukkig) steeds geen tegen... zat net te denken aan bestellen.

Ik heb overigens ook een nieuwe bezigheidstherapie; hangpotjes maken met touw/macrame :D Erg leuk om te doen, en helemaal niet ingewikkeld (no pun intented)

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 14:52

Tutti_Frutti schreef:
Hmmm... Ik wil dus ook erg graag een Alocasia maar kon er (gelukkig) steeds geen tegen... zat net te denken aan bestellen.

Ik heb overigens ook een nieuwe bezigheidstherapie; hangpotjes maken met touw/macrame :D Erg leuk om te doen, en helemaal niet ingewikkeld (no pun intented)

Ik lees nog steeds braaf mee. Wij gaan verhuizen naar een jaren 60 appartement, en die hebben van die leuke leidingen bovenlangs lopen waar dit perfect voor is! Dus dit wilde ik ook gaan doen :D

Waar koop jij je touw?

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 15:05

Ik heb er nu 2 gemaakt met jute, maar macrame is eigenlijk wel mooier vind ik. Heb ook 1 test gedaan met spagetinni, en dat vind ik ook erg leuk staan!
Macrame had ik gekocht bij de Praxis maar daar hadden ze geen grote klossen. Bij de Pipoos hadden ze het hier niet...
Per hanger heb je minimaal 6 strengen nodig van 3-4,5 meter afhankelijk van je pot en lengte natuurlijk.
Dus 1 hanger heb je al minimaal 18 meter nodig :=

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 15:16

Tutti_Frutti schreef:
Ik heb er nu 2 gemaakt met jute, maar macrame is eigenlijk wel mooier vind ik. Heb ook 1 test gedaan met spagetinni, en dat vind ik ook erg leuk staan!
Macrame had ik gekocht bij de Praxis maar daar hadden ze geen grote klossen. Bij de Pipoos hadden ze het hier niet...
Per hanger heb je minimaal 6 strengen nodig van 3-4,5 meter afhankelijk van je pot en lengte natuurlijk.
Dus 1 hanger heb je al minimaal 18 meter nodig :=

Aha!
https://hobby-koopjes.nl/product/show/1 ... W8EALw_wcB
Is dit dik genoeg? 2mm.