Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
magda_90 schreef:Er zijn soorten die ik zo ruil en er zijn soorten waarvan de moederplant al dermate veel heeft gekost dat áls ik ze al zou snoeien, de stekken via verkoop gaan.
In mijn familie en vriendenkring wordt dat alleen bar slecht begrepen. Ik ga geen schaar zetten in een plant die mij dik 100 euro gekost heeft, hoe mooi ze hem ook vinden.
Bami, bedankt! Nog gaat de CWF goed inderdaad. Ik hoop met deze nieuwe verhuizing ook.
magda_90 schreef:Dames waar begin ik.
Die Calathea White Fusion heb ik nu in een half terrarium staan. Omdat ze toch wel van circulatie houdt, heeft ze folie met gaten er boven. De Syngonium Wendlandi en Philodendron Atom houden haar gezelschap.
[ [url=m/luKpcW.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/PGTkzO.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/qzuTXs.jpg]Afbeelding[/url] ]
Toen besloten dat de fitonia ook wel in een terrarium kon
[ [url=m/8RC2PT.jpg]Afbeelding[/url] ]
De Monstera Dubia is binnen gekomen.
[ [url=m/EszB4G.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/TkVfUI.jpg]Afbeelding[/url] ]
Philodendron Pink Princess is nu opgebonden.
[ [url=m/5Ag82o.jpg]Afbeelding[/url] ]
En een kennis vond de Syngonium Holly, die moest ze meenemen voor mij natuurlijk.
[ [url=m/li7UFC.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/k2zvMM.jpg]Afbeelding[/url] ]
De Passiebloem maakt bloemen
[ [url=m/amqYQx.jpg]Afbeelding[/url] ]
Verder heb ik de Ceropegia familie uitgebreid met de String of Needles
[ [url=m/88PcXY.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mini star
[ [url=m/3uzRjb.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/yJQYNp.jpg]Afbeelding[/url] ]
Lucky
[ [url=m/HJIXNu.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/PXZ8kI.jpg]Afbeelding[/url] ]
En de Philondendron Hederaceum Rio is onderweg.
Tutti_Frutti schreef:Hmmm... Ik wil dus ook erg graag een Alocasia maar kon er (gelukkig) steeds geen tegen... zat net te denken aan bestellen.
Ik heb overigens ook een nieuwe bezigheidstherapie; hangpotjes maken met touw/macrameErg leuk om te doen, en helemaal niet ingewikkeld (no pun intented)
Tutti_Frutti schreef:Ik heb er nu 2 gemaakt met jute, maar macrame is eigenlijk wel mooier vind ik. Heb ook 1 test gedaan met spagetinni, en dat vind ik ook erg leuk staan!
Macrame had ik gekocht bij de Praxis maar daar hadden ze geen grote klossen. Bij de Pipoos hadden ze het hier niet...
Per hanger heb je minimaal 6 strengen nodig van 3-4,5 meter afhankelijk van je pot en lengte natuurlijk.
Dus 1 hanger heb je al minimaal 18 meter nodig